Verenigde Staten

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Cruijff » do nov 14, 2019 1:28 am

Monkey Tonk schreef:
Cruijff schreef: Zlatan heeft LA Galaxy nog nooit voorbij de kwarfinale van de MLS geschoten, ondanks dat ie vindt dat hij in zijn eentje de hele competitie is.
Zlatan is alleen in Zlatan geinteresseerd. De Galaxy werd met Beckham achter elkaar kampioen. En zo goed is Beckham niet. Beetje zielig als mensen op de leeftijd van Zlatan nog steeds zo kinderachtig zichzelf op de borst blijven kloppen. Als tiener en twintiger is het nog te begrijpen, maar als dertiger is het meer een soort weigering om verder te groeien.

Het niveau van MLS is momenteel niet hoog omdat er steeds meer teams bijkomen.

Zlatan Ibrahimovic heeft woensdag zijn vertrek aangekondigd bij LA Galaxy. De Zweed doet op karakteristieke wijze via sociale media.

"Ik kwam, ik zag, ik overwon", meldt Ibrahimovic op Twitter. "Bedankt LA Galaxy voor het geven van het gevoel dat ik leef. Aan de fans: jullie wilden Zlatan en ik heb jullie Zlatan gegeven, alsjeblieft. Mijn verhaal gaat voort, jullie mogen weer naar honkbal kijken."

De spits kwam sinds begin 2018 uit voor LA Galaxy, waarmee hij afgelopen seizoen sneuvelde in de kwartfinale van de play-offs. Los Angeles FC bleek daarin te sterk. Seattle Sounders greep uiteindelijk de titel.

Ibrahimovic heeft nog niet gemeld wat hij nu gaat doen, maar er wordt gefluisterd dat hij weleens terug kan keren bij AC Milan. Voor die ploeg kwam hij van 2010 tot 2012 al uit.

Voor LA Galaxy wist de aanvaller in twee jaar tijd in 58 duels liefst 53 doelpunten te maken. Mede daardoor omschreef Ibrahimovic zichzelf als "de beste die ooit in de MLS heeft gespeeld". "En ik maak geen grap", voegde hij daaraan toe.

Veni, vidi, foetsie.
Hij kwam, hij zag, en hij overwon. Maar wat heeft hij dan precies gewonnen? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Gezond verstand » do nov 14, 2019 5:21 am

hij overwon zijn zware blessure op zijn leeftijd, hij overwon de critici en was een fenomeen in de MLS. Absoluut de drijvende kracht achter LA Galaxy.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Cruijff » vr nov 15, 2019 7:21 am

Gezond verstand schreef:hij overwon zijn zware blessure op zijn leeftijd, hij overwon de critici en was een fenomeen in de MLS. Absoluut de drijvende kracht achter LA Galaxy.

De blikvanger van de MLS ja, maar teamprestaties leveren?? :confused.gif:
In de tijd van Beckham, die veelvuldig geblesseerd was en dus maar geringe inbreng had, waren ze met afstand de succesvolste club uit de League en wonnen ze de ene MLS titel na de andere.

Zlatan krijgt ze telkens maar niet voorbij de kwartfinale.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Gezond verstand » zo nov 17, 2019 3:09 am

En dat ligt alleen aan Zlatan?

Met Berry van Aerle won PSV de Europacup 1. Dat is ze met Ronaldo nooit gelukt. Ergo: Berry van Aerle is beter dan Ronaldo volgens de redenatie van AT'er Cruijff.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Cruijff » zo nov 17, 2019 3:50 am

Gezond verstand schreef: Met Berry van Aerle won PSV de Europacup 1. Dat is ze met Ronaldo nooit gelukt. Ergo: Berry van Aerle is beter dan Ronaldo volgens de redenatie van AT'er Cruijff.

Wat een complete kletspraat en een poging om woorden in mijn mond te leggen die ik absoluut niet gebruikt heb.
Maar als je wilt dat ik er een klein beetje in meega... jij je zin. Om met een team prijzen te winnen heb je in mijn ogen zowel Van Aerle's als Ronaldo's nodig.

En ja, dat een aantal prijzen ontbreken in de carrière van Zlatan, ligt ook deels aan Zlatan. Zweden presteerde zonder Ibrahimovic beter dan met Ibrahimovic en in de Champions League was het, onafhankelijk bij welke club, ook maar weinig soeps met hem.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door Iniesta » zo nov 17, 2019 12:15 pm

Het is toch Zlatan zelf die zichzelf presenteerde alsof Amerika het grootste voetbal wonder ooit op deze planeet had binnengehaald. Dan is de missie toch wel een beetje mislukt, als je kijkt wat ie bereikt heeft

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Gezond verstand » ma nov 18, 2019 1:50 am

Cruijff schreef:
Gezond verstand schreef: Met Berry van Aerle won PSV de Europacup 1. Dat is ze met Ronaldo nooit gelukt. Ergo: Berry van Aerle is beter dan Ronaldo volgens de redenatie van AT'er Cruijff.

Wat een complete kletspraat en een poging om woorden in mijn mond te leggen die ik absoluut niet gebruikt heb.
Maar als je wilt dat ik er een klein beetje in meega... jij je zin. Om met een team prijzen te winnen heb je in mijn ogen zowel Van Aerle's als Ronaldo's nodig.

En ja, dat een aantal prijzen ontbreken in de carrière van Zlatan, ligt ook deels aan Zlatan. Zweden presteerde zonder Ibrahimovic beter dan met Ibrahimovic en in de Champions League was het, onafhankelijk bij welke club, ook maar weinig soeps met hem.
Maar hij is bij bijna iedere andere club, op Manchester United na waar hij slechts een Europacup won, kampioen geworden. Alleen met LA Galaxy heeft hij niets gewonnen, maar om het LA Galaxy van nu te vergelijken met het LA Galaxy van Beckham is pas kletspraat. Dat team was sterker, in een zwakkere competitie.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Cruijff » ma nov 18, 2019 1:15 pm

Gezond verstand schreef:
Maar hij is bij bijna iedere andere club, op Manchester United na waar hij slechts een Europacup won, kampioen geworden. Alleen met LA Galaxy heeft hij niets gewonnen

Tja.
Elke trainer die Jordi Cruijff heeft aangesteld bij Macabi Tel Aviv heeft prijzen gewonnen.
Behalve Peter Bosz.

Wat zegt dat over Peter Bosz? Daar is niet slechts in 1 zin een geheel compleet antwoord op.


Ik vind Zlatan een heel vermakelijk fenomeen hoor.
Echter: hij doet regelmatig voorkomen alsof de voetballer Zlatan een 4.0 versie van Marco van Basten is terwijl hij nog geen halve Van Basten is.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Verenigde Staten

Bericht door WP_Legend » di nov 19, 2019 2:27 am

Daar doe je Zlatan echt te kort mee hoor!

Hij was misschien geen van Basten, maar hij behoorde 10 jaar lang tot de top 5 beste spitsen ter wereld.... Marco van Basten was misschien de allerbeste op zijn best, maar heeft helaas een veel te korte carrière gehad.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Gezond verstand » di nov 19, 2019 5:09 am

Cruijff schreef:
Gezond verstand schreef:
Maar hij is bij bijna iedere andere club, op Manchester United na waar hij slechts een Europacup won, kampioen geworden. Alleen met LA Galaxy heeft hij niets gewonnen

Tja.
Elke trainer die Jordi Cruijff heeft aangesteld bij Macabi Tel Aviv heeft prijzen gewonnen.
Behalve Peter Bosz.

Wat zegt dat over Peter Bosz? Daar is niet slechts in 1 zin een geheel compleet antwoord op.
precies, en jij geeft wel in 1 zin antwoord op hetzelfde verhaal bij Zlatan: niets gewonnen bij LA Galaxy, dus mislukt. Ik ben blij dat je inziet dat het een heel kortzichtige opmerking was van je, chapeau.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Cruijff » di nov 19, 2019 10:09 am

Wederom een goedkoop 'redenatie trucje' in jouw debat techniek, GV.
Het zegt dat Zlatan een speler is die heel veel landstitels heeft gewonnen. Verder kan ik net als bij Bosz ook Zlatan niet slechts in 1 zin compleet duiden in 'grootsheid'.

Persoonlijk schaar ik hem minstens 1 categorie onder Van Basten en ik denk dat ik dan best wat medestanders heb.

WP_Legend schreef:Marco van Basten was misschien de allerbeste op zijn best, maar heeft helaas een veel te korte carrière gehad.
Federer heeft aangegeven dat Van Basten de reden is dat hij nog steeds tennist.
Federer was een groot bewonderaar van Van Basten en vond het echt een groot dingetje om hem te ontmoeten.

Tijdens die ontmoeting heeft Van Basten gezegd dat hij noodgedwongen veel te vroeg moest stoppen met z'n sport en dat echt heel jammer vond. Hij gaf Federer mee dat je als je lichaam het toelaat en je er nog plezier in hebt, je je sport zolang moet blijven doen als fysiek en mentaal mogelijk is.
Federer heeft meermaals aangegeven dat het in zijn achterhoofd knopen van Marco's tip hem mentaal zo'n enorme opkikker heeft gegeven dat ie nu nog steeds Djokovic en Nadal tot het uiterste van zijn tenen weet te bevechten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Cruijff » di nov 19, 2019 10:27 am

Van Basten blijkt dus zelfs een enorme inspiratiebron voor de grootste naam in mondiaal 1 van de allergrootste sporten. Kun je nagaan.

GangstaRiB schreef:Het niveau van de MLS is echt om te janken overigens... Jupiler League.
Dat is wat overdreven. Het niveau is echt wel wat hoger, maar regelmatig zit er een enorme kut pot tussen.
Kan je in de Eredivisie of Premier League ook overkomen dat je Feyenoord op hebt staan of bijvoorbeeld Sheffield United tegen de Spurs en dan denkt waar zit ik in vredesnaam naar de kijken...... :blush.gif:
Arthur schreef:Ik las laatst een leuk artikel over de club van De Boer. Die hebben hun zaakjes goed voor elkaar met wekelijks 50.000 man op de tribune. En dat terwijl ze pas 3 jaar geleden hun eerste bal trapten.
De club bestaat inderdaad pas kort, maar dat ze in Atlanta nog niet tegen een bal trapten is niet waar.
In de VS heeft voetbal zo ontzettend veel aan populariteit gewonnen, mensen hebben eindelijk door dat American Football enorm veel fysiek letsel meebrengt... en...ook...
....En vooral ook hoe leuk en laagdrempelig een balletje trappen met vrienden is. Het enige dat je nodig hebt is 1 bal en een paar mensen die ook zin hebben om mee te doen.

American Football en baseball kosten kapitalen aan uitrusting en in zo'n materialistische cultuurtje als ze daar hebben is het ook nog eens een strijd tussen ouders om hun kind het duurste van het duurste te geven. :smallgrin.gif:
Bij baseball spelende jeugd zie je tig te mollige 10-jarigen die een knuppel van 1.900 dollar in de handen hebben maar amper het talent om de meest simpele pitch goed hard weg te slaan.

In Atlanta wordt ontzettend veel op straat, in parken en op pleintjes gevoetbald, gemiddeld veel meer dan elders in de VS.
Mooi dat ze bij hun eerste jaar in de MLS de titel pakten. Het straatvoetbal overwint dus selecties met grotere namen. :biggthumpup.gif:
Johan Cruijff zou dit met een grote glimlach goedkeuren. :biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di nov 19, 2019 8:11 pm

Cruijff schreef:Wederom een goedkoop 'redenatie trucje' in jouw debat techniek, GV.
Het zegt dat Zlatan een speler is die heel veel landstitels heeft gewonnen. Verder kan ik net als bij Bosz ook Zlatan niet slechts in 1 zin compleet duiden in 'grootsheid'.

Persoonlijk schaar ik hem minstens 1 categorie onder Van Basten en ik denk dat ik dan best wat medestanders heb.

WP_Legend schreef:Marco van Basten was misschien de allerbeste op zijn best, maar heeft helaas een veel te korte carrière gehad.
Federer heeft aangegeven dat Van Basten de reden is dat hij nog steeds tennist.
Federer was een groot bewonderaar van Van Basten en vond het echt een groot dingetje om hem te ontmoeten.

Tijdens die ontmoeting heeft Van Basten gezegd dat hij noodgedwongen veel te vroeg moest stoppen met z'n sport en dat echt heel jammer vond. Hij gaf Federer mee dat je als je lichaam het toelaat en je er nog plezier in hebt, je je sport zolang moet blijven doen als fysiek en mentaal mogelijk is.
Federer heeft meermaals aangegeven dat het in zijn achterhoofd knopen van Marco's tip hem mentaal zo'n enorme opkikker heeft gegeven dat ie nu nog steeds Djokovic en Nadal tot het uiterste van zijn tenen weet te bevechten.
Verzin je dat er allemaal bij op basis van de korte ontmoeting die ze eens bij het ABN AMRO tennis toernooi hebben gehad...?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Cruijff » di nov 19, 2019 8:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Verzin je dat er allemaal bij op basis van de korte ontmoeting die ze eens bij het ABN AMRO tennis toernooi hebben gehad...?

Nope dat is uit zijn mond opgetekend opgeschreven door een journalist die Federer bij zijn internationale toernooien volgt.
Jij mag dan de hele collectie van Hard Gras compleet hebben, ik heb ook mijn collectie sport magazines, voetbalboeken en sportbiografieën.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di nov 19, 2019 10:05 pm

Welke journalist schreef dit dan (waarin en wanneer)?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Lionel » di nov 19, 2019 10:46 pm

Wie: Zijn linker of zijn rechter duim.
Wanneer: Iedere dag
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Cruijff » wo nov 20, 2019 1:14 am

Aghhhhh knulletje Lionel :aai.gif: nog steeds gefrustreerd dat je maar niet wilt snappen hoe een non-profit organisatie werkt? :aai.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Welke journalist schreef dit dan (waarin en wanneer)?
https://www.volkskrant.nl/sport/van-bas ... ~bc4295c6/
Federer: "Van Basten raadde me aan zo lang mogelijk door te spelen."

Een veel langere versie van hun ontmoeting in 2012 stond in de papieren versie van de Sportweek, op dat moment al omgedoopt tot NUSport. Ik meen van de hand van Nando Boers.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Gezond verstand » wo nov 20, 2019 7:32 am

Cruijff schreef:Wederom een goedkoop 'redenatie trucje' in jouw debat techniek, GV.
De goedkope redenatie komt van jou: geen prijs gewonnen dus hij is mislukt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Verenigde Staten

Bericht door Iniesta » wo nov 20, 2019 7:53 am

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Verzin je dat er allemaal bij op basis van de korte ontmoeting die ze eens bij het ABN AMRO tennis toernooi hebben gehad...?

Nope dat is uit zijn mond opgetekend opgeschreven door een journalist die Federer bij zijn internationale toernooien volgt.
Jij mag dan de hele collectie van Hard Gras compleet hebben, ik heb ook mijn collectie sport magazines, voetbalboeken en sportbiografieën.
Dat van Basten dat gezegd zou hebben in een ontmoeting klinkt ook niet ongeloofwaardig. Dat Federer dat dan benoemt in een interview daarna is ook niet meer dan logisch
Het ongeloofwaardige zit hem meer in dat Federer nadien dit moment nog meerdere malen zoubhebben aangestipt en dat het een soort continue motivatie / inspiratie is geweest in de afgelopen 7 jaar om niet te stoppen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo nov 20, 2019 9:53 am

Precies. Ik kan me niet voorstellen dat Federer nu nog steeds tennist dankzij grote inspiratiebron Van Basten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Cruijff » wo nov 20, 2019 11:06 am

Hij tennist vooral nog omdat het nog steeds heel goed gaat en hij er plezier in heeft.

Ik heb Federer jaren na 2012 er op terug horen komen en weer de naam Van Basten horen noemen, maar ik kan een complete gek met stemmetjes in m'n hoofd zijn, natuurlijk.

Toch is het niet heel gek als iemand aan jou in je juiste levensfase de geneugten van presteren aan de top benoemt. Topsport vergt opofferingen, maar in het geheel niet meer die adrenaline kicks van grootse sportmomenten voelen is voor veel kampioenen mentaal echt nog veeeeel zwaarder

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo nov 20, 2019 11:11 am

Precies. Alleen vertaalde je dat even in Telegraafstijl.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Cruijff » wo nov 20, 2019 11:21 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Precies. Alleen vertaalde je dat even in Telegraafstijl.

Is Cruijffiaanse stijl om de Telegraaf stijl te (ge) /(mis)bruiken, he. :poketounge.gif: :pcangry.gif:
De familie Cruijff weet heus wel dat de Telegraaf een kut krant is en de Foundation weet dat ook.

Maar blijft nog steeds een best invloedrijk en nuttig instrument :smile-ajax.gif: om de werkelijkheid af en toe mee te bespelen. :smile-ajax.gif:

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Verenigde Staten

Bericht door Lionel » wo nov 20, 2019 1:05 pm

Vertel mij even hoe een NPO werkt, Cruijff.. En waarom het voordeliger zou kunnen zijn om Cruijff een miljoen te geven jaarlijks.. Ik wacht met smart.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Verenigde Staten

Bericht door Sandro » wo nov 20, 2019 8:00 pm

De rivaliteit met Nadal houdt Federer scherp. Die twee zijn ook vrienden. Verder is Federer bevriend met Woods. Denk dat het feit dat Federer nog steeds slams ksn winnen Woods een zetje kan hebben gegeven in zijn comeback.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie