Turkije

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Turkije

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:19 pm

Alles over de Turkse competitie
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 01, 2006 12:25 pm

Bliksem velt half elftal Turkse koploper

1/11/2006 11:31

Alanyaspor is letterlijk door de bliksem getroffen. Dinsdagmiddag raakten zes spelers en een hulptrainer gewond tijdens een blikseminslag aan de rand van het trainingsveld.

Alle zeven personen moesten naar het ziekenhuis worden vervoerd, vertelde woordvoerder Mevlüthan Cavusoglu. Twee van hen zouden door de inslag buiten bewustzijn zijn geraakt. Maar na onderzoek bleek hun letsel mee te vallen, al zullen de zes spelers nog minimaal een week nodig hebben om volledig te herstellen.

Het duel dat Alanyaspor komende donderdag zou spelen met Mersin Idmanyurdu is op verzoek van de club uitgesteld. Alanyaspor is koploper in de Lig 2B, het derde profniveau in Turkije. De club heeft een voorsprong van vier punten op nummer twee Tarsus Idmanyurdu en acht punten op nummer drie Mersin Idmanyurdu.
vi.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 02, 2007 11:01 pm

Weer geen doelpunt voor Kezman. Wel een rode kaart. En als ik me niet vergis is het al de tweede van het seizoen. Zou hij na Fenerbahce nog een stapje omlaag gaan doen? :D

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 07, 2007 12:27 pm

Bestrafte Kezman drie duels op non-actief

7/2/2007 11:11

Mateja Kezman moet de komende drie wedstrijden van Fenerbahçe vanaf het strafbankje bekijken. De Servische spits was al geschorst voor de heenwedstrijd in het UEFA Cup-toernooi tegen AZ en ontbreekt ook tijdens twee competitiewedstrijden.
Afgelopen vrijdag tegen Gençlerbirligi (2-1 winst) moest Kezman na 74 minuten van het veld met een rode kaart. De ex-spits van PSV zou de scheidsrechter hebben geschoffeerd, al beweerde hij na afloop dat zijn tirade was gericht tot een tegenstander.

De Turkse voetbalbond bestrafte de actie van Kezman met een schorsing van twee duels. Hij mist daardoor de confrontaties met de degradatiekandidaten Rizespor (uit) en Sakaryaspor (thuis).

Vanwege twee gele kaarten tijdens eerdere duels in het UEFA Cup-toernooi stond al vast dat Kezman zal ontbreken tijdens de eerste wedstrijd tegen AZ. Fenerbahçe begint op 14 februari met een thuiswedstrijd, waarna de Turkse koploper op 22 februari zal aantreden in het DSB Stadion.

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 4:35 am

Ik weet niet of ik al rigoureuze volgers aan de haak heb geslagen, maar hier is voor de zekerheid de aflevering uit Turkije:

The Real Football Factories Turkey Deel I

The Real Football Factories Turkey Deel II

The Real Football Factories Turkey Deel III

The Real Football Factories Turkey Deel IV

The Real Football Factories Turkey Deel V

The Real Football Factories Turkey Deel VI

Naast de gebruikelijke lunatics mag ook Graeme Souness wel een onvoorstelbare l*l genoemd worden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 26, 2007 5:01 pm


Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma apr 21, 2008 4:02 pm

Altijd leuk om Kezman in aktie te zien :smallgrin.gif: :

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di jul 22, 2008 12:53 pm

Een vrije trap van 70 meter. Altijd lastig voor de keeper:

http://www.youtube.com/watch?v=jFllJ94cF-c
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo aug 17, 2008 12:27 pm

Kezman overigens van Fener naar PSG.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo okt 12, 2008 10:54 am

Muslu: "Ik wil hier zo snel mogelijk weg!"
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 23:13 | Laatst bewerkt: Gisteren 23:21 | 14 reacties


Muslu Nalbantoglu vertrok afgelopen zomer, na vier jaar in de hoofdmacht van NEC te hebben gespeeld, naar zijn moederland Turkije om bij Kayserispor zijn geluk te beproeven. Dit geluk is vanaf dag één al ver te zoeken bij de nummer zes van de Turkse competitie. De rechtsback vertelt zijn verhaal tegenover ForzaNEC. ''Ik wil hier zo snel mogelijk weg!''

''We zijn met hoge verwachtingen hier heen gekomen, maar het is totaal anders dan we van tevoren hadden gedacht. Echt klote! Toen ik daar kwam, bleek dat het de technische directeur was die mij wilde hebben, maar ik had het gevoel dat de trainer er niets van af wist. Ik leek eigenlijk een beetje een speelbal tussen die twee. De eerste week verliep al raar en moesten ik en mijn vrouw in een hotel overnachten. Ze hadden een huis en een auto beloofd, maar dat heb ik uiteindelijk allemaal zelf moeten regelen. Heel bizar.

Ik heb in het verleden nog nooit een probleem met een trainer gehad, maar met deze man klikt het gewoon echt niet. Ik ben echt geen moeilijk persoon, dat weet ik van mijzelf, en weet dus gewoon dat dit niet aan mij ligt. Ik trainde in het begin wel mee met het eerste, maar het werd al heel snel duidelijk dat ik niet moest rekenen op een basisplaats. Ik wist voor dat ik hier kwam dat ik moest strijden voor een plek bij de eerste elf, maar had wel eerlijke concurrentie verwacht en dat is er totaal niet.


Muslu (helemaal links) op de eerste training

Op één van de eerste trainingen had ik al een aanvaring met de trainer. Er werd een hoge bal gespeeld en omdat ik zag dat er nog een snelle teamgenoot achter mij stond, liet ik de bal lopen, zodat hij hem kon oppakken. Dat ging niet helemaal goed en vervolgens begon de trainer meteen te schreeuwen. Ik gaf mijn weerwoord en legde uit waarom ik het zo deed en toen liep hij zo agressief op mij af, dat ik bijna het idee had dat hij mij op mijn bek wilde slaan. Ik dacht echt: ‘Wat gaan we nou beleven!’ Ik liep ook maar op hem af, want ik laat het natuurlijk niet over mijn kant gaan. Vervolgens werd ik prompt van de training gestuurd. Ik! Ik werd van de training gestuurd! Dat was mij echt nog nooit overkomen, ik kon het niet geloven. Die mentaliteit is daar zo anders. Ook als een speler ouder is, dan moet je niet proberen je gelijk te halen, want dan zit je meteen in de problemen. Het gaat echt helemaal nergens over.

Ik heb een maand geleden een oefenwedstrijd mogen meespelen en heb toen echt een lekkere wedstrijd gespeeld, maar na de verloren wedstrijd tegen Paris Saint-Gemain ben ik zelfs teruggezet naar het tweede. Ik weet echt niet wat er aan de hand is. Ook met de spelers klikt het verder, daar ligt het ook niet aan. Er zijn ook maar een paar spelers die het daar wél naar hun zin hebben en dat zijn spelers die daar al een hele tijd zitten, de rest klaagt ook behoorlijk.

De eerste dag, op 1 juli, kregen vier jongens die allemaal een doorlopend contract hadden, al te horen dat zij naar een andere club moesten uitzien. Die jongens liepen met tranen in hun ogen, nou, dat doet mij ook wel wat. We hadden toen nog niet eens een training gehad. Voor mij was dat al een rare manier van werken. De eerste dag ging het er al zo raar aan toe dat ik voor mijzelf het gevoel had dat ik nog aan het dromen was en nog moest ontwaken. Ik zit achteraf ook een klein beetje met een schuldgevoel, omdat ik nooit van te voren met de trainer heb gesproken. Als ik maar één procent wist van hoe deze trainer is, dan weet ik zeker dat ik hier nooit naar toe was gegaan.

Bij het bestuur rommelt het op dit moment ook behoorlijk. Gelukkig heeft dat niet met mij te maken, maar wel met bepaalde transfers. Er is een jongen uit Oostenrijk, die samen met mij is teruggezet naar het tweede, die nog moet worden betaald. Ook zijn oude club heeft nog geen cent gezien. Ik kan nu alleen maar blij zijn dat ze mij wel al hebben betaald. Voor die jongen is het ook erg sneu en ze spelen gewoon met zijn toekomst. Hij speelde altijd bij Jong Oostenrijk en dit is gewoon heel bepalend in zijn carrière. Hij gaat dan ook een rechtzaak aanspannen bij de FIFA.

Ik zelf dacht ook een stap dichterbij het nationale team te hebben gezet, maar het zijn nu meer een paar stappen terug. Dit is dan nu ook niet meer mijn eerste prioriteit. Het belangrijkste is dat ik straks gewoon weer kan voetballen en ik ben behoorlijk gebrand. Ik zit mij nu op de tribune op te vreten. Nee, het is écht niet leuk zoals het is gelopen.

Binnen nu en één á twee weken hoop ik meer te weten. Ik wil hier zo snel mogelijk weg en een andere club vinden. Al is het alleen maar om te trainen. We trainen hier op een veld, serieus, daar laat je je hond nog niet op uit. Omdat zij hun afspraken niet zijn nagekomen, ben ik met mijn zaakwaarnemer en een advocaat aan het kijken om zo snel mogelijk hier weer weg te gaan. Ik wil dat contract gewoon ontbinden. Ik ben niet op geld uit en ik heb geen zin in een rechtzaak. Als ik op geld uit zou zijn, dan zou ik juist tot december moeten wachten, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ze houden mij hier dan ook heel erg in de gaten, of ik wel netjes bij het tweede mee train, want als ik dat niet doe hebben ze mooi een reden om mij een boete te geven.


Muslu scoort voor NEC, thuis tegen Heracles

Mijn zaakwaarnemer, Sören Lerby, heeft mij van te voren al gewaarschuwd over landen als Turkije en Griekenland. Hij wilde mij hier weg houden, omdat hij wist dat zij altijd hele rare capriolen uithalen. Ik gaf toen aan dat ik zo graag in mijn vaderland wilde spelen en dat kon hij ook goed begrijpen. Ik was ook erg toe aan de volgende stap. Je weet hoe graag ik naar mijn vaderland wilde, hoe graag ik mij hier wilde bewijzen en dat wil ik nog steeds. Ik zal nooit de handdoek in de ring gooien, maar dit komt het niet ten goede. Mocht ik een kans krijgen bij een andere club in Turkije, dan zal ik die in ieder geval grijpen, maar dat zien we dan wel weer. Op dit moment is het belangrijkste dat mijn zaakwaarnemer via een advocaat zo snel mogelijk probeert om mijn contract hier te ontbinden. Ik weet dat er in de zomer ook interesse was vanuit andere Turkse clubs, maar ze wilden hier een bedrag voor mij hebben wat andere clubs ook niet zomaar konden ophoesten. Of er nu nog interesse is, is even wachten tot de transferperiode weer begint.

Ik wil tijdelijk bij een andere club mijn conditie op peil houden, al zal ik dat bij NEC niet zo snel doen. Dan weet je dat mensen ook weer raar gaan denken. Ik heb nog heel veel contact met oud-teamgenoten en ook nog met de trainer. NEC voelt als mijn tweede thuis, maar het zou heel raar zijn om daar nu weer mee te trainen. Ik voel mij op dit moment wel erg gesterkt door het contact met al mijn teamgenoten. Ze steunen mij allemaal en dat voelt erg goed.

Ik wil wel zo snel mogelijk terug naar Nederland, naar mijn familie, die erg belangrijk voor mij is. Mijn moeder is vorige week zondag hier naar toe gekomen, dat is natuurlijk erg fijn, maar zij gaat donderdag ook gewoon weer naar huis. Gelukkig is mijn vrouw ook mee gekomen en het gaat ons heel goed af. We zijn net getrouwd en we worden door deze situatie wel érg snel volwassen. Het heeft blijkbaar zo moeten zijn, daar ben ik van overtuigd. Alles heeft een reden en ik kom hier samen met mijn vrouw alleen maar sterker uit.


Muslu bij zijn afscheid van NEC

In de Turkse media wordt ook van alles over mij geschreven, allemaal roddels en zo, terwijl ik nog nooit een woord met de media heb gesproken. Echt niet te filmen. Ik houd dan tegen de Turkse pers verder ook mijn mond maar dicht, tot dat het allemaal over is, dan doe ik mijn verhaal wel. Ik heb er verder, sinds dat ik in juli hier ben gekomen, ook nog met niemand van de media over gesproken en jullie zijn de eerste aan wie ik mijn verhaal doe.

Ik ben in ieder geval blij dat het met NEC zo goed gaat, want dat tovert bij mij zeker een glimlach op mijn lippen. Ik kan wel als enige zeggen, dat ik sinds februari nog wél ongeslagen ben, haha! Maar, zoals Mario Been al zegt, alles komt goed!

En ow ja, pak die geel-zwarten volgende week!!!''
Gezellige boel daar...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Turkije

Bericht door peter » ma jun 01, 2009 8:45 pm

Co Adriaanse naar Galatasaray volgens Johan Derksen. Hij zou daar 5 miljoen per jaar krijgen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Turkije

Bericht door Jeroen126 » ma jun 01, 2009 8:49 pm

Mijn respect is 'ie kwijt. Kronkel Co hoef ik in ieder geval, in wat voor functie dan ook, nooit meer bij Ajax te zien.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Turkije

Bericht door jabu » ma jun 01, 2009 11:04 pm

Waarom? Adriaanse is Ajax, na de behandeling die hij van Ajax heeft ontvangen, toch niets verplicht? Bovendien is het nog maar de vraag of Ajax daadwerkelijk zo geïnteresseerd was en of zij niet al die tijd liever Jol wilden en alleen vrijblijvend bij Adriaanse informeerden naar zijn beschikbaarheid.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Turkije

Bericht door Jeroen126 » di jun 02, 2009 8:17 am

Daar gaat het toch niet om? Zijn reactie was die van een vermoeide, oude man die toch beslist eerst op vakantie moest. Tot dat hij geld ziet, dan komt Cootje desnoods kruipend naar je toe.Nou, hij bekijkt het maar.
Laatst gewijzigd door Jeroen126 op di jun 02, 2009 8:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Turkije

Bericht door Duke » di jun 02, 2009 8:18 am

Laten we eerst maar even afwachten of Derksen gelijk heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Turkije

Bericht door Real Ajax » di jun 02, 2009 11:26 am

Mooi zo eindelijk die nep-held van zijn sokkel gevallen. Hoeven gelukkig nooit meer zijn naam te horen bij (hopelijk zeer in de verre toekomst gelegen trainerswissel.) :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turkije

Bericht door Marillion » di jun 02, 2009 11:40 am

Hoezo van zijn sokkel gevallen? Dat valt toch allemaal wel mee?

Alles heeft z'n prijs. Ik zou me best kunnen voorstellen dat je, ondanks je eerdere plannen, een aanbieding als deze aanpakt. Stel dat je echt 5 miljoen kunt gaan verdienen en ook nog eens bij een echte grote club kunt werken. Dat is toch wel heel interessant.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Turkije

Bericht door Lionel » di jun 02, 2009 1:50 pm

Precies, of in Nederland gek gemaakt worden voor max 2 miljoen of lekker in Turkije (oke lekker valt wel mee maar het is er qua temperatuur en vakantiegevoel wel beter) zitten.. ik zou het wel weten hoor!
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Turkije

Bericht door Banjavi » vr jun 05, 2009 10:31 am

Rijkaard nieuwe trainer GalatasarayDoor Sander Berends
Vrijdag, 05 juni 2009, 11:20
Frank Rijkaard wordt de nieuwe trainer van Galatasaray SK. Onze landgenoot wordt daarmee de opvolger van Bülent Korkmaz, die eerder deze week werd ontslagen na een teleurstellende dienstperiode. Rijkaard keert daarmee na een sabbatical van een jaar terug in de trainerswereld.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Turkije

Bericht door Michael_B » vr jun 05, 2009 10:37 am

Slap van Frenk.

Blij dat hij niet bij Ajax zit, trouwens.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Turkije

Bericht door Duke » vr jun 05, 2009 10:54 am

Hé, daar zou Adriaanse toch naar toe gaan, volgens Derksen? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Turkije

Bericht door peter » vr jun 05, 2009 10:59 am

Opmerkelijke keuze, maar wel verstandig. Bij Gala hebben ze dit jaar niets gepresteerd en het kan dus alleen maar beter gaan. Laat hem daar eens 2 jaar zitten en dan kan hij zo door naar Milan.

Derksen zit er weer eens naast. De zoveelste keer.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Turkije

Bericht door Lionel » vr jun 05, 2009 11:47 am

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Turkije

Bericht door Duke » vr jun 05, 2009 11:49 am

Ik snap die verontwaardiging niet zo, waarom mag Rijkaard niet naar Galatasaray? Omdat ie Ajax (blijkbaar) heeft afgezegd?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Turkije

Bericht door Lionel » vr jun 05, 2009 11:52 am

Gunde hem wel een betere club. Wat moet hij nou in Turkije? Valt toch niks te doen daaro? Niet voor hem in ieder geval! Verdient beter
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie