Verenigde Staten

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door zeux » vr aug 21, 2015 9:00 am

Natuurlijk heeft IH zicht op wat in US op sportgebied gebeurt. Plus dat hij de discussies onder Amerikanen volgt.

Van Waterreus weet ik het niet. Hij kent zo'n club van binnenuit, maar profileert zichzelf ook graag.

Soccer is in de VS een kids sport. Dat geeft een humuslaag voor talent en voor (media)aandacht - wie het vroeger zelf speelde zal het later ook wel op tv willen bekijken - maar zo groot als die drie zie ik het ook niet worden. En die zullen dus ook altijd een (te grote) concurrent voor de sportieve toptalenten blijven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Verenigde Staten

Bericht door Rooie » vr aug 21, 2015 9:49 am

Zijsprongetje in de discussie, maar wel het vermelden waard. Toevallig.

Ajax1.nl (http://www.ajax1.nl/ajax-dicht-bij-koms ... amerikaan/)
‘Ajax dichtbij komst 14-jarige Amerikaan’

Als het gaat om het eerste elftal van Ajax lijken we deze zomer geen vuurwerk meer te hoeven verwachten. In de jeugd zijn er echter nog wel wat interessante ontwikkelingen gaande. Op de vraag waar het 14-jarige Amerikaanse talent John Kenneth Hilton van Chivas USA komend seizoen speelt, antwoordt de Amerikaanse reporter J.R. Eskilson op Twitter: ‘Netherlands. Things getting ironed out before move to Ajax’. Nader onderzoek leert dat zodra de FIFA akkoord gaat met de opmerkelijke transfer, ‘Xuxuh’ zal toetreden tot de jeugdopleiding van de Amsterdammers.

Mocht de transfer definitief afgerond worden, dan haalt Ajax een gewild talent in huis. In 2013 trainde Hilton al een week mee bij Manchester City. Deze stage beviel de Engelsen dusdanig goed dat ze hem scherp zijn blijven volgen. Ook FC Barcelona hield de verrichtingen van de rechtsback nauwlettend in de gaten.

Opvallend is dat Xuxuh het voorbije seizoen al enige tijd actief was voor de C1 van zaalvoetbalvereniging HV Veerhuys, de landskampioen in die leeftijdsklasse. Zijn ouders, een Amerikaanse vader en een Braziliaanse moeder, zouden naar verluidt emplooi hebben gevonden in Nederland. Op Youtube is een gedateerd filmpje te vinden van de bijna Spartaanse trainingen die Hilton afwerkte onder begeleiding van zijn persoonlijke trainer Brian Kleiban. Ajax lijkt dan ook mogelijk een waar trainingsbeest in huis te halen.
https://youtu.be/tVgWwAdFyUQ

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Baseman » vr aug 21, 2015 11:25 am

Raymon schreef:Ik denk dat IHs ervaring met sport in de US in het algemeen iets verder reikt dan een jaartje keepen en denken dat je er alles van af weet.
Ik heb anders nog geen inhoudelijke reactie van hem gezien hierover.
Via vele collega's in Amerika (en klanten) hoor ik dat Soccer heel erg populair is op school en er ook veel aan gedaan wordt (en ook op een professionele manier). De doorstroming naar de MLS is wel nog een probleem omdat ze uiteindelijk liever voor een van de big 4 kiezen op dit moment. Maar Soccer is zeker groeiende.
Dit ontkent toch ook niemand?
Waterreus gaf in zijn column alleen aan dat ze een groot probleem hebben met fatsoenlijke jeugdtrainers, wat ik me goed kan voorstellen aangezien andere sporten daar (nog?) veel belangrijker zijn.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door InnerHarbour » vr aug 21, 2015 12:31 pm

Hier denken we dat omdat ze daar een ander systeem van opleiden hebben dat ze daar er niet komen, vreemd met de andere sporten die ook allemaal op dezelfde manier opleiden halen ze de absolute wereldtop en dan zou dat met voetbal als ze willen niet kunnen, voetbal zou dan zo afwijken van de de andere sporten? Zal toch wel niet. Op het moment dat voetbal een televisiesport is die niet alleen onder de Mexicanen populair is gaat de VS gewoon meedoen. Mbt Waterreus, alsof je zelf een betaald voetballer geweest moet zijn om voetballers te kunnen opleiden :confused.gif:, soms helpt het soms werkt het gewoon tegen je. Er komt veel meer bij kijken dan zelf een colaflesje van de lat te kunnen aftrappen. Waterreus heeft een blauwe maandag als keeper in NJ bij 1 club meegelopen en denkt (daar gaat het meestal fout bij hem) ineens een expert te zijn over wat er in dat land mogelijk is als ze willen, alsof hij weet welke opleiders er in dat inmens grote land rondlopen.

Nogmaals, man is niet serieus te nemen.
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Verenigde Staten

Bericht door raymon » vr aug 21, 2015 1:14 pm

Hee IH, ik ben het met je eens! ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Baseman » vr aug 21, 2015 1:21 pm

InnerHarbour schreef:Hier denken we dat omdat ze daar een ander systeem van opleiden hebben dat ze daar er niet komen, vreemd met de andere sporten die ook allemaal op dezelfde manier opleiden halen ze de absolute wereldtop en dan zou dat met voetbal als ze willen niet kunnen, voetbal zou dan zo afwijken van de de andere sporten?
Waar lees jij in hemelsnaam dat het systeem van opleiden in de VS niet werkt voor het voetbal?
Daar heeft bijv. Waterreus het helemaal niet over. Hij heeft het met name over het niveau van de jeugdtrainers, waar jij weigert op in te gaan. En aangezien voetbal pas sinds kort populair is/wordt bij jongens/mannen (het was vooral een sport voor kinderen en vrouwen) kan ik me dat wel voorstellen.
Mbt Waterreus, alsof je zelf een betaald voetballer geweest moet zijn om voetballers te kunnen opleiden
Volgens Cruijff wel.
Al vraag ik me af hoe je er eigenlijk bij komt dat Waterreus het bovenstaande gezegd zou hebben, dit heeft hij namelijk helemaal niet gezegd...jij hebt volgens mij echt een probleem met begrijpend lezen.
Waterreus heeft een blauwe maandag als keeper in NJ bij 1 club meegelopen en denkt (daar gaat het meestal fout bij hem) ineens een expert te zijn over wat er in dat land mogelijk is als ze willen, alsof hij weet welke opleiders er in dat inmens grote land rondlopen.
En wederom toon je aan een probleem met lezen te hebben.
Waterreus claimt namelijk nergens een expert te zijn, hij geeft alleen aan wat hij heeft meegemaakt tijdens zijn seizoen in de MLS en waar hij denkt dat er nog een grote uitdaging ligt.

Een ex-prof die zijn mening geeft, het lef!
Een mening die jij volgens mij ook helemaal niet gelezen hebt...jij baseert je alleen op de ene zin die ik erover heb gezegd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door zeux » vr aug 21, 2015 1:42 pm

Het was Arthur die dat - op de vorige pagina in dit topic - schreef Baseman, over het via scholen laten lopen van de opleiding:
Arthur schreef:
zeux schreef:Alle grote amerikaanse sporten lopen via de scholen. Highschool, collage. Dat is de draft-line. Er is daar juist niet het systeem van 'verenigingen'.
Maar daardoor krijg je dus nooit dat de beste jeugdspelers van het land samen trainen en tegen elkaar spelen. Om dat systeem te laten werken moet je wel heel veel goede voetballers hebben lopen op de scholen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door Arthur » vr aug 21, 2015 1:50 pm

zeux schreef:Het was Arthur die dat - op de vorige pagina in dit topic - schreef Baseman, over het via scholen laten lopen van de opleiding:
Arthur schreef:
zeux schreef:Alle grote amerikaanse sporten lopen via de scholen. Highschool, collage. Dat is de draft-line. Er is daar juist niet het systeem van 'verenigingen'.
Maar daardoor krijg je dus nooit dat de beste jeugdspelers van het land samen trainen en tegen elkaar spelen. Om dat systeem te laten werken moet je wel heel veel goede voetballers hebben lopen op de scholen.
Volgens mij zeggen we min of meer hetzelfde. Dat systeem gaat alleen werken als er heel veel goede voetballers op de scholen zitten die elkaar tegenstand bieden en beter maken. Dat wordt dus moeilijk als veel van de beste atleten naar die andere sporten trekken.
Daarom zou het voor een kleinere sport als voetbal naar mijn idee beter zijn om daar buiten de scholen om jeugdcompetities te organiseren en zo het kleinere aantal goede voetballers bij elkaar te brengen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door InnerHarbour » vr aug 21, 2015 1:53 pm

Baseman schreef: Waar lees jij in hemelsnaam dat het systeem van opleiden in de VS niet werkt voor het voetbal?
Verder lezen dan je neus lang is, dan zou je zien dat andere hier dat zeggen

Baseman schreef:Daar heeft bijv. Waterreus het helemaal niet over.
Ik zeg ook niet dat hij dat zegt, ik maak in mijn post een duidelijke afscheiding
Baseman schreef:Hij heeft het met name over het niveau van de jeugdtrainers, waar jij weigert op in te gaan. En aangezien voetbal pas sinds kort populair is/wordt bij jongens/mannen (het was vooral een sport voor kinderen en vrouwen) kan ik me dat wel voorstellen.
Hij heeft 1 club wat rondgekeken, wat weet hij van het hele systeem in dat land, helemaal niets, gezien het opleidingssysteem dat ze daar hanteren heb ik alle vertrouwen dat het met het niveau (oops :smallgrin.gif:) van de jeugdtrainers best wel meevalt. Als je in staat bent op toppers in alle sporten via dat systeem op te leiden zal het met een eenvoudige sport zoals voetbal best wel meevallen. De TV kijkers zijn (nog)niet voldoende geïnteresseerd, dat is veel eerder het probleem.

Volgens Cruijff wel.
Al vraag ik me af hoe je er eigenlijk bij komt dat Waterreus het bovenstaande gezegd zou hebben, dit heeft hij namelijk helemaal niet gezegd...jij hebt volgens mij echt een probleem met begrijpend lezen.
Ik zeg helemaal niet dat Waterreus dat zegt, ik zeg dat, tssss begrijpend lezen. :hypocrite.gif:
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Baseman » vr aug 21, 2015 2:05 pm

Je reageert alleen op mijn stukje over de column van Waterreus, bent daarin zo negatief mogelijk en dan geef je nu ineens aan voornamelijk op anderen te reageren? Dan raad ik je aan om eens gebruik te gaan maken van quotes en mede hiermee je posts veel duidelijker te maken...
InnerHarbour schreef:Als je in staat bent op toppers in alle sporten via dat systeem op te leiden zal het met een eenvoudige sport zoals voetbal best wel meevallen.
Voetbal is een eenvoudige sport en het zal best wel meevallen met het niveau van de jeugdtrainers?
Dat zijn nog eens indrukwekkende en overtuigende argumenten.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door InnerHarbour » vr aug 21, 2015 2:10 pm

Raymon schreef:Hee IH, ik ben het met je eens! ;)
Brrrrrrrr, ik krijg het gewoon koud. :smallgrin.gif:

Tis goed hoor Baseman, nog een fijne dag verder.
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Baseman » vr aug 21, 2015 2:54 pm

En je blijft de inhoud uit de weg gaan, veelzeggend weer.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door zeux » vr aug 21, 2015 3:07 pm

Arthur schreef: Volgens mij zeggen we min of meer hetzelfde. Dat systeem gaat alleen werken als er heel veel goede voetballers op de scholen zitten die elkaar tegenstand bieden en beter maken. Dat wordt dus moeilijk als veel van de beste atleten naar die andere sporten trekken.
Daarom zou het voor een kleinere sport als voetbal naar mijn idee beter zijn om daar buiten de scholen om jeugdcompetities te organiseren en zo het kleinere aantal goede voetballers bij elkaar te brengen.
Ok, dat is een heldere uitleg. Ik las het inderdaad anders.

Op zich denk ik dat je gelijk hebt: de absolute toptalenten zullen - zeker voorlopig - voor de vier andere sporten bijven kiezen.
Tegelijkertijd is er natuurlijk een enorm potentieel aan talent. Letterlijk miljoenen jongens, die niet allemaal een plek kunnen vinden in de vier profsporten. Hoewel je dus niet de allergrootste talenten zult krijgen, blijft er nog genoeg potentie om goede voetballers af te leveren (wat ook een vliegwiel-effect kan geven: hoe populairder de sport wordt, hoe meer aandacht, hoe meer geld, hoe professioneler, hoe aantrakkelijk voor toptalenten op de highschool/colleges).

Daarnaast is er nog wel een andere kans ook: de drie grote universiteitssporten zijn vrijwel allemaal 'arm'-georiënteerd: honkbal (werpen/slaan), american football (gooien/vangen), basketbal (gooien).
Wanneer je als sporter exceptioneel talent hebt met benen/voeten, kan soccer een interessante optie blijken.
Moet er wel (commercieel) perspectief zijn natuurlijk.

En er zal inderdaad een highschool/college-achtige league moeten komen. Maar ook dit is een kip/ei-verhaal: gaan universiteiten en scholen investeren in zo'n soccerprogramma als het geen (commerciële) meerwaarde heeft?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door Dubbel » za aug 22, 2015 12:58 am

zeux schreef:Alle grote amerikaanse sporten lopen via de scholen. Highschool, collage. Dat is de draft-line. Er is daar juist niet het systeem van 'verenigingen'.
Toch spelen in Zuid Cali alle betere jeugdspelers bij club teams. Die jongens domineren de HS elftallen. Veelal begin je in de U-6 van de AYSO. De beste 5% daarvan spelen dan vanaf een jaar of 8 in de winter en voorjaar AYSO Plus (of Flex of Extra) en in die Plus vijver vissen de club teams. Mijn oudste zoon speelde bij de lokale club Strikers. Kost wel veel aan lidmaatschap trouwens maar ze hadden uitstekend materiaal en prima trainers, veel Europeanen ook. Oud spelers van kleine Engelse clubs bijvoorbeeld. Onze trainer in de U-9 was een Amerikaan en hij had in het internaat van Psv gezeten. Naar eigen zeggen nog van Kluivert en Seedorf gewonnen ha ha. Klinsmann heeft hem kort daarna mee naar Bayern genomen. Groot verschil was wel dat er geen senioren teams zijn (die hebben weer eigen clubs) en geen van de club teams heeft een eigen accommodatie zodat je steeds op een door de gemeente aangewezen veld speelt en je zag andere Strikers teams daardoor, behalve op toernooien, nooit spelen. Dus ook geen inkomsten kantine of reclameborden of nevenactiviteiten. Ook geen binding met de wijk waar ze vandaan komen. Wat ik overigens wel grappig vond is dat scheids en grensrechters vooraf altijd cash betaald kregen van de coaches van beide teams. 60 Dollar voor het fluiten en 30 Dollar per grens.

Dit is de website van 'onze' club: http://www.irvinestrikers.com/
Laatst gewijzigd door Dubbel op za aug 22, 2015 1:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door zeux » za aug 22, 2015 1:28 am

Ja, ik hoor van vrienden in de VS ook dat soccer-clubs het ding zijn.
Maar wat denk jij: wanneer MLS echt een sport van betekenis wil worden, moet het dan dezelfde route als de grote sporten gaan volgen - via de highschools/colleges - of kan het ook via de huidige structuur van losse verenigingen en dan MLS/ULS Pro?

Overigens grappig dat de 'alumni' zo'n prominente plek hebben op jullie site - typisch Amerikaans. En bij die spelers ook meteen highschool en college er bij. Dat blijft toch wel belangrijk.

Zie op de NCAA-pagina dat er ook wel degelijk een Men's Soccer Competition is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door Dubbel » za aug 22, 2015 1:42 am

Voetbal leeft gewoon niet bij de gemiddelde inwoner. Alle structuren die je kan bedenken zullen dat niet kunnen veranderen. En dan heeft het nog een sissy image. Eerst maar eens wereldkampioen worden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door zeux » za aug 22, 2015 1:45 am

Dubbel schreef:Voetbal leeft gewoon niet bij de gemiddelde inwoner. Alle structuren die je kan bedenken zullen dat niet kunnen veranderen. En dan heeft het nog een sissy image. Eerst maar eens wereldkampioen worden.
Eitje.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door Dubbel » za aug 22, 2015 2:02 am

Wie weet, over 2 jaar met LVG als coach en Jos van Dijk in de coulissen. :hdg.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door zeux » za aug 22, 2015 2:03 am

Dubbel schreef:Wie weet, over 2 jaar met LVG als coach en Jos van Dijk in de coulissen. :hdg.gif:
:biggrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door InnerHarbour » za aug 22, 2015 6:51 am

Dubbel schreef:Voetbal leeft gewoon niet bij de gemiddelde inwoner. Alle structuren die je kan bedenken zullen dat niet kunnen veranderen. En dan heeft het nog een sissy image. Eerst maar eens wereldkampioen worden.
inderdaad, teveel een vrouwen en jeugdsport voor de gemiddelde TV kijker en zolang die er niet of nauwelijks in geïnteresseerd zijn komt er niet voldoende geld vrij om het naar een hoger plan te brengen.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door Dubbel » do feb 04, 2016 9:27 am


Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door InnerHarbour » do feb 04, 2016 9:34 am

Mag die in dienst spelen van grootheid Steven Gerrard. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Verenigde Staten

Bericht door Sandro » di apr 12, 2016 4:41 pm

Ondertussen heeft hij er zoveel een doodschop gegeven dat zelfs degene die live commentaar geeft tijdens weer een doodschop daar zelf ook slachtoffer van is geweest...
Zware overtreding Nigel de Jong zorgt voor opschudding in MLS

Nigel de Jong heeft met een zware overtreding voor opschudding gezorgd in de Amerikaanse competitie MLS. De middenvelder van Los Angeles Galaxy raakte zondag Darlington Nagbe van Portland Timbers hard op zijn enkel.

De 25-jarige Amerikaans international kon de wedstrijd in Los Angeles niet vervolgen na de overtreding in de 73e minuut. Hij werd in een rolstoel van het veld gereden, terwijl De Jong er vanaf kwam met een gele kaart.

Na de wedstrijd bood De Jong Nagbe zijn excuses aan. "Het is nooit mijn intentie om iemand te blesseren. Mijn excuses aan deze jongen", zei de 81-voudig Oranje-international op de website van LA Galaxy.

"Ik raakte de bal een beetje en helaas ook zijn enkel. Ik hoop dat zijn blessure niet ernstig is. Ik heb Nagbe ook gezegd dat het niet mijn intentie was om hem te blesseren en dat heeft hij geaccepteerd."

Smerig

Toevallig was Stuart Holden analyticus bij live-uitzending van de wedstrijd. De inmiddels gestopte Amerikaan, die in 2010 zijn been brak door een overtreding van De Jong in een oefenduel met Oranje, was niet mild voor de Nederlander.

"Destijds maakte hij een smerige overtreding en dat gevoel heb ik nu weer", zei Holden. "Mijn maag draait om als ik de tackle op Nagbe zie."

"Het kan zijn dat De Jong zijn excuses heeft aangeboden, maar voor zo’n overtreding is geen excuus. Het is verschrikkelijk. Hij moet met terugwerkende kracht gestraft worden."

LA Galaxy-speler Mike Magee had na afloop moeite om zijn ploeggenoot te verdedigen. "Ík denk niet dat dit de intentie was van Nigel, maar dit was geen beste tackle. Een wedstrijd heeft zulke tackles niet nodig", zei de 31-jarige aanvaller.

Door: NU.nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door Dubbel » wo jun 01, 2016 9:19 pm

zeux schreef:Ja, ik hoor van vrienden in de VS ook dat soccer-clubs het ding zijn.
Maar wat denk jij: wanneer MLS echt een sport van betekenis wil worden, moet het dan dezelfde route als de grote sporten gaan volgen - via de highschools/colleges - of kan het ook via de huidige structuur van losse verenigingen en dan MLS/ULS Pro?

Overigens grappig dat de 'alumni' zo'n prominente plek hebben op jullie site - typisch Amerikaans. En bij die spelers ook meteen highschool en college er bij. Dat blijft toch wel belangrijk.

Zie op de NCAA-pagina dat er ook wel degelijk een Men's Soccer Competition is.
Club voetbal slecht bereikbaar voor lagere inkomens.
https://www.theguardian.com/football/bl ... d-football

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door zeux » vr jun 03, 2016 9:46 am

Goed doorwrocht verhaal. Verbaas me vooral dat ze de latino's zo slecht weten te bereiken. Daar ligt echt potentieel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie