Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za feb 15, 2020 11:55 am

wimpey schreef:
vr feb 14, 2020 7:54 pm
Wat naar voor Rishi. :aai.gif:

Bij welke grote club gaat Pep volgend seizoen de CL niet winnen, maar wel de oorlogskas er doorheen jagen?
Haha dank voor je medeleven.

City gaat gewoon de CL in. Gaat nooit gebeuren.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » za feb 22, 2020 2:42 pm

Chelsea VS Tottenham. Verschrikkelijke overtreding van LoCelso. Trapt bewust op een been. Dieprood. VAR vind het niks. :excited.gif: :rules.gif:

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » za feb 22, 2020 2:44 pm

GangstaRiB schreef:
za feb 22, 2020 2:42 pm
Chelsea VS Tottenham. Verschrikkelijke overtreding van LoCelso. Trapt bewust op een been. Dieprood. VAR vind het niks. :excited.gif: :rules.gif:
Hij kwam net uit een vorige actie en kwam ongelukkig uit. Denk dat dat de uitleg is.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 23, 2020 1:04 am

Zag hem ook; roder dan rood wordt dit niet. De VAR is (moreel) failliet.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo feb 23, 2020 1:51 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo feb 23, 2020 1:04 am
Zag hem ook; roder dan rood wordt dit niet. De VAR is (moreel) failliet.
Die VAR geeft ook nog tijdens de wedstrijd toe dat ie fout zat. :excited.gif:

Ik pleit voor het rugby-model. Als de scheids twijfelt, vraagt ie de VAR om hulp obv tv-beelden. Het huidige model met meerdere kapiteins op een schip werkt niet. Tevens stel ik voor Bas Nijhuis de toegang tot voetbalstadions te ontzeggen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo feb 23, 2020 7:29 pm

Toen de VAR er (eindelijk) kwam dacht ik echt dat dit flink ging helpen. Natuurlijk kun je over sommige twijfelgevallen een discussie hebben. Maar dat er zoveel dingen echt overduidelijk mis blijven gaan daar kijk ik echt wel van op.

Een scheidsrechter kon zich altijd verschuilen achter het argument dat hij iets niet goed zag. Je hebt maar één paar ogen. Maar hoeveel verschillende camera's heb je nodig in situaties waarin 1+1 gewoon 2 is?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma feb 24, 2020 11:19 am

Maguire vorige week ook.

Ongelooflijk. De VAR is een prima systeem. Maar de gebruikers zijn gewoon idioten.
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Iniesta » ma feb 24, 2020 11:30 am

Het is sowieso idioot dat de scheids de beslissende stem houdt.
Hij moet in het heetst van de strijd z’n eigen waarneming overrulen.
Zet ervaren krachten in als VAR, die de scheids op beslissende momenten kunnen overrulen

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma feb 24, 2020 4:37 pm

Marillion schreef:Toen de VAR er (eindelijk) kwam dacht ik echt dat dit flink ging helpen. Natuurlijk kun je over sommige twijfelgevallen een discussie hebben. Maar dat er zoveel dingen echt overduidelijk mis blijven gaan daar kijk ik echt wel van op.

Een scheidsrechter kon zich altijd verschuilen achter het argument dat hij iets niet goed zag. Je hebt maar één paar ogen. Maar hoeveel verschillende camera's heb je nodig in situaties waarin 1+1 gewoon 2 is?
Het is een jong middel. Duurt een paar jaar voordat het goed functioneert denk ik. In andere sporten is het ook gelukt. Kwestie van de fouten goed bekijken, processen aanscherpen, misschien juiste personeel er op, hoeveelheid angles ( bij NFL zijn het er soms vijf, zes, alles uit de kast daar).

Niet meteen affikken, maar doorontwikkelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 24, 2020 8:36 pm

Er is ruimte voor ontwikkeling, zeker; bijvoorbeeld niet uren steggelen over iets al dan niet buitenspel is. Maar dat neemt niet weg dat bepaalde bizar grove fouten eenvoudigweg niet moeten kunnen gebeuren, zoals die overtreding bij Chelsea - Spurs. Dat heeft niets te maken met dat het gebruik nog jong is, maar alles met een falende VAR.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di feb 25, 2020 6:33 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Er is ruimte voor ontwikkeling, zeker; bijvoorbeeld niet uren steggelen over iets al dan niet buitenspel is. Maar dat neemt niet weg dat bepaalde bizar grove fouten eenvoudigweg niet moeten kunnen gebeuren, zoals die overtreding bij Chelsea - Spurs. Dat heeft niets te maken met dat het gebruik nog jong is, maar alles met een falende VAR.
Maar faalt die VAR omdat het nog ‘jong’ is, dat is de vraag.

Dat er (grove) fouten worden gemaakt is evident. Dit jaar voor het eerst toch pas in de PL? Dan kun je nog nauwelijks van ervaring/routine spreken... Rookie mistakes. Die fouten worden - terecht - breed uitgemeten, wat het proces van volwassen worden alleen maar kan versnellen.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 25, 2020 12:48 pm

Kun je mij eens proberen uit te leggen waarom een ervaren scheidsrechter (iets waar ie dus voor geleerd heeft) als VAR de overtreding tijdens Chelsea - Spurs niet als rode kaart ziet omdat ie nog niet zo lang achter een scherm zit waarop hij de overtreding uit acht verschillende hoeken kan zien en werkelijk uit elke hoek zichtbaar is dat dit een héle smerige, potentieel beenbrekende overtreding is waaruit werkelijk geen enkele intentie blijkt om de bal te spelen?


Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di feb 25, 2020 3:48 pm

Maar wat heeft dit met de VAR te maken dan? De scheids zag het ook niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di feb 25, 2020 6:21 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Kun je mij eens proberen uit te leggen waarom een ervaren scheidsrechter (iets waar ie dus voor geleerd heeft) als VAR de overtreding tijdens Chelsea - Spurs niet als rode kaart ziet omdat ie nog niet zo lang achter een scherm zit waarop hij de overtreding uit acht verschillende hoeken kan zien en werkelijk uit elke hoek zichtbaar is dat dit een héle smerige, potentieel beenbrekende overtreding is waaruit werkelijk geen enkele intentie blijkt om de bal te spelen?
Ik geef hierboven toch al aan dat het een grove fout is (kan zijn, want ik heb het zelf niet gezien, maar gezien alle berichten krijg ik een pretty good picture).

Het toont voor mij vooral dat de VAR verbetering behoeft. Omdat dit soort gigamissers nog voorkomen.

Die verbetering komt - in mijn ogen - door analyse van dit soort fouten. Zodat het systeem doorontwikkeld kan worden, inclusief de ‘menselijke’ component daarbinnen.
En ik verwacht dus dat dit gaat lukken, omdat ik het als een jong systeem zie.

Ik vind het eigenlijk ook interessanter wat een analyse van àlle VAR-momenten oplevert. Hoeveel procent van de beoordelingen is goed? Hoeveel twijfelachtig? Hoeveel echt fout?

Dat zegt mij meer over de doelmatigheid van het systeem dan het focussen op enkele incidenten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » do mar 12, 2020 11:45 pm

Haha. :smile-ajax.gif: Premier League om 22:58 uur: alle Premier League wedstrijden gaan gewoon door.

Arsenal om 23:24 uur: de manager van Arsenal heeft het coronavirus. Alle spelers gaan in quarantaine. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » vr mar 13, 2020 7:58 am

Cruijff schreef:
do mar 12, 2020 11:45 pm
Haha. :smile-ajax.gif: Premier League om 22:58 uur: alle Premier League wedstrijden gaan gewoon door.

Arsenal om 23:24 uur: de manager van Arsenal heeft het coronavirus. Alle spelers gaan in quarantaine. :smallgrin.gif:
Ja wat een idioten he.
hudson odoi ook besmet. Last gewoon alles af. Is iedereen af van het gezeik.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » vr mar 13, 2020 5:48 pm

Piloot laatste vlucht voetballer Sala niet bevoegd, toestel deugde niet

De piloot van het vliegtuig waarmee de Argentijnse voetballer Emiliano Sala vorig jaar januari verongelukte, was niet bevoegd om dat toesteltype te besturen. Ook had het toestel mankementen waardoor het niet had mogen vliegen. Dat is aan het licht is gekomen in het onderzoek van de Britse luchtvaartongelukkenraad AAIB, naar de dood van Sala en de piloot van het toestel.

De 28-jarige ex-voetballer van de Franse club FC Nantes was destijds net verkocht aan de Britse Premier Leaque-club Cardiff City. Het eenmotorige toestel waarmee hij naar de eerste training bij zijn nieuwe werkgever vloog, verdween op 21 januari boven het Kanaal van de radar.

Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat de piloot geprobeerd heeft slecht weer te ontwijken. Mogelijk was hij op dat moment niet meer helder, omdat er door een defect aan het uitlaatsysteem koolmonoxide in de cabine was gelekt. Door de manoeuvre vloog het toestel veel sneller dan was toegestaan en braken er onderdelen af. Daarna verdween het in zee.

Uit het onderzoek is ook naar voren gekomen dat de piloot betaald werd voor de vlucht, hoewel hij geen commerciële vluchten mocht uitvoeren. Ook was hij niet opgeleid om 's nachts te vliegen. Op het moment van het ongeluk was het al donker.

Sala had bij het vertrek al een vermoeden dat het fout zou gaan. "Ik zit in een toestel dat uit elkaar lijkt te vallen. Ik ben bang", zei hij in een audiobericht aan vrienden."

Volgens de onderzoeker is de kans groot dat Sala niet meer bij bewustzijn was toen het toestel in zee stortte. Het wrak met zijn lichaam werd in februari vorig jaar geborgen. Zijn bloed bevatte zo veel koolmonoxide dat hij een beroerte of een hartaanval moet hebben gekregen of bewusteloos is geraakt.

De stoffelijke resten van de piloot zijn niet teruggevonden.
Nos.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mano » do mar 19, 2020 4:15 pm

PL ligt ook stil.

alle supporters lachen Liverpool uit. Waren ze bijna kampioen op eigen kracht, worden ze het in een jaar waar het seizoen niet wordt uitgespeeld :drecul.gif:
Heeft het kampioenschap toch een smetje :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door brigade zuid » do mar 19, 2020 5:49 pm

Hoezo kampioen? Dit jaar nietig verklaren is het meest eerlijk.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » do mar 19, 2020 11:44 pm

De EFL heeft besloten of de competitie hoe dan ook af te maken. Waarschijnlijk achter gesloten deuren dus.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » vr mar 20, 2020 12:02 pm

brigade zuid schreef:
do mar 19, 2020 5:49 pm
Hoezo kampioen? Dit jaar nietig verklaren is het meest eerlijk.
Als dat gebeurd gaat het rode gedeelte van de stad Liverpool zich afscheiden van de UK.

Ik ben benieuwd. De EFL was eerst laat met het besluit om de competitie te staken. Nu willen ze kennelijk alweer voorop lopen met de herstart. Drie keer raden wat de grootste drijfveer is die daar achter zit. Iets met Britse ponden schat ik zo in.

Maar ze hebben daar toch ook met de werkelijkheid te maken. Het is nog volstrekt onduidelijk hoe we er over een paar weken voorstaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » vr mar 20, 2020 9:26 pm

Chris Woerts net bij Derksen & Co. In Engeland krijgen de clubs betaald voor de daadwerkelijk uitgezonden wedstrijden. Zie daar de reden waarom ze ten koste van alles die competitie willen afmaken. Dat geld is natuurlijk keihard nodig.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » vr mar 20, 2020 9:54 pm

Marillion schreef:
vr mar 20, 2020 9:26 pm
Chris Woerts net bij Derksen & Co. In Engeland krijgen de clubs betaald voor de daadwerkelijk uitgezonden wedstrijden. Zie daar de reden waarom ze ten koste van alles die competitie willen afmaken. Dat geld is natuurlijk keihard nodig.

Dat geld is bij de Engelse clubs bitter hard nodig, ja.
Je zou er grappen over kunnen gaan maken, maar een Everton en een Southampton heeft gewoon veel minder vet op de botten dan Ajax en voor een Arsenal een Manchester United en een Manchester City geldt dit zeker ook.

Ironisch genoeg geven ze daar elke oliedollar/britse pond die er met transfers of de tv gelden binnenkomt weer uit en vaak nog 100 miljoen meer ook.

City wordt immers gestraft door de UEFA omdat er in een paar jaar een paar miljard uit ging, maar bij lange na niet op legale wijze bedragen binnenkwamen om ook maar een resultaat van +1 pond of nul te behalen. :aai.gif: :aai.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » vr mar 20, 2020 10:54 pm

De UEFA en de FIFA hebben 3,1 miljard in kas.
Die houden zich nu natuurlijk muisstil.

In Engeland heeft de EFL 50 miljoen ponds aan de club beschikbaar gesteld om de cashflow problemen op te lossen. Een probleem in de cashflow is dus blijkbaar al in een heel korte tijd ontstaan.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door LucaS » zo mar 29, 2020 10:56 am

En vanwege dat tv geld wil Engeland (maar dat geldt vlgs mij ook voor Spanje en Italie) dat de comp wordt uitgespeeld. Desnoods in october. Ik weet niet of het waar is, maar ik las dat het de PL clubs anders 843 miljoen kost

Reken er dus maar op dat de competities worden uitgespeeld
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie