Theo Janssen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Valerius
Berichten: 170
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Theo Janssen

Bericht door Valerius » ma aug 13, 2012 11:08 pm

Is allemaal waar, Janssen leeft niet als een topsporter, etc. Er wordt alleen de hele tijd gedaan alsof het een soort Jeroen Verhoeven is en dat is niet zo.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door Frisse » ma aug 13, 2012 11:19 pm

999 schreef:Ja maar .. Wie bepaald dat ?.Jij ?.Janssen heeft hier voor gekozen, voor zijn manier van invullen wat " topsport " betreft, en kiest daarbij ook nog eens een beetje te leven, daar heeft hij vrede mee, zelfs al moet ie daarvoor een stapje lager bij Vitesse gaan ballen.Dat wist AJAX en FdB toen ze hem binnen haalden .. Dat wisten en weten al die andere clubs de hem haalden ..
Dat laatste heb ik elders ook al aangegeven. Het is heel raar dat De Boer nu opeens verontwaardigd lijkt te zijn over de leefstijl en het gedrag van Janssen. Volgens mij was dit inderdaad ook allemaal al bekend over Janssen.

Verder is het Janssen z'n goed recht om invulling te geven aan zijn loopbaan zoals hij dat wil. Als er vervolgens nog steeds clubs als Ajax zijn die met hem in zee willen, dan moeten die maar genoegen nemen met hoe hij is. Alleen ik zie zelf liever topatleten aan het werk in de topsport. Daar kan men bij Ajax het afgelopen jaar dan nogal wisselend over gedacht hebben, ik ben daar zelf vrij consequent in. :wink.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door 999 » ma aug 13, 2012 11:30 pm

Ach, toen ene JC naar Barcelona ging rookte hij als een ketter.En ware het niet dat zijn hart begon tegen te pruttelen dan was ie volgens mij nu nog aan het roken .. Dat wil niet zeggen dat je geen rekening dient te houden w.b. gezondheid enz. voor jou sport.Maar wie Theo binnen haald weet wat ie krijgt, daar doet Janssen helemaal niet geheimzinnig over .. En Theo ?.Die vind het wel goed zo, want anders had ie het wel heeeeeeeeeeeeel anders gedaan denk ik zo ... En dan moet je als club achteraf niet zeuren ..

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Leon » di aug 14, 2012 6:01 am

Mee eens, maar Theo weet ook dat voetbal een teamsport is, bestaande uit een selectie van 18/19 man, dat betekent dat je wel eens op de bank kunt zitten... Wist-ie vantevoren en dan moet je achteraf als speler niet gaan zeuren als je een keer wissel zit...
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 14, 2012 6:48 am

Ik heb FdB alleen maar positief over Theo horen praten en ja hij heeft ook iets gezegd over zijn extra kilo's bij de start van het seizoen en dat hij verwacht van een ervaren speler dat ze een voorbeeldfunctie hebben tijdens de training. De jonge gasten kijken namelijk 'op' tegen de ervaren spelers.
FdB doet dat ook over bijvoorbeeld Ebecillio, Sulejmani et cetera (extra kilo's, ervoor leven). Hij verloochend zichzelf niet.

Als ik zou moeten kiezen tussen Theo en Eriksen, zou ik ook voor Eriksen kiezen. Theo komt in zat wedstrijden aan het voetballen. Ook Theo wist dat hij niet gegarandeerd is van een basisplaats, maar hij zal echt wel aan zijn wedstrijden toekomen. Op voorhand al in de pers melden dat je een vervelende jongen bent als je op de bank komt te zitten, zegt veel over de persoon Theo zelf. Hij is niet bezig met het teamproces.

Dit is gewoon exit (hoe jammer ik het ook vind).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Theo Janssen

Bericht door Rednose » wo aug 15, 2012 5:48 pm

Ajaciedjuh schreef:Ik heb FdB alleen maar positief over Theo horen praten en ja hij heeft ook iets gezegd over zijn extra kilo's bij de start van het seizoen en dat hij verwacht van een ervaren speler dat ze een voorbeeldfunctie hebben tijdens de training. De jonge gasten kijken namelijk 'op' tegen de ervaren spelers.
FdB doet dat ook over bijvoorbeeld Ebecillio, Sulejmani et cetera (extra kilo's, ervoor leven). Hij verloochend zichzelf niet.

Als ik zou moeten kiezen tussen Theo en Eriksen, zou ik ook voor Eriksen kiezen. Theo komt in zat wedstrijden aan het voetballen. Ook Theo wist dat hij niet gegarandeerd is van een basisplaats, maar hij zal echt wel aan zijn wedstrijden toekomen. Op voorhand al in de pers melden dat je een vervelende jongen bent als je op de bank komt te zitten, zegt veel over de persoon Theo zelf. Hij is niet bezig met het teamproces.

Dit is gewoon exit (hoe jammer ik het ook vind).
De Boer kan gewoon niet omgaan met spelers met een eigen mening en wil alleen maar jaknikkers. Een goede trainer weet ook jongens als Janssen binnen de boot te houden. Hem buiten de basis houden tegen AZ is gewoon belachelijk en een heel duidelijk signaal dat Theo niet meer welkom is. Ik wil voetbal zien en niet alleen tikkie takkie van brave jongens en baal daarom als een stekker dat Janssen weggaat.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door wimpey » wo aug 15, 2012 9:14 pm

Wanneer dat zo is, waarom heeft ie Janssen dan naar Ajax gehaald, Rednose? :confused.gif: Een jaar geleden was Janssen ook al geen ideale schoonzoon.

FdB is een goede trainer, maar het is goed dat hij een voetbalman als toezichthouder heeft nu. Cillessen en Serero waren immers peperdure grappen. Die miljoenen zouden Ajax deze zomer goed van pas zijn gekomen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Duke » do aug 16, 2012 7:34 am

Janssen nog niet 'thuis'
De terugkeer van Theo Janssen naar 'zijn' Vitesse is nog heel ver weg. De middenvelder van Ajax maakt er geen geheim van de cirkel rond te willen maken met zijn jeugdliefde in Arnhem, waar hij tien jaar speelde. Hij staat nog een jaar onder contract bij de Amsterdamse club die ook nog een optie heeft voor een derde jaar.

Tot een bod van Vitesse kwam het niet. 'Vitesse heeft ons wel benaderd, we hebben geluisterd, er is over en weer wat contact geweest, maar we liggen ver uit elkaar,' bevestigt Marc Overmars, directeur voetbalzaken bij Ajax, aan AD Sportwereld.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Theo Janssen

Bericht door Michael_B » do aug 16, 2012 8:31 am

Ik vraag me af of Janssen nog weggaat. Als Anita vertrekt, kan hij wel eens onze VM worden. Of Siem schuift naar VM, waardoor er ruimte ontstaat voor Janssen op LAM.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Baseman » do aug 16, 2012 8:34 am

Onbegrijpelijk hoe Vitesse bezig is wat betreft transfers...Cziommer kwam gewoon meetrainen en wordt daarna ineens vastgelegd, Aissati zou vastgelegd worden maar daarna toch niet, Büttner zou verkocht worden maar daarna toch niet omdat hij zelf wilde bepalen bij welke club en nu willen ze Janssen maar doen ze moeilijk over de prijs.

Lekker professioneel.

PS: Janssen als VM werkt niet, dat toonde hij vorig seizoen wel aan.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Theo Janssen

Bericht door Michael_B » do aug 16, 2012 8:43 am

Dat was vorig jaar geen top succes inderdaad. Al was dat wel met Vertonghen achter hem, die twee leken elkaar in de weg te lopen. Sowieso misschien de minst slechte optie voor Ajax?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door Marillion » do aug 16, 2012 10:16 am

Janssen moet je alleen opstellen op de positie waar hij thuis hoort. Dan komen zijn kwaliteiten tot uiting en is hij een meerwaarde. We moeten niet weer met hem gaan schuiven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 16, 2012 11:18 am

Als iedereen vorig seizoen ziet dat Janssen niet rendeert als VM (alleen Frank had wat meer tijd nodig), dan gaan we hem daar nu toch niet weer neerzetten?!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Theo Janssen

Bericht door Michael_B » do aug 16, 2012 11:19 am

Dat ligt eraan wat de alternatieven zijn, lijkt me.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Theo Janssen

Bericht door Rednose » do aug 16, 2012 7:03 pm

wimpey schreef:Wanneer dat zo is, waarom heeft ie Janssen dan naar Ajax gehaald, Rednose? :confused.gif: Een jaar geleden was Janssen ook al geen ideale schoonzoon.
Ik had graag het antwoord geweten, maar ik snap het gewoon niet.
Vorig jaar was hij de grote aankoop, maar begreep ik niet waarom hij eerst verkeerd werd opgesteld. Nu begrijp ik niet waarom hij afgelopen zondag helemaal niet werd opgesteld (met een rare uitleg van De Boer dat Serrero een kans verdiende en dat Janssen aan Vitesse dacht....tja....en Anita dan?).
Kortom, ik weet niet precies wat er allemaal speelt, maar het verhaal van De Boer dat hij Janssen zo graag wil houden spoort niet met zijn gedrag.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door wimpey » do aug 16, 2012 7:31 pm

Rednose schreef: Kortom, ik weet niet precies wat er allemaal speelt, maar het verhaal van De Boer dat hij Janssen zo graag wil houden spoort niet met zijn gedrag.
Eens. Wat mij betreft had ie Janssen belangrijker gemaakt, zeker na het vertrek van Vertonghen. Maar wij weten natuurlijk niet hoed die gozer zich manifesteert.

Tegen AZ had ie moeten spelen. Tegen NEC moet ie ook spelen, als ie dan nog Ajacied is. Tegen NEC wil ie sowieso wel. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 17, 2012 11:50 am

Rutten: Theo en Vitesse rond. Verwachten deze week rond te komen met Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Baseman » vr aug 17, 2012 11:53 am

Gunstig voor de concurrentie...Ajax laat zich wel erg uithollen op deze wijze.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Theo Janssen

Bericht door Michael_B » vr aug 17, 2012 11:55 am

Pff, mag je zeggen. Ik word het wel een beetje zat.

Pleur Dijks, Denswil, Boccara, Fischer en Lukoki er maar in. Verkoop Eriksen nog maar voor de hoofdprijs nu het nog kan, anders levert die volgend jaar ook weer 10 mln op ipv 20 nu. Dan kan ik vrede hebben met een seizoen waarin we ons op directe plaatsing Europa League zullen moeten richten. Hopelijk groeien onze talenten zodanig dat ze volgend jaar voor de titel kunnen strijden.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door Alexander » vr aug 17, 2012 1:23 pm

Ajaciedjuh schreef:Rutten: Theo en Vitesse rond. Verwachten deze week rond te komen met Ajax.
Wanneer zegt ie dat? Deze week is vandaag of morgen.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door wimpey » vr aug 17, 2012 2:44 pm

Baseman schreef:Gunstig voor de concurrentie...Ajax laat zich wel erg uithollen op deze wijze.
Ligt eraan wat je ervoor terug krijgt. Àls we er al wat voor terug krijgen tenminste. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Theo Janssen

Bericht door InnerHarbour » za aug 18, 2012 8:57 am

Gisterenbij VI, Alexander Büttner wordt meegenomen in de overgang van Theo Jansen.
YNWA

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Theo Janssen

Bericht door Banjavi » za aug 18, 2012 9:54 am

Ook Besiktas en Bursaspor azen op Theo Janssen

18-08-12

Ajax- speler Theo Janssen (31) staat in de belangstelling van de Turkse clubs Besiktas en Bursas­por.

De Arnhemse middenvelder heeft nog een contract tot medio 2013 bij de landskampioen uit Am­sterdam.
Janssen wil graag terug naar zijn oude club Vitesse, maar Ajax heeft nog steeds geen con­creet bod ontvangen vanuit Arn­hem.

Komst Theo Janssen is in gevaar

Vitesse heeft in de jacht op Theo Janssen (31) concurrentie gekregen vanuit Turkije. De Arn­hemmer kan een miljoenencon­tract tekenen bij Besiktas en Bur­saspor, terwijl Ajax nog steeds wacht op actie vanuit Arnhem.

Komt Theo Janssen deze zomer nou wel of niet terug naar Vitesse? Die vraag houdt de voetballiefhebbers in Arnhem al weken bezig, sinds be­kend werd dat Vitesse bij Ajax’ technisch directeur Marc Over­mars heeft geïnformeerd naar de mogelijkheden de middenvelder terug te halen naar de club waar hij opgroeide.

Dat er zo weinig schot in de zaak zit is opmerkelijk, gezien het feit dat alle betrokken partijen direct of indirect hebben aangegeven dat ze de transfer wel zien zitten. Vi­tesse- trainer Fred Rutten repte zelfs van ‘een wens’ die hij bij de clubleiding heeft neergelegd en een maand geleden zat Janssen al persoonlijk om de tafel met Vites­se- eigenaar Merab Jordania.

Afgelopen zondag, tijdens de com­petitie- ouverture tegen AZ, werd bovendien duidelijk dat de routi­nier geen toekomst heeft bij Ajax. Trainer Frank de Boer passeerde Janssen voor het duel met AZ en verklaarde dat de speler al met zijn hoofd bij Vitesse zou zijn. De Boer gaf de voorkeur aan spelers met wie hij dit seizoen wel zeker ver­der zal gaan. Een alleszeggend sig­naal.

De situatie van Janssen bij Ajax krijgt steeds meer een onwerkbaar karakter. Bronnen van De Gelder­lander bevestigen dat de voetballer al in het begin van de voorberei­ding van De Boer te horen heeft gekregen dat Ajax hem niet tegen­houdt, mocht Janssen terug kun­nen naar Vitesse. In eerste instan­tie zou zelfs sprake zijn van een transfervrije status. Een basis­plaats voor Janssen is dit seizoen bij De Boer allesbehalve zeker en op die manier zou Ajax de relatief hoge salariskosten van een bankzit­ter besparen.

Naar verluidt vraagt Ajax momen­teel ongeveer een half miljoen eu­ro voor Janssen, die nog een sei­zoen onder contract staat. Vitesse is op de hoogte van dat bedrag, maar heeft nog geen actie onder­nomen. Hoe langer de Arnhemse club wacht, hoe groter de kans dat Janssen voor de zekerheid van een andere optie kiest. In Turkije kan hij veel geld verdienen.

Vitesse weet de hoogte van de afkoopsom, maar heeft geen actie ondernomen
Ik denk niet dat hij naar Turkije wil. Hij vindt Den Bosch al te ver van arnhem eigenlijk.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Theo Janssen

Bericht door Michael_B » za aug 18, 2012 9:58 am

Belachelijke prijs als het klopt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door zeux » za aug 18, 2012 10:09 am

Hoe kan het dat Frank geen rol voor Theo ziet dit seizoen?

Of zal dat nu toch langzamerhand allemaal anders liggen dan op het moment van zijn uitspraak (blijkbaar tijdens de voorbereiding), toen de Grote Uittocht en Buitengewoon Magere Intocht nog geen voldongen feiten waren?

Ben benieuwd naar dit weekend. Als Frank deze week met Theo heeft gepraat en heeft gezegd: 'ik zag het fout, alles ligt anders en ik wil graag dat je in ieder geval de eerste drie maanden de rots in mijn woelige, jeugdige veld bent', dan kan dat verklaren waarom de deal met Vitesse maar niet rond komt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie