Christian D. Eriksen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Yopi » do aug 29, 2013 9:10 am

Dat interesseert mij ook het meest, Jöhnk.
Dubbel schreef:Hopelijk stuurt Overmars je een kopietje van Ajax' banksaldo. Kun je die over je tv scherm plakken als Ajax CL moet spelen zodat je de afgang niet hoeft te zien.

Iedereen vindt het jammer dat die jongen weg is/gaat, de mensen van Ajax nog het meest. Helaas is er niets aan te doen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Dubbel » do aug 29, 2013 9:12 am

Yopi schreef:Dat interesseert mij ook het meest, Jöhnk.
Dubbel schreef:Hopelijk stuurt Overmars je een kopietje van Ajax' banksaldo. Kun je die over je tv scherm plakken als Ajax CL moet spelen zodat je de afgang niet hoeft te zien.

Iedereen vindt het jammer dat die jongen weg is/gaat, de mensen van Ajax nog het meest. Helaas is er niets aan te doen.
Schei toch uit. Dit is een horror deal. Had hem dan z'n contract uit laten dienen. Heimwee naar Van Geel.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Demosthenes » do aug 29, 2013 9:13 am

Komt nog iets bij: Ajax geeft hiermee een signaal af. Denk aan ons en wij denken ook aan jou. Geen speler zal zich meer opstellen zoals Eriksen heeft gedaan, als ze zien dat Ajax daar 'misbruik' van maakt.
Vind ik jeugdsentiment, spelers anno 2013 denken aan hun carrière, aan hun inkomsten, aan de grote competitie. Eriksen wilde wel bijtekenen, maar niemand kende de voorwaarden, als daar al over is gesproken. Eriksen zou toch op de bank belanden, de Sulejmani-behandeling krijgen als hij niet zou vertrekken of bijtekenen, is dat aan Eriksen denken? Dat aan elkaar denken past bij Feyenoord, bij de gevulde koeken op de Herdgang, past bij de JC-visie, maar past niet in 2013, komt ook niet voor in het betaalde voetbal.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Yopi » do aug 29, 2013 9:19 am

Dubbel schreef:Schei toch uit. Dit is een horror deal. Had hem dan z'n contract uit laten dienen. Heimwee naar Van Geel.
Van Geel zit al weken bij de telefoon, wachtend op niets. :smallgrin.gif:

Zet Eriksen het mes op de keel en het houdt voor hem op. Dat kost je dan twaalf miljoen voor één seizoen. Wat als hij in oktober tegen een flinke blessure oploopt?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » do aug 29, 2013 9:22 am

Jöhnk schreef: Heeft Ajax zijn huiswerk gedaan of niet?
O.b.v. Bojan en Hoorn is het antwoord wel duidelijk.

Het TH heeft tot dusver deze transferperiode gefaald. Ze hebben nog een paar dagen voor wat pleistertjes.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Bert » do aug 29, 2013 9:25 am

Wat is er nou weer mis met Van der Hoorn?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 29, 2013 9:27 am

Bert schreef:Wat is er nou weer mis met Van der Hoorn?
Eindelijk een echte verdediger met potentie.

Overigens meldt de NOS nu dat het 13,5 miljoen is. AD 10, Telegraaf 12,5 en dus 13,5 door NOS.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door El Clavo » do aug 29, 2013 9:30 am

Dubbel schreef:
El Clavo schreef:Ik vind het wel een mooi bedrag voor een speler met nog een contract van 10 maanden. Ik denk dat hij daar nog meer gaat groeien.
Nou! Mooi he? Hopelijk stuurt Overmars je een kopietje van Ajax' banksaldo. Kun je die over je tv scherm plakken als Ajax CL moet spelen zodat je de afgang niet hoeft te zien.
Als ze nu niks hadden gedaan had er weinig op dat banksaldo gestaan volgend jaar. Was ie gratis weggelopen. Ik begrijp Ajax wel. Het grote plaatje Dubbel, het grote plaatje.

Trouwens, die Andersen kon wel eens mer minuten gaan maken het komende seizoen. Die zie ik Eriksen eerder opvolgen dan een Duarte.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Dubbel » do aug 29, 2013 9:34 am

Yopi schreef:
Dubbel schreef:Schei toch uit. Dit is een horror deal. Had hem dan z'n contract uit laten dienen. Heimwee naar Van Geel.
Van Geel zit al weken bij de telefoon, wachtend op niets. :smallgrin.gif:

Zet Eriksen het mes op de keel en het houdt voor hem op. Dat kost je dan twaalf miljoen voor één seizoen. Wat als hij in oktober tegen een flinke blessure oploopt?
Jij denkt dat Van Geel hier geen betere deal uit had gesleept? Ik wel. Laten we het daarbij laten want dat wordt toch een vruchteloze discussie.

Neuer ging voor zo'n 20 miljoen naar Bayern met een contract van 1 jaar. Mijn verwachting was dan ook dat Chris niet voor veel minder dan dat weg zou gaan en dat Ajax hem anders zou houden met een nieuw contract met daarin een maximale transfersom. Nu hebben we 4 miljoen -whoopie fucking-doo- een bedrag waarvoor we Jan Smit niet eens kunnen komen. Drama, drama, drama. Overmars kan alleen maar aan de tepel van Fc Barcelona hangen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » do aug 29, 2013 9:35 am

Bert schreef:Wat is er nou weer mis met Van der Hoorn?
Nix, ik heb fiducie in die jongen. Bojan en huiswerk gaan echter niet samen. Bojan en opportunisme wel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Jöhnk » do aug 29, 2013 9:53 am

Ajaciedjuh schreef:
Jinne schreef:Absolute baggerdeal. Vooral die 500K bonus. Lachertje.
Meest waarschijnlijk is dat ze uiteindelijk op een bedrag van 12,5 miljoen zijn uitgekomen als compromis (8 start Spurs en 15 Ajax). Het variabele deel is uiteindelijk zeer klein geworden. Daarentegen hebben de Spurs weer 3 termijnen afgedwongen.
Die termijnen maken niet echt uit. Voor het financiële resultaat sowieso niet, en in de praktijk ook niet. Met een bankgarantie in de hand kun je direct over dat geld beschikken als je wilt.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door bryan » do aug 29, 2013 10:14 am

Ajax vraagt 15 miljoen en Spurs betaalt uiteindelijk 12. Wat als Ajax 25 miljoen had gevraagd, had Spurs dan uiteindelijk 18 miljoen betaald? Zullen we nooit weten.

Spurs heeft bakken vol geld, maak daar misbruik van. Dat hoort er bij. Ajax hoeft niet desperate te verkopen. Ajax is een schuldenloze club met een eigen vermogen waar je "u" tegen zegt en zit in de Champions League. Ajax is in een positie om hardball te spelen met Spurs. Doe dat dan!!

Vind ik enorm dom gehandeld van Ajax. We krijgen doorgaans te weinig voor de grote spelers die weggaan (Chivu, Zlatan, Vaart, Sneijder, Suarez) als je kijkt wat ze opleveren als ze later worden doorverkocht. Suarez gaat Liverpool zo'n 50 miljoen opleveren, bijvoorbeeld.

Hopelijk heeft Ajax minstens wel een goede doorverkoop clausule afgedwongen.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Khraa » do aug 29, 2013 10:17 am

Het hangt ook af van wat Ajax met Eriksen heeft afgesproken.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 29, 2013 10:18 am

Als ik zo de berichten zie, dan denk ik dat Ajax met handen gebonden was. Er wordt teveel nadruk gelegd op 'afspraken uit het verleden'. Ajax heeft 1,5 jaar geprobeerd het contract open te breken, maar it's takes two, to do the tango.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door bryan » do aug 29, 2013 10:25 am

Wat voor afspraak? Enige afspraak die geldt is het contract. Als het stond in het contract van Eriksen dat ie weg mag voor 12 miljoen, dan mag ie weg voor 12 miljoen. Maar gezien dat Ajax en Spurs zaten te handelen, was dat niet het geval.

john67
Berichten: 28
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 3:24 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door john67 » do aug 29, 2013 10:27 am

Ik vraag mij steeds meer af, is Marc Overmars wel zo'n "goede" zakenman. Ik vind ook dat elke speler voor veel te weinig weg gaat. Maher kostte 10 miljoen, hoe kan je dan Eriksen voor hetzelfde bedrag verkopen. Wordt tijd dat er eens echt een Jood in het bestuur komt, zij weten wel hoe je zaken moet doen. Hoe kan hij nu akkoord gaan met betaling in termijnen, ze stikken daar van het geld. Zal wel weer niets voor terugkomen of weer een speler van 2 ton ofzo, net als Sana waar we niets aanhebben. Kunnen we lekker een doldwaze afrikaan en 2 slome Denen op het middenveld gaan voetballen. vanuit de jeugd hoeven we ook niets te verwachten, nu al 3 wedstrijden van jong ajax gezien en dat is nog veel beroerder dan ajax 1.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Pride of Amsterdam » do aug 29, 2013 10:37 am

Dubbel schreef:Nou! Mooi he? Hopelijk stuurt Overmars je een kopietje van Ajax' banksaldo. Kun je die over je tv scherm plakken als Ajax CL moet spelen zodat je de afgang niet hoeft te zien.
Dubbel schreef:Jij denkt dat Van Geel hier geen betere deal uit had gesleept? Ik wel.
Neuer ging voor zo'n 20 miljoen naar Bayern met een contract van 1 jaar. Mijn verwachting was dan ook dat Chris niet voor veel minder dan dat weg zou gaan en dat Ajax hem anders zou houden met een nieuw contract met daarin een maximale transfersom. Nu hebben we 4 miljoen -whoopie fucking-doo- een bedrag waarvoor we Jan Smit niet eens kunnen komen. Drama, drama, drama. Overmars kan alleen maar aan de tepel van Fc Barcelona hangen.
Wat wil je nu eigenlijk? In je eerste reactie laat je (mijns inziens) blijken het geld totaal niet belangrijk te vinden en meer met de sportieve aderlating te zitten.

In je volgende quote lijkt het je juist te steken dat we niet genoeg geld voor hem krijgen. Waarom ben je nu eigenlijk zo boos? Dat we zo'n jongen voor "slechts" 12 a 13 miljoen laten gaan met een contract van nog 10 maanden, of dat we hem überhaupt laten gaan?

Tuurlijk, dit is een enorme aderlating voor het team. Zeker met het oog op de Champions League. Maar ook al had je 30 miljoen gekregen nu, dan hadden we ons net zo hard gemeld bij Heracles voor Duarte. Niet dat ik het daarin zie zitten hoor. Laat Andersen die plek maar opvullen wat mij betreft.

Ik vind het een aardige deal, sportief klote, maar dat gevoel heb ik bijna altijd als we een goede speler verkopen. Ook al krijgen we de hoofdprijs.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 29, 2013 10:38 am

Even allemaal in perspectief zien. Eriksen had een contract voor 1 jaar. Maher en Strootman nog voor meerdere jaren.

Als je toch wilt vergelijken: Chadli had ook 1 jaar contract en gaat ook naar de Spurs: 7 miljoen versus 12,5 miljoen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Dubbel » do aug 29, 2013 10:46 am

john67 schreef:Ik vraag mij steeds meer af, is Marc Overmars wel zo'n "goede" zakenman. Ik vind ook dat elke speler voor veel te weinig weg gaat. Maher kostte 10 miljoen, hoe kan je dan Eriksen voor hetzelfde bedrag verkopen. Wordt tijd dat er eens echt een Jood in het bestuur komt, zij weten wel hoe je zaken moet doen. Hoe kan hij nu akkoord gaan met betaling in termijnen, ze stikken daar van het geld. Zal wel weer niets voor terugkomen of weer een speler van 2 ton ofzo, net als Sana waar we niets aanhebben. Kunnen we lekker een doldwaze afrikaan en 2 slome Denen op het middenveld gaan voetballen. vanuit de jeugd hoeven we ook niets te verwachten, nu al 3 wedstrijden van jong ajax gezien en dat is nog veel beroerder dan ajax 1.
Je twijfels over Marc Overmars lijken me wel terecht. In z'n eerste jaar had hij met een aantal quick wins heel mooie resultaten. Nu het er op aankomt roept zijn optreden op z'n zachts gezegd vraagtekens op. Hij zal moeten hopen dat de komende twee wedstrijden gewonnen worden anders zal tijdens de wedstrijd tegen PEC de woede van de Arena zich op hem gaan richten.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Dubbel » do aug 29, 2013 10:48 am

Pride of Amsterdam schreef:Wat wil je nu eigenlijk? In je eerste reactie laat je (mijns inziens) blijken het geld totaal niet belangrijk te vinden en meer met de sportieve aderlating te zitten.
Dat hij zijn contract uitdient of anders voor de hoofdprijs vertrekt.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Yopi » do aug 29, 2013 10:48 am

Khraa schreef:Het hangt ook af van wat Ajax met Eriksen heeft afgesproken.
De hier geprezen Van Geel zag zich gedwongen Nigel de Jong voor een appel en een ei aan HSV te verkopen. Overmars heeft het zelf niet in de hand. Hoe ligt de speler in de markt, hoelang loopt zijn contract nog? Wat wil hij zelf, wat wil de club van zijn keuze?

Voor de Spurs gaat het niet om de transfersom maar om het totaalbedrag. Reken maar dat Eriksen nu gaat cashen. Die jongen heeft nooit voor het geld gekozen, maar altijd voor zijn sportieve ontwikkeling. Daardoor is hij veel geld misgelopen. Al op zijn zestiende, toen hij naar Ajax kwam, kon hij elders meer krijgen. Nu wordt dat gecompenseerd, hij heeft nog maar één jaar contract en loopt binnen.

Eriksen is altijd in de positie geweest om eisen te stellen. In dát jeugdelftal spelen, dan en dan naar Ajax 1. Een A-contract, maar onder bepaalde voorwaarden. Zijn zaakwaarnemer is niet gek. Er liggen dus bepaalde afspraken, zoals Overmars ook aangeeft. Ga er maar vanuit dat Ajax geen dertig miljoen kon vragen, dan was het risico voor Eriksen te groot geweest. Het risico dat hij niet weg kwam, of dat er voor hem te weinig overschoot.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Marillion » do aug 29, 2013 10:57 am

Ajaciedjuh schreef:Even allemaal in perspectief zien. Eriksen had een contract voor 1 jaar. Maher en Strootman nog voor meerdere jaren.

Als je toch wilt vergelijken: Chadli had ook 1 jaar contract en gaat ook naar de Spurs: 7 miljoen versus 12,5 miljoen.
Die vergelijkingen komen wat minder goed van pas Ajaciedjuh.

Ik heb rondom een transferperiode altijd de indruk dat sommige mensen wat te veel Championship manager hebben gespeeld (of hoe dat spel ook precies heet). Er zijn zoveel factoren van invloed. Leeftijd, nationale en internationale prestaties, looptijd contract. Maar ook de situatie op de markt. En dan natuurlijk nog de waanzin van het moment. Met dat laatste kun je soms een keer geluk hebben maar dat is natuurlijk niet meteen de maatstaf.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 29, 2013 11:02 am

Behalve dat het natuurlijk ontzettend jammer is voor Ajax dat ze Eriksen op 21-jarige leeftijd moeten laten gaan, zit het grootste probleem (=uitdaging) in de opvolging. Het beleid is erop gericht om straks meerdere Eriksen op te leiden / gereed hebben staan.

Zo ver zijn ze nog niet, dus is de scouting / netwerk essentieel. 3 september maken we de stand van zaken op. Ik schat in dat ze Roberto nog proberen te huren (en Cuenca). Hopelijk levert her netwerk nog een positieve verrassing op.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door brigade zuid » do aug 29, 2013 11:31 am

Bert schreef:Wat is er nou weer mis met Van der Hoorn?
Jeugd EK gezien?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 29, 2013 11:33 am

brigade zuid schreef:
Bert schreef:Wat is er nou weer mis met Van der Hoorn?
Jeugd EK gezien?
Heel het seizoen van Utreg gezien? :excited.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie