Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » zo aug 17, 2014 10:28 am

Lionel schreef:Het klopte tactisch gewoon niet. En dat vind ik voor LVG zorgwekkend.
Viel allemaal wel mee hoor.

Swansea heeft 2 kansen gehad en scoorde 2 keer. Dat is pech. ManU stelde er niet veel tegenover, maar het wel volledige controle. Herrera en Shaw zijn niet door LvG gekocht. Shaw geblesseerd en ik vond Herrera erg matig gister. Die moet zich (hopelijk) aanpassen aan het tempo van de PL. Voor de rest heeft veel geblesseerden. En ik denk dat LvG wel gezien heeft dat voornamelijk de Britten (Jones, Blackett en Lingard) er nog lang niet klaar voor zijn. Hij moet zeker nog 3 aankopen doen als ie echt mee wil doen voor de titel.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » zo aug 17, 2014 11:52 am

Ik dacht dat LVG het al voor elkaar had? :666.gif:

Zo zie je maar. Voorbereiding zegt niets.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Demosthenes » zo aug 17, 2014 2:08 pm

Yopi schreef:Ik dacht dat LVG het al voor elkaar had? :666.gif:

Zo zie je maar. Voorbereiding zegt niets.
Jij dacht dat, anderen niet.

Voorbereiding zegt niets (waarom dan denken dat iemand het voor elkaar heeft als de voorbereiding niets zegt?), het is bovendien nog steeds augustus.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » zo aug 17, 2014 2:24 pm

Ik doel op zulke reacties:
GangstaRiB schreef: LvG doet zijn oefencampagne met dezelfde spelers die vorig jaar als 7de eindigden en voor brandhout werden aangezien en ook nog eens zonder RvP die met vakantie is. Tel daarbij op dat ervaren verdedigers als Rio en Vidic ook zijn weggegaan/gestopt.
Maar je ziet gelijk patronen ontstaan en vertrouwen. De bal wordt één keer geraakt omdat de oplossing aanwezig is. Fletcher speelt ineens als een vorst op het middenveld... dat is echt geen hoogvlieger hoor.
Voorbarig dus.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jöhnk » zo aug 17, 2014 3:20 pm

Van Zweden: United matig ploegje
zaterdag 16 aug 2014, 23:05 (Update: 17-08-14, 00:17)

"Ik heb een hartstikke leuke dag gehad. En die heb ik nog steeds." John van Zweden, mede-eigenaar van Swansea City, kon zijn lol niet op. Zijn club bezorgde Manchester United een pijnlijke competitie-ouverture door op Old Trafford met 2-1 te winnen.

Een koude douche bovendien voor trainer Louis van Gaal, die zijn entree in de Premier League flink versjteerd zag worden.

"Manchester was natuurlijk de grote favoriet. Overal in de stad zag je vlaggen en sjaals met Louis van Gaal erop, tot grote billboards aan toe. Ze hebben een gigant binnengehaald, vinden ze", aldus Van Zweden.

"Wij hadden maar één doel: die gigant even met zijn beide beentjes op de grond zetten. Wij hebben gewoon een heel goede wedstrijd gespeeld en terecht drie punten mee naar Wales genomen."

Matig ploegje
Van Zweden had de overwinning tijdens het WK al voorspeld en die boute uitspraak daags voor de wedstrijd nog eens herhaald. "Ik heb op Facebook en Twitter verteld dat we met 2-1 gingen winnen. Ik had gewoon dat gevoel. En dat heeft niks te maken met disrespect naar Louis van Gaal, want ik vind hem een geweldige man en een van de beste trainers die er op de aarde rondloopt. Maar ja, als je maar een matig ploegje hebt..."

Het is duidelijk: de Hagenaar heeft geen hoge pet op van het elftal waarmee Van Gaal het moet doen. "Ik vind het een van de matigste ploegen in de Premier League. Ik denk echt dat als hij er de komende twee weken niets meer bij gaat halen, hij gewoon ergens in de middenmoot eindigt."
Bron: www.nos.nl

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » zo aug 17, 2014 3:20 pm

Yopi schreef: Voorbarig dus.
Yep, er zitten blijkbaar meer gebreken in deze selectie dan tijdens de voorbereiding naar boven kwamen. Van Gaal zei bijvoorbeeld dat hij gistermiddag nogal verrast was door de verkramping van sommige spelers op Old Trafford. Op zich was het veldspel tijdens de US-trip wat mij betreft bij fases zeker opzienbarend in zo'n korte tijd , maar blijkbaar heeft het meer tijd, training en meer druk van de praktijk nodig, voordat dat ook allemaal serieus beklijft en uitkristalliseert bij de spelers en ze dit met zelfvertrouwen en flair in het eggie gaan uitvoeren. Nou kan je dat volgens mij op zich wel aan Van Gaal overlaten. Die gaat daar wel mee aan de slag, streber als ie is. En er zullen ook wel enkele broodnodige versterkingen bij komen. Het verleden leert bovendien dat zo'n moeizame aanloopperiode vrij gebruikelijk is bij hem. Grote vraag blijft dan wel: hoeveel tijd heeft ie daarvoor nodig en krijgt hij die tijd ook? Zoals gezegd ging dat bij Bayern ook langs het randje. Zijn hoofd lag al op het hakblok, toen Bayern ineens volop begon te draaien na een paar maanden met vaak dramatische resultaten.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo aug 17, 2014 3:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo aug 17, 2014 3:49 pm

Zou Gangstarib gisteren ook patronen gezien hebben?
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » zo aug 17, 2014 5:47 pm

Lionel schreef:Zou Gangstarib gisteren ook patronen gezien hebben?
Jawel. Maar het was nog duidelijk wennen voor die gasten.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 17, 2014 9:06 pm

Waarom zat Siem niet bij de selectie van Newcastle, vandaag?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » zo aug 17, 2014 9:09 pm

Schijnt geblesseerd te zijn.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo aug 17, 2014 9:15 pm

GangstaRiB schreef:
Lionel schreef:Zou Gangstarib gisteren ook patronen gezien hebben?
Jawel. Maar het was nog duidelijk wennen voor die gasten.
Er werden iets van 7 spelers gemist, onder wie Van Persie. En volgens mij allemaal basisspelers.

Niet per se een excuus, maar het betekent ook dat dit misschien nog niet helemaal het Man United is dat dat er kan staan (nog los van de aankopen die de komende weken nog kunnen komen). Dus eerst even een tijdje aankijken hoe zich dit ontwikkelt.

Maar voor de Van Gaal-haters is dit een prachtig resultaat. :biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Khraa » zo aug 17, 2014 9:15 pm

Ze laten nu het laatste doelpunt van Swansea zien. Hoe haal je het als verdediger in je hoofd om de bal naar Swansea te spelen als je medeverdedigers nog niet goed staan.......
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo aug 17, 2014 11:25 pm

zeux schreef:
GangstaRiB schreef:
Lionel schreef:Zou Gangstarib gisteren ook patronen gezien hebben?
Jawel. Maar het was nog duidelijk wennen voor die gasten.
Er werden iets van 7 spelers gemist, onder wie Van Persie. En volgens mij allemaal basisspelers.

Niet per se een excuus, maar het betekent ook dat dit misschien nog niet helemaal het Man United is dat dat er kan staan (nog los van de aankopen die de komende weken nog kunnen komen). Dus eerst even een tijdje aankijken hoe zich dit ontwikkelt.

Maar voor de Van Gaal-haters is dit een prachtig resultaat. :biggthumpup.gif:
Maar RvP deed de voorbereiding ook niet mee.En welke andere 6 basisspelers werden gemist dan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo aug 17, 2014 11:57 pm

Lionel schreef:
Maar RvP deed de voorbereiding ook niet mee.En welke andere 6 basisspelers werden gemist dan?
Uhm, ja, und?
Hij ontbreekt toch?

Dit is een lijstje dat ik tegenkwam: Robin van Persie, Antonio Valencia, Jonny Evans, Danny Welbeck, Michael Carrick en aanwinst Luke Shaw.

De meesten waren de afgelopen jaren regulier basisspeler. Shaw is nieuw.

Daarnaast is het nog geen 31 augustus.

Enige dat ik zeg: even afwachten hoe het zich werkelijk gaat ontwikkelen de komende weken, al begrijp ik het huidige gejuich wel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 18, 2014 3:41 am

Ik begrijp het gejuich eigenlijk niet. Ik vind het zelfs wat pathetisch. Of je nu in het AT kamp Cruijff, of AT kamp Van Gaal, of het gelukkig ook nog bestaande AT kamp Zwitserland zit (neutraliteit gewaarborgd); Van Gaal is een van de beste Ajax-coaches uit de geschiedenis van de club. En dat zou reden genoeg mogen zijn om hem niet zo te bashen als ie probeert te presteren met een club als Man U. Iets met respect enzo. Maar misschien is dat woord inmiddels archaïsch geworden, nu anno 2014 iedereen zijn vaak ondoordachte, overbodige en hersenloze gedachtengoed rücksichtlos en ongestraft op welk sociaal medium dan ook de virtuele wereld kan in gooien.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma aug 18, 2014 7:19 am

:biggthumpup.gif:

Hier Zwitserland. Het is in ieder geval ontzettend interessant om hem daar te volgen. Simpelweg omdat Van Gaal een uitgesproken man is die er ook bij een club als Manchester United voor gaat om zijn visie verkocht te krijgen. Voor mij speelt zijn verleden als Ajax coach slechts op de achtergrond mee. Die periode heb ik heel actief meegemaakt en het voetbal was zó goed dat er misschien wel de basis is gelegd voor mijn irritatie over het niveau dat ik in de jaren daarna bij Ajax heb moeten aanschouwen. Maar ik beoordeel hem nu natuurlijk gewoon op basis van zijn actuele prestaties.

Van de kwaliteit van deze spelersgroep heb ik nauwelijks een idee. Ik kijk nu eenmaal véél minder voetbal in vergelijking met een aantal jaren geleden. Traditioneel gezien zal hij in ieder geval tijd nodig hebben om het elftal neer te zetten. Dat is eigenlijk overal gebeurd waar hij heeft gewerkt. De vraag is of hij het op de rails krijgt voor zijn krediet op is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma aug 18, 2014 7:31 am

Jöhnk schreef:
Van Zweden: United matig ploegje
zaterdag 16 aug 2014, 23:05 (Update: 17-08-14, 00:17)

"Ik heb een hartstikke leuke dag gehad. En die heb ik nog steeds." John van Zweden, mede-eigenaar van Swansea City, kon zijn lol niet op. Zijn club bezorgde Manchester United een pijnlijke competitie-ouverture door op Old Trafford met 2-1 te winnen.

Een koude douche bovendien voor trainer Louis van Gaal, die zijn entree in de Premier League flink versjteerd zag worden.

"Manchester was natuurlijk de grote favoriet. Overal in de stad zag je vlaggen en sjaals met Louis van Gaal erop, tot grote billboards aan toe. Ze hebben een gigant binnengehaald, vinden ze", aldus Van Zweden.

"Wij hadden maar één doel: die gigant even met zijn beide beentjes op de grond zetten. Wij hebben gewoon een heel goede wedstrijd gespeeld en terecht drie punten mee naar Wales genomen."

Matig ploegje
Van Zweden had de overwinning tijdens het WK al voorspeld en die boute uitspraak daags voor de wedstrijd nog eens herhaald. "Ik heb op Facebook en Twitter verteld dat we met 2-1 gingen winnen. Ik had gewoon dat gevoel. En dat heeft niks te maken met disrespect naar Louis van Gaal, want ik vind hem een geweldige man en een van de beste trainers die er op de aarde rondloopt. Maar ja, als je maar een matig ploegje hebt..."

Het is duidelijk: de Hagenaar heeft geen hoge pet op van het elftal waarmee Van Gaal het moet doen. "Ik vind het een van de matigste ploegen in de Premier League. Ik denk echt dat als hij er de komende twee weken niets meer bij gaat halen, hij gewoon ergens in de middenmoot eindigt."
Bron: http://www.nos.nl
Ik zie hem al staan juichen op het terras van United. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 18, 2014 7:39 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waarom zat Siem niet bij de selectie van Newcastle, vandaag?
Yopi schreef:Schijnt geblesseerd te zijn.
Opvallend hoe vaak Siem de laatste tijd geblesseerd is. In mijn herinnering heeft hij tot vorig seizoen zelden een wedstrijd gemist vanwege een blessure. Sinds vorig seizoen is het andersom en verlaat hij zelden de ziekenboeg. Hopelijk blijft meer blessureleed hem bespaard.
Ajax!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door gaizka » ma aug 18, 2014 8:32 am

Van Gaal & Man Utd. gaan nog wel toeslaan op de transfermarkt de komende weken, ik verwacht dat Di Maria & Vidal komen, dat zou een enorme kwaliteitsimpuls betekenen. Alleen achterin moet er veel gebeuren, ik zou vol voor Hummels en/of Vertonghen gaan.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » ma aug 18, 2014 8:46 am

zeux schreef:Maar voor de Van Gaal-haters is dit een prachtig resultaat. :biggthumpup.gif:
Studio voetbal opende er zelfs mee, ze moeten ervan genieten nu het nog kan.

Misschien heeft Van Gaal de PL een beetje onderschat, het blijft daar toch een soort paniekvoetbal waarbij het erom gaat op de juiste manier te panikeren, paniek vermijden is meestal wat teveel gevraagd. Onder dergelijke druk gaan spelers terugvallen op wat ze geleerd hebben, alleen vielen ze niet terug op wat Van Gaal ze de afgelopen weken geleerd heeft, maar op wat ze al die jaren daarvoor geleerd hebben of gewend zijn geraakt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma aug 18, 2014 8:48 am

Oh het is dus niet zijn schuld?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 9:00 am

gaizka schreef:Van Gaal & Man Utd. gaan nog wel toeslaan op de transfermarkt de komende weken, ik verwacht dat Di Maria & Vidal komen, dat zou een enorme kwaliteitsimpuls betekenen. Alleen achterin moet er veel gebeuren, ik zou vol voor Hummels en/of Vertonghen gaan.
Probleem voor United is dat ze niet Europees speelt. Als Di Maria keuzemogelijkheden heeft, kan dat net doorslaggevend zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma aug 18, 2014 9:19 am

Volgens mij is er genoeg over wat het wel interessant maakt. Spelen voor één van de grootste clubs ter wereld waar je ook nog eens kun instappen op een mooi moment na sportieve malaise. En een dik contract. Dan zou ik één jaartje zonder Europees voetbal wel overkomelijk vinden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 9:26 am

Zijn transferwaarde zou volgens transfermarkt.nl € 50.000.000 zijn.

Real is topzwaar met sterren. Kun je daar tussen schitteren op het hoogste niveau? Het zou voor Di Maria profijtelijk kunnen zijn om naar United te gaan, waar hij veel meer op zal kunnen vallen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma aug 18, 2014 9:40 am

125 voor Di Maria. De helft transfersom. De helft salaris. Topaankoop! Moet hij wel kappen net dat 3 5 2.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie