André Ooijer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: André Ooijer

Bericht door ferry » di okt 18, 2011 9:39 am

de T:
Ooijer denkt aan stoppen

Van onze speciale verslaggever
ZAGREB - De nieuwe media zorgen zo nu en dan voor een bijzonder inkijkje in het leven van een profvoetballer. Zo lijkt, door toedoen van zijn vrouw, het afscheid van André Ooijer (37) opeens dichtbij. De wedstrijd tegen AZ (2-2) en zijn wissel in de rust hebben de Amsterdammer daarover aan het denken gezet.

’Mijn man twijfelt over zijn voetbaltoekomst… Gezellig hoor op je zondag… Stopt het dan nooit’, schreef Joyce Ooijer de dag na het duel in de ArenA – om 14.08 uur – op haar facebookpagina. Het is door het ’prikbord’ van zijn vrouw op Facebook de vraag of 55-voudig international Ooijer, die in Amsterdam een aflopend contract heeft, het kan en wil opbrengen om het seizoen af te maken.
De routinier wordt door Frank de Boer geprezen om zijn rol in de kleedkamer, maar zal – na het collectieve echec voor rust tegen AZ en de goede invalbeurt van Ruben Ligeon – normaal gesproken niet veel speelminuten meer krijgen.
De laatste maanden dreigen daardoor een martelgang te worden.In exact dezelfde periode – na Ajax-NEC (0-0) op 20 oktober 2007 – besloot Jaap Stam (destijds 35) de eer aan zichzelf te houden. De indrukwekkende carrière van de ex-international dreigde door verdedigende fouten, blessures en de tegenvallende Europese prestaties van Ajax zijn glans te verliezen, waarna Stam besloot zijn eigen afscheid te regisseren. Tijdens een indrukwekkende persconferentie zette hij een punt achter zijn loopbaan en op 26 juli 2008 volgde in het stadion van FC Zwolle een fraai afscheidsduel.
:neutral.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: André Ooijer

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 6:49 am

Telesport:
Ooijer ligt er ook minimaal een paar weken uit. Hamstring blessure. Scan moet uitwijzen of het een verrekking is of scheurtje.
Het gaat lekker met de spierblessures. Dit zijn geen incidenten meer. :confused.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: André Ooijer

Bericht door D_skilled » wo nov 16, 2011 8:56 am

Misschien dat van Rhijn nu wel een kans krijgt.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Demosthenes » wo nov 16, 2011 10:20 am

D_skilled schreef:Misschien dat van Rhijn nu wel een kans krijgt.
Dat dacht ik begin van de competitie ook, maar als Alderweireld en Ooijer geblesseerd zijn kan ook een andere variant toegepast worden: drie man achterin, met Anita als linksback, je kunt Van der wiel naar het centrum halen (zijn plek in de jeugd) en Ligeon als back opstellen, we hebben Blind nog (rechtsback bij Groningen), mogelijkheden genoeg. Van Rhijn had al zijn kans moeten krijgen (voorbereiding, beker). Een speler wordt niet beter door twee jaar in Jong Ajax te spelen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: André Ooijer

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 10:27 am

Anita, Gregory en Ligeon achterin. Laat de hoge ballen maar komen! :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: André Ooijer

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 10:46 am

D_skilled schreef:Misschien dat van Rhijn nu wel een kans krijgt.
Mag het hopen. Zeker in een 3 mans verdediging is hij aan de rechterkant een prima optie. Denswil een keertje erbij op de bank.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: André Ooijer

Bericht door Jöhnk » wo nov 16, 2011 11:41 am

De Boer ziet het niet zitten in van Rhijn. Als Ooijer en Ligeon zelfs de voorkeur krijgen weet je genoeg.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: André Ooijer

Bericht door Cruijff » ma mar 05, 2012 5:33 am

Ebecilio sprong hem na de 2e goal erg opzichtig in de armen, het oogde wél alsof Lorenzo het echt meende. Zal waarschijnlijk weer in de rust met een bemoedigende peptalk Ebecilio een hart onder de riem hebben gestoken. Op de een of andere manier ben ik wel gewend geraakt aan Ooijer bij Ajax, FdB zal hem vast voor volgend seizoen een plekkie in de staf aanbieden. En eigenlijk zou ik het zeker geen ramp vinden als hij langer aan Ajax verbonden blijft.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: André Ooijer

Bericht door Thijs » ma mar 05, 2012 4:05 pm

Ik moet ook zeggen dat hij me alleszins meevalt, ik vond 'm voordat hij bij Ajax kwam maar een irritante PSV'er maar toont zich wel een mentor voor de jongere jongens. En sowieso een sympathieke vent.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Demosthenes » ma mar 05, 2012 4:13 pm

Ooijer? Kan echt niet meer en het geeft aan hoe het TH omgaat met Ricardo van Rhijn. Hij wordt gewoon in de maling genomen als Ooijer wordt opgesteld, hij is derde keus en dat verandert volgend jaar niet, want stel dat Alderweireld vertrekt, dan wordt er zeker een opvolger gehaald. Leuk dat Stam iets positiefs zegt/schrijft over Van Rhijn, over een verbeterde aanbieding, maar Van Rhijn zal toch niet gek zijn, die trapt daar toch niet in. Hij kon vorig jaar naar Utrecht (zo stond het in de media), maar kreeg een éénjarig contract! Hij ziet nu waarom.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: André Ooijer

Bericht door Feest » ma mar 05, 2012 4:16 pm

Heb Rica nog nooit een goede wedstrijd centraal zien spelen. Op rechtsback wel. (Feyenoord - Ajax A1, !-0 Castaignos).

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Demosthenes » ma mar 05, 2012 4:20 pm

Feest schreef:Heb Rica nog nooit een goede wedstrijd centraal zien spelen. Op rechtsback wel. (Feyenoord - Ajax A1, !-0 Castaignos).
In de B1 heb ik hem vaak genoeg zien uitblinken, in de A1 stokt bij Ajax meestal de ontwikkeling. Op maandagavond kijk ik zelden naar voetbal, van zo'n avond word je als voetballer niet vrolijk.

In Oranje onder ??? zag ik hem in Oostenrijk spelen (op televisie weliswaar, maar ik lette wel op Van Rhijn, omdat hij rechtsback stond, ik denk 2010) en hij werd weggespeeld door een Engelse linksbuiten, ik vond hem toen uitermate zwak als back.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: André Ooijer

Bericht door peter » ma mar 05, 2012 4:23 pm

Demos is alleen de voorvechter voor van Rhijn. Verkondigt overal dat van Rhijn maar weg moet bij Ajax omdat hij niet wordt gebruikt (of zelfs wordt misbruikt). Ik zie daarentegen tal van kansen, want in een 4-3-3 zal hij volgend jaar legio kansen krijgen op die rechterkant. De beste jongen is 20 jaar en kan volgend jaar zo maar uitgroeien tot basisspeler. Ja, hij kan ook naar Utrecht en daar lekker strijden voor een plekje in de onderkant van de middenmoot. Ook mooi.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: André Ooijer

Bericht door Feest » ma mar 05, 2012 4:32 pm

Demosthenes schreef:
Feest schreef:Heb Rica nog nooit een goede wedstrijd centraal zien spelen. Op rechtsback wel. (Feyenoord - Ajax A1, !-0 Castaignos).
In de B1 heb ik hem vaak genoeg zien uitblinken, in de A1 stokt bij Ajax meestal de ontwikkeling. Op maandagavond kijk ik zelden naar voetbal, van zo'n avond word je als voetballer niet vrolijk.

In Oranje onder ??? zag ik hem in Oostenrijk spelen (op televisie weliswaar, maar ik lette wel op Van Rhijn, omdat hij rechtsback stond, ik denk 2010) en hij werd weggespeeld door een Engelse linksbuiten, ik vond hem toen uitermate zwak als back.
in de B1 was het stijlvol, maar ook vol stijlfouten. Net als bij Roly die toen naast hem stond. Dat elftal was alleen in de B nog zo sterk t.o.v. de andere 91-lichtingen dat de gebreken amper/niet aan het licht kwamen. In de A-tjes begon het al te kraken bij velen (Rica turleuurs gespeeld door Spits Labyad bj Ajax - PSV (7-3? i.i.g. paar keer Eriksen), Castillion die niet meer zo makkelijk scoorde, etc etc.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Demosthenes » ma mar 05, 2012 4:46 pm

Peter schreef:Demos is alleen de voorvechter voor van Rhijn. Verkondigt overal dat van Rhijn maar weg moet bij Ajax omdat hij niet wordt gebruikt (of zelfs wordt misbruikt). Ik zie daarentegen tal van kansen, want in een 4-3-3 zal hij volgend jaar legio kansen krijgen op die rechterkant. De beste jongen is 20 jaar en kan volgend jaar zo maar uitgroeien tot basisspeler. Ja, hij kan ook naar Utrecht en daar lekker strijden voor een plekje in de onderkant van de middenmoot. Ook mooi.
Van Rhijn wordt niet beter door op maandagavond voor familie en een paar vrienden te spelen tegen spitsen die zelden het niveau van de top van de eredivisie halen. Bij Utrecht knokken om zijn plaats kan geen kwaad, in de eredivisie spelen ook niet, is hij echt goed, dan komt hij wel terug. Volgend jaar in Ajax 1? De standaardformule: "Ga maar lekker veel fouten maken", word je beter van. Ajax 1 moet het elftal zijn waarin je veel (beginners)fouten maakt. van Rhijn heeft in de jeugd niet leren verdedigen, zoals heitinga dat ook niet heeft hoeven leren, ook De Jong niet. Vermaelen leerde misschien bij RKC veel meer dan in Jong Ajax, Vertonghen hetzelfde verhaal.

Weggespeeld worden door een spits als Labyad, dat kan; ik heb Alderweireld ook vaak genoeg zien zwemmen (99% zeker tegen Arnautovic, maar ook een keer tegen de spits van Excelsior, weet niet meer wie), had ook niet gedacht dat hij Ajax 1 zou halen, maar is ondertussen ook Belgisch international. Van het spelen tegen sterkere tegenstanders word je wijzer.

Van Rhijn speelde in de B1 ook vaak naast een andere speler, groot en sterk (minder als voetballer, van der ???), is volgens mij lang geblesseerd geweest en speelt nu bij Twente (als hij al niet weg is) Roly speelde vaak op 6.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: André Ooijer

Bericht door wimpey » ma mar 05, 2012 6:21 pm

Waar blijft die volgens jou zo bijzondere Serero trouwens, Demo?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Demosthenes » ma mar 05, 2012 7:32 pm

wimpey schreef:Waar blijft die volgens jou zo bijzondere Serero trouwens, Demo?
Niet op de plek van Ooijer.

Wat Serero mij een paar jaar geleden liet zien was inderdaad bijzonder, ik heb meermalen geschreven dat ik dat het beste (het leukste, ik houd van voetbal) jeugdvoetbal vond om naar te kijken. De deskundigen zullen wel zeggen dat die spelers geen CL winnen, maar dat deden die andere spelers ook niet, ik genoot van het snelle voetbal, "one touch" en vooral: de bal naar naar voren spelen.

In het huidige Ajax teken je bijna je doodvonnis als je een bal naar voren speelt, zeker als je dat na één keer raken doet, m.a.w. Serero doet het niet goed. Ik hoop maar dat hij deze winter kan doorstaan en kan groeien in de loop van het seizoen, want spelers bij Ajax krijgen geen jaar de tijd om te wennen enz. Van supporters krijgen ze soms niet eens een paar maanden (soms zelfs maar 20 minuten). Ik las dat Urby Emanuelson sprak over een jaar om te wennen.

Moet wel zeggen dat de andere aangetrokken spelers "de sterren van de hemel spelen", denk aan Bulyikin, Janssen of ben je dat niet met me eens? Sulejmani krijgt al vier jaar de tijd om iets te laten zien, daar hebben veel supporters wel geduld mee, misschien iets langer wachten.

Ik ben Ajacied, ik hoop dat iedere aangetrokken speler beter wordt, ik verschil daarin van mening met je, ik kraak een speler niet na 20 minuten af. Lukt het niet met Serero, dan is dat jammer, dan hoop ik dat hij elders wel weet te slagen. Je ziet weer hoe moeilijk het is om jeugdvoetballers jaren later terug te zien.

@Wimpey,
Heb jij een paar jaar geleden niet een lijst gepubliceerd met spelers die Ajax uit Duitsland moest aantrekken (geloof zelfs uit de tweede Bundesliga, m.a.w. eerste elftalspelers)? Zijn het allemaal internationals geworden?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: André Ooijer

Bericht door wimpey » ma mar 05, 2012 8:14 pm

Demosthenes schreef: Niet op de plek van Ooijer.
Ook niet op een andere plek. Hetgeen me brengt wat ik wilde uitdrukken met die vraag: iemand kan wel vinden dat een speler iets bijzonders is, maar dat betekent niet dat die speler dat ook is of wordt. Ik geef je op een briefje dat Serero het niet gaat redden in Europa.
@Wimpey,
Heb jij een paar jaar geleden niet een lijst gepubliceerd met spelers die Ajax uit Duitsland moest aantrekken (geloof zelfs uit de tweede Bundesliga, m.a.w. eerste elftalspelers)? Zijn het allemaal internationals geworden?
Rolfes en Friederich spelen al jaren bij Bayer Leverkusen en hebben die Mannschaft gehaald. Anderen niet. Voor mij geldt dus hetzelfde als voor jou: we hebben een mening over voetbal die soms hout snijdt en vaak niet.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Demosthenes » ma mar 05, 2012 9:12 pm

Hetgeen me brengt wat ik wilde uitdrukken met die vraag: iemand kan wel vinden dat een speler iets bijzonders is, maar dat betekent niet dat die speler dat ook is of wordt.
Een speler kan wel iets bijzonders zijn op jonge leeftijd, maar het is zo lastig om te zien of hij vanaf zijn 18e die laatste stappen kan maken, want in de jeugd speelt hij tegen leeftijdsgenoten, de beste spelers uit twee jaargangen/lichtingen, bij de senioren tegen de beste spelers uit 16? jaargangen (18 t/m 33) en daarnaast kan een speler bij ploeg A wel renderen, maar bij ploeg B niet. Ik hoop wel dat jeugdspelers van Ajax die stap maken, daar ben ik Ajacied voor.

Een speler kan zich ontwikkelen, kan in een sterkere competitie soms veel meer dan menigeen verwacht (Heitinga is 28 jaar en heeft er al ruim 100 wedstrijden opzitten in de Spaanse en Engelse "eredivisie", had niet iedereen verwacht) Hij is er gekomen, de paar keer tot MotM gekozen Daniel de Ridder heeft het tot nu toe nergens gered (Zwitserland lukt wel?)

Om op Serero terug te komen: ik hoop dat ik van hem hetzelfde voetbal te zien krijg als wat hij als jonkie liet zien. Om terug te keren naar Ooijer: van hem kan ik me geen hoogstandjes herinneren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door Justin » di mar 13, 2012 10:29 am

Zoals verwacht, maar André Ooijer stopt er mee aan het eind van dit seizoen. FdB noemt hem 'de aanvoerder in de kleedkamer'.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: André Ooijer

Bericht door Michael_B » di mar 13, 2012 10:41 am

Prima. Ruimte maken voor de jeugd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Alexander » di mar 13, 2012 11:01 am

Jeugdtrainer of assistent bij het eerste?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Marillion » di mar 13, 2012 11:10 am

Mooi, komt nauwelijks in actie en is natuurlijk ook al jaren over z'n top heen. Als hij zo goed is in de kleedkamer hadden ze 'm daar een functie moeten geven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door Kowalczyk » di mar 13, 2012 11:33 am

Respect voor André. Heeft zich ingezet voor Ajax, heeft zich positief opgesteld en nooit geklaagd over het feit dat hij weinig speeltijd kreeg.

Begrijpelijk besluit; ik wens hem het beste.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: André Ooijer

Bericht door Ajaciedjuh » di mar 13, 2012 11:43 am

De Dominee schreef:Prima. Ruimte maken voor de jeugd.
Los van Ooijer moeten we niet vergeten dat dit elftal snakt naar kwalitatieve ervaring. Volgend jaar zijn Vertonghen en vd Wiel er ook niet meer bij. En mogelijkerwijs ook Janssen niet meer.

Ooijer het gaat je goed. Nu nog de komende 9 wedstrijden je steentje bijdragen op en vooral naast het veld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie