Argentinië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 18, 2006 2:14 pm

Steef schreef:Lijkt mentaal niet rijp voor een overstap en heeft Zlatan-esque momenten van waanzin. Krijgt veel te veel (rode) kaarten.
Je noemt de naam al: Zlatan is ook zo gek als een deur. Maar Zlatan kan echt geweldig voetballen (ook als hij zin heeft), dus praten de meeste supporters zijn gedrag goed. Deze Fabbiani is blijkbaar iets minder goed en iets gekker?
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo okt 18, 2006 2:19 pm

Zoiets, ja. Dat rapportje is nog van voor zijn rode kaarten-record.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo okt 18, 2006 4:27 pm

Een soort neo-Palermo dus?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 18, 2006 5:49 pm

Het is toch te hopen dat hij wat beter is dan Palermo als ik de woorden van Steef zo hoor.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo okt 18, 2006 6:18 pm

generaal schreef:Een soort neo-Palermo dus?
Palermo kan niet voetballen. Zoals zoveel Argentijnse balletjesafwachters.

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » di okt 24, 2006 10:31 am

River starlet primed for England
By Graeme Bailey - Created on 24 Oct 2006

Gonzalo Higuain is being lined up for a move to England, according to Pini Zahavi - who now controls half of the River Plate starlet.

Zahavi, along with a group of investors, has finalised a deal with River Plate for a reported $6 million (£3.2 million).

Now the Israeli super-agent has confirmed that a move to England is looking the most likely option for a player who over the past few months has attracted scouts from the likes of Chelsea, Manchester United, Liverpool, Real Madrid, Barcelona, Lazio, Milan and Internazionale.

Higuain emerged as a real star of Argentine football earlier this month when he bagged two goals in River's 3-1 Super Classico derby win over arch-rivals Boca Juniors.

"The boy is special," beamed Zahavi.

"He is big, strong and well suited to the English game. English football has become stronger than Italy and Spain and players want to try it for themselves."

Zahavi admitted buying a big stake in a player as young as Higuain, just 18 - was a risk.

"I recommend players to investors," he expanded to the Daily Express.

"The idea is to locate them when they are young on the way to the top, the risk is bigger but they cost less."


While a tug of war for his services looks set to ensue in the near future, a battle over his international future has already begun.

Although he has spent virtually all his life in Argentina, Higuain was actually born in France as his father Jorge was plying his trade as a footballer there.

Now France are hot on the trail of one of the brightest prospects in South America and like with David Trezeguet - are hopeful the player will snub Argentina.

"We know the player, and he is interesting," French coach Raymond Domenech opined recently.

"One does not play at that level if he does not have talent and the second quality is that he could be French.

"He is a player we are going to follow closely. But we can select him at any time as he is French."

Higuain has thus far refused all call-ups to the Argentina youth set-up - but the player is yet to disclose a preference for either country.
http://home.skysports.com/list.aspx?hli ... or+England

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 24, 2006 10:45 am

Wanneer doet de FIFA eens iets? Het moet verboden worden dat privé-personen spelers bezitten. :pukey:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 24, 2006 11:21 am

Die hebben het toch veel te druk met het verkloten van de buitenspelregel, joey.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 10, 2006 8:13 pm

Een van de nieuwste sensaties in Argentinie:
Higuaín wijst per fax Franse uitnodiging af

10/11/2006 19:32

De Franse bond weet nu ook officieel dat Gonzalo Higuaín niet ingaat op de uitnodiging voor Les Bleus. De bevestiging kwam per fax.

Een fax van vader Jorge Higuaín bereikte vrijdag het bondsbureau. Daarin wordt verteld wat al langer in Argentinië duidelijk was: zoon Gonzalo wil (nog) niet spelen voor Frankrijk en legt de uitnodiging dan ook naast zich neer.

Raymond Domenech kon deze beslissing niet helemaal begrijpen. 'Ik zou de afzegging hebben begrepen en gerespecteerd als hij had gekozen voor Argentinië', zei de bondscoach op de website van de Franse bond. 'Ik ben ietwat verrast door het feit dat hij geen beslissing heeft genomen.'

'Ik wilde hem niet dwingen tot een keuze, maar hem gewoon laten komen om te praten', aldus Domenech. 'Maar nu wacht ik zijn uitleg, en ik hoop dat dat een goede is.' Een optreden tegen Griekenland was voor Higuaín niet bindend geweest.

Donderdag was Higuaín (18) verrassend opgenomen in de selectie voor het oefenduel met Griekenland. De aanvaller van River Plate, die zowel een Argentijns als Frans paspoort heeft, maakte meteen duidelijk dat geen van beide bondscoaches zich illusies moet maken.

'Ik ben niet wanhopig. Ik ben jong en ik heb nog een heleboel te leren. Ik wil me nog niet verplichten tot het nemen van een snelle beslissing, waar ik later spijt van zou kunnen krijgen', vertelde Higuaín maandag al op de website van zijn club.
vi.nl

Lionel
Berichten: 47464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr nov 10, 2006 8:17 pm

Verstandige gozer
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 04, 2006 12:29 pm

Boca moest nieuw feest nog even uitstellen

4/12/2006 8 :44

Boca Juniors heeft de kans laten liggen om de Argentijnse titel opnieuw te grijpen. Op de voorlaatste speeldag van de Apertura verloor de regerend kampioen met 1-0 bij Belgrano.

Boca leek zich lange tijd voor te bereiden op de derde landstitel op rij. Niet omdat het zelf zo goed speelde, maar wel door de ontwikkelingen bij Argentinos Juniors tegen Boca's enige concurrent Estudiantes.

Estudiantes, dat vier punten achter stond, kwam met 1-0 achter bij Argentinos. Boca zette met het feest in het vooruitzicht niet echt meer aan. Belgrano profiteerde en won dankzij een goal van Franco Peppino na een uur spelen.

De nederlaag kwam Boca bijna duur te staan. Estudiantes boog de achterstand om in een 2-1 voorsprong. Met dat resultaat was het gat gekrompen tot één punt, waardoor Boca op de laatste speeldag moest winnen om zeker te zijn van de titel. Estudiantes verspeelde echter alsnog twee punten omdat Argentinos in blessuretijd voor de 2-2 zorgde.

Op de laatste speeldag kan Boca het kampioenschap in eigen huis binnenhalen. Tegen Lanús heeft het aan een punt genoeg. Estudiantes speelt eveneens thuis, tegen Arsenal. Mochten de twee clubs in punten gelijk eindigen, dan volgt er een play-off om het kampioenschap.
vi.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 11:39 pm

Boca komt net thuis met 2-1 achter tegen Lanus, terwijl Estudiantes-Arsenal nog op 0-0 staat. Het wordt dus nog heel spannend.

Een van de Boca-spelers die aan het warmlopen is (Barros Schelotto, geloof ik) staat constant met z'n telefoon aan z'n oor. :D

EDIT: Estudiantes staat vijf minuten voor tijd nog op 0-0. :eusa_pray:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 11, 2006 12:16 am

Estudiantes [2 - 0] Arsenal S.

85' [1 - 0] A. Alayes

90' [2 - 0] H.M. Pavone

:sad:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do dec 14, 2006 12:30 pm

Je zou maar in de twee laatste rondes van de competitie een voorsprong van 6 punten weggeven. En je zou vervolgens maar in een playoff wedstrijd voor het kampioenschap een 1-0 voorsprong weggeven. Wat een nachtmerrie voor Boca-fans. Ik heb het laatste half uur gisteren nog gezien en ik vond het echt een matte vertoning van Boca. Gago speelde dat laatste half uur echt beroerd en een communicatief foutje tussen hem en keeper Bobadilla (wat deed die rare dingen) zorgde voor de 1-2. Wat me opviel was het vreselijk lage tempo in dat laatste half uur. De spelers zullen wel kapot geweest zijn ofzo.

@ Steef (wherever he may be): die Sosa liet wel goede dingen zien. En ik hoorde op tv dat Estudiantes een zeer terechte kampioen is. Mee eens?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 14, 2006 2:15 pm

Waar is Steef eigenlijk?

Bij RKC..?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jan 05, 2007 8:53 am

Argentijnse club een jaar zonder publiek

AMSTERDAM - Deportivo Morón mag één seizoen geen publiek meer toelaten in het eigen stadion. De club uit de Argentijnse tweede divisie kreeg de straf opgelegd na hevige supportersrellen begin december. De straf is de zwaarste die een voetbalclub ooit opgelegd heeft gekregen.

Fans van Morón gingen door het lint toen de club uit Buenos Aires drie weken geleden in eigen huis met 1-0 van Social Español verloor en daarmee promotie naar het hoogste niveau misliep. Supporters bestormden na het verlies het veld en sloegen in op de eigen spelers. Ook werden zware vernielingen in het stadion aangebracht. De Argentijnse voetbalbond deed daarop het Francisco Urbano-stadion onmiddellijk voor vijf wedstrijden in de ban.

De voetbalbond in Argentinië kondigde onlangs maatregelen aan om het toenemende geweld rond wedstrijden in het Zuid-Amerikaanse land de kop in te drukken.
Nu.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33888
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jan 23, 2007 2:59 pm

Man tatoeëert penis op rug voetbalfan

De uitbater van een Argentijnse tattoo-shop is door een voetbalfan voor de rechter gesleept. De gedupeerde wilde het logo van de voetbalclub Boca Juniors op zijn rug laten tatoeëren. De uitbater bleek echter fan te zijn van River Plate, de rivaal van Boca Juniors.

In plaats van het logo kreeg het slachtoffer dan ook niets behalve een grote piemel op zijn rug geplaatst. Tijdens het tatoeëren had de man niets in de gaten. Toen hij zijn nieuwe aanwinst aan zijn ouders liet zijn, viel een lading hoongelach hem ten deel. Nadat de man zichzelf onderzocht voor de spiegel, ontdekte hij de gigantische penis-tattoo.
www.nieuwnieuws.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di jan 23, 2007 3:50 pm

Vind het wel humor... :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 5:36 pm

Als het jou was overkomen had je moord en brand geschreeuwd. Iemand zou het maar flikken bij je, zeg.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 24, 2007 5:44 pm

Ja, tuurlijk. Maarja ik heb geen tattoo dus dat scheelt... :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 10:24 pm


Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 16, 2007 6:12 pm

River Plate verbannen uit eigen stadion

16/2/2007 15:58

River Plate mag vijf duels niet in het eigen stadion spelen. De Argentijnse minister van Binnenlandse Zaken besloot tot deze strafmaatregel na supportersrellen.
Afgelopen zondag waren er flinke ongeregeldheden waarbij supportersgroepen van River elkaar te lijf gingen en vier zwaargewonden zijn gevallen. De club uit Buenos Aires is van plan protest aan te tekenen tegen de straf.

Mocht dat protest geen succes hebben, dan moet River Plate de eerstvolgende vijf wedstrijden buiten El Monumental spelen. Het gaat om drie competitieduels en twee ontmoetingen in de Copa Libertadores. Pas in april mogen Los Millonarios weer in hun stadion voetballen.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 25, 2007 5:44 pm

Riquelme zorgde gisteravond overigens met twee knappe steekpasses voor de 1-1 en 1-2 in de klassieker tegen Independiente. De 1-3 schijnt een geweldig afstandschot van Palermo te zijn geweest, maar die heb ik niet meer gezien.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 27, 2007 6:19 pm


Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di feb 27, 2007 6:29 pm

Ze zijn er in ieder geval blij mee!

Plaats reactie