Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33870
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » ma dec 08, 2014 11:01 pm

Zo kort? :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Ronald! » ma dec 08, 2014 11:03 pm

Volgens de commentator is het voor het eerst in 5 jaar dat MU weer 5x op rij wint. Gegeven alle blessures is dat toch een bijzondere statistiek. MU was niet goed, maar blijkbaar staat het achterin toch allemaal stevig genoeg om elke keer niet veel weg te geven. Voorin hebben ze de individuele kwaliteit om dit te doen. Geluk zou ik het daarom niet willen noemen. Om op deze manier te winnen heb je veel kwaliteit nodig. Het uitbetalen van individuele klasse is geen geluk.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9065
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma dec 08, 2014 11:52 pm

Hebben jullie nou echt allemaal zo de tyfus aan een van de grootste Ajax coaches ooit? Hij staat gewoon derde. Matig spel, slechts individuele oprispingen, whatever.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma dec 08, 2014 11:54 pm

Is de schuld van het WK. Daar had het moeten gebeuren. De tenondergang van Van Gaal. Alleen viel dat tegen dus nu gaat men vrolijk verder nu hij bij ManU zit. Eens zal hij falen en dan mogen ze allemaal 'zie je wel' schrijven.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23221
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » ma dec 08, 2014 11:58 pm

Ik vind dit wedstrijdcommentaar wel veel te mild Ronald!

Miljoenen voetballiefhebbers hebben behoorlijk lang uitgekeken naar deze veelbesproken wedstrijd in de meest bewierookte voetbalcompetitie van Europa en vervolgens hebben we echt een schijt pot voorgeschoteld gekregen. Man man man, wat stonden diverse spelers een partij te schutteren.

Uiteraard zijn die twee doelpunten van Van Persie een kwestie van kwaliteit, maar de manier waarop Southampton hem bij zijn tweede doelpunt werkelijk geheel ongedekt laat en hem bij de 0-1 zelf lanceert is toch ook echt (een gebrek aan) kwaliteit. Echt geschutter van de Southampton defensie. Laat ik dan nog maar niet beginnen met het affakkelen van een aantal United spelers waarvan er meer dan een handvol echt een potje van maakten. :aai.gif:

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Ronald! » ma dec 08, 2014 11:58 pm

Raymon schreef:Is de schuld van het WK. Daar had het moeten gebeuren. De tenondergang van Van Gaal. Alleen viel dat tegen dus nu gaat men vrolijk verder nu hij bij ManU zit. Eens zal hij falen en dan mogen ze allemaal 'zie je wel' schrijven.
Precies

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma dec 08, 2014 11:59 pm

Wat een gezeur weer. :biggrin.gif:
Yopi schreef:MU teert op de individuele kwaliteiten van een paar spelers. Als team is het niet veel.
Klopt dit dan niet?

MU is een veel grotere club dan Southampton. Maar Southampton presteert gezien het spelersmateriaal beter dan MU.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23221
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » di dec 09, 2014 12:26 am

Pelle houdt zich in de Engelse competitie trouwens prima staande. Zowel op voetballend vlak als in de duels staat hij absoluut zijn mannetje. Wel mist hij zowel tegen Arsenal als vandaag een aantal kansen die een beetje spits met zijn ogen dicht nog binnen zou moeten schieten.

Pech voor Cow met 3 nederlagen op rij. Tegen City naïef gespeeld en terecht verloren, tegen Arsenal ongelukkig dat ze met 10 man na het gebruiken van 3 wissels en een blessure van Alderweireld een paar minuten voor tijd de 1-0 incasseerden. Vandaag slecht verdedigd en nagelaten de vele fouten van Man United af te straffen.

Tadic was in de Eredivisie altijd onzichtbaar tegen Ajax, tegen PSV en zelfs ook al in de wedstrijden tegen Feyenoord. Ook tegen Manchester City en Arsenal gaf hij niet thuis. Tegen Manchester United leek hij wel fier overeind te blijven al maakten een aantal verdedigers en middenvelders van Man U er ook wel echt een potje van. En uiteindelijk is zijn rendement in alle drie deze grote wedstrijden nihil. :blush.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » di dec 09, 2014 12:31 am

Yopi schreef:Wat een gezeur weer. :biggrin.gif:
Yopi schreef:MU teert op de individuele kwaliteiten van een paar spelers. Als team is het niet veel.
Klopt dit dan niet?

MU is een veel grotere club dan Southampton. Maar Southampton presteert gezien het spelersmateriaal beter dan MU.
Clubs spelen anders tegen ManU dan tegen Southampton. Ik verwacht dat ze de tweede helft van de competitie weer gewoon tussen plaats 8 en 12 staan.

Van Gaal heeft nog amper kunnen bouwen aan een vast team. Nu weer 2 geblesseerd. Dan is 3de staan gewoon prima.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11940
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » di dec 09, 2014 7:42 am

Raymon schreef: Van Gaal heeft nog amper kunnen bouwen aan een vast team. Nu weer 2 geblesseerd.
Merkwaardig inderdaad dat die blessuregolf maar voortduurt, vooral in de defensie. Derksen opperde als voornaamste oorzaak dat een 'te streberige' Van Gaal de trainingsintensiteit bij Man Utd niet aanpast aan de loodzware PL. Zou kunnen, alhoewel Man Utd door het ontbreken van Europacup-verplichtingen bij lange na niet zo'n belastend programma heeft als de concurrenten. De voorbereiding in de USA met al die vlieguren enz lijkt wel een rol te hebben gespeeld bij de vele blessures in het begin van het seizoen, maar we zijn inmiddels enkele maanden verder. Dat effect moet nou toch wel eens verdwenen zijn?
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33515
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di dec 09, 2014 7:55 am

Bij zoveel blessures moet je natuurlijk wel naar je manier van trainen gaan kijken, dat lijkt me evident. Dat gold ook voor Ajax toen die een periode zo'n golf van blessures had. Maar dat geldt dan wel alleen de spierblessures die je aan overbelasting kunt relateren. Man U heeft ook een trits blessures die puur pech lijken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » di dec 09, 2014 8:17 am

Er waren al blessures of half fitte spelers voordat hij kwam. Daardoor moesten spelers te snel spelen waar ze anders rustiger konden revalideren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33515
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di dec 09, 2014 8:27 am

Raymon schreef:Er waren al blessures of half fitte spelers voordat hij kwam. Daardoor moesten spelers te snel spelen waar ze anders rustiger konden revalideren.
Ik ben ook zeker niet van de club die alles gretig op Van Gaal afschuift. Die trip naar de USA heeft hij ook niet zelf verzonnen. Maar je moet als trainer natuurlijk wel goed uit laten zoeken of trainingsintensiteit een rol speelt. Dat lijkt mij evident.
Volgens mij heeft Van Gaal ook helemaal geen trackrecord van overdreven veel blessures bij zijn clubs. Sterker nog, 'fitheid' was een van de sterke punten van Nederland tijdens het WK.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di dec 09, 2014 8:50 am

Ik wil geen 'rant' of 'bash' beginnen, maar mag ik stellen dat ik het veldspel van Man U wederom belabberd vond? Eindelijk weer eens een sterke Persie gezien trouwens. Die maakte het verschil, want Southampton speelde beter voetbal en had meer kansen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33515
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di dec 09, 2014 8:53 am

wimpey schreef:Ik wil geen 'rant' of 'bash' beginnen, maar mag ik stellen dat ik het veldspel van Man U wederom belabberd vond? Eindelijk weer eens een sterke Persie gezien trouwens. Die maakte het verschil, want Southampton speelde beter voetbal en had meer kansen.
Daar was toch iedereen het over eens? Van Gaal incluis. Was daar heel reëel over.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » di dec 09, 2014 9:17 am

Als ik de verslagen lees was het inderdaad niet best. Ik denk dat er meerdere oorzaken zijn: geblesseerde spelers, enorme druk die komt kijken bij een club als ManU en het algehele niveau van de PL.

LvG probeert al de nodige verjongingen door te voeren. Zo zit Falcao op de bank ten faveure van een jonge Engelse spits, zoals dat gebeurde vorige week. Het lijkt me dat Falcao niet op voorspraak van LvG gekocht is trouwens. Want LvG heeft openlijk kritiek op z'n functioneren. Ook achterin probeert ie (met name vanwege de geblesseerden) jonge spelers in te passen. Ik denk alleen dat die jonge spelers met een gigantische druk spelen omdat het ManU is. Aan LvG om die druk weg te nemen, maar het kost tijd en het heeft al puntverlies opgeleverd. Tevens is het niveau in de PL hoger dan in elke andere competitie. Spanje heeft een top 2, Duitsland heeft eigenlijk alleen Bayern, maar in de PL zijn er 5 teams die meestrijden om de koppositie. Dat maakt het nog eens extra moeilijk om jonge spelers in te passen. LvG maakt zich zorgen om het veldspel, dat lijkt me terecht. Maar goed, de puntjes worden binnengehengeld en dat telt uiteindelijk. Zeker dit seizoen, dat lijkt op het seizoen dat FdB z'n eerste titel met Ajax binnensleepte. Toen hing er ook zo'n honger naar de titel, vooral bij de supporters.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » di dec 09, 2014 9:18 am

peter schreef:Huh? WHU, NUFC en Southampton leveren toch een meer dan prima prestatie dit seizoen? Dan is het nogal wiedes dat hij juist die twee managers er bij pakt.
Dit ontken ik ook niet.
Ik geef alleen aan dat Van Gaal keihard wordt aangepakt en wordt afgerekend op een mindere (begin)periode, waar 2 van de nu door Wimpey bewierookte managers vorig seizoen maanden lang zwaar onder vuur hebben gelegen door matig spel en slechte resultaten.

Apart dus dat Van Gaal vanaf seconde 1 blijkbaar meer dan geweldig moet presteren, waar andere managers rustig mogen falen zolang ze ooit maar een keer (tijdelijk?) boven verwachting presteren.

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di dec 09, 2014 9:28 am

GangstaRiB schreef: Het lijkt me dat Falcao niet op voorspraak van LvG gekocht is trouwens. Want LvG heeft openlijk kritiek op z'n functioneren.
Heeft ie eigenlijk iemand wél gekocht? Herrera en Shaw waren ook al niet 'van hem'.

De miskopen zijn van Man U, de goede aankopen van Van Gaal?
Baseman schreef: waar 2 van de nu door Wimpey bewierookte managers
Dan haak ik meteen af...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » di dec 09, 2014 9:41 am

wimpey schreef:Dan haak ik meteen af...
Apart...moeilijk doen over 1 begripje dat je misschien anders interpreteert dan ik.
Ik geniet dit seizoen wel van de Hammers, NUFC en Southampton. Hun managers maken van een duppie een kwartje. Erg knap.
be·wie·ro·ken (bewierookte, heeft bewierookt)
1 uitbundig prijzen


Maar speciaal voor jou:
Dit ontken ik ook niet.
Ik geef alleen aan dat Van Gaal keihard wordt aangepakt en wordt afgerekend op een mindere (begin)periode, waar 2 van de nu door Wimpey geprezen managers vorig seizoen maanden lang zwaar onder vuur hebben gelegen door matig spel en slechte resultaten.

Apart dus dat Van Gaal vanaf seconde 1 blijkbaar meer dan geweldig moet presteren, waar andere managers rustig mogen falen zolang ze ooit maar een keer (tijdelijk?) boven verwachting presteren.

:aai.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » di dec 09, 2014 10:39 am

Baseman schreef:
peter schreef:Huh? WHU, NUFC en Southampton leveren toch een meer dan prima prestatie dit seizoen? Dan is het nogal wiedes dat hij juist die twee managers er bij pakt.
Dit ontken ik ook niet.
Ik geef alleen aan dat Van Gaal keihard wordt aangepakt en wordt afgerekend op een mindere (begin)periode,
Uiteraard, als je Van Gaal wil afkammen moet je vol voor elk kansje gaan want voor je het weet krijg je helemaal geen kans meer.

Matige wedstrijd, met aan beide kanten een goede en in Nederland nogal onderschatte spits.
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » di dec 09, 2014 11:33 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Het lijkt me dat Falcao niet op voorspraak van LvG gekocht is trouwens. Want LvG heeft openlijk kritiek op z'n functioneren.
Heeft ie eigenlijk iemand wél gekocht? Herrera en Shaw waren ook al niet 'van hem'.

De miskopen zijn van Man U, de goede aankopen van Van Gaal?
Baseman schreef: waar 2 van de nu door Wimpey bewierookte managers
Dan haak ik meteen af...
Herrera en Shaw waren al gekocht toen LvG nog aangekondigd moest worden. De Falcao-deal lijkt me niks voor LvG. Een speler die al min of meer voor het geld bij Monaco heeft gekozen in plaats van sportieve prestige in de Spaanse Liga. Niet fit en toch gehuurd door ManU. Het leek me niet des Van Gaal's.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » di dec 09, 2014 11:38 am

GangstaRiB schreef:De Falcao-deal lijkt me niks voor LvG. Een speler die al min of meer voor het geld bij Monaco heeft gekozen in plaats van sportieve prestige in de Spaanse Liga. Niet fit en toch gehuurd door ManU. Het leek me niet des Van Gaal's.
Met alle respect, maar ik vind dit BS. Falcao is onder LVG gekomen, LVG is de manager. Wie is dan verantwoordelijk voor de komst van die jongen? Het lijkt me niet des Van Gaal's om er spelers bij te nemen die hij niet wil.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » di dec 09, 2014 11:43 am

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:De Falcao-deal lijkt me niks voor LvG. Een speler die al min of meer voor het geld bij Monaco heeft gekozen in plaats van sportieve prestige in de Spaanse Liga. Niet fit en toch gehuurd door ManU. Het leek me niet des Van Gaal's.
Met alle respect, maar ik vind dit BS. Falcao is onder LVG gekomen, LVG is de manager. Wie is dan verantwoordelijk voor de komst van die jongen? Het lijkt me niet des Van Gaal's om er spelers bij te nemen die hij niet wil.
ManU is een grote club met een TD Woodward die al een paar jaar uitblinkt in niet al te beste aankopen. Misschien dat die perse een 'grote' naam wilde presenteren.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » di dec 09, 2014 11:45 am

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:De Falcao-deal lijkt me niks voor LvG. Een speler die al min of meer voor het geld bij Monaco heeft gekozen in plaats van sportieve prestige in de Spaanse Liga. Niet fit en toch gehuurd door ManU. Het leek me niet des Van Gaal's.
Met alle respect, maar ik vind dit BS. Falcao is onder LVG gekomen, LVG is de manager. Wie is dan verantwoordelijk voor de komst van die jongen? Het lijkt me niet des Van Gaal's om er spelers bij te nemen die hij niet wil.
Dat vind ik ook. Shaw is een ander verhaal, die was er al. Herrera nog niet al was die wel lang in beeld maar Van Gaal zal daar ook z'n goedkeuring aan hebben gegeven. De enige kanttekening die ik kan maken over Falcao dat het een kwestie was van baat het niet, dan schaadt het niet (als je geld genoeg hebt) en dat dit de reden is geweest dat Van Gaal hem wilde. Vergeet ook niet dat Van Persie niet fit was en dat men niet wist of dit langdurig zou zijn. Dus een beetje paniekhuur maar met het idee dat als Falcao fit is, hij natuurlijk wel doelpunten kan maken.

Helaas istie niet fit..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di dec 09, 2014 11:49 am

GangstaRiB schreef: ManU is een grote club met een TD Woodward die al een paar jaar uitblinkt in niet al te beste aankopen. Misschien dat die perse een 'grote' naam wilde presenteren.
Uh huh. Van Gaal is ook echt iemand die zich dat laat welgevallen... :excited.gif:

I.i.g. staat LVG er een stuk beter voor dan enkele weken geleden. De punten komen binnen, de manier waarop lijkt van secundair belang te zijn. The theatre of dreams is nu the theatre of hope. Dat zie je wel vaker bij afgezakte topclubs.

Plaats reactie