Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52059
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » za sep 29, 2012 10:30 am

Zeux schreef: Punt is dat hij het nu wél aan het bewijzen is.
Zwaluw en zomer. Tegen Beerens ging ie er hard af, tegen Kuba van Dortmund bleef ie op de been. Door Musa werd ie zoekgespeeld. Houdt ie zich tegen Tadic staande vanavond? Het kan vriezen en dooien bij die jongen. En dus is hij geen zekerheidje.
Lijkt hij prima doorheen te komen, dus met zijn mentale weerbaarheid zit het in ieder geval wel goed.
Ook niet mee eens. Hij ging voor de plek van Vertonghen. En zakte op die plek tegen psv om dat JC-ding ook wel niet zó gigantisch door z'n hoeven. En de wedstrijd daarna, tegen AZ, in de 2e helft ook... Het is dus de vraag hoe hij reageert op de volgende slechte wedstrijd. Moet ie dan weer uit een wak omhoog krabbelen?
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Stel dat hij Daley de Vries heette en zijn vader nooit in het eerste van Ajax had gespeeld, laat staan aanvoerder is geweest en de CL en wereldbeker had gewonnen; denk je dan echt dat hij ooit het eerste had gehaald?
Nee. Dan was hij allang te licht bevonden. In de B-tjes ofzo. Dan was De Vries o.b.v. gebrek aan snelheid, kracht, corrigerend vermogen en kopkracht gewoon afgeserveerd. Onder het mom van: hij ziet het spel goed, maar heeft niet de motoriek die voor topvoetbal vereist is.

Z'n achternaam is voor die jongen zowel een last (vergelijking) als een zegen (krijgt meer kansen dan een ander met duidelijke tekortkomingen).

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » za sep 29, 2012 11:24 am

Rednose schreef:
InnerHarbour schreef:
Raymon schreef:Alsof De Boer Blind zou opstellen omdat jij Blind heet? Kom toch op zeg
De Boer stelt Blind op omdat hij niks beters heeft maar daat wil niet zeggen dat hij daarom niet eigenlijk bij Veendam zou moeten spelen, dat hij daarom niet op zijn achternaam teert. Die gozer was niks, is niks en zal nooit wat worden, tis wachten tot het voor de zoveelste keer weer helemaal mis gaat.
Met weinig respect....kletskoek! Bij jou heb ik echt het idee dat je niet oordeelt op basis van het voetbal.
Blind is gewoon een redelijke voetballer met behoorlijk wat inzicht. Geen topper, maar de manier waarop jij hem afserveert lijkt meer op een soort haat dan op analyse.
Inderdaad struisvogel, kletskoek van je. Hij heeft geen snelheid, geen lengte en geen fysiek, volkomen ongeschikt voor het huidige topvoetbal.
YNWA

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Khraa » za sep 29, 2012 11:54 am

Hoeveel beduidend betere linksbacks zijn er in Nederland (of van Nederlandse afkomst in het buitenland)?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door jabu » za sep 29, 2012 12:41 pm

En dan te bedenken dat nog niet zo lang geleden (ook door FdB) werd gesteld dat hij nooit meer op de backpositie zou moeten spelen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Arthur » za sep 29, 2012 12:49 pm

Als je op dit moment jeugdspeler bent en weet dat je geen supertalent bent, dan moet je je direct richten op een van de backposities. Er is dan niet veel voor nodig om Oranje te halen en wellicht zelfs een mooie transfer naar het buitenland.
Die positie is wereldwijd zo mager bezet dat het eigenlijk een soort gat in de markt is.

Lionel
Berichten: 47584
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » za sep 29, 2012 11:09 pm

Speelde goed. Maar toch een paar slordigheden. Moet verdedigend echt wat slimmer worden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » zo sep 30, 2012 7:27 am

Khraa schreef:Hoeveel beduidend betere linksbacks zijn er in Nederland (of van Nederlandse afkomst in het buitenland)?
Dat heeft er toch niets mee te maken, ik heb al gezegd dat de Boer hem opstelt bij gebrek aan beter, het neemt echter niets weg van het feit dat die Delay Blind een lapswans van het zuiverste water is.
YNWA

wimpey
Berichten: 52059
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » zo sep 30, 2012 7:34 am

Rishi schreef:Speelde goed. Maar toch een paar slordigheden. Moet verdedigend echt wat slimmer worden.
Speelde niet goed. Chadli won 2 belangrijke kopduels van 'm. Hij stond erbij en keek ernaar. En hij leed een paar keer gevaarlijk balverlies.

Dat hij Tadic 'uit de wedstrijd speelde' zegt me niet zoveel. Tadic speelde als een verkapte rechtsback in dat 'systeem' van die schijtbak McClaren.

Blind kan aan de bal aardig mee. Zonder bal is en blijft hij een liability.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 30, 2012 9:38 am

Blind heeft slechte wedstrijden gespeeld, maar het is overdreven dat op elk verloren duel van Blind de nadruk wordt gelegd.
Dan heeft Ricardo ook slecht gespeeld, want die werd er door Chadli een keer helemaal het bos ingestuurd.

Hij doet het op de linksback plaats na de winterstop van het vorige seizoen gewoon goed. Veel hangt af van de rest van het elftal. De aanvoer naar zij tegenstander weghalen, zodat Blind niet in een 1 op 1 komt met een snelle buitenspeler. Dan is hij wel kwetsbaar door zijn slechte startsnelheid.

Blind heeft inzicht en is opbouwend prima. Het is te hopen dat Boilesen fit wordt, want die heeft het in zich om beide te kunnen. Het zal nooit de topper worden, maar ik zit tegenwoordig met een (redelijk :ajaxsmiley.gif: ) gerust gevoel de wedstrijd te kijken mbt de linksback positie als Blind speelt. Hij is momenteel een stuk verder dan Dijks (is uiteraard ook een stuk jonger).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » zo sep 30, 2012 10:31 am

Ajaciedjuh schreef:
Blind heeft inzicht en is opbouwend prima.
Allemaal leuk en aardig en ik weet dat die dingen in Nederland belangrijk gevonden worden maar m.i. moet een verdediger op de eerste plaats goed kunnen verdedigen, lengte, snelheid en body hebben en niet alleen dat hij het opbouwend zo fijn doet.
YNWA

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Khraa » zo sep 30, 2012 10:31 am

InnerHarbour schreef:
Khraa schreef:Hoeveel beduidend betere linksbacks zijn er in Nederland (of van Nederlandse afkomst in het buitenland)?
Dat heeft er toch niets mee te maken, ik heb al gezegd dat de Boer hem opstelt bij gebrek aan beter, het neemt echter niets weg van het feit dat die Delay Blind een lapswans van het zuiverste water is.
Natuurlijk heeft het er wel mee te maken. Je kan heel erg miepen over de kwaliteiten van Blind, maar op het moment dat er niets beters binnen Ajax en zelfs niet veel binnen Nederland, ben je in mijn ogen een beetje onzinnig bezig.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » zo sep 30, 2012 10:45 am

Daar verschillen wij dan van mening in.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Daley Blind

Bericht door peter » zo sep 30, 2012 10:47 am

Ajaciedjuh schreef:Blind heeft slechte wedstrijden gespeeld, maar het is overdreven dat op elk verloren duel van Blind de nadruk wordt gelegd.
Dan heeft Ricardo ook slecht gespeeld, want die werd er door Chadli een keer helemaal het bos ingestuurd.
Beide backs waren dan ook de minste spelers van het veld in de eerste helft. Moet wel zeggen dat ze de tweede helft goed geluisterd hebben naar de Boer.

wimpey
Berichten: 52059
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » zo sep 30, 2012 11:04 am

Ajaciedjuh schreef:Blind heeft slechte wedstrijden gespeeld, maar het is overdreven dat op elk verloren duel van Blind de nadruk wordt gelegd.
Niet nadruk, wel constatering. Chadli (toch geen Carroll qua koppen) kan 2 keer vrij inkoppen omdat Blind hem het koppen niet belet. 2 keer moet Vermeer die bal eruit halen. M.n. die 2e kopbal houden keepers er meer niet dan wel uit.
Dan heeft Ricardo ook slecht gespeeld, want die werd er door Chadli een keer helemaal het bos ingestuurd.
Op de achterlijn. Hij gaf dus geen directe kans weg. Van Rhijn leed in de opbouw gister ook geen gevaarlijk balverlies, Blind wel twee keer.

Ja, Blind is aan de beterende hand. Het is dan ook z'n 5e (!) seizoen bij de selectie. Maar defensief - zonder bal - is en blijft hij kwetsbaar. Dat is niet om hem te bashen, maar een simpele constatering die iedereen kan trekken die de wedstrijden van Ajax volgt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » zo sep 30, 2012 11:20 am

Klopt, Blind is echt niet ineens in een paar wedstrijden uitgegroeid tot een sterkhouder. Maar ik moet zeggen dat hij zich dit jaar wel degelijk beter is gaan spelen in vergelijking met voorgaande jaren. Ja, hij gaat af en toe nog in de fout. Maar dat kun je van zijn collega verdedigers ook stellen.

Geen geweldige linksback maar wel de beste die we op dit moment in huis hebben. Laten we maar eens kijken hoe hij de rest van het seizoen doorkomt. Tegen een snelle buitenspeler zal hij het altijd lastig hebben maar eerlijk is eerlijk, daar hebben de meeste Ajax backs last van.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52059
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » zo sep 30, 2012 11:33 am

Marillion schreef: Geen geweldige linksback maar wel de beste die we op dit moment in huis hebben.
Hij krijgt het vertrouwen, straalt meer overtuiging uit dan in het verleden en is een vrij zekere schakel in het geduldig rondspelen van de bal. Maar koppen (of een tegenstander het koppen beletten) is echt een zwak punt bij hem.

Anyway, ik zie veel liever Blind op die plek dan Dijks. Dat is voor mij de nieuwe Jelle van Damme. En zoiets hoort bij de kakkies thuis en niet bij ons.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » zo sep 30, 2012 11:55 am

InnerHarbour schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Blind heeft inzicht en is opbouwend prima.
Allemaal leuk en aardig en ik weet dat die dingen in Nederland belangrijk gevonden worden maar m.i. moet een verdediger op de eerste plaats goed kunnen verdedigen, lengte, snelheid en body hebben en niet alleen dat hij het opbouwend zo fijn doet.
Allemaal dingen die Van der Wiel in 7 van de 10 wedstrijden ook niet heeft, of in ieder geval niet toont. In veel opzichten vind ik Daley als linksback vergelijkbaar met Gregory als rechtsback. Met het verschil dat Van der Wiel al heel vroeg is opgehemeld en Blind al heel vroeg afgebrand. Greg heeft in de basis wel snelheid en body, maar gebruikt die vrijwel nooit op een goede manier. Kwestie van een gebrek aan timing, niet opletten. Op het laatst gaf Blind een ziekenhuisbal, het publiek reageerde erop, je zag dat hij er weer een beetje van schrok. Maar verder heeft hij gister ook een prima pot gespeeld. Verdedigend niets weggegeven.

Een 'aardig' linkerbeen heeft hij wel, in de 81e minuut controleerde hij op de achterlijn bij het Twente doel een bal ontzettend knap. Dat was een situatie waar Greg de ballen 49 van de 50 keren altijd op schlemielige wijze over de achterlijn zal laten lopen.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » di okt 02, 2012 1:15 pm

verdedigend niets weggegeven???

Tadic neemt aan in 16meter en draait, Daley komt zonder te versnellen aan sjokken...
Het is dat Tadic slecht voorgeeft maar Daley had in kunnen grijpen.

1-2 Chadli en die kopt op doel terwijl Daley staat en niet eens los komt vd grond.
gelukkig recht op Vermeer

Chadli mag 1x vrij op doel koppen! (hoekschop)
Daley stond erbij en keek ernaar. Zet bij de kopbal niet eens zijn lichaam erin om het hem een beetje moeilijker te maken. Het is dat Vermeer hem van de lijn haalt.

Je kan alle vergelijkingen maken die je wilt, Daley is gewoon niet Ajax waardig.
Hij is nooit zijn man de baas en loopt nooit goed en doet nooit een stap extra.
ja tegen VVV maar dat telt niet.

Kansloze back!
het erge is: waarschijnlijk hebben we niet beter...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » di okt 02, 2012 6:16 pm

Die twee kopballen was ik inderdaad vergeten, of beter gezegd had ik in het stadion niet opgemerkt dat Daley daar degene was die het duel verloor. Al met al louter momenten waarbij Vermeer de boel goed onder controle had, ik heb niet enorm nerveus op mijn stoeltje gezeten. Van der Wiel heeft ook vaak van die Blind(e) momentjes, de keren dat Greg zijn man helemaal kwijt is bezorgt dat vaak direct hartverzakkingen. Of goals / penalties tegen.

Over 90 minuten gezien hebben de buitenspelers vooral achter de Ajax backs aangelopen. Op rechts gold het ook voor Van Rhijn dat zijn tegenstander een erg vervelende avond had. Verdedigend is Ricardo zeker nog niet uitgeleerd, maar in grote wedstrijden vaak wel absoluut een baas. Mertens zat in de Arena ook al simpelweg in zijn broekzak.

Zoals jij ook al zegt, we hebben niet beter dan deze twee jongens. Ik zal zeker niet gaan beweren dat onze backs ook maar in de buurt van Roberto Carlos, Jordi Alba, Dani Alves en Maicon komen, maar gezien de middelen waarmee we het wel moeten doen ben ik wel trots op hoe 'eigen jongens' als Blind en Van Rhijn het de laatste tijd doen.

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Daley Blind

Bericht door Rachid » wo okt 03, 2012 5:48 pm

Er is sprake van progressie de laatste weken, laten we hopen die zich significant blijft verbeteren. Als het hierbij blijft of marginaal beter wordt dan houdt het op, lijkt mij.

Zoals hierboven gezegd liever Blind dan Dijks op de flanken.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33687
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » wo okt 03, 2012 6:00 pm

Noem mij één verdediger die echt volstrekt foutloos speelt, 90 minuten lang, wedstrijd na wedstrijd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11439
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Toppie » wo okt 03, 2012 6:07 pm

Zeux schreef:Noem mij één verdediger die echt volstrekt foutloos speelt, 90 minuten lang, wedstrijd na wedstrijd.

Vanavond ziet die alleen de hielen van die Madrilenen

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33687
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » wo okt 03, 2012 6:18 pm

Toppie schreef:
Zeux schreef:Noem mij één verdediger die echt volstrekt foutloos speelt, 90 minuten lang, wedstrijd na wedstrijd.

Vanavond ziet die alleen de hielen van die Madrilenen
Dat geldt voor alle Nederlandse verdedigers.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door Mano » wo okt 03, 2012 6:50 pm

foutloos moet je wel nastreven.

en onze huidige achterhoede is ondermaats voor Ajax standaarden.
(of onze standaard verlagen)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » wo okt 03, 2012 7:12 pm

Blind streeft heus niet een wedstrijd mét fouten na, hij kan soms simpelweg niet beter. Persoonlijk had ik ook liever een jongen als Robbert Schilder als vaste linksback van Ajax gezien. Maar dan zul je zien dat de kritiek op Schilder alweer snel zou zijn dat hij in offensief opzicht weliswaar Ajax waardig is, maar in de omschakeling vaak geklopt wordt. Vrijwel geen voetballer is perfect. En zeker de links- en- rechtsbacks zijn doorgaans niet de meest complete jongens. Ook spelers als Marcelo en Arbeloa hebben hun zwakke punten.

Plaats reactie