Mounir El Hamdaoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Le T. » wo feb 01, 2012 2:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Maar achteraf is natuurlijk duidelijk geworden dat De Boer gewoon niet met hem wilde spelen, meteen al niet. Dan heeft een speler gewoon geen kans en als je dat aanvoelt dan kun je niet zoveel meer. Nou mag de werkgever natuurlijk altijd een speler op de vleugel, bank, tribune of 2e elftal zetten, maar een eerlijke kans om je in de basis te spelen hoort natuurlijk wel bij de verhouding werkgever-werknemer. Bij de pers en dus het publiek was hij natuurlijk ook al meteen kansloos. Hij was al lang en breed verkozen tot de pispaal, alleen moest de pis even opgehouden worden wanneer hij zo goed presteerde.
Dit klopt volgens mij niet. Na Milan uit en de "ziekte" van El H, heeft hij van De Boer een kans gehad. Meerdere, zelfs. Dat hij het bij het publiek verknald had, is juist, maar daar kun je wat aan doen. Door goed en gemotiveerd te spelen. Ik weet nog hoe El H. functioneerde in de bekerwedstrijd thuis tegen RKC. Was een drama. In de rust is het toen kennelijk (weer) geknald tussen hem en De Boer.
Volgens mij was hij volgens De Boer echt ziek én was er een ander probleem tussen hen. Dat was toen uitgepraat en toen is hij keurig linksbuiten gaan spelen zoals ons tactisch meesterbrein dat wilde. Daarna werd het toch weer de spits, en hoewel hij niet in denderende vorm en het in de aanval niet erg soepel liep was kun je niet zeggen dat hij niet zijn best deed om de instructies van De Boer uit te voeren. Het ging hem wel wat moeilijk af, maar er zijn in die periode ook wel 10 momenten geweest dat met name Eriksen hem in kansrijke positie had gezet als hij de bal snel gaf, maar die treuzelde dan weer en liet het moment voorbijgaan. Maar die was al heilig verklaard, en lag het allemaal aan El Hamdaoui, niet aan medespelers en trainer dat de aanval niet goed functioneerde. Gelukkig gaat het nu zonder El Hamdaoui veel beter en is het duidelijk dat het aan hem lag....

Verder lijkt mij niks mis met verhitte discussies over spelsituaties en afspraken en ook niet om de trainer daarin gelijk te geven. Nou wil ik best geloven dat hij daarin vervelend heeft gereageerd met een intonatie of een opmerking. Maar iemand voor onbepaalde tijd naar het tweede zetten? Dat is een belachelijk zware straf. Of was het een noodzakelijke maatregel voor de orde in de kleedkamer en geen straf, was hij echt niet te handhaven? Feit is dat hij er daarna gewoon weer bijhoorde. Om vervolgens wéér naar het tweede te worden gezet, zónder enige aanleiding. Gezamenlijk met de transferplannen is het mij dan volstrekt duidelijk dat De Boer hem gewoon niet als spits wil.

Wat betreft de gunst van het publiek, daar kan ik niet zoveel mee. Die reageren niet anders dan Pavlovhonden en de Telegraaf rinkelt regelmatig met het belletje. Hij kruipt niet voor journalisten en de PVV-partijkrant heeft het toch al niet op Marokkanen, dus dan weet je dat hij exceptionele doelpunten moet laten zien om nog enigzins een kans te maken. De een mag alles, de ander niks, dat is al jaren zo. Een pispaal uitkiezen (of eigenlijk voorgeschoteld krijgen) wordt vaak verward met kritisch zijn. Frank De Boer was de hoop voor de toekomst, het nieuwe genie, en een echte Ajacied bovendien, lekker Hollands ook, en El Hamdaoui werkweigeraar en lastig etc, en dan wordt die duimzuigerij over die sportzaak enzo ook weer doodleuk opgelepeld. En hij stond dan ook nog model voor Jol en diens beleid en daar moest keihard mee worden afgerekend. Cruijff ging Ajax immers terug naar de top brengen en die was tweebenig. Maar als je wat tegen werkweigeraars en geldwolven hebt, en zeker tegen iemand die werk weigert om meer geld te verdienen, dan moet je iets tegen De Boer hebben. En De Boer moet zijn elftal nog voor het eerst beter laten voetballen dan dat van Jol.

Maar in het algemeen geldt dat dat soort valse sentimenten in de plaats komen van beoordelen hoe iemand voetbalt, en dat heeft wel meer spelers getroffen, en daarmee Ajax. Andere spelers worden dan weer verafgood of alles vergeven, ook niet goed voor Ajax. Het publiek is ook een factor, als je prestaties niet waardeert zijn prestaties ook niet wat je krijgt.

En toen definitief. Hij kreeg dus de mogelijkheid om te spelen, in de spits. Publiek is opportunistisch. Als hij een stijgende lijn had vertoond en was gaan scoren (en beter overzicht zou hebben gehad voor assists), was hij ongetwijfeld geaccepteerd. Reken maar dat de Arena was ontploft van vreugde als niet Siem, maar Mournir twee goals had gemaakt op 15 mei 2011. Door de vervelende onderhandelingen in de zomer van 2010 was hij al niet meteen geliefd bij de harde kern. Door zijn vele (mooie) goals in het begin van seizoen 2010-2011, kwam daar al een kentering in. Hij werd meer en meer als Ajacied geaccepteerd. In ieder geval in mijn vakkie 115. Daarna ging het fout. Hij scoorde niet meer en er was een trainerswissel.
Voor die onderhandelingen was hij ook al niet geliefd. Sowieso is het een beetje raar, die onderhandelingen duurden langer dan verwacht, maar wie had dan die verwachtingen gewekt? Ligt het niet daar aan? Ajax had geen cent te makken, en toch dient zich de kans aan om de beste spits van Nederland te contracteren. Dan is mijn eerste reactie om daar blij mee te zijn en niet mijn eigen ongeduld die speler te gaan verwijten.
Voorzover je dan zegt dat El H op zo'n grote achterstand stond dat hij geen ommekeer had kunnen maken met de publieke opinie, bestrijd ik dat. En noem gelijk een concreet voorbeeld van iemand die, nota bene ook in de winter van 2010-2011, soortgelijke problemen heeft ervaren: Bas Dost bij Heerenveen, toen zijn overgang naar Ajax niet door ging. Hij was toen allesbehalve geliefd in het noorden. Daar heeft nu he-le-maal niemand het meer over. El H. had het bij zichzelf moeten zoeken. En niet bij anderen, of bij Ajax. Dáár zit de oorzaak van het probleem. Nergens anders.
Als mensen een beetje mopperen dan is dat helemaal niet zo'n probleem. Maar als je dan ook niet de kans krijgt je te bewijzen, en de trainer niet eens wil dat je je bewijst omdat je dan ook zijn ongelijk bewijst, dan wordt het wel heel erg moeilijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door El Clavo » wo feb 01, 2012 2:35 pm

Ach kom op nou, hij heeft kansen zat gehad, juist na dat 'Milan incident'.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Kowalczyk » wo feb 01, 2012 3:08 pm

En wéér een incident waarbij twee kampen lijnrecht tegenover elkaar staan en er dus minstens één van de twee met een stalen gezicht staat te liegen.

El Hamdaoui: "Alles was rond, maar op het laatste moment eiste Ajax ineens bankgaranties die niet meer geregeld konden worden."
Ajax: "Onzin. El Hamdaoui claimde een miljoen van Ajax vanwege zijn langdurige verbanning. Dat vonden wij te gortig."

Wat is het nou?

Ik ben het zo totaaaaaaal spuugzat hè, dat gelieg en gedraai, dat eeuwige gezeik.

Er is geen lol meer aan zo. Wie wil hier nog bij horen, in godsnaam?

En dan ook verscherpte ID-controle, zodat de wachttijden voor Zuid H nóg langer worden.

Ik voel er veel voor om de rest van het seizoen lekker vrijaf te nemen. Ik kan wel leukere zondagbestedingen verzinnen, onderhand.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Thijs » wo feb 01, 2012 3:10 pm

Wat mij betreft mag dit seizoen ook wel voorbij zijn. Ik heb vaak zin in Ajax, maar zondagochtend in alle vroegte in die kutkou naar de Arena om daar naar de volgende kutwedstrijd te kijken...nee.

Ik heb nog wel zin in de trip naar Manchester. Dat wordt gaaf. De rest: kap er maar mee.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Luciano » wo feb 01, 2012 3:19 pm

'Ajax vroeg bankgarantie toen bank dicht was'

© ANP
Fiorentina leek gisteren Mounir el Hamdaoui en Ajax van elkaar te verlossen, maar op het allerlaatste moment ging de miljoenendeal niet door. Volgens de Amsterdammers was de oorzaak dat de spits een schadevergoeding eiste van Ajax, maar de Italiaanse club komt met een compleet andere lezing.


© ANP
Fiorentina beweert dat Ajax nog om een bankgarantie vroeg, terwijl de Italiaanse banken al gesloten waren. 'Bij een transfer moet je eerst tot overeenstemming komen met de club, dan met de speler. Vervolgens is er de medische keuring en dan kan het contract worden getekend', legt sportief driecteur Pantaleo Corvino van Fiorentina uit op Football-Italia.net.

'Dat hebben we allemaal gedaan en niet in de laatste minuten. De speler moest nog wat zaken oplossen met Ajax en keerde terug naar Amsterdam. Om drie uur 's middags stuurden wij het ondertekende contract naar Ajax. Als zij hun handtekening er onder hadden gezet en het hadden teruggestuurd, dan was de transfer rond geweest.'

'In plaats daarvan, vroegen zij om 18.36 uur opeens om een bankgarantie', vervolgt Corvino. 'Toen waren de banken al dicht. Ik kon niets meer doen. Om 19.30 uur stuurde Ajax alsnog het contract, maar toen was het al een half uur te laat.' In Italië sloot de transfermarkt niet zoals in Nederland om middernacht, maar om 19.00 uur 's avonds. Ook in bijvoorbeeld Duitsland ging de markt al aan het eind van de middag op slot.

'Zoiets is me nog nooit gebeurd', stelt de directeur van Fiorentina. 'Het voetbal wordt te bureaucratisch. Ik ben zeer verbaasd.'
(Redactie)

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Luciano » wo feb 01, 2012 3:20 pm

Blind en Slop: amateurs.

El Hamdaoui en Lens: stadionverbod voor het leven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Jöhnk » wo feb 01, 2012 3:26 pm

Luciano schreef:'Ajax vroeg bankgarantie toen bank dicht was'

© ANP
Fiorentina leek gisteren Mounir el Hamdaoui en Ajax van elkaar te verlossen, maar op het allerlaatste moment ging de miljoenendeal niet door. Volgens de Amsterdammers was de oorzaak dat de spits een schadevergoeding eiste van Ajax, maar de Italiaanse club komt met een compleet andere lezing.


© ANP
Fiorentina beweert dat Ajax nog om een bankgarantie vroeg, terwijl de Italiaanse banken al gesloten waren. 'Bij een transfer moet je eerst tot overeenstemming komen met de club, dan met de speler. Vervolgens is er de medische keuring en dan kan het contract worden getekend', legt sportief driecteur Pantaleo Corvino van Fiorentina uit op Football-Italia.net.

'Dat hebben we allemaal gedaan en niet in de laatste minuten. De speler moest nog wat zaken oplossen met Ajax en keerde terug naar Amsterdam. Om drie uur 's middags stuurden wij het ondertekende contract naar Ajax. Als zij hun handtekening er onder hadden gezet en het hadden teruggestuurd, dan was de transfer rond geweest.'

'In plaats daarvan, vroegen zij om 18.36 uur opeens om een bankgarantie', vervolgt Corvino. 'Toen waren de banken al dicht. Ik kon niets meer doen. Om 19.30 uur stuurde Ajax alsnog het contract, maar toen was het al een half uur te laat.' In Italië sloot de transfermarkt niet zoals in Nederland om middernacht, maar om 19.00 uur 's avonds. Ook in bijvoorbeeld Duitsland ging de markt al aan het eind van de middag op slot.

'Zoiets is me nog nooit gebeurd', stelt de directeur van Fiorentina. 'Het voetbal wordt te bureaucratisch. Ik ben zeer verbaasd.'
(Redactie)
Zo zit dat dus. Wat een onwaarschijnlijke situatie.

Krijgt iemand hier nog een gele kaart voor, of worden die alleen uitgereikt aan mensen die weggewerkt moeten worden?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Marillion » wo feb 01, 2012 3:31 pm

Het vervelende is dat we gewoon niet weten hoe het zit. Beide partijen spreken elkaar volledig tegen. En zoals Ko zegt. Je weet dus dat er iemand gewoon glashard zit te liegen alleen weet je niet wie.

Om gek van te worden dit soort gedoe. Met een beetje geluk is deze soap ook weer goed voor een aantal weken of maanden gezeur. En dat naast de wekelijkse vergaderingen, rechtzaken en het aan alle kanten lekken in de publiciteit. Nee, het is bepaald geen pretje. We zijn niet te benijden...
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Jöhnk » wo feb 01, 2012 3:35 pm

Maar er is nu dus ook een derde kant van het verhaal: die van Fiorentina.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo feb 01, 2012 3:35 pm

Da's een kant van het verhaal. Maar ik sluit niet uit dat men bij Ajax niet wist hoe laat de Italiaanse markt sluit (wat inderdaad een teken van amateursime is). Aan de andere kant; als ik naar mijn eigen bescheiden situatie kijk; ik heb een "private banker", wiens mobiele nummer en privénummer ik heb en altijd kan bereiken. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dan bij dit soort ondernemingen buiten kantoortijden niemand bij een bank beschikbaar is om aan te geven dat er een bankgarantie kan worden afgegeven.

Overigens kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat beide verhalen kloppen; Ajax komt laat met het verzoek van een bankgarantie (wat ik me moeilijk kan voorstellen, omdat zoiets een standaard voorwaarde lijkt) én El H wilde nog even vangen van Ajax.

We komen er ongetwijfeld achter wat er precies gebeurd is, want El H gaat procederen, als ik de media mag geloven.

Wat een kolerezooitje zeg...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door 999 » wo feb 01, 2012 3:37 pm

Fiorentina beweert dat Ajax nog om een bankgarantie vroeg, terwijl de Italiaanse banken al gesloten waren. 'Bij een transfer moet je eerst tot overeenstemming komen met de club, dan met de speler. Vervolgens is er de medische keuring en dan kan het contract worden getekend', legt sportief driecteur Pantaleo Corvino van Fiorentina uit op Football-Italia.net.
De medische keuring was op 28 januari, Fiorentina heeft daarvan zelf de beelden laten zien .. En dan stuur je het contract 3 dagen later, waishet 18.36 uur naar AJAX op, en je weet nergens van, niet van een bankgarantie enz. als Fiorentina .. ik lach me hier een deuk ... Zal uiteindelijk wel weer zo zijn dat de Italiaanse club dacht het zo te kunnen versieren, en de gebakken peren bij AJAX op het bordje ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Marillion » wo feb 01, 2012 3:37 pm

Ja, maar die neem ik met een korreltje zout. Als het gaat om het conflict tussen Ajax en El Hamdaoui dan zijn zij geen partij. En als het gaat om een bankgarantie of het uitblijven van een eerste betaling dan gaan zij niet vertellen dat ze inderdaad geen rooie cent hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Duke » wo feb 01, 2012 3:38 pm

Zijn er nu drie verhalen, ik zou niet weten wie er gelijk heeft. Misschien moet EH toch maar die rechtszaak aanspannen, misschien komen we er dan achter.

Ik heb het al eerder gezegd, en Demo kwam met min of meer dezelfde conclusie: ik kan me niet voorstellen dat Ajax pas zo laat een bankgarantie heeft gevraagd, iemand als Slop (wat je verder ook van hem mag vinden) heeft dit al tientallen keren bij de hand gehad.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door 999 » wo feb 01, 2012 3:44 pm

Zeg ik , die voorzitter geeft zelf de volgorde aan
Bij een transfer moet je eerst tot overeenstemming komen met de club, dan met de speler. Vervolgens is er de medische keuring en dan kan het contract worden getekend'
Dus is er overeenstemmig geweest met de club, en niet zonder bankgarantie geloof ik niks van.Dan met de speler en dan wordt ie gekeurd.En dat was op 28 januari, en dan wacht je tot de 31 jan. 18.36 met het opsturen van het contract .. Terwijl in principe de deal na de keuring op 28 jan. rond is ?.Ze ( Fiorentina ) zullen wel geen bankgarantie hebben gekregen ..

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door wimpey » wo feb 01, 2012 4:18 pm

'In plaats daarvan, vroegen zij om 18.36 uur opeens om een bankgarantie', vervolgt Corvino. 'Toen waren de banken al dicht. Ik kon niets meer doen. Om 19.30 uur stuurde Ajax alsnog het contract, maar toen was het al een half uur te laat.' In Italië sloot de transfermarkt niet zoals in Nederland om middernacht, maar om 19.00 uur 's avonds. Ook in bijvoorbeeld Duitsland ging de markt al aan het eind van de middag op slot.

De hamvraag is natuurlijk of de directie van Ajax daarvan op de hoogte was. Mag ik een gokje wagen? :hypocrite.gif:

Hopelijk komen de feiten boven tafel. Kan maar zo zijn dat de directie EH e.c. wat in de schoenen wil schuiven om de aandacht van eigen falen af te leiden.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Marillion » wo feb 01, 2012 4:25 pm

Het kon ook wel eens een combinatie zijn:

- El Hamdaoui vroeg om een soort schadevergoeding die Ajax niet wilde betalen.
- Fiorentina kon geen eerste betaling doen én geen bankgarantie leveren.
- Ajax wist niet/was vergeten dat de transfermarkt in Italië eerder sluit.

Oftewel: De partijen waren zo druk aan het ruzie maken over wie nou aan wie moest betalen en hoeveel dat dan was dat ze geen oog meer hadden voor de regelgeving omtrent de transfermarkt met als gevolg dat nu niemand heeft wat hij wilde. En dat terwijl er tijd genoeg was om dit gewoon als heren onder elkaar ruim op tijd te regelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door 999 » wo feb 01, 2012 4:27 pm

wimpey schreef:'In plaats daarvan, vroegen zij om 18.36 uur opeens om een bankgarantie', vervolgt Corvino. 'Toen waren de banken al dicht. Ik kon niets meer doen. Om 19.30 uur stuurde Ajax alsnog het contract, maar toen was het al een half uur te laat.' In Italië sloot de transfermarkt niet zoals in Nederland om middernacht, maar om 19.00 uur 's avonds. Ook in bijvoorbeeld Duitsland ging de markt al aan het eind van de middag op slot.

De hamvraag is natuurlijk of de directie van Ajax daarvan op de hoogte was. Mag ik een gokje wagen? :hypocrite.gif:

Hopelijk komen de feiten boven tafel. Kan maar zo zijn dat de directie EH e.c. wat in de schoenen wil schuiven om de aandacht van eigen falen af te leiden.
Feit is dat van Werkhoven heeft aangegeven voor een schadevergoeding van AJAX te willen gaan ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Jöhnk » wo feb 01, 2012 4:27 pm

wimpey schreef:'In plaats daarvan, vroegen zij om 18.36 uur opeens om een bankgarantie', vervolgt Corvino. 'Toen waren de banken al dicht. Ik kon niets meer doen. Om 19.30 uur stuurde Ajax alsnog het contract, maar toen was het al een half uur te laat.' In Italië sloot de transfermarkt niet zoals in Nederland om middernacht, maar om 19.00 uur 's avonds. Ook in bijvoorbeeld Duitsland ging de markt al aan het eind van de middag op slot.

De hamvraag is natuurlijk of de directie van Ajax daarvan op de hoogte was. Mag ik een gokje wagen? :hypocrite.gif:

Hopelijk komen de feiten boven tafel. Kan maar zo zijn dat de directie EH e.c. wat in de schoenen wil schuiven om de aandacht van eigen falen af te leiden.
Dat denk ik dus ook. Zie die rare verklaring. 'We wilden wel een bankgarantie maar eigenlijk lag El Hamdaoui dwars.'

Uit verschillende hoeken horen we nu dat Ajax de deadline heeft laten verstrijken. Dat zal dus wel zo zijn.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Duke » wo feb 01, 2012 4:29 pm

Zouden ze stiekum EH helemaal niet willen verkopen? :eusa_liar.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Luciano » wo feb 01, 2012 4:29 pm

Marillion schreef:Het kon ook wel eens een combinatie zijn:

- El Hamdaoui vroeg om een soort schadevergoeding die Ajax niet wilde betalen.
- Fiorentina kon geen eerste betaling doen én geen bankgarantie leveren.
- Ajax wist niet/was vergeten dat de transfermarkt in Italië eerder sluit.

Oftewel: De partijen waren zo druk aan het ruzie maken over wie nou aan wie moest betalen en hoeveel dat dan was dat ze geen oog meer hadden voor de regelgeving omtrent de transfermarkt met als gevolg dat nu niemand heeft wat hij wilde. En dat terwijl er tijd genoeg was om dit gewoon als heren onder elkaar ruim op tijd te regelen.
Ik denk inderdaad dat het een combinatie geweest is van onwaarschijnlijk amateurisme aan Ajax zijde met een zoals gewoonlijk niet voor rede vatbare El Hamdaoui en zaakwaarnemer en een Fiorentina dat zijn afspraken niet nakwam. Als partij in een dergelijk conflict moet je altijd zorgen dat je eigen zaken netjes geregeld zijn. Als je dan een contract te laat opstuurt dan moet je je doodschamen. Zelfs na 10 jaar functies kunnen de heren Slop en Blind het ADMINISTRATIEF (jaja, de enige taak die Blind zogenaamd goed uitvoerde) niet handelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door 999 » wo feb 01, 2012 4:31 pm

Blind: niet bankgarantie maar aanvullende voorwaarden waren probleem


Danny Blind sprak tegenover Voetbal International de lezing van Fiorentina en het kamp El Hamdaoui over een te laat verzoek van een bankgarantie tegen. 'Ajax is de hele dag bezig geweest om tot een oplossing te komen. Mounir was rond met Fiorentina, Ajax had een akkoord met de club en die bankgarantie hadden de clubs onderling kunnen oplossen. Voor alle partijen is het spijtig dat het op deze manier is afgelopen.'

'De bankgarantie was het echte probleem niet. Het ging om de ontbinding van het contract van Mounir bij Ajax. De speler en zijn zaakwaarnemer kwamen met stevige extra financiële voorwaarden. Terwijl daar nooit sprake van is wanneer een contract vanwege een transfer wordt ontbonden. Normaliter geef je elkaar een hand en gaat ieder zijn weg.'

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door raymon » wo feb 01, 2012 5:18 pm

Luciano schreef:
Marillion schreef:Het kon ook wel eens een combinatie zijn:

- El Hamdaoui vroeg om een soort schadevergoeding die Ajax niet wilde betalen.
- Fiorentina kon geen eerste betaling doen én geen bankgarantie leveren.
- Ajax wist niet/was vergeten dat de transfermarkt in Italië eerder sluit.

Oftewel: De partijen waren zo druk aan het ruzie maken over wie nou aan wie moest betalen en hoeveel dat dan was dat ze geen oog meer hadden voor de regelgeving omtrent de transfermarkt met als gevolg dat nu niemand heeft wat hij wilde. En dat terwijl er tijd genoeg was om dit gewoon als heren onder elkaar ruim op tijd te regelen.
Ik denk inderdaad dat het een combinatie geweest is van onwaarschijnlijk amateurisme aan Ajax zijde met een zoals gewoonlijk niet voor rede vatbare El Hamdaoui en zaakwaarnemer en een Fiorentina dat zijn afspraken niet nakwam. Als partij in een dergelijk conflict moet je altijd zorgen dat je eigen zaken netjes geregeld zijn. Als je dan een contract te laat opstuurt dan moet je je doodschamen. Zelfs na 10 jaar functies kunnen de heren Slop en Blind het ADMINISTRATIEF (jaja, de enige taak die Blind zogenaamd goed uitvoerde) niet handelen.
Geen combinatie. Het eerste punt is namelijk al meteen het breekpunt. El Ham wilde een schadevergoeding, Ajax wilde deze niet betalen. Einde verhaal.

Staat ook een stukje over bij de vi:
Volgens zijn zaakwaarnemer Sigi Lens is Ajax schuldig aan het afketsen van de deal. 'Er zijn spelletjes gespeeld bij Ajax en daar is het laatste woord nog niet over gezegd', aldus Lens. In een eerder stadium van de onderhandelingen had zijn fiscalist Albert van Werkhoven al laten weten dat El Hamdaoui in hun ogen recht heeft op schadevergoeding van Ajax vanwege beschadiging van zijn carrière.
Leuk dat zo'n fiscalist dat vindt maar dat zegt dus helemaal niets. El Ham dacht nog even een paar tonnen binnen te kunnen slepen, mede omdat hij dacht dat Ajax hem toch kwijt wil en niet zou tegenstribbelen maar dat gebeurde dus wel. Jammer El Ham.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo feb 01, 2012 5:19 pm

ik zou die hand weigeren....

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door mattie » wo feb 01, 2012 5:34 pm

heeft mounir zich vandaag al gemeld bij Ajax? of is hij ziek?

Daarnaast ik voel weer een rechtzaak aankomen... Jullie ook :drecul.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 01, 2012 6:56 pm

Zojuist op het sportjournaal, Ajax komt vanavond nog met een verklaring.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie