Lucas Andersen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Demosthenes » di nov 27, 2012 7:54 am

Van die 40 duels van Andersen kwam hij er 21x als wissel in en in totaal kwam hij tot 1800 minuten. Het is maar wat je meer ervaring noemt.
Het gaat om de vergelijking met Sana; ik neem aan dat de website die deze gegevens toont ook laat zien wat Sana een keer zei (als die website de juiste informatie gaf) regelmatig ernaast gestaan te hebben, gewisseld te zijn, op het hoogste niveau, ik reken "Zweedse-niveau-topklasse" niet mee, internationale wedstrijden wel.

In die "paar minuten" scoort hij in ieder geval, net als Sana, drie keer.
Andersen made his debut for AaB on 5 March 2011 at the age of 16 years and 174 days, making him the youngest player ever to play for AaB in the top-flight Danish Superliga championship[3] and the second youngest player ever to play in the Danish Superliga.
Waarom Sana elf dagen nadat zijn transfer bekendgemaakt werd, al debuteert en Andersen niet? Andersen speelde in de jeugdteams vaak aan de rechterkant. Van hem mag wel iets worden verwacht: meer internationale ervaring, vijf jaar jonger, kostte beduidend meer. Waarom nu aan de rechterkant rommelen met een Boerrigter die uit vorm is?

Offtopic:
Stel dat Helenius ook nog komt (Hij is toch die Deense spits die Feyenoord afgelopen zomer wilde kopen?) dan hebben we al twee aanvallers/aanvallende middenvelders van een Deense middenmoter.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » di nov 27, 2012 8:44 am

Is het niet wat vroeg om met de stompe aks op Sana in te hakken? Legde er tot dusver 4 in, in een wedstrijd of 10. Zó slecht is dat niet. Begon met akties en bravoure, kreeg daarna een terugslag.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door peter » di nov 27, 2012 9:10 am

Sana kwam alleen bij Goteborg al tot 3100 minuten, maar goed.

Dat Andersen niet speelt is al verklaard door Frisse. Komt bij dat hij de afgelopen weken weer weg was voor Denemarken U19 en dat zijn contract wat later in ging. De beste jongen komt er vast wel.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Demosthenes » di nov 27, 2012 9:43 am

wimpey schreef:Is het niet wat vroeg om met de stompe aks op Sana in te hakken? Legde er tot dusver 4 in, in een wedstrijd of 10. Zó slecht is dat niet. Begon met akties en bravoure, kreeg daarna een terugslag.
Vergelijken met Andersen is toch iets anders dan inhakken!

De euforie leek mij wel erg groot toen hij tekende, maar voor mij mag hij beter worden dan welke buitenspeler bij Ajax dan ook, hetzelfde voor Andersen. Sana krijgt van mij wel de tijd, Andersen ook, maar hij is niet drie maanden weggeweest, speelt wel in de A1 en in Jong Ajax.

Te vroeg om te hakken? Soms wordt eeen speler na luttele minuten al afgemaakt :blush.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Frisse » di nov 27, 2012 9:58 am

Andersen is van origine helemaal geen buitenspeler! Is een halfspeler.

Heeft in vergelijking met Fischer nog weinig body en heeft op het middenveld concurrentie van twee spelers die in de ogen van De Boer zekerheidjes zijn.

Zo, lekker kort en overzichtelijk.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » di nov 27, 2012 10:00 am

Frisse schreef: Heeft in vergelijking met Fischer nog weinig body en heeft op het middenveld concurrentie van twee spelers die in de ogen van De Boer zekerheidjes zijn.
Copy and paste. Heb ik gister ook al gelezen.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Frisse » di nov 27, 2012 10:02 am

Gelukkig val jij nooit in herhaling. :hypocrite.gif:

Was speciaal voor Demo. Die blijft gewoon maar door ratelen over Andersen de buitenspeler. :1evil.gif:

Maar zoals ik al zei: het zou me niet verbazen als Andersen nog wel eens speelt aan de buitenkant, maar het is z'n plek niet.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » di nov 27, 2012 10:05 am

Frisse schreef:Gelukkig val jij nooit in herhaling. :hypocrite.gif:
Maar dan wel onder één en dezelfde nick. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Frisse » di nov 27, 2012 10:07 am

Het enige verschil tussen jou en mij is dat jij het zo lekker kan verpakken met nieuwe koosnaampjes en pakkende vergelijkingen, ouwe poëet.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » di nov 27, 2012 10:13 am

Frisse schreef:Het enige verschil tussen jou en mij is dat jij het zo lekker kan verpakken met nieuwe koosnaampjes en pakkende vergelijkingen, ouwe poëet.
Dat steekt bij mij steevast de kop op in de Sinterklaastijd... Genoeg geleuterd, ik ga aan het werk.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door InnerHarbour » ma dec 10, 2012 8:51 am

'Ik was gelijk buiten adem van opwinding; mijn hart ging tekeer'

10-12-12 - 08:40 bron: AD Sportwereld

De Deense invloeden bij Ajax blijven toenemen. Met het debuut van de 18-jarige Lucas Andersen zaterdagavond tegen FC Groningen (2-0) meldde zich al de zesde Deen aan het front in anderhalf jaar tijd.

'Dat is geen toeval: Denen passen zich gemakkelijk aan, spreken de taal en zijn intelligent', zegt Kenneth Pérez. Mede dankzij een 'Deens' doelpunt won Ajax en profiteerde het van het puntenverlies van FC Twente en Vitesse, een dag later.

Lucas Andersen maakte een kommetje met de handen en blies erin. Het was koud zaterdagavond in de Arena. De Deen stond in de 77ste minuut van Ajax - FC Groningen klaar om in te vallen, maar de bal ging maar niet uit. Van het kommetje gingen de handen langs het lichaam en stiekem liet hij ze in de mouwen kruipen. De vierde official stond al klaar met het bord. Andersen haalde nog even zijn sokken op, die allang opgehaald waren. 'Ik was heel nerveus', bekende de tiener na afloop. 'Mijn hart ging tekeer. Toen ik twee minuten in het veld stond, was ik al buiten adem van opwinding.'
:biggthumpup.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Cruijff » ma dec 10, 2012 10:18 pm

:ajaxscarf.gif:

Mooi om te lezen! :biggthumpup.gif: Voor zo´n Deense jongen is Ajax echt een droomclub. Hopelijk krijgt hij de komende tijd weer wat speelminuten, zijn fysiek oogt een beetje als die van Laudrup.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door InnerHarbour » wo jul 31, 2013 2:41 pm

Ik zag die jongen 10 minuten meedoen tegen AZ als rechtsbuiten. Voor degene die JA regelmatig en dus ook hem zien spelen, ik lees dat hij de opvolger van Eriksen kan worden, zien jullie hem wel op die positie spelen en hoe doet hij dat?
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door InnerHarbour » do aug 01, 2013 6:20 am

Niemand kent hen dus blijkbaar. :smallgrin.gif:
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Yopi » do aug 01, 2013 8:56 am

Ik heb niet heel veel van hem gezien, maar hij lijkt me niet geschikt om Eriksen op te volgen. Te flegmatiek. Mooie voetballer wel.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Rijkaard » do aug 01, 2013 9:12 am

Hij lijkt mij meer een middenvelder dan Fisher.

Balvaster vooral en meer een teamplayer dan iemand die uit is op een individuele / beslissende actie. Ik heb alleen te weinig van hem gezien om te oordelen of zijn motor voldoende is om de rol van Eriksen over te nemen. Maar zaterdag beviel hij me wel. Ik zat deze keer hoog in het stadion en daar kon je goed zien dat hij constant probeerde aanspeelbaar te zijn en ook actief meedeed in het positiespel. Ik vond hem positief opvallen.
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door 999 » do aug 01, 2013 9:22 am

Lijkt mij veel te vroeg om nu al een oordeel te geven :) ....

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Rijkaard » do aug 01, 2013 10:32 am

Klopt, maar ik ben ook niet bang om vooraf iets te roepen wat ik denk/ vermoed. Is gevaarlijker dan achteraf je gelijk komen halen en maakt een forum leuker. Daarbij dat is mijn inzicht en dat deel ik graag met jullie :ajaxsmiley.gif: Daar mag je het mee eens zijn of niet of misschien zie ik dat helemaal verkeerd en toon jij dat met een goede post aan! :biggthumpup.gif:
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door 999 » do aug 01, 2013 10:46 am

Tja, mij gaat niet eens om het gelijk of ongelijk halen.Maar dat menneke heeft net wat is het 1.5. wedstrijdje gespeeld in het 1e.Toch veel te vroeg om nu al een oordeel te geven ....

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Rijkaard » do aug 01, 2013 10:56 am

pff het is toch ook geen waardeoordeel waar niet van afgeweken kan/ mag worden?? :confused.gif: Het is mijn inschatting op basis van wat ik van hem gezien heb. Of zullen we met elkaar afspreken dat we voortaan pas een eigen spelerstopic openen na minimiaal 20 wedstrijden in het eerste? :hypocrite.gif:
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door 999 » do aug 01, 2013 11:21 am

Ja doet maar.Was geenzins mijn bedoeling om het tegen houden van je mening/oordeel w.b. spelers of wat dan ook op dit forum.

Maar mijn mening is dat nu al oordelen over hoe goed of slecht Andersen is veel te vlug is.En dat is mijn mening ..

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door InnerHarbour » do aug 01, 2013 11:39 am

Het ging mij ook meer om degene die Anderson een keer of 20 in JA hebben zien spelen. Ik dacht dat het hier vol zat met van die fanatieke die het hele jaar door de Toekomst afstruinen. :hypocrite.gif:
YNWA

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Rijkaard » do aug 01, 2013 12:20 pm

IH, jij hoeft hem toch niet te zien spelen? gewoon even googlen op zijn lengte en je hebt je antwoord of het wat is of niet :ajaxsmiley.gif:
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door InnerHarbour » do aug 01, 2013 12:28 pm

:ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 01, 2013 12:49 pm

Het is een goede 1,85 m. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie