Copa Libertadores

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Copa Libertadores

Bericht door InnerHarbour » zo nov 11, 2018 9:55 pm

Zit op BT sports te kijken en ik vind het eigenlijk maar tam
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door brigade zuid » zo nov 11, 2018 10:41 pm

Ja viel mij ook een beetje tegen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Copa Libertadores

Bericht door Duke » zo nov 11, 2018 10:48 pm

Geen bloed aan de paal?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Copa Libertadores

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 11, 2018 11:30 pm

Ik heb best wel gezwijnd.

Een maat van mij, eveneens reeds enkele decennia seizoenskaarthouder bij Ajax, is op rondreis in Argentinië met zijn partner; we hebben afgesproken op enig moment samen een bedevaart te maken naar Buenos Aires om daar wedstrijden van River Plate, Boca Juniors, Velez Sarsfield en Estudiantes te bezoeken (en dan en passent even de oversteek naar Montevideo te maken om estadio Centenario, en meer in het bijzonder de tribune “Amsterdam” (daar waar de eerste WK-finale in 1930 werd gespeeld en waar Amsterdam als gastheer van de Olympische Spelen in 1928 een tribunenaam kreeg) te bezoeken), zodat wij daarna als passievolle Ajax-supporters die in het verkeerde land zijn geboren - we voelen ons qua Ajax-beleving in Nederland redelijk onbegrepen en denken eigenlijk Argentijns bloed te hebben - gerust konden sterven.

Maar wat is het geval? River Plate - Boca Juniors wordt gespeeld!In de finale van de Copa Libertadores! Op 10 november in het Jaar Onzes Heren 2018! En hij zit daar gewoon dit weekend! In Buenos Aires! Met een vrouw die niks om voetbal geeft! Met pijn in mijn hart gaf ik hem toestemming om deze wedstrijd te kunnen bezoeken, het voelde een beetje alsof je partner vreemd gaat, maar met zo’n lekkere vent dat je het haar dan toch maar gunt. Mijn gabber is echter trouw. Heel trouw. Ik hou dan ook een beetje van hem. Hij gaf aan: ik ga met jou, of niet. (Misschien mede ingegeven door het feit dat ik de afgelopen pak m beet 30 jaar echt nooit een uitwedstrijd van Ajax heb bezocht, nationaal of internationaal, zonder deze gozer en daarom ook niet naar Benfica uit ging, terwijl hij zei: Estadio Da Luz staat op onze Bucket List; ik gun jou dat zonder mij. Maar dat geheel terzijde.)

Hij appt mij maandag: waarom kom je niet over, als ik kaartjes probeer te regelen? Ik dacht eerst: die is gek. Maar toch even gegoogled. Agendatechnisch zeeeeer onhandig, maar er was een KLM-vlucht heen op vrijdag 9 november en terug op zondag 11 november; ruim 26 uur vliegen in 3 dagen om die pot te zien. Wat te doen? Ik heb gezegd: vind kaartjes en ik kom. Jolo!!! Maar wel uiterlijk woensdag laten weten; dan boek ik nog. Hij kon helaas geen kaartjes vinden. Maar dat blijkt achteraf hele goeie karma! Want de wedstrijd werd, zoals jullie weten, gisteren afgelast en dan had deze jongen 26 uur gevlogen zonder de wedstrijd te zien, en had mijn gappie vandaag alsnog vreemd moeten gaan met zijn kaartjes!

Ik weet niet of dit een goed verhaal is voor de kleinkinderen later. Maar het houdt me wel bezig...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Copa Libertadores

Bericht door Ramona » ma nov 12, 2018 8:35 am

Dank voor het delen. Mooi verhaal! :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door Marillion » ma nov 12, 2018 12:33 pm

Duke schreef:Geen bloed aan de paal?
Slechts een handvol gele kaarten. Ik bleef ook wat op m'n honger zitten wat dat betreft. Hopelijk krijgen we meer spektakel in de 2e wedstrijd als het erop of eronder is.

Mooi verhaal Cees! Nog een poging voor de return?

Overigens was 26 uur vliegen zonder een wedstrijd te zien uiteindelijk ook een mooi verhaal geworden. En wie weet was je dan wel een dagje langer gebleven. Al dan niet gedwongen omdat jullie na de afgelasting je verdriet hadden moeten wegdrinken en je nooit meer was toegelaten op de terugvlucht. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Copa Libertadores

Bericht door Cruijff » ma nov 12, 2018 3:23 pm

Het is een heel goed verhaal voor de kleinkinderen Cees, mist je die kneedt tot voetbal ultra's, uiteraard! :ajaxsmiley.gif:
Hoop voor je dat je de agenda hebt kunnen omzetten dat je gewoon met de Argentijnse internet verbindingen wat werk hebt kunnen voorbereiden, Wiekent Cees!

Zodat het een dag verplaatsen van de wedstrijd niet jou als slachtoffer maakt. :blush.gif:

InnerHarbour schreef:Zit op BT sports te kijken en ik vind het eigenlijk maar tam
brigade zuid schreef:Ja viel mij ook een beetje tegen.
Wordt zonder uitpubliek gespeeld en dat merk je dan ook wel.
Bovendien wil geen van de spelers degene zijn die de kans op de cup verkloot door in de heenwedstrijd een domme rode kaart te pakken. Kan in de return zomaar wel een veel heter potje worden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door Marillion » ma nov 12, 2018 3:37 pm

Die Boca aanvaller die vlak voor tijd een opgelegde kans tegen de keeper aanschoot heeft zich er in ieder geval niet populairder op gemaakt schat ik zo in. Kon wel eens een dure misser blijken te zijn straks.

Ik ga er bij de return zeker nog een keer voor zitten. Vroeg of laat moet er toch bij één van die heethoofden de stoppen doorslaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Copa Libertadores

Bericht door peter » ma nov 12, 2018 4:40 pm

Mooi verhaal WkC. :biggrin.gif:

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door Alexander » ma nov 12, 2018 5:52 pm

Haha, mooi verhaal!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 12, 2018 7:08 pm

Marillion schreef:Die Boca aanvaller die vlak voor tijd een opgelegde kans tegen de keeper aanschoot heeft zich er in ieder geval niet populairder op gemaakt schat ik zo in. Kon wel eens een dure misser blijken te zijn straks.

Dat was die Dario Benedetto, toch? Dat is volgens mij een echte clubheld daar, die kan niet zoveel fout doen bij Boca (scoorde overigens ook de 2-1 binnen een paar minuten van zijn invalbeurt, dacht ik). Er werd hier gisteren door de commentator verteld dat die jongen dus al een tijdje een helden-status heeft; scoorde twee jaar geleden aan de lopende band. Raakte op een gegeven moment ernstig geblesseerd en lag er bijna 10 maanden uit. Bij zijn rentree - in de halve finales - viel hij in en schopte hij binnen een kwartiertje met twee goals Boca naar de finale. Prachtverhaal.

Overigens vond ik Magallan niet meevallen... Zag er onder andere bij de 1-1 niet goed uit. Afgaande op deze wedstrijd moet er beter te vinden zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door Marillion » ma nov 12, 2018 7:39 pm

Ja, dat was 'm inderdaad. Benedetto. Zijn status daar was me niet bekend dus dan zal het inderdaad wellicht meevallen. Maar het was wel een dure misser. Tenzij ze 'm alsnog winnen natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Copa Libertadores

Bericht door Cruijff » zo nov 18, 2018 9:50 pm

Wiekent Cees hoe is je Buenos Aires avontuur (met het uitstel :blush.gif: met 1 dag :1evil.gif: van de wedstrijd) verder afgelopen?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Copa Libertadores

Bericht door InnerHarbour » vr nov 23, 2018 7:54 am

Bij Boca zijn de fans wel klaar voor morgen. :biggrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door Marillion » vr nov 23, 2018 6:29 pm

Goeie genade. Als je bij zo'n club heb gespeeld dan neem je daarna toch nooit meer een andere derby serieus?

Morgenavond dus de ontknoping. Volgens mij vanaf 21:00. Daar ga ik echt nog een keertje voor zitten!
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door Iniesta » vr nov 23, 2018 6:42 pm

Waar is her te zien?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door Marillion » vr nov 23, 2018 6:55 pm

Fox Sports kanaal 4.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door zeux » za nov 24, 2018 8:56 pm

Wedstrijd uur uitgesteld. Bus Boca Juniors gebombardeerd met objecten, ruiten gesneuveld, spelers bedwelmd door traangas en ik lees iets over een speler met glassplinters in het oog.
Ze gaan om 10 uur NL tijd spelen. Als het goed is...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door brigade zuid » za nov 24, 2018 9:03 pm

Mooi, ik ging ervan uit dat ik alleen de tweede helft kon zien maar nu dus de hele wedstrijd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door zeux » za nov 24, 2018 9:50 pm

Inmiddels doorgeschoven naar kwart over elf.. Van uitstel komt...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door brigade zuid » za nov 24, 2018 9:52 pm

Afstel lijkt me niet verstandig.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door Marillion » za nov 24, 2018 9:56 pm

Dat vraag ik me ook af. Het zal de volgende keer niet veel beter worden. Je zal maar verantwoordelijk zijn voor de veiligheid bij dit potje. Valt niet mee.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door zeux » za nov 24, 2018 9:58 pm

Ik volg de live blog van The Guardian.
The rumour mill is spinning of FIFA president Gianni Infantino getting involved, and Argentinian president Mauricio Macri, once president of Boca, also having his finger in this pie. But it seems Boca have been forced to play, and against their wishes.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door brigade zuid » za nov 24, 2018 10:00 pm

Boca officials vinden dat er niet gespeeld kan worden en dat de meeste spelers niet kunnen spelen... ik hoop dat het gewoon doorgaat, wil zo wel ff een heet potje zien.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Copa Libertadores

Bericht door Marillion » za nov 24, 2018 10:03 pm

Als de spelers van beide clubs inderdaad niet willen spelen en ze houden voet bij stuk dan kan de bond op z'n kop gaan staan maar dan gebeurd het niet.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie