Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma apr 28, 2014 7:40 am

InnerHarbour schreef:Waar ben ik mee bezig? Ik probeer een Ier te overtuigen dat een andere Ier een van de grootste schoppers ooit op de Englse velden is geweest, zinloos en een wate of my time.
Keane was een fenomeen als speler. Gestoord: ja. Maar wat een aanjager, tacticus, technicus en leider was ie ook. Fenomenale speler. Niveau Neeskens, Rijkaard, Wouters. Minimaal.

Sinds wanneer heb uitgerekend jij iets tegen fysiek spelende voetballers? :confused.gif: :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 28, 2014 8:53 am

InnerHarbour schreef:
bryan schreef: Verder mag Keane natuurlijk de schoenen van Gerrard nog niet vastmaken, totaal onvergelijkbare voetballers ook, Keane het werkertje annex schoppertje tegen de voetballer Gerrard. Maar goed, een Ier die een Ier boven een Engelsman kiest, wat een verrassinggggggg.
Als ik een team moest samenstellen, zou ik Keane 10 van de 10 keer kiezen boven Gerrard. Voor de Gerrard-rol zijn er genoeg anderen, en veel beteren. Keane zat, in zijn rol, zeker aan de top. Ik heb geen probleem met hard voetbal, dus Keane is een speler naar mijn hart. Neeskens nam bij de NY Cosmos ook eens met een karatetrap wraak op een speler die hem in het verleden uit het WK had proberen te schoppen. Diep rood. Maar hij stond er 100% achter. Uiteraard zie ik zelf ook liever dat een speler niet door het lint gaat, maar soms hoort het er blijkbaar bij voor dat type speler. Alleen is dat natuurlijk niet waar je zo'n speler op beoordeelt. Iemand met een dergelijk karakter gaat voorop in de strijd, en helpt je de oorlog te winnen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op ma apr 28, 2014 9:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40926
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2014 9:05 am

Het zijn ook types waar je als voetballer niet graag tegen speelt. Als je vorige week op televisie iemand als een dwaas hebt zien inkomen dan neem je dat toch in je gedachte mee als je allebei op een afvallende bal afloopt.

Overigens heeft Keane daar in deze vergelijking niet het alleenrecht op. Ik heb Gerrard ook wel eens "aan de stevige kant" een duel in zien gaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 28, 2014 9:24 am

Voetbal is erg verzacht in de afgelopen jaren. Een halve tackle is bij wijze van spreken al geel. Jammer, en onnodig, want er zijn niet minder blessures (toch?). Toch blijf ik een grote fan van de aanjager op het middenveld. Randje gestoord mag best. Intimidatie hoort ook bij sport; niet zozeer om de intimidatie, maar om degenen die makkelijk te intimideren zijn. Hoe vaak zag je niet dat een vroege harde tik een tegenstander voor de rest van de wedstrijd beduusd achterliet?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40926
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2014 9:47 am

Natuurlijk werkt dat. Voetballers zijn net mensen. Het maakt bij zo'n afvallende bal nogal wat uit of je Roy Keane of Daley Blind tegenkomt. Bij die eerste zullen veel spelers toch wat voorzichtiger het duel ingaan. En daardoor die bal niet winnen.

Ik hou ook van stevige duels. Het is immers een contactsport. Zolang het maar niet gemeen is. Het moet altijd gaan om het winnen van het duel en niet om het blesseren van de tegenstander. Voetbal zou wat meer rugby mentaliteit kunnen gebruiken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Daily Blind » ma apr 28, 2014 9:52 am

Gerard boort Liverpool gewoon de titel door de neus!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma apr 28, 2014 10:06 am

Daily Blind in plaats van Zlatan, ook bij jou gaat de lat omlaag, ZsoG! :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Engeland en Schotland

Bericht door bryan » ma apr 28, 2014 10:12 am

Na zijn fout was Gerrard een beetje emotioneel en de kluts kwijt en moest zijn teamgenoten hem motiveren. Vind ik niet aanvoerder waard.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma apr 28, 2014 10:39 am

wimpey schreef:Sinds wanneer heb uitgerekend jij iets tegen fysiek spelende voetballers? :confused.gif: :hypocrite.gif:
Niets natuurlijk maar ik trek de lijn bij criminelen die iemand moedwillig het ziekenhuis in proberen te schoppen-en natuurlijk kunnen ze allemaal weleens echt de fout ingaan- maar die Keane is er zijn hele loopbaan mee bezig is geweest. Ik heb die klootzak heel wat keren bezig gezien, die vent deugt niet.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma apr 28, 2014 10:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » ma apr 28, 2014 10:44 am

Overdrijven is ook een vak...Keane was natuurlijk totaal geen type Vinnie Jones.
Altijd stevig, regelmatig keihard en soms (dik) over het randje, maar als speler vooral ongelooflijk goed.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Bert » ma apr 28, 2014 11:27 am

Precies. Je hoeft ook niet Keane de grond in te boren om Gerrard op te hemelen. Vice versa geldt natuurlijk hetzelfde. Al met al denk ik dat Keane wel een gradatie beter (completer) was dan Gerrard (die ook over zijn top is natuurlijk). Dat betekent niet dat Gerrard geen (hele) goede speler was en is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Engeland en Schotland

Bericht door bryan » ma apr 28, 2014 12:24 pm

Gerrard is een goede speler hoor, maar geen top. In Engeland wordt hij wel overschat. Voor mij is het duidelijk wie de beste Engelse middenvelder van de afgelopen 30 jaar is: Paul Scholes.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma apr 28, 2014 12:45 pm

bryan schreef: Voor mij is het duidelijk wie de beste Engelse middenvelder van de afgelopen 30 jaar is: Paul Scholes.
+ 1. Qua passing, traptechniek bijna onovertroffen. Niveau Xavi. Wel een beetje een anti-held... Ik meen trouwens dat Xavi eens gezegd heeft dat Scholes de beste middenvelder was die ie ooit tegenover zich had gehad.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma apr 28, 2014 12:55 pm

Scholes kon echter ook weleens een trapje uitdelen..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Engeland en Schotland

Bericht door bryan » ma apr 28, 2014 1:28 pm

Oh ja, Scholes was de meester in slechte tackles. Hij kon gewoon niet tackelen eigenlijk, maar deed het toch. Met alle gevolgen van dien.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Daily Blind » ma apr 28, 2014 6:57 pm

Yopi schreef:Daily Blind in plaats van Zlatan, ook bij jou gaat de lat omlaag, ZsoG! :smallgrin.gif:
Ik drijf slechts de spot met die waardeloze prutser die wekelijks mag falen op ons middenveld!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door jabu » ma apr 28, 2014 8:40 pm

Kijk nu Arsenal vs Newcastle en snap niet zo goed waarom Anita totaal niet in beeld is bij Oranje.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40926
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2014 8:56 pm

Speelt hij daar nou op het middenveld?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door jabu » ma apr 28, 2014 9:16 pm

Ja hij speelt daar in een controlerende rol op het middenveld.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40926
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2014 9:23 pm

Als hij daar wekelijks speelt en ook overeind blijft dan zou ik 'm zeker meenemen. In zijn rol op het middenveld bij Ajax was hij erg goed. Hij is natuurlijk klein maar voor zijn omvang toch fysiek sterk. Hij weet hoe hij vooruit moet spelen en hij komt in de Premier League natuurlijk veel sterkere tegenstanders tegen dan iemand als Clasie.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma apr 28, 2014 11:12 pm

Daily Blind schreef:
Yopi schreef:Daily Blind in plaats van Zlatan, ook bij jou gaat de lat omlaag, ZsoG! :smallgrin.gif:
Ik drijf slechts de spot met die waardeloze prutser die wekelijks mag falen op ons middenveld!
Ik dacht al... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door jabu » di apr 29, 2014 6:14 am

Blind was met Cillissen, Moisander en Schöne één van de redenen voor het vierde kampioenschap.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » di apr 29, 2014 6:50 am

Marillion schreef:Als hij daar wekelijks speelt en ook overeind blijft dan zou ik 'm zeker meenemen. In zijn rol op het middenveld bij Ajax was hij erg goed. Hij is natuurlijk klein maar voor zijn omvang toch fysiek sterk. Hij weet hoe hij vooruit moet spelen en hij komt in de Premier League natuurlijk veel sterkere tegenstanders tegen dan iemand als Clasie.
Mee eens.
En volgens mij is hij een basisspeler...even gekeken en volgens VI heeft hij 32 wedstrijden gespeeld, meer dan de meeste andere spelers bij Newcastle.
Dus hij zou eigenlijk zeker een optie moeten zijn voor Van Gaal.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » di apr 29, 2014 7:28 am

Van Gaal neemt vast liever iemand uit die onwijs sterke Nederlandse competitie mee, vooral als zijn vader zijn assistent is. :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di apr 29, 2014 7:50 am

Baseman schreef: Dus hij zou eigenlijk zeker een optie moeten zijn voor Van Gaal.
Dat dacht ik van Nigel ook. Maar tegen Frankrijk mocht het immobiele duo Clasie - Schaars er op los krukken. Maar als je de weinig dynamische Sneijder wilt sacrifiëren...
InnerHarbour schreef:Van Gaal neemt vast liever iemand uit die onwijs sterke Nederlandse competitie mee, vooral als zijn vader zijn assistent is. :hypocrite.gif:
Van mij mag ie. :hypocrite.gif: Het blijft behelpen met Blind jr. Maar hij zegt zelf de komende jaren nog bij Ajax te blijven.

Plaats reactie