Brazilië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Brazilië

Bericht door Cruijff » do dec 01, 2016 1:55 pm

elliquido schreef:Ja heel leuk die statistieken, maar jij weet net zo goed als ik dat bijvoorbeeld de board van Microsoft nooit in 1 vliegtuig Zit, en voor veel bedrijven geldt dat zij hun Core personeel nooit in 1 vlucht laten gaan.

Waarom voor voetbal dan wel. Enorm bedrijfsrisico.
Bij een hoop bedrijven vliegen directie of de commissarissen juist wel samen, hoor.

Relatief vaak in privévliegtuigen waar overigens een stuk vaker ongelukken mee gebeuren.

Maar sowieso loopt de voetballerij op zo ongeveer elk gebied achter :wink.gif: ook hiermee dus weer.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Brazilië

Bericht door brigade zuid » do dec 01, 2016 5:16 pm

Ik hoorde ergens dat PSG 40 miljoen ter beschikking heeft gesteld om de selectie weer op te bouwen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brazilië

Bericht door zeux » do dec 01, 2016 6:22 pm

brigade zuid schreef:Ik hoorde ergens dat PSG 40 miljoen ter beschikking heeft gesteld om de selectie weer op te bouwen.
Dat zou dan ironisch zijn.
Want deze club stond - van wat ik lees - diametraal tegenover PSG kwa beleid.

Dit waren veelal oudere spelers die niet mee gingen in de gekte van de transferwaan en als collectief naar hun niveau groeiden. Dat heeft jaren gekost. In niets een 'koopclub' dus.

Helaas is het bestuur dat dit beleid voerde ook voor het grootste deel verongelukt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Brazilië

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 02, 2016 10:29 am

De piloot gokte met de brandstof. Heftig...

https://www.rt.com/news/368952-refuelli ... -football/

Veelzeggend over de manier van vliegen daar:
A leaked recording of the conversation between Quiroga and air traffic control officer Yaneth Molina revealed that the pilot had asked to land immediately due to a “fuel emergency” shortly before running out of fuel completely. In the course of the conversation, Quiroga dodged Molina’s question about how long he could still fly without landing, while repeating his initial request.

However, there was also another plane that had requested emergency landing, and Molina decided to deny immediate landing to the LaMia plane, telling the pilot to hold on for seven more minutes. In the last few seconds of the frantic exchange, Quiroga said that the plane was “in total failure, total electrical failure, without fuel” before crashing some 30 miles away from the airport.
Volgens mij kan ieder professioneel sportteam beter zijn eigen vliegtuig hebben.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Brazilië

Bericht door beelzebub » wo jan 11, 2017 7:18 am

Ondertussen heeft Chapecoense met een compleet nieuw elftal hun eerste (beker) wedstrijd gewonnen van Sao Paulo na penalties.

Nivootje mwoah, maar hier de samenvatting:


https://youtu.be/b0OEKkVpjfQ
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Brazilië

Bericht door Duke » di jul 31, 2018 5:05 pm

Braziliaanse blufkoning kon niet voetballen, maar was 26 jaar prof

Voetballen kon hij voor geen meter, maar toch slaagde Carlos Henrique Raposo (55) erin om een profcarrière van ruim 26 jaar op te bouwen. Met smoesjes, valse documenten en de juiste connecties werkte de Braziliaanse oplichter zich steevast naar binnen bij clubs met naam en faam, in binnen- en buitenland. ,,Ik deed er alles aan om mijn luxeleventje te behouden."

Carlos Henrique Raposo bleek in de favela's van Jacarezinho in Rio de Janeiro al snel minder talent te hebben dan zijn vrienden. Een lucratieve voetbalcarrière in het buitenland leek aan hem dus niet besteed, maar Raposo was geen opgever. Er waren namelijk specifieke eigenschappen die hij wél onder de knie bleek te hebben. Raposo was sluw en kon met een vlotte babbel bijna iedereen overtuigen van zijn talenten als voetballer. Met een opmerkelijk plan slaagde hij er tóch in om het droomwereldje van het voetbal binnen te dringen.

https://www.youtube.com/watch?v=NcGaz0KdDwk

Zijn eerste doel: bevriend raken met toekomstige Braziliaanse sterren. Met pak en das die hij leende van vrienden kwam hij in de hipste bars en restaurants van Rio, op zoek naar voetballers die te boek stonden als grote talenten. Het lukte hem binnen de korste keren om jongens als Ricardo Rocha (38 interlands voor Brazilië), Renato Gaúcho (41 interlands) en Romário (70 interlands) naar zijn hand te zetten. Op zijn twintigste was Raposo graag gezien in de Braziliaanse spelerskringen.

Raposo zorgde voor geslaagde feestavondjes en in ruil daarvoor lieten zijn voetballende vrienden zijn naam wel eens vallen bij profclubs. Raposo liet niets aan het toeval over: hij knutselde met hulp van een lookalike die wél met een bal overweg kon valse compilatievideo’s in elkaar en betaalde mensen om een goed woordje voor hem te doen. Mét succes. Seizoen na seizoen slaagde hij in zijn opzet. Onder meer de Braziliaanse topclubs Botafogo, Flamengo, Fluminese, Vasco da Gama, het Mexicaanse Puebla en het Franse Ajaccio trapten in de trucs van Raposo.

,,Het enige probleem van Carlos was de bal”, zegt Ricardo Rocha, voormalig speler van Real Madrid en het Braziliaanse nationale team. ,,Carlos zei tegen iedereen dat hij een aanvaller was, maar had in zijn carrière nog nooit een goal of assist gemaakt. Hij kon er echt niks van. Hij had totaal geen talent, maar het was een leuke gozer en zorgde voor een leuke sfeer bij elke club waar hij kwam.”

Voormalig spits Bebeto (75 interlands voor Brazilië), was ook bekend met de praktijken van 'Kaiser' Raposo. ,,Hij was geen voetballer, maar hij kon het zo goed uitleggen. Hij liet je met de mond vol tanden staan. Dat was het grote probleem. Hij pakte je helemaal in met z’n praatjes. Keer op keer kon hij wel ergens een contract afdwingen. Ongelofelijk."

Blessures en rode kaarten
Raposo deed er bij de clubs waar hij onder contract stond wel alles aan om zo min mogelijk te hoeven voetballen, om zijn onkunde aan de bal te verbergen. De ene keer veinsde hij een blessure, hij kocht er zelfs clubartsen voor om, de andere keer zorgde hij ervoor dat hij al na één minuut van het veld werd gestuurd met een rode kaart. Ook ging hij meermaals op de vuist en het excuus dat zijn oma was overleden toverde hij regelmatig uit de hoge hoed. ,,En zo kon ik altijd wel iets verzinnen”, aldus Raposo.

Journalisten die zijn onkunde opmerkten zette hij naar zijn hand door inside-informatie door te spelen en zijn teamgenoten kozen ook zijn kant, omdat hij er telkens voor zorgde dat er vrouwen logeerden in het hotel waar de spelers overnachtten. ,,Door hun steun viel ik nooit door de mand, zo was het eigenlijk onmogelijk om mij te ontslaan," zegt Raposo. ,,Eén keer brak me wel het angstzweet wel uit. Bij mijn presentatie bij Ajaccio moest ik plots voor een grote menigte mijn voetbalkunsten tonen. Ik redde me uit die situatie door alle ballen snel de tribunes in te rammen, zogezegd om de fans daar te vermaken. Er was daarna ook een open training gepland, maar omdat ik alle ballen had weg gekeild werd die gelukkig afgelast. Daar ontsnapte ik.”

Duizend vrouwen
Liefst 26 jaar hield hij zo de grote leugen in stand. Na tien clubs in 26 jaar ging Raposo met een goed gevulde bankrekening op pensioen. ,,Het was altijd feest bij mij. Ik verdiende miljoenen en werd door mijn bestaan als profvoetballer omringd door de mooiste vrouwen. Ik was verslaafd aan seks en door mijn plan kon ik met wel duizend vrouwen slapen. Elke nacht ging ik naar de mooiste restaurants en discotheken. Ik was helemaal niet fit om te trainen of te spelen. Het enige wat ik moest doen was smoesjes bedenken om dat luxeleventje te behouden. Ik moest er alles aandoen om ervoor te zorgen dat ik niet tegen een bal moest trappen.”

Hoe kijkt Raposo nu terug om zijn grote leugen? ,,Ik ga nergens sorry voor zeggen. In die tijd maakten de clubs nog misbruik van spelers, en dat gebeurt vandaag de dag nog steeds. Ze verdienden het om zelf ook eens op hun plek gezet te worden.”
www.ad.nl

:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Brazilië

Bericht door Iniesta » di jul 31, 2018 5:58 pm

Gabrich

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11904
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Brazilië

Bericht door Sandro » di jul 31, 2018 7:27 pm

Early career
Nicknamed "Kaiser" due to resemblance to Franz Beckenbauer when he was young, Carlos Kaiser started his youth career at Botafogo, then moving to Flamengo. In 1979, he impressed the scouts of Puebla during a training session and was signed by the Mexican club
Blijkbaar kon hij toch op zijn minst wel een klein beetje voetballen. Of hij moet op zijn 16e al een dubbelganger hebben ingehuurd :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Brazilië

Bericht door Cruijff » do sep 13, 2018 12:01 am

Neymar is het zat na gele kaart voor 'theater': 'Dit moet stoppen'

Neymar heeft het gevoel dat scheidsrechters hem aan het zoeken zijn. De aanvaller kreeg in de interland tussen Brazilië en El Salvador een gele kaart voor een vermeende schwalbe, maar dat was in de ogen van Neymar een slechte beslissing van arbiter Jair Marrufo.

Neymar werd tijdens en na het afgelopen WK in Rusland veelvuldig bekritiseerd vanwege zijn theatrale gedrag tijdens de wedstrijden. De aanvaller lag in Rusland constant op de grond en wekte daarmee de irritatie van tegenstanders op. Nu het toernooi voorbij is, wordt Neymar extra scherp in de gaten gehouden door de arbitrage. In de ogen van de dribbelaar zijn veel scheidsrechters niet langer objectief.

Marrufo slingerde Neymar kort voor rust op de bon, nadat de Braziliaan in het vijandelijke strafschopgebied naar de grond was gegaan (zie video onder). Volgens Neymar was er echter geen sprake van een fopduik. 'Ik weet niet goed hoe ik met mijn reputatie om moet gaan, maar dit zal ik absoluut niet zomaar accepteren', zei de aanvaller tegen Globo Esporte. 'Dit moet stoppen.'

Afbeelding

'Ik kan er in de wedstrijd niets aan veranderen, dus ik zei op dat moment ook niets en ben doorgegaan met voetballen', vervolgde Neymar. 'Maar het is erg frustrerend. Dit is een gebrek aan respect: niet alleen naar mij, maar ook naar mijn ploeggenoten. Het is lastig om met een gele kaart op zak te voetballen. Deze jongen (scheidsrechter Marrufo, red.) wordt aangesteld voor een wedstrijd van de Braziliaanse ploeg, wat een erg serieuze taak is, en dan doet hij dit… ik vind het niet correct. Als hij me geen penalty wil geven, prima, maar de gele kaart was nergens voor nodig.'

copyright: VI Images

De Dominee
Berichten: 5866
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Brazilië

Bericht door De Dominee » ma sep 17, 2018 11:47 am

Oorzaak en gevolg, Neymar. Jankbal. Had je eerder over na moeten denken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie