Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo mar 29, 2020 11:13 am

Bij de volgende contractonderhandelingen zullen we wel willen bedingen dat die tv gelden altijd worden uitbetaald, onafhankelijk van de vraag of de wedstrijden ook doorgaan.

De PL en de clubs willen waarschijnlijk vrijwel ten koste van alles spelen inderdaad. Ik ben wel benieuwd hoe de spelers er tegenaan kijken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » zo mar 29, 2020 11:31 am

Leuk als ze het uit gaan spelen. Maar wat doen ze dan met volgend seizoen? Je komt dan daar weer in de knel. Qua tijd en daardoor ook potjes en geld. Dan schuiven ze het alleen maar een jaar vooruit. Als je geen geld hebt voor transfers dan koop je naar niemand van de zomer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » zo mar 29, 2020 11:37 am

LucaS schreef:
zo mar 29, 2020 10:56 am
En vanwege dat tv geld wil Engeland (maar dat geldt vlgs mij ook voor Spanje en Italie) dat de comp wordt uitgespeeld. Desnoods in october. Ik weet niet of het waar is, maar ik las dat het de PL clubs anders 843 miljoen kost

Reken er dus maar op dat de competities worden uitgespeeld
Hoe moet het dan met de Europese toernooien?

Daarbij, dan lopen de clubs toch inkomsten van volgend seizoen mis? Je kunt geen wedstrijden van twee seizoenen tegelijk afwerken.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 29, 2020 11:43 am

Zeker niet als in de zomer van 2021 het EK wordt gespeeld; dat betekent dat seizoen 20-21 al begin mei 2021 moet zijn voltooid. Dat past bij volle competities als La Liga en de PL gewoonweg niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo mar 29, 2020 11:55 am

Het zal inderdaad klaar moeten zijn voor volgend seizoen. Dat is helder. Als het aan de PL ligt gaan ze in de zomer natuurlijk desnoods om de dag spelen maar de vraag is hoe realistisch dat is. Wanneer is er weer enigszins sprake van controle. Engeland lijkt niet voorop te lopen als het gaat om herstel.

Ik denk dat de PL uiteindelijk ook in zal moeten zien dat het niet haalbaar is. Misschien zien ze dat stiekem ook wel maar willen ze er niet aan. Of proberen ze af te dwingen om in ieder geval een deel van het geld alsnog binnen te krijgen door te laten zien dat ze er echt alles aan doen. Als dat geld niet komt kan het zomaar zijn dat de hele boel daar in elkaar stort. De nood is hoog.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Arthur » zo mar 29, 2020 12:07 pm

Zou erg mooi zijn als de financiële doping daar tijdelijk wegvalt en al die clubjes die zonder noemenswaardige prestaties te leveren bakken met geld verdienen terugvallen naar hun echte niveau.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo mar 29, 2020 12:40 pm

Arthur schreef:
zo mar 29, 2020 12:07 pm
Zou erg mooi zijn als de financiële doping daar tijdelijk wegvalt en al die clubjes die zonder noemenswaardige prestaties te leveren bakken met geld verdienen terugvallen naar hun echte niveau.
Lijkt mij een 'dream on'-scenario. De 'goede' spelers verdwijnen niet. En dus ook het klimaat van vraag en aanbod niet. En aangezien de PL in de afgelopen tien jaar heeft bewezen dat de tv-markt daar giga is, gaat het geld ook niet verdwijnen. Hooguit worden - zoals hierboven al gesteld - contracten met de tv-zenders anders ingepakt (en dus meer gegarandeerd).

De huidige voetballoze periode zal een 'glitch' blijken, die op de korte termijn impact heeft, maar op de lange termijn geen wezenlijke verandering gaat brengen. Als in augustus of september 'gewoon' weer gevoetbald wordt, gaat ook het geld weer 'gewoon' stromen.

NL voetbal moet nog een paar jaar wachten tot het eindelijk een nieuwe deal kan tekenen. NL clubs krijgen nu (deal is voor 2012-2024) in 12 seizoenen € 960 miljoen. Dat is net iets meer dan de helft van wat de PL in één seizoen krijgt: € 1,6 miljard (deal 2019-2022). Andere markt, maar het verschil is kolossaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » zo mar 29, 2020 12:44 pm

Je ziet wel dat clubs (en niet de minste) Russische roulette spelen. Van een gedegen bedrijfsvoering is vaak geen sprake.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 29, 2020 2:08 pm

Halen de mods trouwens wel IH weer terug op het forum, als de PL dit seizoen eindigt zonder landskampioen...?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » zo mar 29, 2020 2:58 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mar 29, 2020 2:08 pm
Halen de mods trouwens wel IH weer terug op het forum, als de PL dit seizoen eindigt zonder landskampioen...?
Nee.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo mar 29, 2020 6:03 pm

Die kopt een trein als Liverpool geen kampioen wordt
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 29, 2020 7:01 pm

Lionel schreef:
zo mar 29, 2020 6:03 pm
Die kopt een trein als Liverpool geen kampioen wordt
:drecul.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma mar 30, 2020 11:56 am

The Independent komt met het bericht dat de Premier League werkt aan een plan om de competitie in juni en juli alsnog af te werken. De wedstrijden zouden moeten worden gespeeld zonder publiek in een beperkt aantal stadions. De spelers zouden die maanden in volledige isolatie moeten en daarnaast regelmatig worden getest.

Ik ben heel benieuwd of de spelers daar überhaupt in mee willen gaan. Dat het geld op de eerste plaats komt is wel duidelijk.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door LucaS » ma mar 30, 2020 12:13 pm

Geld regeert
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » ma mar 30, 2020 1:32 pm

Marillion schreef:
ma mar 30, 2020 11:56 am
The Independent komt met het bericht dat de Premier League werkt aan een plan om de competitie in juni en juli alsnog af te werken. De wedstrijden zouden moeten worden gespeeld zonder publiek in een beperkt aantal stadions. De spelers zouden die maanden in volledige isolatie moeten en daarnaast regelmatig worden getest.

Ik ben heel benieuwd of de spelers daar überhaupt in mee willen gaan. Dat het geld op de eerste plaats komt is wel duidelijk.
Dit slaat toch nergens op? :confused.gif:

Face it, het is over. Clubs moeten nadenken over een directe toekomst zonder televisiegelden.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » do apr 02, 2020 9:23 am

Een aantal clubs heeft voor hun medewerkers een uitkering aangevraagd of ze ontslagen maar betalen wel de salarissen van de spelers gewoon door... Om te kotsen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » za apr 04, 2020 6:35 pm

Liverpool maakt in het geval van een aantal clubmedewerkers gebruik van het banenbehoudprogramma van de Britse regering, zo melden The Reds. Dat houdt in dat de regering tachtig procent van het loon betaalt tot een maximum van 2.500 pond per maand. Liverpool vult het bedrag verder aan, zodat niemand te maken krijgt met een inkomensdaling. De gesprekken met de spelers over salarisverlaging lopen nog.
Burnley heeft berekend dat het zo'n 50 miljoen pond (circa 57 miljoen euro) misloopt als het seizoen hier eindigt. Daarvan is 45 miljoen tv-rechten en 5 miljoen kaartverkoop van de resterende vier thuisduels. De Premier League-club heeft de spelers daarom gevraagd om 30 procent van het salaris in te leveren.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Iniesta » za apr 04, 2020 7:21 pm

Zit je dan als belastingbetaler aan mee te betalen.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za apr 04, 2020 8:19 pm

Bizar toch. De clubs zijn het spoor bijster.

Als Ajax dit zou doen zeg ik mijn seizoenskaart op en koop ik nooit meer een shirt van Ajax. Belachelijk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » za apr 04, 2020 9:01 pm

Iniesta schreef:Zit je dan als belastingbetaler aan mee te betalen.
Heel veel bedrijven in de UK doen dit. BMW ook (is een klant van ons). Die hebben nu 3 weken ‘vakantie’ op onze kosten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » za apr 04, 2020 9:34 pm

Lionel schreef:
za apr 04, 2020 8:19 pm
Bizar toch. De clubs zijn het spoor bijster.

Als Ajax dit zou doen zeg ik mijn seizoenskaart op en koop ik nooit meer een shirt van Ajax. Belachelijk.
Dit statement daar houd ik je aan en dan heb ik wel iemand klaarstaan op wiens naam die kaart kan worden overgeschreven.
Ajax heeft ruim 400 mensen in dienst en een paar honderd daarvan werken oa op kantoor en in de fanshop (die nu dicht is.)

Gaat echt maximaal een week of 2 of 3, ik denk hooguit 5 duren voordat Ajax ook voor een paar honderd van die lieden arbeidstijdverkorting gaat aanvragen. Toon Gerbrands had namens PSV al ruim 2 weken terug verkondigd dat zij het in Eindhoven niet perse nodig hebben, maar wel gaan doen.

Zowel bij Feyenoord als bij PSV werd nogal geforceerd geroepen dat zij financieel best wel een buffer hebben. Die hebben ze volgens mij helemaal niet.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 04, 2020 10:47 pm

Lionel schreef:Bizar toch. De clubs zijn het spoor bijster.

Als Ajax dit zou doen zeg ik mijn seizoenskaart op en koop ik nooit meer een shirt van Ajax. Belachelijk.
En ga je dan shirts van Manchester City kopen?

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za apr 04, 2020 11:46 pm

Dit is toch te bizar? De regeling is voor bedrijven zonder geld, waar het hoger management (Singapore Airlines o.a.) 30-50% inlevert om te kunnen overleven.

Zou het belachelijk vinden als Ajax medewerkers van de fanshop gaat ontslaan om een Donny van de Beek tevreden te houden. Daar moet je dus 100 man voor ontslaan :excited.gif:

Vooralsnog doet Ajax dit niet. Lijkt mij. Geld zat.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » zo apr 05, 2020 7:27 am

Lionel schreef:
za apr 04, 2020 11:46 pm
Dit is toch te bizar? De regeling is voor bedrijven zonder geld, waar het hoger management (Singapore Airlines o.a.) 30-50% inlevert om te kunnen overleven.

Vooralsnog doet Ajax dit niet. Lijkt mij. Geld zat.

Elk potje geld is ook een keer eindig.

En geld zat dat zegt helemaal niets. Easyjet heeft in maart, een paar weekjes terug, 190 miljoen euro aan dividend aan de aandeelhouders uitgekeerd en in dezelfde week om staatssteun gevraagd.

De oprichter van Easyjet keerde een bonus van 65 miljoen aan zichzelf uit en maakte dezelfde dag bekend dat er helaas mensen hun baan kwijt raken.
Dat is lef hebben, he? Maar helaas werkt global economy zo.

Jeff Bezos, die klootzak van Amazon en de rijkste gozer op aarde, vaart er wel bij. Heeft tienduizenden extra mensen moeten aannemen.
Maar hij is ook aan het uitzoeken welke bedrijfsonderdelen er in aanmerking komen voor arbeidstijdverkorting en of de overheid dit zal betalen.

Want je prive vermogen van 117 miljard dollar wil je daar natuurlijk niet voor aanboren. :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo apr 05, 2020 7:59 am

Liverpool doet het ook. De overheid mag van 200 medewerkers het salaris betalen tot 80% :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie