Argentinië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za okt 13, 2007 10:39 pm

Mij lijkt het fantastisch. Om te zien is het inderdaad hilarisch.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo okt 14, 2007 8:22 am

Thomas schreef:Alstu, Arsenal-Liverpool 3-2.

A bit over the top, I'd say. :smallgrin.gif:

En dit lijkt me eerlijk gezegd toch zo'n kutbaan.
Echt leuk vooral die eerste. Bij de tweede was de studiocommentator een beetje té.
Dank.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » zo okt 28, 2007 8:40 pm

Tim Vickery column

By Tim Vickery
South American football reporter





A glorious era for football in Argentina came to an end last week when Hugo Tocalli resigned as co-ordinator of the country's youth sides.



Tocalli (centre) has overseen the development of the likes of Lionel Messi (left) and Juan Roman Riquelme (right)


Tocalli had been involved in the process since 1994, first as assistant to Jose Pekerman, then stepping up after Pekerman took over the senior side.

In these 13 years Argentina won five out of seven World Youth Cups - tournaments for players of 20 and under.

It is a superb track record, made all the more remarkable by two facts.

Firstly winning titles was never the primary objective, and secondly all the silverware does not even come close to explaining the achievements of the Pekerman-Tocalli project.

The success story starts with an idea, as simple as it was brilliant. In 1994 Jose Pekerman was a surprise choice to take over Argentina's youth sides.

But he was given the post because he had a clear vision of what the future would bring.

The globalisation of football meant that Argentina's players were inevitably going to be moving abroad at an ever younger age.

Pekerman and Tocalli consistently kept faith with the most positive aspects of Argentine football identity


In this context the only way to secure them for the future of Argentine football was through the youth sides.

Backed up by his friend Tocalli, Pekerman scoured the country for young talent, groomed it and gave it an intensive course in the identity of Argentine football.

The list of players who have come up through the ranks of the Pekerman-Tocalli process is quite remarkable.

It includes almost the entire current senior squad, with such top players and future hopes as Riquelme, Gago, Mascherano, Milito, Cambiasso, Messi, Tevez, Aguero and Saviola.

This is the proof of the success of the project - there would be not the slightest point in winning youth titles if the players did not subsequently prove their worth at senior level.

Youth work is much more about learning, improving and picking up experience than it is about accumulating titles.

And there are also the fundamental questions of how the youth titles were won, and of what type of player they have been grooming for the senior side.

It is here that football owes Argentina, and Pekerman and Tocalli in particular - a sizeable debt.


Tocalli and Pekerman changed the face of Argentine football

The rush towards ever greater athleticism threatens to transform football into a game for giants - bigger and stronger than ever before, running faster in order to crash into each other as soon as possible.

But Pekerman and Tocalli consistently kept faith with the most positive aspects of Argentine football identity - the idea that the game can be wonderfully interpreted by skilful little players, who use their talent and low centre of gravity to avoid the challenges and keep the ball moving.


In recent times Argentina have not won the senior titles to go with those World Youth Cup wins.

Even so, the artistic, thoughtful football they played in last year's World Cup and this year's Copa America has stood out and won the admiration of neutrals all around the planet.

This can be traced directly back to the work started by Pekerman and Tocalli in 1994.

And now their era comes to a close, appropriately enough, on a point of principle.

Tocalli was offered a new contract to continue in his post as head of Argentina's youth sides. It was a position he very much wanted to retain.

But no new contract was offered to his assistant, Miguel Angel Tojo, so in solidarity Tocalli stepped down - a noble and fitting end to a project that was as inspirational as it was successful.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 07, 2007 6:11 pm

Bewaking voor speler na shirtje ruilen met Verón
07/11/2007 15:43

Luciano Leguizamón heeft zich een berg ellende op de hals gehaald door na het rustsignaal op het veld shirtje te ruilen met Juan Sebastián Verón in de derby tegen Estudiantes. De spits van Gimnasia La Plata is uit de selectie gezet en wordt bewaakt.

De aanhang van Gimnasia reageerde furieus toen Leguizamón de grote vedette van de aartsrivaal bleek te bewonderen. Coach Julio Falcioni zag zich genoodzaakt hem te wisselen in de tweede helft.

'De passie van de fans heeft het gewonnen van de rede', probeerde Gimnasia-voorzitter Juan José Muñoz de gespannen stemming te sussen. 'Luciano heeft afgedaan bij de aanhang, ook al was hij zich niet bewust van de lading van zijn actie. Het moet eerst allemaal maar eens bezinken. Daarna is het tijd om zich te verontschuldigen.'

Leguizamón heeft al verklaard dat het hem niet om het shirt van Estudiantes ging, maar om het feit dat Verón zijn idool is. Bovendien had Verón hem juist om zíjn shirt gevraagd, vooraf al.

'Hij wilde mijn shirt voor iemand die hij kende die juist vanwege míj fan was geworden van Gimnasia. Ik heb gezegd dat ik dat na de wedstrijd wel wilde, maar hij gaf me de zijne al in de rust', aldus Leguizamón.

Verón benadrukte dat alle commotie het Argentijnse voetbal, dat al bol staat van geweld en bedreigingen, geen goed doet. 'Er is te veel hysterie in het voetbal', meent Verón. 'Dit helpt niet om het geweld een halt toe te roepen. Het is te gek voor woorden, men grijpt dit voorval aan om een nederlaag te wreken.'

Estudiantes won met 1-0 van Gimnasia, dat met tien man eindigde. 'Maar dat kwam niet omdat Luciano shirtje met mij heeft geruild', verzekerde de 32-jarige middenvelder en 63-voudige international.
vi.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 19, 2007 1:10 pm

Maar één club hoeft zich te melden voor Riquelme
19/11/2007 11:57

De interesse in Juan Román Riquelme zal alleen maar zijn gestegen na zijn twee wonderschone doelpunten voor Argentinië in het WK-kwalificatieduel met Bolivia (3-0). Toch is maar één club kansrijk de nummer tien over te nemen.

Riquelme wil enkel en alleen terug naar Boca Juniors, de club van zijn hart uit Buenos Aires. 'Ik ga weer spelen voor Boca', zei de schuchtere spelmaker na de zege op Bolivia. 'Ik weet niet wanneer het zover is. Dat kan zijn binnen een paar maanden, maar ook als mijn contract afloopt in 2009.'

Met vier doelpunten is Riquelme uitstekend op schot voor zijn land in de drie kwalificatieduels tot nog toe. Hij spot met wetten als wedstrijdritme. Riquelme wordt niet ingezet dit seizoen door Villarreal. Coach Manuel Pellegrini verwijt hem het teambelang te schaden.

vi.nl

Echte clubliefde. :worshippy.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 29, 2007 2:36 am

Lanus [4 - 0] Gimnasia La Plata

35' [1 - 0] Sand

51' [2 - 0] Sand

55' [3 - 0] D. Valeri

87' [4 - 0] Benitez


Lanús heeft nu in de laatste speelronde genoeg aan een punt in La Bombonera tegen Boca om kampioen te worden. Als de andere revelatie en concurrent (Tigre, dat vandaag met 2-1 van Boca won en de mannen van Russo uitschakelde voor de titel) punten verspeeld gaat de titel sowieso naar Lanús. Ik neem aan dat dit niet meer fout kan gaan. Boca Juniors heeft er geen zin meer in en wil zich volledig concentreren op de wereldbeker. Bovendien is de druk bij Lanús minder groot omdat men ook bij verlies tegen Boca en winst van Tigre de titel niet verloren heeft. In dat geval volgt er namelijk een extra play-off wedstrijd tegen Tigre. Zo eentje die Boca in 2006 speelde tegen Estudiantes LP en verloor.

Die vierde goal van vandaag was overigens prachtig. In mijn herinnering speelde Lanús wel een paar minuten op balbezit, pass na pass aaneen rijgend, voordat Sand hem door het strafschopgebied paste en Benitez hem vanaf links binnen knalde.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 8:47 pm

Over twinting minuutjes dus de kampioenswedstrijd: Boca Juniors-Lanús.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo dec 02, 2007 11:17 pm

Wat vind je van Valeri, Thomas? Is hij beter dan Zaráte? Of is hij minder aanvaller en meer een sterk naar voren spelende rechtshalf of zo?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 11:19 pm

Thomas schreef:Over twinting minuutjes dus de kampioenswedstrijd: Boca Juniors-Lanús.
Ik dacht dat jij geen zin meer had om voetbal te kijken? :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 11:23 pm

Wel scherp blijven, Joey. Ik gaf al meteen aan dat ik daar al vrij snel geen last meer van heb. :wink.gif:

Lanús is overigens kampioen. Voor het eerst in de clubgeschiedenis en dat met een jonge ploeg en veel spelers uit de eigen jeugd. In de winter vindt er zeer waarschijnlijk alvast een kleine leegloop plaats.
generaal schreef:Wat vind je van Valeri, Thomas? Is hij beter dan Zaráte? Of is hij minder aanvaller en meer een sterk naar voren spelende rechtshalf of zo?
Ik ben erg gecharmeerd van Valeri. Ik heb hier ook nog eventjes een rapport geplaatst van hem, maar dat staat er nu niet meer. Het is wel een compleet andere speler dan Zaráte, dus die vallen moeilijk te vergelijken.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo dec 02, 2007 11:37 pm

Met welke speler zou je hem kunnen vergelijken? Volgens DAM wordt hij een absolute wereldtopper.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 11:43 pm

Valeri? Hij doet in zekere zin wel aan Kennedy denken, maar dan beter en ook wat sneller.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo dec 02, 2007 11:45 pm

Thomas schreef:Valeri? Hij doet in zekere zin wel aan Kennedy denken, maar dan beter en ook wat sneller.
Maar denk je in eerste instantie aan Ajax/PSV materiaal, of zal hij al snel binnen worden gehaald door een (sub)topclub uit één van de grote competities?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 11:50 pm

Ik denk dat er (inmiddels) wel meer clubs een oogje op hem zullen hebben. Helemaal nu Lanús de laatste weken volop in de spotlights is komen te staan. En de prioriteit zal bij Ajax niet bepaald op de flanken liggen na het aantrekken van Suarez, Luque, Kennedy, Leonardo en Rommedahl onder deze TD.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo dec 02, 2007 11:52 pm

Thomas schreef:Ik denk dat er (inmiddels) wel meer clubs een oogje op hem zullen hebben. Helemaal nu Lanús de laatste weken volop in de spotlights is komen te staan. En de prioriteit zal bij Ajax niet bepaald op de flanken liggen na het aantrekken van Suarez, Luque, Kennedy, Leonardo en Rommedahl onder deze TD.
Is hij soms te vergelijken met Palacio?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 11:53 pm

Nee, totaal niet. Palacio speelt veel dieper en is door en door een aanvaller. Valeri is wat slimmer en kan ook als een middenvelder denken. Valeri speelt ook aan de buitenkant in een 4-4-2 systeem, wat nogal een verschil maakt ten opzichte van Palacio, die vanuit Palermo speelt en diep gepositioneerd van flank naar flank wisselt.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo dec 02, 2007 11:56 pm

Oké, nuttige informatie :).

El Lute
Berichten: 2
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 5:21 pm

Bericht door El Lute » vr dec 07, 2007 6:35 pm

Afgelopen maandagavond:

http://www.youtube.com/watch?v=Kp0gD3qdZl0

Dit is een 1e Divisie wedstrijd tussen San Martin de Tucuman - Godoy Cruz op een doordeweekse dag. Ben 1 van de 25.000 hincha's en kan zeggen dat de sfeer wel aardig was.
Het antwoord mijn vriend, het waaien van de wind.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 08, 2007 9:14 pm

Mag je wel zeggen, ja. Was de wedstrijd ook aardig?
Het stinkt aan alle kanten!

El Lute
Berichten: 2
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 5:21 pm

Bericht door El Lute » zo dec 09, 2007 6:08 pm

joey schreef:Mag je wel zeggen, ja. Was de wedstrijd ook aardig?
Was zeker niet slecht, vaak zijn die wedstrijden op lagere niveau's niet om aan te zien maar dit was goed. Misschien speelt het mee dat je al gauw laat meeslepen door zo'n ambiance.

Hoop voor zo'n club als San Martin dat ze gaan promoveren al is dat maar afwachten met die rare constructies van de competities in Argentinië.
Een club die 25.000 man trekt op een maandagavond hoort op de hoogste platform te spelen.
Het antwoord mijn vriend, het waaien van de wind.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma dec 24, 2007 9:15 pm

Lees net in een Italiaans sportkrantje een verhaal over een toekomstig topper, tenminste als ik ze mag geloven. Het zou gaan om Damian Ariel Escudero. Klopt dat enigzins of is dat niet zo'n topper in spé?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 27, 2007 2:26 pm

Toekomstige topper? Ik betwijfel het. Escudero doet qua beweeglijkheid en door de mogelijkheid om hem overal in de aanval op te stellen wel enigszins denken aan Tevez. Z'n spel ziet er iets gepolijster uit, maar hij heeft een veel minder krachtig bovenlichaam en weet zich minder makkelijk slim vrij te spelen voor de goal. Het is wel een jongen met zelfkritiek en wilskracht, dus hij zal wel in de subtop terecht komen.

Met welke club werd hij in verband gebracht, Peter?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do dec 27, 2007 2:35 pm

Niet specifiek met een club, maar het sportkrantje zag een toekomstige sensatie voor de Serie A of iets dergelijks. Blijkt dus allemaal wel weer mee te vallen. Zal wel een club als Udinese of Napoli worden in dat geval.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 22, 2008 12:04 am

Boca heeft voormalig Serie A-speler Lucas Castromán en voormalig River-speler Julio Cáceres overgenomen van respectievelijk Club America en Tigres.

Lionel
Berichten: 47368
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jan 22, 2008 7:54 am

Riquelme, Demichelis en Mascherano mee naar de spelen. Waarom die Demichelis? Waarom niet een Cambiasso of Tevez?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie