Mounir El Hamdaoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Lionel » ma okt 18, 2010 9:42 am

Dat ligt toch echt aan het middenveld..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door peter » ma okt 18, 2010 10:02 am

Nee, hoor. Dat ligt er ook aan dat Pantelic specifieke kwaliteiten had die Mounir niet heeft/minder heeft. Begrijp me niet verkeerd, El Hamdaoui is een fantastische voetballer, maar ik vind de combinatie Suarez-El Hamdaoui niet optimaal. Nu zag ik tegen NAC wat automatismes ontstaan, maar ik vind nog altijd dat ze teveel op elkaar lijken. Ik mis nog altijd een beetje een nummer 9 wat dat betreft. El Hamdaoui is voor mij vooral de opvolger van Suarez namelijk.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Bert » ma okt 18, 2010 10:33 am

Suarez speelt naast El Hamdaoui vooralsnog véél beter dan hij ooit naast Pantelic heeft gedaan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Lionel » ma okt 18, 2010 10:41 am

Vind ik ook. En Urby en Miralem spelen ook stukken beter.

Het middenveld misschien iets minder maar dat ligt aan hun eigen spel en gebreken.
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Scherrer » ma okt 18, 2010 10:44 am

Huh? Als iedereen beter speelt met EH dan met Pantelic, hoe komt het dan dat Ajax toch zeker 2 niveaus minder is dan eind vorig seizoen?

Pantelic was een aanspeelpunt, waardoor De Jong kon excelleren. Diezelfde De Jong is dit seizoen schandalig slecht. Sowieso rent het middenveld zichzelf tegen een fatsoenlijke tegenstander compleet de vernieling in omdat de bal niet wordt vastgehouden voorin.
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Jöhnk » ma okt 18, 2010 10:49 am

Ook met Pantelic liep het niet meteen. Sterker nog, dat duurde een half jaar. El Hamdaoui is inderdaad een andere speler, maar veel balverlies lijdt hij niet. Jol zal de boel opnieuw moeten finetunen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door 999 » ma okt 18, 2010 12:39 pm

Volgens mij was EL. H. pissig op Suarez ... en tijd ?.Half jaar ?, denk dus tegen de tijd dat het goed is vertrekt Suarez .. :ajaxsmiley.gif:

Denk dat je bij EL. H. iets gedurfder voor de pass moet kiezen.Hij loopt regelmatig zo vrij waar door ie met een goede pass meteen goed richting goal staat ....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door brigade zuid » ma okt 18, 2010 1:59 pm

Tegen wie zei El Ham fuck you na zijn goal en hoezo deed ie dat?

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Pride of Amsterdam » ma okt 18, 2010 2:13 pm

Wilde dat ook net gaan posten ja. Hij maak echt zo'n wegwerpgebaar naar rechts. Ik kreeg het gevoel dat Suarez daar liep...
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 18, 2010 2:19 pm

999 schreef:Denk dat je bij EL. H. iets gedurfder voor de pass moet kiezen.Hij loopt regelmatig zo vrij waar door ie met een goede pass meteen goed richting goal staat ....
We hadden het er op de tribune nog over hoe het zou zijn als Van der Vaart of Sneijder op de plek van Siem de Jong zou staan. Met hun vermogen om een assist te geven zou dit Ajax serieus veel sterker zijn... Maar goed. Loopt er nog zo een soort speler in de jeugd rond? Want ik zie het bijvoorbeeld Taino, De Zeeuw, Enoh, De Jong of Bonavacia nog niet doen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door peter » ma okt 18, 2010 2:22 pm

Misschien moeten Eriksen en Lodeiro dat gaan doen.

Misschien Bouy ook op basis van verhalen, want ik ken die jongen niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door joey » ma okt 18, 2010 2:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: We hadden het er op de tribune nog over hoe het zou zijn als Van der Vaart of Sneijder op de plek van Siem de Jong zou staan. Met hun vermogen om een assist te geven zou dit Ajax serieus veel sterker zijn... Maar goed. Loopt er nog zo een soort speler in de jeugd rond? Want ik zie het bijvoorbeeld Taino, De Zeeuw, Enoh, De Jong of Bonavacia nog niet doen.
Dat is toch geen vergelijken?

VDV of Sneijder zou met twee vingers in de neus de beste speler van de competitie zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Lionel » ma okt 18, 2010 3:42 pm

Scherrer schreef:Huh? Als iedereen beter speelt met EH dan met Pantelic, hoe komt het dan dat Ajax toch zeker 2 niveaus minder is dan eind vorig seizoen?

Pantelic was een aanspeelpunt, waardoor De Jong kon excelleren. Diezelfde De Jong is dit seizoen schandalig slecht. Sowieso rent het middenveld zichzelf tegen een fatsoenlijke tegenstander compleet de vernieling in omdat de bal niet wordt vastgehouden voorin.
El Ham is balvaster dan Pantelic. Alleen Pantelic speelde meteen de bal terug en El Ham wil nog wel eens gaan dribbelen.

Siem is dit jaar gewoon belabberd bezig. Hij moet zich gaan ontwikkelen. Tegenstanders letten nu ook op hem.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 1:05 am

Als hij geen zin heeft om te spelen laat hem dan lekker thuis. Wat een waardeloze instelling heeft deze gast.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door LucaS » zo nov 21, 2010 3:14 pm

Voor 20 miljoen naar Sjelsie in de winter
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door wimpey » zo nov 21, 2010 3:20 pm

Zlatan Son of God schreef: Wat een waardeloze instelling heeft deze gast.
Tja, de twijfels die ik voor het seizoen had, komen helaas uit. Hij is geen aanspeelpunt, buiten de vijandelijke 16 heb je niets aan die gozer. Hij kan of wil niet met de rug naar het doel spelen, lijdt bij voortduring balverlies, schuwt de harde duels met verdedigers en qua looparbeid om een tegenstander uit het centrum weg te trekken en ruimte te maken voor medespelers laat het ook te wensen over. El Ham is een goede speler in een goed draaiend elftal. Wanneer het niet draait, heeft ie niet de kwaliteit en de mentaliteit om het over een andere boeg te gooien.

Ajax mist Pantelic. Zeker geen topper, niet spectaculair, maar wel een nuttige speler. Hij zocht diep op de helft van de tegenstander de lijf-aan-lijf duels, hield ballen vast en zocht vaak de zijkanten op om ruimte te maken voor Suarez en opkomende middenvelders. Met hem kon Ajax druk op een tegenstander zetten...

Wat je nu ziet, heeft niets met aanvalsspel te maken. Suarez en El Ham komen de bal halen, spelen ver van het doel, halen de diepte eruit en raken dat ding keer op keer kwijt, waardoor Ajax amper voor het vijandelijke doel komt. Wanneer ik middenvelder zou zijn, zou ik ook denken: 'ik ga maar niet diep, want op het moment dat ik aansluit, zijn die 2 voorin dat ding al lang weer kwijt'. Oplossing lijkt me vrij eenvoudig: je neemt in de winterstop afscheid van een van die 2 opportunisten en haalt een spits.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door 999 » zo nov 21, 2010 4:17 pm

wimpey schreef:
Zlatan Son of God schreef: Wat een waardeloze instelling heeft deze gast.
Tja, de twijfels die ik voor het seizoen had, komen helaas uit. Hij is geen aanspeelpunt, buiten de vijandelijke 16 heb je niets aan die gozer. Hij kan of wil niet met de rug naar het doel spelen, lijdt bij voortduring balverlies, schuwt de harde duels met verdedigers en qua looparbeid om een tegenstander uit het centrum weg te trekken en ruimte te maken voor medespelers laat het ook te wensen over. El Ham is een goede speler in een goed draaiend elftal. Wanneer het niet draait, heeft ie niet de kwaliteit en de mentaliteit om het over een andere boeg te gooien.

Ajax mist Pantelic. Zeker geen topper, niet spectaculair, maar wel een nuttige speler. Hij zocht diep op de helft van de tegenstander de lijf-aan-lijf duels, hield ballen vast en zocht vaak de zijkanten op om ruimte te maken voor Suarez en opkomende middenvelders. Met hem kon Ajax druk op een tegenstander zetten...

Wat je nu ziet, heeft niets met aanvalsspel te maken. Suarez en El Ham komen de bal halen, spelen ver van het doel, halen de diepte eruit en raken dat ding keer op keer kwijt, waardoor Ajax amper voor het vijandelijke doel komt. Wanneer ik middenvelder zou zijn, zou ik ook denken: 'ik ga maar niet diep, want op het moment dat ik aansluit, zijn die 2 voorin dat ding al lang weer kwijt'. Oplossing lijkt me vrij eenvoudig: je neemt in de winterstop afscheid van een van die 2 opportunisten en haalt een spits.
En wat doe je met die andere vijf-zes basispelers die er ook nog steeds weing van bakken Wimpey ?.Wie moet er voor de creativiteit gaan zorgen op het middenveld, en dan niet dat eindeloos gedraaf, nee het zien van de oplossing voor de voorhoede spelers . .

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Lionel » zo nov 21, 2010 7:02 pm

Ajax heeft inderdaad meer behoefte aan een goede middenvelder dan aan een ander type spits.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 7:46 pm

Rishi schreef:Ajax heeft inderdaad meer behoefte aan een goede middenvelder dan aan een ander type spits.
Absoluut niet. Een spits is een erg belangrijke pion. Hij zorgt voor diepte. Hij moet de bal bij zich kunnen houden om de middenvelders bij te laten sluiten of vrij te kunnen spelen. Maarja dit roep ik hier al tijden. Daarnaast is creativiteit op het middenveld zeker gewenst, maar waar de Jong vorig seizoen wel kon renderen en nu niet heeft puur te maken met het type spits.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door FlaFlu » zo nov 21, 2010 7:53 pm

Het grootste probleem ligt inderdaad meer bij de middenvelders, in mijn ogen. Maar goed, ik heb in het begin van het seizoen al aangegeven dat daar het grote probleem van Ajax ligt. Zou een beetje raar zijn om daar nu vanaf te stappen. :wink.gif:

Welke middenvelder van Ajax gaat er ooit bijsluiten, waardoor El Hamdaoui de bal kwijt kan? Ik zeg daarmee dus niet dat El Hamdaoui niet zelfzuchtig en/of lui kan zijn, maar hij kan heus wel een bal vasthouden en heeft ook gewoon diepgang.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 7:58 pm

El hamdaoui kan nog niet eens een bal terug leggen zonder dat er een rare curve aan zit. Simpel voetballen zit er bij hem niet in. Hij draait bijna altijd direct weg in plaats voor de kaats te gaan.

Raar dat Siem het vorig seizoen wel kon bij pantelic (die ook vrij loopt, wat El hamdaoui nauwelijks doet) en nu het niet meer zou kunnen. Maar daarnaast komen we idd kwaliteit op het middenveld te kort. Maar ook met kwaliteit en deze voorhoede gaat het niet lukken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Jöhnk » zo nov 21, 2010 8:16 pm

Vaak lopen El H. en Suarez samen te pielen op de flank, en dan staat er dus niemand in de punt. Het sterke punt van vorig seizoen, de bezetting voor het doel, is nu een zwak punt geworden.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door WP_Legend » zo nov 21, 2010 8:18 pm

Enganche schreef:Het grootste probleem ligt inderdaad meer bij de middenvelders, in mijn ogen. Maar goed, ik heb in het begin van het seizoen al aangegeven dat daar het grote probleem van Ajax ligt. Zou een beetje raar zijn om daar nu vanaf te stappen. :wink.gif:

Welke middenvelder van Ajax gaat er ooit bijsluiten, waardoor El Hamdaoui de bal kwijt kan? Ik zeg daarmee dus niet dat El Hamdaoui niet zelfzuchtig en/of lui kan zijn, maar hij kan heus wel een bal vasthouden en heeft ook gewoon diepgang.
zo'n middenvelder hebben we al in Lodeiro... we hebben inderdaad een kaatsende spits nodig!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Daily Blind » zo nov 21, 2010 8:21 pm

Jöhnk schreef:Vaak lopen El H. en Suarez samen te pielen op de flank, en dan staat er dus niemand in de punt. Het sterke punt van vorig seizoen, de bezetting voor het doel, is nu een zwak punt geworden.
Te pielen op de flank? Ze staan constant samen in de as elkaar voor de voeten te lopen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door 999 » zo nov 21, 2010 8:23 pm

Enganche schreef:Het grootste probleem ligt inderdaad meer bij de middenvelders, in mijn ogen. Maar goed, ik heb in het begin van het seizoen al aangegeven dat daar het grote probleem van Ajax ligt. Zou een beetje raar zijn om daar nu vanaf te stappen. :wink.gif:

Welke middenvelder van Ajax gaat er ooit bijsluiten, waardoor El Hamdaoui de bal kwijt kan? Ik zeg daarmee dus niet dat El Hamdaoui niet zelfzuchtig en/of lui kan zijn, maar hij kan heus wel een bal vasthouden en heeft ook gewoon diepgang.
Maar wie houdt die middenvelders dan tegen om aan te sluiten.Of zou het er zou in zijn geslopen dat al die middenvelders denken Ja aan mijn hoela .. krijg de bal toch niet van El. H of Suarez .. En dan hebben ze ook nog eens groot gelijk.

Op dit moment nog meer dan vorig 2e helft vorig seizoen zijn Suarez en El. H. balverliefd dan ooit.Het kunnen is niet genoeg, je moet er toch een beetje op aan kunnen dat je ook mee mag doen als je jezelf als middenvelder vrijloopt en aanbied.Dat wat de " kwaliteit " van deze twee spitsen voorin is is ook meteen voor het elftal een minpunt.

Elke aanval wordt Suarez gezocht door medespelers.Als je die Zeeuw ziet voetballen dan zou je denken dat hij en Suarez in een en hetzelfde bed slapen.Steeds maar weer zoekt hij in 99,9% Suaerz op.Enoh doet het ietsje minder maar is een goede tweede.Vertonghen idem dito.Dat kan toch nooit de bedoeling zijn, maak je mij niet wijs dat welke trainer dan ook spelers met deze boodschap het veld in zal sturen.Persoonlijk denk ik gewoon dat er bij velen echt niet meer inzit.Ze zien het niet, de oplossing.Ze zien niet dat je een bal ook over drie schijven bij je buitenspel kan brengen en ook nog eens daarmee de tegenstander keuzes moet laten maken waardoor er gaten enz. enz. vallen.Ze zien het niet eens als spelers op een meter of vier links of rechts vrij staan en je daarmee je aanval verder creatief vervolg geeft.En ik denk ook dat ze het niet zien waneer je wel of niet diep moet gaan.

Juist nu, juist nu je speler waar je vorig(e) seizoen(en) op teerde het af laat weten, zou de rest van het team op moeten staan.Als collectief, maar zeker als individu.Als je die kwaliteit als voetballer hebt sta je nu op, dan maak je ( en die andere spelers in het elftal ) NU het verschil.Niemand houdt je tegen.

Het is toch erg dat we nu Pantelic noemen omdat hij ( of een type als hij ) nu het verschil had kunnen maken.En dan deed ie eigenlijk nog niks aparts ..

Plaats reactie