Turkije

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Turkije

Bericht door InnerHarbour » zo nov 02, 2014 1:09 pm

Goh is het echt was 88 een EK en geen WK. :excited.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » zo nov 02, 2014 1:54 pm

Tja, jij zet Berry van Aerle op één niveau met Wesley Sneijder...

...Zoals Gijp zou zeggen: dan moet Wesley wel een trappetje meenemen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turkije

Bericht door Marillion » zo nov 02, 2014 2:04 pm

Goh, ik dacht dat hij wel een potje kon breken na die twee doelpunten tegen Fenerbache laatst.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Turkije

Bericht door zeux » zo nov 02, 2014 2:22 pm

Marillion schreef:Goh, ik dacht dat hij wel een potje kon breken na die twee doelpunten tegen Fenerbache laatst.
Het komt op mij dan over als een disciplinaire maatregel, naar aanleiding van iets dat zich intern heeft afgespeeld. Zijn zonnekoning-reactie belooft niet veel goeds voor hoe hij met zijn medespelers/coach om gaat...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » zo nov 02, 2014 2:29 pm

@ Marillion: Bij de fans kan hij dat na de 2 goals in de derby zeker ja, maar wanneer je zelf ook in met grote ego's gevulde voetbalwereld hebt rondgelopen lees je tussen de regels door wel wat er aan de hand is.

'Ik hou ervan om voor Galatasaray te spelen', zegt Sneijder. 'Maar als ze willen dat ik vertrek, dan moeten ze dat zeggen. Niet achter mijn rug om, maar in mijn gezicht. Anders flip ik.'
Die laatste quote wordt vaker opgetekend uit de mond van voetballers die overhoop met de club liggen, maar wel willen dat ze nog steeds goed blijven met de supporters. Het 'als ik straks bij Gala vertrekt komt dan niet door mij, ik wil bij deze prachtige club blijven want ik vind Gala echt fantastisch, maar de trainer en clubleiding jagen me de deur uit' spelletje.

De fans kiezen hier vrijwel altijd de kant van de sterspeler. Uiteraard is recordaankoop en bewezen doelpuntenmaker in een aantal van Gala's allerbelangrijkste wedstrijden een stuk populairder dan trainers passant Prandelli.
Sneijder haalde ook uit naar medespeler Felipe Melo en trainer Cesare Prandelli. 'Melo blokkeert mij en wil niet dat ik populairder ben dan hij.
Ik wilde dit bespreken, maar de trainer vermeed me.'
Dit zal vast voor een deel ook wel waar zijn. Trainers houden er nooit van als mondige spelers veel populairder zijn dan zij. Voor veel geld gekochte teamgenoten ook niet. Felipe Melo is niet bepaald een aan het team denkende en bescheiden jongen. En dat geldt voor Sneijder uiteraard evenmin.

Vorige maand werd bekend dat Sneijder nog salaris te goed had van Galatararay. Zijn zaakwaarnemer Guido Albers loste dat probleem op met de clubleiding.
'Een half jaar geleden kreeg ik nog rugnummer 10 en is me beloofd dat ik aanvoerder zou worden. Er werd gezegd dat er nieuwe topspelers aangetrokken zouden worden, maar dat is niet gebeurd', vervolgde Sneijder zijn tirade.
Goh. Zijn salaris is een aantal keren te laat uitbetaald. Grote verrassing bij zo'n club. :smallgrin.gif:

En waar hebben we nog meer gehoord dat teams topspelers zouden gaan aantrekken terwijl er helemaal geen geld voor is... :smile-ajax.gif: Galatasaray schakelde vorig seizoen Juventus uit in de CL en als ze doen wat ze horen te doen valt er aan het einde van het seizoen een groot kampioensfeest te vieren.

Meer mag je gewoon niet verwachten bij zo'n club, ik vind het gewoon niet realistisch. Als je zo graag in Turkije wilt voetballen wees dan maar blij dat je in de herfst van je carrière een heleboel miljoenen krijgt bijgestort en nog netto ook terwijl die club elk jaar gaten in de begroting onder het tapijt veegt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » zo nov 02, 2014 2:40 pm

zeux schreef:Het komt op mij dan over als een disciplinaire maatregel, naar aanleiding van iets dat zich intern heeft afgespeeld. Zijn zonnekoning-reactie belooft niet veel goeds voor hoe hij met zijn medespelers/coach om gaat...
Dit dus, ja.

Ik had me een paar alinea's tekst kunnen besparen want dit vat het 'Keizer Nero gedrag' in twee zinnen kernachtig samen.

Je dient in de positie van Sneijder gewoon je geld te pakken en je gelukkig te prijzen dat in een competitie die niet heel veel serieuzer is dan die van Qatar er tenminste wel veel publiek komt kijken en je extreem exorbitant betaald wordt.

Dan mag je gewoon rustig je zegeningen tellen dat je het nog heel goed hebt terwijl het hoogtepunt van je carrière al jaren voorbij is. Maar ja, een juist zelfbeeld, dat is niet erg veel voetballers gegeven. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turkije

Bericht door Marillion » ma mei 25, 2015 9:08 am

Ondertussen is Sneijder dus gewoon op weg naar de dubbel in Turkije:
Scorende Sneijder dicht bij titel met Galatasaray na zege in topper

Wesley Sneijder is dicht bij de Turkse titel met Galatasaray. De koploper won zondag in eigen huis de topper tegen Besiktas: 2-0. Sneijder was verantwoordelijk voor de 2-0. De middenvelder haalde vanaf een meter of achttien doeltreffend uit. De international van Oranje kreeg in de slotfase nog een publiekswissel. Yasan Öztekin schoot Galatasaray al vroeg in de wedstrijd op voorsprong. Besiktas kreeg in het restant van de wedstrijd de nodige kansen, maar wist doelman Fernando Muslera niet te passeren.

Galatasaray heeft zes punten voorsprong op nummer twee Fenerbahce, dat maandag in actie komt tegen Basaksehir. De club van Dirk Kuijt moet winnen om de titelkansen in leven te houden. Besiktas is verzekerd van de derde plaats en komt na de zomer uit in de Europa League. Volgende week is de laatste speelronde in Turkije.

Bron: nusport.nl
Volgens mij heeft die jongen het daar gewoon uitstekend naar zijn zin. Het is weliswaar geen topcompetitie maar het voetbal leeft er geweldig. Hij heeft een dik contract, is belangrijk voor het elftal met regelmatig een doelpunt of een assist, speelt een aantal geweldige derby's en woont in Istanbul. Je kan het echt slechter treffen hoor.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » ma mei 25, 2015 9:10 am

En is na Robben 'gewoon' Neerlands beste voetballer.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Turkije

Bericht door Khraa » ma mei 25, 2015 10:05 am

Volgens mij kan je daar als aanvallende middenvelder ook nog gewoon aanvallende middenvelder zijn. Geen gedoe met terugverdedigen en goed staan in de omschakeling. Af en toe een doelpunt en een assist en iedereen is blij.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Turkije

Bericht door Duke » di jun 30, 2015 11:54 am

'Ronaldinho tekent bij Turkse promovendus Antalyaspor'

Antalyaspor staat op het punt om zich te versterken met Ronaldinho. Volgens de voorzitter van de Turkse club is er een akkoord bereikt met de 35-jarige Braziliaan, die onlangs vertrok bij het Mexicaanse Queretaro.

"Binnen twee dagen is het officieel", zegt voorzitter Gültekin Gencer van Antalyaspor in gesprek met televisiezender TRT Sport. "Er is overeenstemming met Ronaldinho."

De Turkse promovendus stuntte eerder deze transferperiode al door Samuel Eto’o vast te leggen. De 34-jarige Kameroener komt over van Sampdoria.

Gencer waarschuwt de concurrentie dat Antalyaspor nog niet uitgewinkeld is. "Naast Eto’o en Ronaldinho zullen we nog een vedette aantrekken. Er gaat hier heel wat gebeuren."

Ronaldinho en Eto’o speelden eerder samen bij FC Barcelona. Onder leiding van coach Frank Rijkaard maakten ze in 2006 deel uit van het team dat de Champions League won.
www.nusport.nl

Die hebben vast geen salarisplafond van 1 miljoen. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Turkije

Bericht door beelzebub » di jul 14, 2015 8:13 pm

Ben benieuwd wat er in het eerste potje Fener tegen Galatasaray gaat gebeuren. Zal de man van zes miljoen netto (Sneijder) de benen doorzagen van Van Persie? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » wo okt 14, 2015 2:51 pm


Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: Turkije

Bericht door Skampie » wo okt 14, 2015 6:18 pm

beelzebub schreef:Ben benieuwd wat er in het eerste potje Fener tegen Galatasaray gaat gebeuren. Zal de man van zes miljoen netto (Sneijder) de benen doorzagen van Van Persie? :ajaxsmiley.gif:
Daar zal hij de kans niet voor krijgen, want Robin zit daar toch alleen maar op de bank?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » vr okt 16, 2015 10:51 am

Vernoemd naar Cesc Fabregas en naar Xavi...? Of willen Wesley en Yo graag dat die kleine telg al een bijnaam heeft wanneer IH hem niet groot en mannelijk genoeg voor Ajax 1 vindt? :hypocrite.gif:

En we noemen hem… Xess Xava Sneijder (XXS)

Afbeelding

Het pasgeboren kind van Wesley Sneijder en zijn vrouw Yolanthe houdt de gemoederen in het land nu al flink bezig. Vooral over de opvallende naam van het jongetje doen veel mensen op Twitter hun zegje.

Zo valt het veel mensen op dat de naam Xess Xava Sneijder afgekort XXS is. Opvallend, vinden zij, omdat vader Wesley zelf 'maar' 1.70 meter lang is.

[tweet]https://twitter.com/WillemBosch[/tweet]

In een interview vertelde Yolanthe onlangs dat Wesley de naam voor het kind bedacht. "Er bleven twee namen over die we allebei mooi vinden, maar Wes heeft de uiteindelijke beslissing genomen."

De komende twee maanden heeft Yolanthe - die borstvoeding wil gaan geven - nog vrij. Daarna liggen een aantal nieuwe projecten voor onder meer RTL in Nederland in het verschiet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » vr okt 16, 2015 10:52 am

Willem Bosch op Twitter schreef:Oh mijn god hij heet XXS. De zoon van Sneijder heet XXS.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » zo apr 24, 2016 11:46 pm

Duel scorende Van Persie gestaakt na bizar incident

Fenerbahçe leek in de jacht op koploper Besiktas een belangrijke overwinning te boeken, maar de wedstrijd tegen Trabzonspor werd in de extra speeltijd gestaakt na een krankzinnig incident. Een supporter van de thuisploeg kwam het veld op en ging een assistent-scheidsrechter te lijf.

Besiktas verspeelde zaterdag punten bij Akhisar Belediyespor (3-3) en dus lagen er voor Fenerbahçe kansen om in te lopen op de koploper van de Süper Lig. Door doelpunten van Alper Potuk en Volkan Sen zat de ploeg van trainer Vitor Pereira binnen een half uur al op rozen. Nani tekende in de tweede helft vervolgens voor de 0-3. Daarna was het de beurt aan Van Persie, die in de basis begon bij de Turkse nummer twee. De Rotterdammer legde aan voor een vrije trap vanaf de hoek van het strafschopgebied en zag de bal na geklungel van doelman Onur Kivrak in het doel belanden.

Het was al het derde duel op rij dat Van Persie scoort voor Fener. In de competitiewedstrijd tegen Mersin vorige week zaterdag (4-1 winst) was de spits goed voor een doelpunt en een assist, waarna hij midweeks tegen Konyaspor in het bekertoernooi ook trefzeker was. In alle competities staat de Nederlander nu op twaalf doelpunten in 39 duels dit seizoen.

In de extra speeltijd van het duel in Trabzon, kwam een supporter van Trabzonspor het veld op om een assistent-scheidsrechter aan te vallen. Zijn schandalige actie dwong scheidsrechter Bülent Yildirim om het duel te staken.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Turkije

Bericht door Alexander » vr jul 15, 2016 10:04 pm

Greg zit in ieder geval echt goed daar!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » vr jul 15, 2016 10:06 pm

Alexander schreef:Greg zit in ieder geval echt goed daar!
Sneijder mag blij zijn dat Galatasaray hem de laatste tijd toch al wegpest :smile-ajax.gif: Van der Wiel timed zijn transfer inderdaad goed. :ajaxsmiley.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » di aug 07, 2018 11:49 pm

https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ailsignout

Cocu verliest eerste officiële wedstrijd als trainer Fenerbahçe

Phillip Cocu heeft dinsdag zijn eerste officiële wedstrijd als trainer van Fenerbahçe verloren. De Turkse club ging in Portugal met 1-0 onderuit tegen Benfica in de heenwedstrijd in de derde voorronde van de Champions League.

De Argentijnse aanvaller Franco Cervi was twintig minuten voor tijd verantwoordelijk voor het enige doelpunt in Estádio da Luz: 1-0.

Fenerbahçe krijgt volgende week dinsdag in de return in eigen huis de kans om alsnog de play-offs van het belangrijkste Europese clubtoernooi te bereiken.

De winnaar van het tweeluik neemt het in de laatste kwalificatieronde voor de groepsfase van het miljoenenbal op tegen PAOK Saloniki of Spartak Moskou.

Cocu wacht nog op versterkingen
Cocu heeft na vijf succesvolle jaren als coach bij PSV gekozen voor een avontuur bij Fenerbahçe, dat afgelopen seizoen als tweede eindigde in de Süper Lig.

De geboren Eindhovenaar, die zijn landgenoten Erwin Koeman en Chris van der Weerden mee heeft genomen naar Istanbul, wacht nog op versterkingen.

Fenerbahçe opent de competitie aankomende zaterdag met een thuisduel met Bursaspor, waar Joshua John onder contract staat.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » wo aug 15, 2018 4:48 pm

De eerste grote teleurstelling onder Cocu - Frans scheldwoord - is alweer bereikt. Al ziet Phillip dat zelf natuurlijk niet zo:

https://www.nu.nl/voetbal/5414840/trots ... en-cl.html
Afbeelding


Trotse Cocu kan spelers Fenerbahçe niets verwijten na mislopen CL

Trainer Phillip Cocu van Fenerbahçe kan zijn spelers niks verwijten na de uitschakeling in de derde voorronde van de Champions League. De Turkse club is door het 1-1-gelijkspel tegen Benfica van dinsdagavond veroordeeld tot de groepsfase van de Europa League.

Fenerbahçe hield ondanks de 1-0-nederlaag uit de heenwedstrijd in Lissabon nog hoop op een plek in de play-offs, maar Benfica maakte dinsdag al in de eerste helft het belangrijke uitdoelpunt.

Alper Potuk tekende op slag van rust nog wel voor de gelijkmaker in Istanbul, maar Fenerbahçe kwam nog twee doelpunten tekort voor een plek in de vierde en laatste voorronde van de Champions League.

"De treffer van Benfica was een harde klap, maar we gaven niet op en hebben alles gegeven wat in ons zat", zei Cocu na de wedstrijd tegen Turkse media. "Ik kan dus niet anders dan trots zijn op mijn spelers."

Cocu blij met opgedane ervaring in Champions League
Fenerbahçe was in de race om zich voor het eerst in lange tijd voor de groepsfase van de Champions League te plaatsen. Hoewel de Turkse topclub opnieuw in het miljoenenbal ontbreekt, denkt Cocu dat zijn ploeg wel wat heeft opgestoken van de voorrondeduels met Benfica.

"We speelden tegen een heel sterke tegenstander", benadrukte de voormalige PSV-coach. "De twee teams lagen qua niveau heel dicht bij elkaar, maar Benfica heeft meer ervaring en dat hebben ze laten zien. Hier kunnen we weer van leren."

De laatste keer dat Fenerbahçe in een Europees hoofdtoernooi uitkwam, was in het seizoen 2016/2017. De negentienvoudig landskampioen van Turkije strandde toen in de achtste finales van de Europa League.

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Turkije

Bericht door Wouter » wo aug 15, 2018 5:41 pm

Ik hoop wel voor hem dat Erdogan geen Fenerbahce-supporter is. Anders dreigt de gevangenis. :smallgrin.gif:

Daarnaast hoop ik ook voor hem dat zijn loon niet in lira's wordt uitbetaald. Anders heeft hij straks een hongerloontje.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Turkije

Bericht door Gezond verstand » do aug 16, 2018 5:36 pm

De afkoopsom die hij over twee maanden krijgt zal dan ook niets waard zijn.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Turkije

Bericht door InnerHarbour » wo aug 29, 2018 11:08 pm

Je toont wel erg onzeker Karius maar veel succes, ik had meer van je verwacht.
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Turkije

Bericht door Jinne » za sep 01, 2018 8:13 pm

Cocu gaat lekker.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Turkije

Bericht door WP_Legend » zo sep 02, 2018 2:56 am

Die gaat Frankie achterna...

Plaats reactie