Roly Bonevacia

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Roly Bonevacia

Bericht door Daily Blind » do sep 23, 2010 11:15 pm

'Als Enoh geblesseerd raakt, kan ik misschien tweede keus zijn'
Zaterdag, 11 september 2010 om 09:45
De jeugd heeft de toekomst: bij geen club ter wereld zal deze zin zo vaak zijn uitgesproken als bij Ajax. Martin Jol werkt met een selectie waarvan meer dan vijftig procent eigen kweek is en de volgende generatie staat al te trappelen. Roly Bonevacia (18) heeft zijn debuut in het eerste elftal er reeds opzitten; Ricardo van Rhijn (19) hoopt dat het snel zover mag zijn: “Ik moet het zelf laten zien.”

Door BART KRUYT

De middenvelder en verdediger spelen al jaren bij Ajax, dat hoopt dat Bonevacia en Van Rhijn de volgende talenten kunnen zijn die doorbreken in het vlaggenschip én op langere termijn de clubkas kunnen vullen. In de Nike Players Lounge in Amsterdam, dat de talenten uitnodigde voor de campagne Never Look Back, zegt het duo dat ook voor hen het uiteindelijke doel een transfer naar een buitenlandse topclub is. “Zoals ik het nu zie, zou ik nog lang niet bij Ajax weg willen; als ik het eerste zou halen, zou ik niet na twee jaar al willen vertrekken. Mijn ideale plaatje is om zo snel mogelijk in het eerste te komen, een aantal jaar vlammen en dan de stap naar Spanje of Engeland maken. Dat zou het mooiste zijn”, zegt Van Rhijn. Ook Bonevacia ziet Engeland wel zitten: “Het is daar wat meer fysiek, daar houd ik wel van. Het is ook vaak snel en soms chaotisch. Ik denk dat ik daar wel goed zou passen.”

Of het tweetal de absolute top zal halen, daar heeft menig voetbalvolger nu al een mening over. Voetbalforums winnen aan populariteit en daarmee neemt het aantal kritische volgers toe. “Soms komt het voorbij en lees je het wel”, geeft Van Rhijn toe. “Natuurlijk is het altijd leuk als mensen positief over je praten, maar je weet ook dat er mensen rondlopen die geen fan van je zullen zijn. Ik denk dat je dat maar met een korreltje zout moet nemen. Je leest de reacties wel, maar het is niet zo dat het dagen in je hoofd blijft zitten.” Bovendien weet een speler vaak van zichzelf wel of hij goed of slecht heeft gespeeld. “Dus dan maakt het niet zoveel uit wat er wordt geschreven”, vult Bonevacia aan.

De verdedigende middenvelder las en hoorde na zijn debuut tegen Vitesse vooral positieve woorden. De media waren optimistisch; ook de fans klonken tevreden. “Het is leuk om te horen, maar hopelijk is het slechts het begin van iets moois”, zegt Bonevacia, die sinds de D2 bij Ajax speelt en deze zomer door Jol bij de eerste selectie werd gehaald. “Als je goede dingen leest denk je bij jezelf “Oké, mooi, en nu proberen vol te houden.” Je moet met beide benen op de grond blijven staan en hard blijven werken, meer kun je niet doen. De mooie woorden zijn gewoon leuk om te horen, maar het is niet lastig om je weer te focussen op de volgende wedstrijd.”

Van Rhijn (vanaf zijn elfde levensjaar bij Ajax) heeft nog minder ervaring met verhalen in de kranten, maar hoopt dat daar snel verandering in komt. “Bij de wedstrijden van Jong Ajax zie je wel dat de trainers van het eerste steeds staan te kijken”, zegt de stopper uit Leiden. “Op de trainingen doe ik ook wel eens mee met het eerste, dus je bent wel betrokken bij de selectie. Ik heb nog niet tegen Suárez gespeeld, maar wel tegen jongens als Emanuelson of Sulejmani. Dat is ook niet mis, maar het is alleen maar goed voor je ontwikkeling. Hoe vaker je met het eerste meetraint, hoe meer je aan het niveau kunt wennen.”

Bonevacia bevestigt dat: “Je merkt natuurlijk wel een verschil tussen Ajax en Jong Ajax. Zeker als de grote spelers zoals Suárez en De Zeeuw erbij zijn, gaat alles even sneller en is het fysiek zwaarder. In het begin was dat wel moeilijk: alles is nieuw en dan ga je het toch een beetje rustig aan doen. Maar nu ik gewoon meetrain en meespeel, valt het op zich wel mee. Ik heb op de trainingen veel steun aan André Ooijer, de trainer zelf en Rasmus Lindgren. Maar voor de rest moet je het toch zelf doen.”

Ook verdediger Van Rhijn, dit seizoen voor het eerst bij Jong Ajax, is blij met de aanwezigheid van Ooijer: “Met de wedstrijden van Jong Ajax merk je toch dat hij veel ervaring heeft. Een paar uur voor de wedstrijd, bij het eten, praat je ook graag met hem en zie je dat hij veel heeft meegemaakt. Daar pik je wel veel van op en je luistert dan ook graag naar hem. Het is goed dat hij er is”, zegt de back, die met Jol nog wat minder contact heeft: “Maar als hij wat ziet bij de partijvormen, dan heeft hij ook wel zijn opmerkingen voor mij. Ik heb geen idee waar ik sta, maar ik probeer gewoon mijn ding te doen op het veld en van daaruit zijn mening over mij te krijgen. Ik kan er wel naar vragen, maar je moet het toch zelf laten zien op het veld.”

“Ik hoop dit seizoen wel nog een aantal keer mee te kunnen trainen met het eerste, zodat je aan het niveau kan wennen, en uiteraard hoop ik zo snel mogelijk in het eerste te spelen”, vervolgt Van Rhijn. “Ik heb natuurlijk wel wat voor me, dat weet ik. Gregory van der Wiel is mijn belangrijkste concurrent. Hij is mijn voorbeeld, ik kijk wel tegen hem op, maar Gregory zal ook niet meer drie of vier jaar bij Ajax blijven. Als hij eenmaal wegvalt, moet er wel iemand zijn om zijn plek over te nemen, en het liefst ben ik dat. Ik moet ervoor zorgen dat ik veel minuten bij Jong Ajax kan maken, waarin ik me kan laten zien. De trainers van het eerste zijn wel bij alle thuiswedstrijden aanwezig, dus ze volgen het zeker.”

Ook Bonevacia heeft voor het eerste elftal te maken met de nodige concurrenten en bovendien staan Eyong Enoh en Rasmus Lindgren niet op de nominatie om snel te vertrekken uit Amsterdam. “Het is moeilijk, maar ik moet proberen op de trainingen te laten zien dat ik beter ben en meer kan ik niet doen”, legt Bonevacia uit. “Enoh speelt eigenlijk altijd, maar als hij geblesseerd raakt ofzo, kan ik misschien tweede keus zijn. Ik heb nu ook Rasmus nog voor me, maar ik voel wel het vertrouwen van de trainer. Hij zou me er wel in kunnen brengen en dan moet ik voor mijn kans gaan. Mijn debuut tegen Vitesse smaakt naar meer, natuurlijk, maar ik moet gewoon rustig blijven wachten. Geduld is een schone zaak, zegt men wel eens. Dat geldt nu ook voor mij.”

Mogelijk maakt Bonevacia zijn volgende speelminuten wel tegen Real Madrid, AC Milan of Auxerre: de tegenstanders van Ajax in de Champions League. “Het zal echt, echt lastig worden”, schat de middenvelder de kansen van Ajax in het miljoenenbal in. “We gaan denk ik na de wedstrijd tegen Willem II beelden bekijken van de tegenstanders, maar nu zijn we nog bezig met het duel van zaterdag, dat is belangrijk genoeg. PSV is wel sterk geworden en over FC Twente twijfel ik nog een beetje, maar ik denk wel dat we dit seizoen het kampioenschap gaan pakken.”

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Roly Bonevacia

Bericht door T82 » di apr 19, 2011 7:27 am

Goede zaak:
'NAC hoopt ook op Ajax-middenvelder'
Naar alle waarschijnlijkheid krijgt NAC komend seizoen de beschikking over twee jonge Ajacieden. De Brabantse club kan rekenen op de tijdelijke komst van Florian Jozefzoon, maar heeft ook Roly Bonevacia in het vizier.

De middenvelder tekende eerder dit seizoen een nieuw contract in Amsterdam, waardoor hij nu tot de zomer van 2013 aan Ajax verbonden is. De verdedigend ingestelde speler kwam dit seizoen eenmaal in actie in de Eredivisie, tijdens het duel met Vitesse. Ook rechtsbuiten Jozefzoon maakte in dat duel zijn debuut in de hoofdmacht van Ajax.

Ajax is van mening dat zowel Jozefzoon (20) als Bonevacia (19) speelminuten moet maken. De spelers zijn het daar mee eens en krijgen die kans in Breda. Waar Bonevacia tot nu toe bleef steken op een duel, kwam Jozefzoon deze voetbaljaargang viermaal als invaller binnen de lijnen in competitieverband.

Voetbalprimeur

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Roly Bonevacia

Bericht door T82 » wo mei 18, 2011 1:45 pm

Van As rekent op Nijland, Bonevacia, Zonneveld en Lasnik

NAC lijkt zich op korte termijn te versterken met Stef Nijland (huur), Roly Bonevacia (huur), Mike Zonneveld (transfervrij) en Andreas Lasnik (transfervrij). Technisch directeur Jeffrey van As verwacht de vier spelers aan de selectie voor komend seizoen toe te kunnen voegen.

Met Stef Nijland (overbodig bij PSV) en Roly Bonevacia (mag van Ajax ervaring opdoen) komt het aantal huurlingen voor komend seizoen op drie. Eerder werd Florian Jozefzoon (Ajax) al op huurbasis vastgelegd. Van As begrijpt dat dat niet ideaal is: “Natuurlijk zouden we deze jongens het liefst allemaal definitief inlijven, maar daar heeft NAC simpelweg het geld niet voor.”

NAC hoopt verder Gabor Horvath te kunnen behouden, terwijl zeker is dat Alex Schalk en Mats Seuntjes (beiden NAC A1) komend seizoen bij het eerste aansluiten.

Bron: B-Side Rats, BN/De Stem

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roly Bonevacia

Bericht door Thijs » ma jul 04, 2011 4:19 pm

Ajax en NAC Breda hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Roly Bonevacia. De verhuur loopt tot en met 30 juni 2012. De middenvelder staat nog tot en met 30 juni 2013 onder contract bij Ajax.

Bonevacia werd op 18 oktober 1991 geboren in Lelystad. De middenvelder maakte op 14 augustus 2010 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de competitiewedstrijd
Ajax - Vitesse (4-2). In totaal speelde hij 2 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax.
Naar NAC!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Roly Bonevacia

Bericht door T82 » do jul 21, 2011 8:21 am

Gisteren 90 minuten van Bonevacia genoten tegen Sparta. Beste man van het veld. Enorm sterk aan de bal en ging verrassend vaak diep. Ik dacht dat het slechts een (zeer) controlerende middenvelder was. Volgend jaar is hij - na 34 wedstrijden bij NAC - helemaal klaar om de plek van Enoh in de selectie in te nemen lijkt me.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Roly Bonevacia

Bericht door Michael_B » do jul 21, 2011 9:08 am

Dat hoop ik ook! Leuke knaap ook. Veel plezier ervan dit jaar, T82!
Face your fears and live your dreams, No Fear

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Roly Bonevacia

Bericht door T82 » do apr 05, 2012 7:29 am

Foute inschatting hierboven. Inmiddels vind ik dit een slecht plan: http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... erug.dhtml

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10317
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Roly Bonevacia

Bericht door WP_Legend » do apr 05, 2012 7:48 am

Kan je aangeven waarom dit een slecht plan is?

Ik heb eerlijk gezegd geen moment gezien van hem dit jaar.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Roly Bonevacia

Bericht door peter » do apr 05, 2012 8:14 am

Daarom is het ook een slecht plan. :biggthumpup.gif:

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Roly Bonevacia

Bericht door T82 » do apr 05, 2012 9:56 am

Om het recent te houden: http://www.youtube.com/watch?v=EtwaweoOZkU

Hij is niet de bikkel die ik dacht dat hij was. Matige concentratie ook. Of het is een gebrek aan techniek. Lijkt me absoluut geen toegevoegde waarde.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10317
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Roly Bonevacia

Bericht door WP_Legend » do apr 05, 2012 10:20 am

dat ziet er inderdaad niet al te indrukwekkend uit moet ik zeggen!

wimpey
Berichten: 52054
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Roly Bonevacia

Bericht door wimpey » do apr 05, 2012 3:26 pm

Paar keer zien spelen namens NAC. Durf wel te stellen dat hij het niet gaat halen. Mist vooral in- en overzicht.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Roly Bonevacia

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 19, 2012 5:48 am

Telesport
ZWOLLE WIL BONEVACIA

Van onze speciale verslaggever
AM­STER­DAM – PEC Zwol­le heeft zich bij Ajax ge­meld om Roly Bo­n­e­va­cia op huur­ba­sis over te ne­men. „Roly mag op­nieuw wor­den ver­huurd en PEC Zwol­le is geïnt­er­ess­eerd”, be­ves­tigt di­rec­teur voet­bal­za­ken Marc Over­mars. „Het is nu even kij­ken of Roly daar­heen wil en Zwol­le aan de huur­som kan vol­doen.” De mid­den­vel­der werd af­ge­lo­pen sei­zoen uit­ge­leend aan NAC Bre­da. In de voor­be­rei­ding kreeg hij de kans om zich vast in de se­lec­tie van Frank de Boer te spe­len.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Roly Bonevacia

Bericht door peter » do jul 19, 2012 9:29 am

Goeie optie. Zwolle was ook geïnteresseerd in Ligeon en Koppers, maar blijkbaar krijgen ze daar nul op rekest.

Lionel
Berichten: 47581
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Roly Bonevacia

Bericht door Lionel » do jul 19, 2012 2:13 pm

Jammer. Had ze goed gedaan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Roly Bonevacia

Bericht door Duke » wo jul 25, 2012 10:41 am

PEC Zwolle ziet voorlopig af van huur Bonevacia

Ajax hoopte Roly Bonevacia nog een jaar te kunnen verhuren, maar de interesse van PEC Zwolle is voorlopig 'geparkeerd', zo meldt Voetbal International. De gepromoveerde club werd het met Ajax niet eens over de huursom, schrijft het weekblad. Bonevacia werd vorig seizoen verhuurd aan NAC Breda, mocht deze voorbereiding van De Boer mee naar De Lutte, maar werd daarna 'teruggezet' naar Jong Ajax.
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52054
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Roly Bonevacia

Bericht door wimpey » za dec 29, 2012 10:30 am


Plaats reactie