Robbie Wielaert

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Robbie Wielaert

Bericht door wimpey » zo aug 22, 2010 6:51 am

:biggthumpup.gif:

Atouba en Sno zal Ajax niet kwijtraken, maar er is flink in het dead wood bestand gesneden.

Ik zie Oleguer na a.s. woensdag ook nog wel verkassen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Robbie Wielaert

Bericht door mattie » zo aug 22, 2010 11:09 am

mooi weer 1 weg :headbang.gif: :headbang.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Robbie Wielaert

Bericht door goodfella » zo aug 22, 2010 11:35 am

wimpey schreef::biggthumpup.gif:

Atouba en Sno zal Ajax niet kwijtraken, maar er is flink in het dead wood bestand gesneden.

Ik zie Oleguer na a.s. woensdag ook nog wel verkassen.
Waarom hebben ze hem niet laten gaan en toen gelijk Ooijer gehaald. :666.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Robbie Wielaert

Bericht door FlaFlu » ma aug 23, 2010 5:34 pm

Ajax Rules schreef:Ik vind het echt bullshit....

Wielaert was captain van Twente en had daar een prachtige positie. Hij heeft veel opgegeven om naar Ajax te gaan. En hij deed dat o.a. voor het hogere salaris. Hij heeft nu zijn toekomst gebouwd op dat hogere salaris.

Vervolgens geeft Ajax hem weinig kansen (i.m.o. overigens terecht) en wordt hij zelfs vernederd (hij mag zelfs niet als tweede of derde reserve een paar minuten per seizoen maken). Het enige wat die jongen nog heeft is zijn mooie baan.

Dit is voor de volle 100% de verantwoordelijkheid van Ajax. Zij bebben Wielaert's loopbaan verneukt door hun slechte scouting/inschattingsvermogen.

En natuurlijk zou het mooi zijn als Wielaert wil meewerken aan een vertrek. En misschien zou ik in zijn situatie ook wel wegwillen. Maar we moeten nou niet boos gaan lopen doen dat hij voor het geld kiest. Hij staat volledig in zijn recht. En dan heb ik het niet over het geldende recht, maar ook over het morele recht.
Helemaal mee eens, AR. Hypocriete gelul ook altijd.

Goede zomer voor Ajax, trouwens. Denk dat zelfs Joey daar wel een beetje enthousiast van kan worden? Nu is het voor Ajax alleen nog te hopen dat Van den Boog kan voorkomen dat Jol doorslaat en er vijf spelers van het zelfde kaliber voor terughaalt.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Robbie Wielaert

Bericht door goodfella » ma aug 23, 2010 5:39 pm

Er begint schot in de zaak te komen, dat is overduidelijk. :neutral.gif:

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Robbie Wielaert

Bericht door Ronald! » ma aug 23, 2010 5:54 pm

Enganche schreef:Goede zomer voor Ajax, trouwens. Denk dat zelfs Joey daar wel een beetje enthousiast van kan worden? Nu is het voor Ajax alleen nog te hopen dat Van den Boog kan voorkomen dat Jol doorslaat en er vijf spelers van het zelfde kaliber voor terughaalt.
Jij denkt dat joey weer licht aan het eind van de tunnel ziet wetende dat Ajax Mido en Ooijer aangetrokken heeft? IJdele hoop. :666.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Robbie Wielaert

Bericht door Rooie » ma aug 23, 2010 5:57 pm

En daarbovenop ook nog steeds het dreigende Zwaard van Danny Damocles boven het hoofd hangend....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Robbie Wielaert

Bericht door joey » ma aug 23, 2010 7:34 pm

Wat verwachten jullie van mij? :confused.gif:

Het is mooi dat er overbodige spelers zijn geloosd. Maar dat gebeurt elk jaar wel. Zoals er elk jaar (ook dit jaar) overbodige spelers zijn die níet worden geloosd. Ajax heeft namelijk altijd heel veel overbodige spelers. Dat is juist het probleem.


In een paar punten wat er moet gebeuren:

1. Geen peperdure aankopen meer (zoals Sulejmani), en geen breedteaankopen.
2. Salarissen naar EL-niveau
3. Kansen voor de jeugd. Dus jonge spelers als backup.
4. Niet meer rekenen op transfergelden om de begroting rond te breien.

Zeg het maar. Wat komt ervan terecht?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Robbie Wielaert

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 23, 2010 7:37 pm

Prima idee, Joey, dan zal er echter wel een heel goede jeugdopleiding moeten zijn. Want waar blijven de echt exceptionele talenten? Wanneer hebben we voor het laatst een spits opgeleid die er toe doet, bijvoorbeeld?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Robbie Wielaert

Bericht door joey » ma aug 23, 2010 7:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Prima idee, Joey, dan zal er echter wel een heel goede jeugdopleiding moeten zijn. Want waar blijven de echt exceptionele talenten? Wanneer hebben we voor het laatst een spits opgeleid die er toe doet, bijvoorbeeld?
Tja, vertel mij wat. :confused.gif:

We zullen het ermee moeten doen. Voor de eredivisie (en als backup) heb je geen wereldklasse nodig.

Ajax kan zich niet permitteren om spelers voor de breedte te blijven halen. Van zulke spelers mislukt het merendeel, namelijk. Breedteaankopen frustreren bovendien de doorstroming.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Robbie Wielaert

Bericht door Lionel » ma aug 23, 2010 7:50 pm

Mee eens. Alleen aankopen als Demy en El Ham. En jonge talenten zoals Hatem, Maxwell en Chivu.
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Robbie Wielaert

Bericht door goodfella » di aug 24, 2010 9:28 am

joey schreef:Wat verwachten jullie van mij? :confused.gif:

Het is mooi dat er overbodige spelers zijn geloosd. Maar dat gebeurt elk jaar wel. Zoals er elk jaar (ook dit jaar) overbodige spelers zijn die níet worden geloosd. Ajax heeft namelijk altijd heel veel overbodige spelers. Dat is juist het probleem.


In een paar punten wat er moet gebeuren:

1. Geen peperdure aankopen meer (zoals Sulejmani), en geen breedteaankopen.
2. Salarissen naar EL-niveau
3. Kansen voor de jeugd. Dus jonge spelers als backup.
4. Niet meer rekenen op transfergelden om de begroting rond te breien.

Zeg het maar. Wat komt ervan terecht?
Het valt niet te ontkennen dat er meer spelers vertrokken zijn dan gecontracteerd. Nog een jaar en het salarishuis is te handelen.

Daarnaast spelen Mido en Ooijer op dit moment voor een modaal eredivisie salaris. Dus nog niet eens een salaris op EL niveau.

De jeugd krijgt zijn kans. Ook gezien het grote aantal spelers uit eigen jeugdopleiding in het eerste elftal.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Robbie Wielaert

Bericht door Ramona » di aug 24, 2010 11:04 am

Wielaert: Geen gelukkig huwelijk
Uitgegeven: 24 augustus 2010 11:10
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2010 11:36

AMSTERDAM - Robbie Wielaert heeft zijn lastige tijd bij Ajax achter zich gelaten. De verdediger stapt op huurbasis over naar Roda JC. ''Ik had nog even de hoop dat Martin Jol weg zou gaan en dat er bij Ajax een nieuwe kans zou komen. Maar het is uitzichtloos gebleven."

De 31-jarige Wielaert werd in januari 2009 door de toenmalige trainer Marco van Basten naar Amsterdam gehaald als de nieuwe leider voor de verdediging.

Na de komst van Jol kon de voormalig speler van FC Twente niet meer rekenen op speeltijd. Hij speelde een jaar geleden voor het laatst een eredivisieduel.

Geen eerlijke kans

"Het is Jol zijn recht om keuzes te maken, maar letterlijk vanaf dag één heb ik gevoeld dat ik niet in zijn plannen voorkwam. Had dat dan meteen eerlijk gezegd", zegt Wielaert tegenover het AD.

De verdediger erkent dat de keus om naar Ajax te gaan niet goed is geweest. ''Het is geen gelukkig huwelijk geworden, door een combinatie van factoren. Van Basten haalde mij om mijn organisatorische kwaliteiten."

"Daar moet ik het ook van hebben, maar Ajax was in die periode los zand en dat bleef het. Ik heb zelf nooit mijn niveau gehaald in dat eerste halfjaar, toen ik nog in de basis stond."

'Geldwolf'

De verhalen die in de media verschenen dat Wielaert alleen voor het geld bij Ajax bleef, spreekt hij tegen.

''Complete onzin. Als je alles gelooft wat er op internet is verschenen, dan zeg je: die Wielaert heeft al een club of zes afgezegd. Wat een geldwolf, dat-ie blijft zitten. Het is zelfs zo geweest dat Ajax-supporters me langs het trainingsveld gingen uitmaken voor geldwolf."

Nieuwe start

Wielaert gaat voor zijn kans in Kerkrade. Naast Ajax en Twente speelde hij in het verleden voor PSV, FC Den Bosch en NEC.

© NUsport

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Robbie Wielaert

Bericht door Banjavi » di aug 24, 2010 11:18 am

Omdat Ajax Los zand was heeft van Basten jou gehald vriend. Dus die organistorische kwaliteiten zijn toch niet zo groot als je zelf denkt.

Vanaf dag 1 was eigenlijk al bekend dat dit nooit goed kon gaan. Leuke speler voor NEC, Twente of Roda, maar voor Ajax zag bijna iedereen dat het echt nix werd.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Robbie Wielaert

Bericht door Lionel » di aug 24, 2010 12:24 pm

goodfella schreef:
joey schreef:Wat verwachten jullie van mij? :confused.gif:

Het is mooi dat er overbodige spelers zijn geloosd. Maar dat gebeurt elk jaar wel. Zoals er elk jaar (ook dit jaar) overbodige spelers zijn die níet worden geloosd. Ajax heeft namelijk altijd heel veel overbodige spelers. Dat is juist het probleem.


In een paar punten wat er moet gebeuren:

1. Geen peperdure aankopen meer (zoals Sulejmani), en geen breedteaankopen.
2. Salarissen naar EL-niveau
3. Kansen voor de jeugd. Dus jonge spelers als backup.
4. Niet meer rekenen op transfergelden om de begroting rond te breien.

Zeg het maar. Wat komt ervan terecht?
Het valt niet te ontkennen dat er meer spelers vertrokken zijn dan gecontracteerd. Nog een jaar en het salarishuis is te handelen.

Daarnaast spelen Mido en Ooijer op dit moment voor een modaal eredivisie salaris. Dus nog niet eens een salaris op EL niveau.

De jeugd krijgt zijn kans. Ook gezien het grote aantal spelers uit eigen jeugdopleiding in het eerste elftal.
Maar waarom moet hij een derde keeper halen? Of een backup voor Lindgren en Enoh? Want dat gaf hij namelijk wel aan in een interview.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie