Vurnon Anita

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 11, 2012 3:49 am

Newcastle brengt Ajax in spagaat

Van onze Telesportredactie
AM­STER­DAM – Ne­w­cast­le Uni­ted heeft de lei­ding van Ajax in een las­tig par­ket ge­bracht. Een af­vaar­di­ging van de Pre­mier Lea­gu­e­club was in Am­ster­dam en deed een ver­hoogd bod (van naar ver­luidt ruim acht mil­joen eu­ro zon­der bo­nus­sen) op Vur­non Ani­ta (23).

Het be­drag brengt de Am­ster­dam­mers – zo vlak voor de com­pe­ti­tie­start te­gen AZ – in een bij­na on­mo­ge­lij­ke spa­gaat. Ani­ta bleek af­ge­lo­pen sei­zoen van on­schat­ba­re waar­de en Ajax wil hem niet kwijt. De mid­den­vel­der zelf heeft zijn zin­nen ech­ter op een trans­fer ge­zet en de di­rec­tie ge­vraagd mee te wer­ken.

Dus moet door fi­nan­ci­eel di­rec­teur Je­roen Slop en het tech­nisch hart de in­schat­ting wor­den ge­maakt of Ani­ta ooit nog meer zal op­le­ve­ren dan de ne­gen à tien mil­joen eu­ro die er naar ver­wach­ting kan wor­den uit­ge­sleept. De Aja­cied staat nog maar twee jaar on­der con­tract en Gre­go­ry van der Wiel dient als lich­tend voor­beeld.

De rechts­back kon na het WK in 2010 voor (maxi­maal) acht­tien mil­joen eu­ro wor­den ver­kocht aan Bay­ern Münc­hen en Va­len­cia bood af­ge­lo­pen win­ter nog in to­taal ruim ne­gen mil­joen eu­ro. Als Ajax nu nog vijf mil­joen eu­ro voor hem in­cas­seert, is dat veel, om­dat Van der Wiel nog maar één jaar on­der con­tract staat.

Pro­bleem bij Ani­ta is dat Ajax een ver­van­ger moet vin­den en de ’voet­bal­len­de ver­de­di­gen­de mid­den­vel­ders’ nu een­maal dun ge­zaaid zijn.

Ze­ker met een zelf­de brok aan er­va­ring als de An­til­li­aan­se Ne­der­lan­der, die in 2005 op zes­tien­ja­ri­ge leef­tijd zijn de­buut maak­te in Ajax 1 en sinds­dien al 108 com­pe­ti­tie­du­els speel­de. Ajax hoopt van­daag de trans­fer van Ous­sa­ma As­sai­di af te ron­den.
Als ze volgend jaar nog 5 miljoen krijgen voor Anita, zou ik hem geldtechnisch niet wegdoen. Die 3 (tot 5) miljoen verschil kun je dmv aankoop en waarschijnlijke prestatie niet terugwinnen. Zeker in relatie met wat er allemaal weg is/gaat (Vertonghen, Anita, Theo, Gregory).
Alleen kan Anita zich motiveren!? Ajax deed maximale aanbieding en Anita stapt over naar 'Rioola'. Je kon tegen psv ook zien dat Anita bezig is met zijn transfer.

Slechte start competitie. We betalen de tol van succes van de afgelopen jaren en dat de scouting / aankoopbeleid nog niet op orde is. Dit wordt een verloren jaar als we niet uitkijken. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Toppie » za aug 11, 2012 6:58 am

Reken maar op een verloren seizoen Ajax heeft last van een chronische onderhandelings kwaal alles op het laatst :blush.gif:

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door gaizka » za aug 11, 2012 7:11 am

Balen! Zal meespelen dat Vurnon nooit het echte vertrouwen heeft gehad als defensieve middenvelder en altijd door het elftal wel geslingerd? Bij toeval kwam Frank de Boer er achter dat Anita een belangrijke schakel is op dit elftal.

Mocht deze transfer doorgaan heb je kans dat Ajax het geld (of een groot gedeelte) direct overmaakt naar AZ om Maher op te halen...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door InnerHarbour » za aug 11, 2012 8:08 am

Een defensieve middenvelder moet toch ook wel uit de opleiding te halen zijn, voor 8 miljoen zonder bonussen zou ik hem persoonlijk naar Schiphol brengen.
YNWA

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door wimpey » za aug 11, 2012 8:14 am

InnerHarbour schreef:Een defensieve middenvelder moet toch ook wel uit de opleiding te halen zijn, voor 8 miljoen zonder bonussen zou ik hem persoonlijk naar Schiphol brengen.
Zit wel wat in, ja. Die jongen is belangrijk, maar heeft nog maar 2 jaar contract. En hij wil weg. Dan is 8 - 10 miljoen een prima bedrag, mits je dat in één klap ontvangt natuurlijk.

In dat geval zou ik voor Maher gaan, als bouwer van achteruit. Want we missen sinds het vertrek van JV iemand die van achteruit voor variatie zorgt.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door InnerHarbour » za aug 11, 2012 10:01 am

Ik wil Yaya Toure. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Khraa » za aug 11, 2012 10:04 am

Maar als Anita weggaat krijg je Enoh!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vurnon Anita

Bericht door LucaS » za aug 11, 2012 10:07 am

Of Boccara
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 11, 2012 10:25 am

InnerHarbour schreef:Ik wil Yaya Toure. :ajaxsmiley.gif:
Daar zou ik wel tevreden mee zijn. :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 11, 2012 10:39 am

Clasie zou ik overigens ook een goede opvolger vinden, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door mattie » za aug 11, 2012 11:00 am

Alleen weg als Theo blijft en Ajax echt het geld volledig gaat gebruiken om Ajax sterker te maken.. Gelul met alleen maar opleiden.. Je hebt ook met je Fans te maken.
Ik krijg namelijk een beetje het idee dat er niet meer gekeken wordt naar de korte termijn en naar de fans namelijk
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vurnon Anita

Bericht door Jinne » za aug 11, 2012 11:37 am

Valt me wel tegen van Anita. Na pas een half seizoen sterkhouder geweest te zijn van Ajax al weer weg willen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Arthur » za aug 11, 2012 11:38 am

En Newcastle is nou ook niet echt top, om van de stad zelf nog maar te zwijgen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Cruijff » za aug 11, 2012 12:28 pm

Jinne schreef:Valt me wel tegen van Anita. Na pas een half seizoen sterkhouder geweest te zijn van Ajax al weer weg willen.
Ik had hem idd ook wel anders ingeschat, minder dan een jaar geleden was hij al blij dat hij mee mocht doen, al was het als linksback. Hij gaf met uitspraken ook vaak aan behoorlijk trots te zijn op Ajax... Maar misschien heeft het ook voor een deel te maken met wat Frank de Boer tegen hem heeft gezegd? Siem, Schöne en Eriksen zouden weleens op het middenveld kunnen komen te staan met als gevolg dat er daar voor Anita geen plek meer vrij is.
mattie schreef:Alleen weg als Theo blijft en Ajax echt het geld volledig gaat gebruiken om Ajax sterker te maken.. Gelul met alleen maar opleiden.. Je hebt ook met je Fans te maken.
Ik krijg namelijk een beetje het idee dat er niet meer gekeken wordt naar de korte termijn en naar de fans namelijk
Als Anita vertrekt moet Adam Maher gewoon gehaald worden, dat lijkt me de enige te verantwoorden actie. Past bovendien ook in het beleid dat er alleen nog in talent wordt geïnvesteerd. Als iemand in de Eredivisie talent in zijn donder heeft dan is het A'dam Maher uit Diemen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Dubbel » za aug 11, 2012 1:06 pm

Jinne schreef:Valt me wel tegen van Anita. Na pas een half seizoen sterkhouder geweest te zijn van Ajax al weer weg willen.
+1

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door sander » za aug 11, 2012 1:16 pm

Eerst Maher halen en dan pas Anita verkopen. Anders zit je straks met de gebakken peren dat er weer geen opvolger gevonden kan worden

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Cruijff » za aug 11, 2012 1:59 pm

En dat AZ natuurlijk weer meer voor Maher gaat vragen op het moment dat Ajax net een zak geld uit Engeland heeft gekregen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door mattie » za aug 11, 2012 4:35 pm

Cruijff schreef:
Jinne schreef:Valt me wel tegen van Anita. Na pas een half seizoen sterkhouder geweest te zijn van Ajax al weer weg willen.
Ik had hem idd ook wel anders ingeschat, minder dan een jaar geleden was hij al blij dat hij mee mocht doen, al was het als linksback. Hij gaf met uitspraken ook vaak aan behoorlijk trots te zijn op Ajax... Maar misschien heeft het ook voor een deel te maken met wat Frank de Boer tegen hem heeft gezegd? Siem, Schöne en Eriksen zouden weleens op het middenveld kunnen komen te staan met als gevolg dat er daar voor Anita geen plek meer vrij is.
mattie schreef:Alleen weg als Theo blijft en Ajax echt het geld volledig gaat gebruiken om Ajax sterker te maken.. Gelul met alleen maar opleiden.. Je hebt ook met je Fans te maken.
Ik krijg namelijk een beetje het idee dat er niet meer gekeken wordt naar de korte termijn en naar de fans namelijk
Als Anita vertrekt moet Adam Maher gewoon gehaald worden, dat lijkt me de enige te verantwoorden actie. Past bovendien ook in het beleid dat er alleen nog in talent wordt geïnvesteerd. Als iemand in de Eredivisie talent in zijn donder heeft dan is het A'dam Maher uit Diemen.
RAIOLA...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door gaizka » za aug 11, 2012 11:00 pm

Ajaciedjuh schreef:Clasie zou ik overigens ook een goede opvolger vinden, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Dacht ik ook aan, package deal met Clasie en de Vrij maken :666.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vurnon Anita

Bericht door Jesse » zo aug 12, 2012 12:11 am

Dubbel schreef:
Jinne schreef:Valt me wel tegen van Anita. Na pas een half seizoen sterkhouder geweest te zijn van Ajax al weer weg willen.
+1
Eens. Ik vind dat meneer ook een beetje praatjes heeft gekregen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Vurnon Anita

Bericht door jabu » zo aug 12, 2012 8:35 am

Ik vind het wel meevallen. Hij is 23 jaar en ziet een kans op een mooie transfer naar een club waar hij zich verder kan ontwikkelen. Daar vraagt hij Ajax aan mee te werken. Vind ik niet zoveel mis mee. Die ambitie mag hij natuurlijk hebben. Hij dreigt nergens mee of zegt niet zich niet meer te kunnen motiveren bij Ajax. Hij heeft zich altijd keurig opgesteld. Dat het Ajax nu slecht uitkomt kan hij ook niets aan doen. Ajax zou hem andersom zo dumpen als hij niet zou presteren of als het juist goed uit zou komen ivm transfersom of plaatsmaken voor een ander.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Frisse » zo aug 12, 2012 8:38 am

Jesse schreef:
Dubbel schreef:
Jinne schreef:Valt me wel tegen van Anita. Na pas een half seizoen sterkhouder geweest te zijn van Ajax al weer weg willen.
+1
Eens. Ik vind dat meneer ook een beetje praatjes heeft gekregen.

Hij had echter al wat langer sterkhouder kunnen en moeten zijn, als De Boer hem eerder op zijn beste positie had laten spelen. Zeker afgelopen seizoen was het toch wel schrijnend om te zien hoe lang Janssen de voorkeur kreeg en Anita het moest doen op linksback (waar hij met zijn voorkeursbeen niet goed uitkomt in de opbouw) of rechtsback.

Twee keer werd Anita in de tweede helft van het seizoen als verdedigende middenvelder opgesteld, twee keer zette Ajax een knappe reeks neer. Ondanks z'n relatief geringe speeltijd als verdedigende middenvelder is Anita eigenlijk al sterkhouder.

Verder had Van der Wiel laatst weldegelijk een goed punt, in mijn ogen. Het duurt bij Ajax behoorlijk lang voordat de belangrijke jeugdspelers tot de grootverdieners gaan behoren. Wellicht was het niet helemaal aan Van der Wiel om daar over te beginnen -hoewel hij na de WK-finale best een flinke opwaardering had kunnen krijgen, gezien z'n nieuwe status-, maar ik snap dat het steekt dat nieuwkomers van buitenaf in één klap twee keer zoveel verdienen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Lionel » zo aug 12, 2012 9:22 am

Helemaal mee eens. Anita ziet de bui misschien ook al hangen. Genoeg opties middenveld, weinig smaak achterin.
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Dubbel » zo aug 12, 2012 9:23 am

Jabu schreef:Ik vind het wel meevallen. Hij is 23 jaar en ziet een kans op een mooie transfer naar een club waar hij zich verder kan ontwikkelen. Daar vraagt hij Ajax aan mee te werken. Vind ik niet zoveel mis mee. Die ambitie mag hij natuurlijk hebben. Hij dreigt nergens mee of zegt niet zich niet meer te kunnen motiveren bij Ajax. Hij heeft zich altijd keurig opgesteld. Dat het Ajax nu slecht uitkomt kan hij ook niets aan doen. Ajax zou hem andersom zo dumpen als hij niet zou presteren of als het juist goed uit zou komen ivm transfersom of plaatsmaken voor een ander.
Ik denk dat de meesten van ons er naar snakken dat we weer eens een behoorlijk team een aantal jaren bij elkaar houden en de voorliefde voor eigen kweek is bekend. Mogen we dan aub een beetje pissig reageren op het moment dat iemand als Vurnon, die we net in ons hart hebben gesloten, naar het moedernukking Newcastle lonkt?
Rishi schreef:Helemaal mee eens. Anita ziet de bui misschien ook al hangen. Genoeg opties middenveld, weinig smaak achterin.
Heb gisteren een PM jouw kant op gestuurd. Laat ff weten of het door gaat. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Toppie » zo aug 12, 2012 9:35 am

Ik vind dat vooral de door Ajax opgeleide donkere spelers snel weg willen na intresse of lijkt dat nou maar zo?

Plaats reactie