Turkije

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Turkije

Bericht door Jinne » di feb 26, 2013 9:43 am

Ouderwetse goal van hem. Hadden ze ook wel nodig na de blunder van Muslera in de eerste helft.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51685
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » di feb 26, 2013 9:51 am

InnerHarbour schreef:'Slechte' goal van Sneijdertje.

Galatasaray
Dan heeft ie na een paar wedstrijden Gala al bijna evenveel goals gemaakt als VDV in een heel seizoen bij HSV. Zonder penalty's.

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Turkije

Bericht door DelToro » di feb 26, 2013 10:22 am

Haha is dat nu nodig wimpey? Altijd weer die vergelijkingen die er te pas en te onpas worden bijgehaald. Heb je bijvoorbeeld gemist toen Van der Vaart in 2 jaar tijd in de Premier League net zoveel doelpunten scoorde als Sneijder in 6 jaar bij Inter en Real, maar dat zou wel toeval zijn.

Gelukkig zit Sneijder bij een echte topclub. Die ploeg die door Duitse middenmotor Schalke (ook een topclub voor Sneijder toch?) volledig werd weggetikt. En hij heeft het toch maar mooi voor elkaar gekregen om Nordin Amrabat uit de basis te spelen.

wimpey
Berichten: 51685
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » di feb 26, 2013 11:00 am

DelToro schreef: Heb je bijvoorbeeld gemist toen Van der Vaart in 2 jaar tijd in de Premier League net zoveel doelpunten scoorde als Sneijder in 6 jaar bij Inter en Real, maar dat zou wel toeval zijn.
Sneijder won met Inter alles wat er te winnen viel. Spurs verkocht VDV graag aan HSV. Ergo?

Gala speelt CL en staat in Tukije bovenaan. HSV verloor afg. weekend met 5-1 van Hannover.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Turkije

Bericht door Le T. » di feb 26, 2013 11:04 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:'Slechte' goal van Sneijdertje.

Galatasaray
Dan heeft ie na een paar wedstrijden Gala al bijna evenveel goals gemaakt als VDV in een heel seizoen bij HSV. Zonder penalty's.
Hoe vaak heeft hij al op goal geschoten, al dan niet van eigen helft?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Turkije

Bericht door Lionel » di feb 26, 2013 11:12 am

712 x
IK GELOOF!!!!!!

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Turkije

Bericht door DelToro » di feb 26, 2013 11:21 am

wimpey schreef:Sneijder won met Inter alles wat er te winnen viel. Spurs verkocht VDV graag aan HSV. Ergo?
Volgens mij is dit een betere vergelijking: Spurs verkocht VDV graag aan HSV, maar Inter zette Sneijder onder druk om bij Galatasaray te tekenen.
Gala speelt CL en staat in Tukije bovenaan. HSV verloor afg. weekend met 5-1 van Hannover.
Ja en 2 weken geleden wonnen ze met 1-4 van het bewierrookte Dortmund. Je zult van mij niet horen dat HSV een topclub is, maar Galatasaray ook zeker niet (zoals we vorige week in de CL zagen tegen een andere Duitse middenmotor). Van der Vaart en Sneijder zijn allebei naar een matige club afgezakt, hetgeen jij kennelijk moeilijk vindt om toe te geven.
Laatst gewijzigd door DelToro op di feb 26, 2013 12:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Turkije

Bericht door Lionel » di feb 26, 2013 11:23 am

Dat is zeker zo. Galatasaray is gewoon ruk hoor. Maar wel een mooiere club in een mooiere stad. Maar allebei is het om te janken dat ze voor hun dertigste bij zulke clubs spelen. Geen topsportmentaliteit.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Turkije

Bericht door InnerHarbour » di feb 26, 2013 12:05 pm

DelToro schreef:Haha is dat nu nodig wimpey? Altijd weer die vergelijkingen die er te pas en te onpas worden bijgehaald.
Zo even een mooi spiegelquootje voor het stiertje. :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op di feb 26, 2013 1:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Turkije

Bericht door InnerHarbour » di feb 26, 2013 12:05 pm

Rishi schreef:712 x
:ajaxsmiley.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51685
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » di feb 26, 2013 12:19 pm

DelToro schreef: Van der Vaart en Sneijder zijn allebei naar een matige club afgezakt, hetgeen jij kennelijk moeilijk vindt om toe te geven.
Geen enkele moeite mee. Beide heren waren al vroeg op. VDV al in 2003. Sneijder na 2010. Zijn geen topsporters. Al kan geen zinnig mens ontkennen dat Sneijder er wat meer heeft uitgehaald dan VDV.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Turkije

Bericht door Alexander » di feb 26, 2013 12:39 pm

Beide wel tussen de 20 en 30 miljoen verdiend. Toch wel lekker.

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Turkije

Bericht door DelToro » di feb 26, 2013 3:49 pm

wimpey schreef:
DelToro schreef: Van der Vaart en Sneijder zijn allebei naar een matige club afgezakt, hetgeen jij kennelijk moeilijk vindt om toe te geven.
Geen enkele moeite mee. Beide heren waren al vroeg op. VDV al in 2003. Sneijder na 2010. Zijn geen topsporters. Al kan geen zinnig mens ontkennen dat Sneijder er wat meer heeft uitgehaald dan VDV.
Het klopt sowieso dat Sneijder grotere hoogtepunten heeft beleefd en daarmee een rijkere carriere heeft gehad.
Of hij meer uit zijn capaciteiten heeft gehaald dan Van der Vaart weet ik niet. Ik denk dat Tottenham (waar hij echt wel gewaardeerd werd en absoluut geen mislukking was) het haalbare niveau van Van der Vaart is en op dat niveau heeft hij vrij constant gepresteerd. Hij heeft zelfs meer bereikt dan bij zijn kwaliteiten past (Real Madrid), en kon daar redelijk aardig meekomen.
Sneijder daarentegen heeft één seizoen laten zien waartoe hij in staat is en dat hij tot de beste voetballers van de wereld kan behoren (toen in ieder geval). Maar alle andere seizoen komen niet in de buurt van wat hij in 2009/2010 liet zien. Wat dat betreft was er veel meer uit zijn carriere te halen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Turkije

Bericht door zeux » di feb 26, 2013 3:52 pm

Ik moest aan Maradona in zijn nadagen denken toen Sneijder terugrende na zijn goal. Hij rolde nog net niet...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Turkije

Bericht door InnerHarbour » vr mar 01, 2013 2:07 pm

Die Sneijdertje toch. :hypocrite.gif:
Opgebloeide Sneijder ontbeert de steun van coach Terim
01/03/2013 11:43

De Turkse voetbalbond heeft Galatasaray-trainer Fatih Terim een schorsing van drie duels opgelegd. De 59-jarige coach is bestraft naar aanleiding van zijn op- en aanmerkingen op de arbitrage tijdens het competitieduel met Orduspor afgelopen maandag.

Terim zou na de eerste eerst helft, Galatasaray keek op dat moment tegen een 0-2 achterstand aan, de scheidsrechter van dienst onheus hebben bejegend. Met de oefenmeester op de tribune zorgde de club uit Istanbul in het tweede bedrijf voor een ongelooflijk ommekeer.

Mede dankzij een weergaloze treffer van Wesley Sneijder, die de 1-2 voor zijn rekening nam, wist de formatie de situatie nog om te draaien. Het werd uiteindelijk 4-2 in de Türk Telekom Arena. Terim moet de duels met Eskisehirspor, Gençlerbirligi en Kayserispor vanaf de tribune bekijken. Ook is de kleedkamer verboden terrein.

Uiteraard geldt de straf niet voor Europese duels. Tussen de wedstrijden tegen Gençlerbirligi en Kayserispor in staat voor Galatasaray de belangrijke return bij Schalke 04 op het programma waarbij Terim dus wel als coach actief mag zijn. De eerste confrontatie met de Duitsers eindigde in een 1-1 gelijkspel.
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Turkije

Bericht door Le T. » vr mar 01, 2013 3:51 pm

DelToro schreef:Sneijder daarentegen heeft één seizoen laten zien waartoe hij in staat is en dat hij tot de beste voetballers van de wereld kan behoren (toen in ieder geval). Maar alle andere seizoen komen niet in de buurt van wat hij in 2009/2010 liet zien. Wat dat betreft was er veel meer uit zijn carriere te halen.
En 2010 moet je ook niet mooier maken dan het is. Het was in een counterploeg met nog veel meer spelers van hoog niveau, hij mocht ook rustig 20 mislukte passes geven zodat de Nederlandse journalisten helemaal los konden over die 4 passes die wel aankwamen, en dan ook prachtig waren. Op het WK was iedereen het erover eens dat het spel slecht was, en daar is de spelmaker ook onderdeel van, de loting zeer gunstig en het niet bepaald tegenzat, terwijl als Webb consequent de regels had toegepast, hij er in beide finales was uitgestuurd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Turkije

Bericht door Banjavi » di jun 25, 2013 10:31 pm

Fenerbahçe en Besiktas uitgesloten van Europees voetbal
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » di jun 25, 2013 10:38 pm

Waardoor inplaats van PAOK Saloniki Bursaspor de mogelijke CL voorronde tegenstander van PSV wordt.

Zou lachen zijn als ze daar in Turkije dan snoeihard onderuit gaan. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » vr jul 19, 2013 1:28 pm

Hoe en wanneer is Fenerbahçe nu opeens weer de voorronde van de Champions League ingeloodst? Met wie zijn steekpenningen is de aanvankelijke schorsing ongedaan gemaakt? :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Turkije

Bericht door 999 » wo jul 24, 2013 9:43 am

Wesley en Rodney Sneijder breken met manager Lerby
24/07/2013 10:18

Wesley Sneijder heeft gebroken met zijn zaakwaarnemer Søren Lerby. De gewezen aanvoerder van het Nederlands elftal was lange tijd het boegbeeld van Essel Sports Management. Juristen van Essel Sports en Sneijder onderhandelen momenteel over de afhandeling van de breuk. De 29-jarige middenvelder had een doorlopend contract met Essel Sports.

Of het tot een rechtszaak tussen beide partijen komt en wat precies de aanleiding is voor de breuk, blijft onduidelijk. Sneijder liet zich vanaf zijn zestiende begeleiden door Lerby. Ook de jongere broer van Sneijder, RKC Waalwijk-middenvelder Rodney, heeft de zakelijke banden met de ex-speler van Ajax, Bayern München, Monaco en PSV verbroken. Dat gebeurde overigens aan het einde van het contract van de speler.

Sneijder is niet de eerste Oranje-international die zijn relatie verbreekt met Essel Sports. Acht jaar geleden ruilde Maarten Stekelenburg het bedrijf van Lerby in voor Sport-Promotion, het bureau van Rob en Karel Jansen. Zes jaar later volgde John Heitinga dezelfde route. Daar tussendoor, in 2008, stapte Rafael van der Vaart over naar Robert Geerlings.

Desondanks heeft Lerby nog een keur aan topvoetballers in zijn stal. Vorige maand bezegelde hij de miljoenentransfer van PSV-aanvaller Dries Mertens naar Napoli. Bij Ajax is Lerby de zaakwaarnemer van onder anderen Ricardo van Rhijn, Viktor Fischer, Toby Alderweireld, Derk Boerrigter en Niklas Moisander. (Thijs Slegers & Taco van den Velde)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turkije

Bericht door Marillion » zo okt 19, 2014 7:00 pm

Sneijder schiet er dit weekend toch even twee fraai binnen bij Galatasaray zeg, hier de beelden. En in een belangrijke wedstrijd dus die kan daar de komende weken weinig fout doen.

Waarschijnlijk hadden ze voor de wedstrijd ook niet van die grote mascotte's. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » zo okt 19, 2014 7:58 pm

Klopt, twee doelpunten bij een 2-1 overwinning tegen Fenerbahce tellen wel ff mee. Vooral als het zulke fraaie goals zijn als deze.

Vorig seizoen schoot hij ook al Juventus uit de CL en Gala dus naar overwintering en in het eerste jaar van zijn entree was hij één van de sleutelspelers bij het behalen van de titel nadat de aanhang van Galatasaray even droog had gestaan. Hij is niet altijd even fit en overduidelijk een speler van absolute wereldklasse meer geweest, maar bij de aanhang van de grootste club van Turkije kan Wesley natuurlijk nooit meer stuk.

wimpey
Berichten: 51685
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » za nov 01, 2014 3:29 pm

'Wisselspeler Sneijder ontploft: Ik ben een wereldster!'
Wesley Sneijder mocht gisteren pas na 54 minuten invallen tijdens de thuiswedstrijd van Galatasaray tegen Kasimpasa (2-1). De spelmaker zou van woede ontploft zijn in de kleedkamer, melden Turkse media.

'Ik ben een wereldster, ik heb in de WK-finale gespeeld!', zou Sneijder na afloop in de kleedkamer geroepen hebben, zo schrijft Hurriyet. 'Ik verdien deze behandeling niet.'

'Een half jaar geleden kreeg ik nog rugnummer 10 en is me beloofd dat ik aanvoerder zou worden. Er werd gezegd dat er nieuwe topspelers aangetrokken zouden worden, maar dat is niet gebeurd', vervolgde Sneijder zijn tirade.

Sneijder haalde ook uit naar medespeler Felipe Melo en trainer Cesare Prandelli. 'Melo blokkeert mij en wil niet dat ik populairder ben dan hij. Waarom moest ik de afgelopen dagen met de reserves trainen? Ik wilde dit bespreken, maar de trainer vermeed me.'

Vorige maand werd bekend dat Sneijder nog salaris te goed had van Galatararay. Zijn zaakwaarnemer Guido Albers loste dat probleem op met de clubleiding. 'Ik hou ervan om voor Galatasaray te spelen', zegt Sneijder. 'Maar als ze willen dat ik vertrek, dan moeten ze dat zeggen. Niet achter mijn rug om, maar in mijn gezicht. Anders flip ik.'

Via zijn Twitteraccount reageerde Sneijder kort over de ophef in de Turkse media. 'Ik wilde erg graag vanaf het begin spelen, maar ben blij dat we in de tweede helft als team geknokt hebben voor de zege.'
:drecul.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Turkije

Bericht door InnerHarbour » zo nov 02, 2014 8:16 am

Was Berry van aerle ook een wereldster.......... Die heeft de finale gespeeld en zelfs gewonnen. :drecul.gif: Ernie Brands ook een wereldster. :hypocrite.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turkije

Bericht door Cruijff » zo nov 02, 2014 1:05 pm

1988 was een EK, IH. Geen WK. Maar idd Ernie Brandts kan dit ook zeggen, René vd Kerkhoff heeft in maar liefst 2 WK finales gespeeld. Z'n broer alleen die van '78. Maar hoe dan ook zijn ze beiden wereldsterren die Willy's. :smallgrin.gif:

Volgens good old Pelé zijn de Van de Kerkhoffjes dat in ieder geval wel.
Sneijder haalde ook uit naar medespeler Felipe Melo en trainer Cesare Prandelli. 'Melo blokkeert mij en wil niet dat ik populairder ben dan hij. Waarom moest ik de afgelopen dagen met de reserves trainen?
Ik denk omdat je reserve stond. :smallgrin.gif:

Plaats reactie