Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma okt 19, 2020 9:44 pm

Pass bij Frankrijk laatst gezien?

Bij United, dat moet ik jullie meegeven, doen ze maar wat.

Maar wat kan Donny nou precies? Behalve het gevoel voor positie kiezen? Hij heeft een redelijke techniek, klopt. Aardige conditie denk ik. Scoort regelmatig een doelpunt. Maar is dit voldoende om bij United op 10 te spelen?

@ Mr. Ajax: Bruno Fernandes op 6 is zelfmoord in Engeland. Heel mooi op papier. Maar zelfs Pep stelt daar een Rodri op. En die is gek.

Donny gezien laatst bij het Nederlands elftal? Was toch zwaar beroerd wat hij liet zien? Bij Ajax heeft hij twee jaar geleden geprofiteerd van Frenkie op het middenveld. Vorig jaar van Ziyech die zo extreem goed was dat Donny zijn loopacties kon uitvoeren als controleur.

Maar goed.. hoop voor hem dat hij niet mislukt. Ik vond Klaassen gisteren echt heel goed spelen. Speelde ook geen verstoppertje, was een echte leider. Ik had overigens liever Donny er nog bij gehad. Donny-Klaassen-Kudus was nog beter geweest.

Maar voor 45 mio had ik mijn geld ergens anders aan uitgegeven als Ole was.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » ma okt 19, 2020 9:48 pm

Lionel schreef:
ma okt 19, 2020 9:44 pm

Maar wat kan Donny nou precies? Behalve het gevoel voor positie kiezen? Hij heeft een redelijke techniek, klopt. Aardige conditie denk ik. Scoort regelmatig een doelpunt.

:smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40858
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » di okt 20, 2020 9:13 am

Cruijff schreef:
ma okt 19, 2020 9:48 pm
Lionel schreef:
ma okt 19, 2020 9:44 pm

Maar wat kan Donny nou precies? Behalve het gevoel voor positie kiezen? Hij heeft een uitstekende functionele techniek, klopt. Sterke conditie denk ik. Scoort regelmatig een doelpunt.

:smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif:
Ik heb het even voor je aangepast.

Wat wil je nou nog meer? Hij beweegt zich goed tussen de linies en heeft daarbij een goed gevoel voor timing. Technisch is hij misschien niet de man van de in het oog springende hoogstandjes maar functioneel is het gewoon heel goed. Balletje ligt daar waar 'ie hem hebben wil. En doelpunten maken doet 'ie dus ook.

Daar zit wel gelijk een zwakke plek want soms is zijn afronding geweldig maar daarmee is 'ie niet constant genoeg want hij mist te vaak. Dat blijft heel erg hangen in het geheugen van mensen en het kan natuurlijk ook het verschil maken tussen winst en verlies. Ik had ook de hoop dat hij dat aspect nog ging verbeteren met een laatste jaar Ajax. Schiet er als middenvelder in de Eredivisie gewoon maar eens 20 in.

Van wat ik zo voorbij heb zien komen over zijn prestaties bij United doet hij het ook gewoon goed als hij wel speelt. Maar ik heb zelf niets gezien dus dat kan ik niet beoordelen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18250
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » di okt 20, 2020 11:18 am

Cruijff schreef:
ma okt 19, 2020 9:48 pm
Lionel schreef:
ma okt 19, 2020 9:44 pm

Maar wat kan Donny nou precies? Behalve het gevoel voor positie kiezen? Hij heeft een redelijke techniek, klopt. Aardige conditie denk ik. Scoort regelmatig een doelpunt.

:smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif:
En hij heeft een geweldig overzicht. Weet altijd precies waar zijn teamgenoten lopen.

Mr. Ajax
Berichten: 14462
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » di okt 20, 2020 11:21 am

Lionel schreef:
ma okt 19, 2020 9:44 pm
Pass bij Frankrijk laatst gezien?

Bij United, dat moet ik jullie meegeven, doen ze maar wat.

Maar wat kan Donny nou precies? Behalve het gevoel voor positie kiezen? Hij heeft een redelijke techniek, klopt. Aardige conditie denk ik. Scoort regelmatig een doelpunt. Maar is dit voldoende om bij United op 10 te spelen?

@ Mr. Ajax: Bruno Fernandes op 6 is zelfmoord in Engeland. Heel mooi op papier. Maar zelfs Pep stelt daar een Rodri op. En die is gek.

Pass van Pogba heb ik niet gezien, maar ik heb hem de afgelopen jaren vaak genoeg zien spelen en zie echt niet wat hem zo bijzonder maakt.

Donny heeft in mijn ogen een uitstekende techniek, indrukwekkende loopvermogen, enorm veel spelintelligentie, lijdt weinig tot geen balverlies, scorend vermogen. Aardig lijstje aan kwaliteiten. Donny weet altijd waar hij moet staan, kan de opbouw/een aanval versnellen. Houdt het altijd simpel en is daarmee vaak erg effectief. Is gewoon een klasse speler. Laat hem aanvallend op het middenveld spelen en je hebt altijd een afspeeloptie op iemand die dan ook meteen weet wat ie ermee moet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di okt 20, 2020 11:31 am

Altijd een afspeeloptie?

Donny speelt regelmatig verstoppertje...
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » di okt 20, 2020 11:43 am

Mr. Ajax schreef:
di okt 20, 2020 11:21 am
Lionel schreef:
ma okt 19, 2020 9:44 pm
Pass bij Frankrijk laatst gezien?
Pass van Pogba heb ik niet gezien, maar ik heb hem de afgelopen jaren vaak genoeg zien spelen en zie echt niet wat hem zo bijzonder maakt.

één pass waarvan je in een samenvatting denkt "WOW! Lekkere bal!" maakt iemand geen wereldspeler.

Geweldig slim en akelig snel bewegende jongens als Griezmann en Mbappé zijn lekker de diepte in te sturen hè.
Zet iemand uit de Reserve 3e Klasse amateurs met een behoorlijke trap vlak achter die jongens en plotseling lijkt die persoon ook aanvallers weg te steken alsof ie de nieuwe Beckham of de nieuwe Pirlo is.

Mr. Ajax
Berichten: 14462
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » di okt 20, 2020 12:07 pm

Lionel schreef:
di okt 20, 2020 11:31 am
Altijd een afspeeloptie?

Donny speelt regelmatig verstoppertje...
Dat ie niet altijd wordt gevonden is wat anders. Maar die jongen is werkelijk altijd in beweging en altijd aanspeelbaar.

Iemand helpen/een afspeelmogelijkheid aanbieden betekent lang niet altijd naar hem toe komen om de bal op te halen. Juist bij hem weglopen kan vaak ruimte voor hem creeren. Dat snapt en ziet Donny als geen ander.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di okt 20, 2020 3:34 pm

Ik zie dat toch echt anders. Hoop voor Donny en voor Ajax dat hij slaagt bij United. Ik denk het echter niet.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14462
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » di okt 20, 2020 5:07 pm

Lionel schreef:
di okt 20, 2020 3:34 pm
Ik zie dat toch echt anders. Hoop voor Donny en voor Ajax dat hij slaagt bij United. Ik denk het echter niet.
Dat kan. :biggthumpup.gif:

Maar kijk voor de gein even zijn assist op Tadic tegen Bayern-thuis terug. Kijk wanneer en hoe hij zijn loopactie in zet. Dat doet geen een Utd speler hem na. Ook Fernandes niet. Die actie heb ik echt al twee jaar op mijn netvlies staan, heerlijke aanval.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51780
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di okt 20, 2020 6:57 pm

Lionel schreef:
ma okt 19, 2020 12:02 pm
Donny vergelijken met Pogba :excited.gif:
Klopt, doe mij Donny maar. Die lijdt i.t.t. Pogba geen 10 keer per wedstrijd balverlies.

Jammer dat ook Donny weer zo'n haast had om Ajax te verlaten. Man U ligt al jaren op z'n gat. Ik snap die gasten niet: ze lopen toch wel binnen. Wacht dan op een project waar muziek in zit.

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di okt 20, 2020 9:10 pm

Donny is een speler met specifieke kwaliteiten. Die moeten benut worden bij een team met een bepaald spelsysteem, waar ze trainen om als team beter te worden in plaats van te leunen op individuele acties.

Daarom past hij niet bij United. Kut team, kut club, ze doen maar wat EN Donny is individueel niet de beste nummer 10 die er is.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 20, 2020 9:26 pm

Ik snap Man United wel, die willen een stap hogerop en dan kom je bij een klasse speler als Donny uit. De Noorse Ten Hag is alleen nog even aan het puzzelen met zijn middenveld.

Die concurrenten van Donny zijn niet zo veel, anders presteerde Man United wel een stukkie beter.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40858
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » di okt 20, 2020 10:17 pm

Je moet niet verwachten dat hij daar in z'n ééntje de lijnen uit gaat zetten en het elftal zo naar een hoger niveau tilt. Maar hij is wel een moderne middenvelder die een belangrijk onderdeel van een nieuw te bouwen elftal kan zijn lijkt mij zo.

Dat hij voor United is gegaan snap ik op zich wel. Hoe ze ook aan het prutsen zijn geraakt. Het is nog altijd één van de allergrootste clubs in Engeland. En daarmee is het natuurlijk ook een club waar iets mogelijk is. Als je instapt op het moment dat een club problemen heeft en je bent onderdeel van de weg naar succes is dat natuurlijk aantrekkelijk. Kijk naar de spelers die bij Liverpool een paar seizoenen geleden aan het traject daar zijn begonnen.

Grote vraag is natuurlijk wel of United de goede weg is ingeslagen. Ik zie ze zelden of nooit in actie maar heb niet de indruk dat ze een bewezen vakman van het niveau Klopp hebben aangesteld.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15184
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mano » wo okt 21, 2020 7:54 am

Donny is geen Messi.

Donny is extreem functioneel in een team. Door zijn loopacties, goeie techniek (aanname) en overzicht is hij vaak aanspeelbaar en komt hij als middenvelder erg vaak in scoringspositie. Dat is een wapen!
Je moet hem wel 'gebruiken' en niet hem de bal geven en dan kijken wat hij ermee gaat doen. Dat doe je bij een Messi.

Man Utd bezit over 1 a 2 interessante spelers, de rest zijn houthakkers.
vooral achterin :excited.gif: Daar hoef je geen goeie pass van te verwachten.
Alle ballen gaan via Bruno. Dek hem af en Man Utd is uitgeschakeld.

Pogba speelt al jaren alleen voor Pogba. Die moet je lozen alleen niemand wil hem voor de juiste prijs
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40858
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » wo okt 21, 2020 9:09 am

Mano schreef:
wo okt 21, 2020 7:54 am
Donny is geen Messi.

Donny is extreem functioneel in een team. Door zijn loopacties, goeie techniek (aanname) en overzicht is hij vaak aanspeelbaar en komt hij als middenvelder erg vaak in scoringspositie. Dat is een wapen!
Je moet hem wel 'gebruiken' en niet hem de bal geven en dan kijken wat hij ermee gaat doen. Dat doe je bij een Messi.


Man Utd bezit over 1 a 2 interessante spelers, de rest zijn houthakkers.
vooral achterin :excited.gif: Daar hoef je geen goeie pass van te verwachten.
Alle ballen gaan via Bruno. Dek hem af en Man Utd is uitgeschakeld.

Pogba speelt al jaren alleen voor Pogba. Die moet je lozen alleen niemand wil hem voor de juiste prijs
Precies!

Hoe zit dat elftal verder in elkaar dan dat er geen plek voor hem zou zijn? Waarom zou United achter elkaar twee spelers voor dezelfde positie halen als je een heel elftal wil verbouwen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Giacomo Puccini » za okt 24, 2020 5:56 pm

Geen Ziyech en Van de Beek bij Man United tegen Chelsea. Afbraakploegen :excited.gif:
Ajax!

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » za okt 24, 2020 6:14 pm

Maguire met een innige omarming in de 16 met Azpulicueta. 100% penalty maar de var kijkt niet eens.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40858
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » za okt 24, 2020 7:13 pm

Giacomo Puccini schreef:
za okt 24, 2020 5:56 pm
Geen Ziyech en Van de Beek bij Man United tegen Chelsea. Afbraakploegen :excited.gif:
Eigenlijk zouden we bij transfers een clausule moeten opnemen dat als je de speler in kwestie niet juist gebruikt dat we 'm dan terug mogen hebben.

Ziyech is wel net terug van een blessure dus dat is nog wel verklaarbaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Giacomo Puccini » za okt 24, 2020 10:47 pm

Als ze de Klaassen route bewandelen zijn we spekkoper :ajaxsmiley.gif:

Wel treurig om te zien dat twee rasvoetballers bij zulke anti voetbal teams terecht zijn gekomen. Man U staat nu 15e met een negatief doelsaldo... armoe hoor.
Ajax!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Iniesta » za okt 24, 2020 11:00 pm

Chelsea speelde vorig jaar toch wel aardig voetbal? Ik zie ze zelden, maar dacht dat Lampard wel positief voetbal speelde

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13746
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » zo okt 25, 2020 6:45 am

Ze kregen veel goals tegen dus volgens mij had Lampard het defensief nu wat versterkt. Normaal is Mount ook basisspeler.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo okt 25, 2020 8:33 am

Mount is geen basisspeler omdat Havertz en Werner spelen. Die waren er vorig jaar niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13746
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » zo okt 25, 2020 9:06 am

Hij had tot nu toe alles gespeeld behalve Crystal Palace thuis.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40858
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo okt 25, 2020 11:38 am

Iniesta schreef:
za okt 24, 2020 11:00 pm
Chelsea speelde vorig jaar toch wel aardig voetbal? Ik zie ze zelden, maar dacht dat Lampard wel positief voetbal speelde
Ik zie ze zelden of nooit maar dat was ook mijn indruk. Dat ze vorig seizoen echt aan het proberen waren om een attractief elftal neer te zetten. Daar past het aantrekken van onder meer Ziyech ook wel bij.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie