Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door raymon » wo sep 11, 2013 3:50 pm

wimpey schreef:Ja, dat is goed nieuws. :biggthumpup.gif:

De Jong bijna fit; geen liesblessure Serero
Bron: Ajax.nl

MEEVALLERS - Siem de Jong zal aanstaande donderdag weer volledig met het team meetrainen. De captain van Ajax maakt goede stappen in zijn herstel en hoeft geen individuele training meer af te werken. Op diezelfde dag zullen de internationals ook aanhaken bij de equipe om zich voor te bereiden op het thuisduel tegen koploper PEC Zwolle.

Daarnaast meldt de clubsite dat Thulani Serero geen liesblessure heeft. De Zuid-Afrikaan meldde zich af voor zijn nationale ploeg omdat hij dacht geblesseerd te zijn geraakt. Wel heeft de mri-scan een afwijking aan zijn schuine buikspier gevonden, hetgeen zijn liesklachten kan verklaren.
Iets zegt me dat die schuine buikspier weleens een ietsiepietsie overdreven kan zijn om Serero uit de wind te houden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Arthur » wo sep 11, 2013 4:38 pm

wimpey schreef:Ja, dat is goed nieuws. :biggthumpup.gif:

De Jong bijna fit; geen liesblessure Serero
Bron: Ajax.nl

MEEVALLERS - Siem de Jong zal aanstaande donderdag weer volledig met het team meetrainen. De captain van Ajax maakt goede stappen in zijn herstel en hoeft geen individuele training meer af te werken. Op diezelfde dag zullen de internationals ook aanhaken bij de equipe om zich voor te bereiden op het thuisduel tegen koploper PEC Zwolle.

Daarnaast meldt de clubsite dat Thulani Serero geen liesblessure heeft. De Zuid-Afrikaan meldde zich af voor zijn nationale ploeg omdat hij dacht geblesseerd te zijn geraakt. Wel heeft de mri-scan een afwijking aan zijn schuine buikspier gevonden, hetgeen zijn liesklachten kan verklaren.
Hoe lang zou Siem nodig hebben om weer op conditie te komen?

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Rijkaard » wo sep 11, 2013 8:12 pm

Siem erbij tegen psv zou wel heel prettig zijn ja. Je zou zeggen dat het moet kunnen, ruim een week met de groep meetrainen. Zeker een deel vd wedstrijd
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Toppie » do sep 12, 2013 7:27 am

Siem doet gewoon mee tegen Pi$¥€€

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Siem de Jong

Bericht door Thom » do sep 12, 2013 10:11 am

En tegen Barca? Of alleen tegen PEC?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 12, 2013 3:12 pm

Ajax.nl
Rentree Siem de Jong nabij

Afbeelding
12 september 2013
Siem de Jong trainde deze donderdag voor het eerst de hele training weer met de groep mee. Met de long gaat het goed, de conditie wordt steeds beter en zijn ploeggenoten hoeven hem in duels niet meer te sparen. De grote vraag: wanneer komt hij weer in actie? Het antwoord: Misschien wel zaterdag tegen PEC Zwolle.
Of De Jong zaterdag weer deel uitmaakt van de selectie, is nog niet zeker. ,,Ik voel me goed”, zegt De Jong, die vorige maand ineens werd geveld door een klaplong. ,,Conditioneel heb ik natuurlijk nog een achterstandje, maar ook dat valt me niet tegen. Vandaag of morgen bepalen we wanneer ik weer in actie kan komen. Misschien zit ik zaterdag al wel bij de selectie, maar een hele wedstrijd zal ik nog niet spelen, ik moet het rustig opbouwen. Het is wel belangrijk dat ik snel weer wedstrijdritme op kan doen.”

Goed nieuws dus voor trainer Frank de Boer, die donderdag ook Daley Blind, Ricardo van Rhijn, Thulani Serero en Joël Veltman goed zag meetrainen. Daarmee stond de complete selectie op het trainingsveld, want de internationals sloten donderdag eveneens weer aan bij de groepstraining.
:biggthumpup.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Cruijff » do sep 12, 2013 3:16 pm

Zeg niet, dat ik dit niet al voorspeld had... :smile-ajax.gif:


Cruijff schreef:Siem is een jonge vent met een sterke conditie. Ik hoop dat hij over 5 weken gewoon weer voetbalt voor Ajax 1. In dat geval zouden we dus zowel bij de eerste CL wedstrijd als bij de wedstrijd tegen PSV over hem beschikken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » do sep 12, 2013 3:19 pm

Zaterdag een half uur laten spelen. Tegen Barcelona nog een keer zo iets, wellicht de hele tweede helft. En dan tegen PSV starten en zien wat haalbaar is.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Cruijff » do sep 12, 2013 3:27 pm

Wel jammer dat de regel is dat je een reeds gewisselde speler niet opnieuw in het veld mag brengen.

Want anders laat je Siem in Camp nou gewoon starten, dan kan hij à la Manchester City uit in het eerste kwartier twee maal uit een corner scoren. En dan in de laatste twintig minuten weer inbrengen zodat hij bij een 2-2 stand de winnende goal kan maken. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 10, 2013 12:59 pm

Huh :confused.gif:
'Siem de Jong verzon cokegebruik'
'Siem de Jong verzon cokegebruik'
Bron: De Speld
Siem de Jong zou zijn cokegebruik hebben verzonnen. De aanvoerder van Ajax zou het gebruik uit zijn duim hebben gezogen voor zijn biografie 'Ik, Siem', die in 2030 in de schappen ligt. Dat meldt De Speld.

Voetbalonderzoeksjournalist Taco van der Velde deed onderzoek naar de uitspraken van de voetballer en zocht contact met de vermeende dealers. De desbetreffende personen zeiden geen contact te hebben gehad en een man bleek niet eens een dealer te zijn.

De zaakwaarnemer van Siem de Jong noemt de zaak 'een leugentje om bestwil'. Louis Laros zegt dat het een zet was voor de toekomst van De Jong. 'Probeer je boek maar eens te verkopen als je elke dag van je carrière op de training bent verschenen. De ideale prof uithangen lijkt op korte termijn misschien heel aantrekkelijk, maar je moet ook aan je toekomst denken.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Cruijff » zo nov 10, 2013 1:03 pm

:biggrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door zeux » zo nov 10, 2013 1:15 pm

Ajaciedjuh schreef:Huh :confused.gif:
'Siem de Jong verzon cokegebruik'
'Siem de Jong verzon cokegebruik'
Bron: De Speld
Siem de Jong zou zijn cokegebruik hebben verzonnen. De aanvoerder van Ajax zou het gebruik uit zijn duim hebben gezogen voor zijn biografie 'Ik, Siem', die in 2030 in de schappen ligt. Dat meldt De Speld.

Voetbalonderzoeksjournalist Taco van der Velde deed onderzoek naar de uitspraken van de voetballer en zocht contact met de vermeende dealers. De desbetreffende personen zeiden geen contact te hebben gehad en een man bleek niet eens een dealer te zijn.

De zaakwaarnemer van Siem de Jong noemt de zaak 'een leugentje om bestwil'. Louis Laros zegt dat het een zet was voor de toekomst van De Jong. 'Probeer je boek maar eens te verkopen als je elke dag van je carrière op de training bent verschenen. De ideale prof uithangen lijkt op korte termijn misschien heel aantrekkelijk, maar je moet ook aan je toekomst denken.'
2030
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Duke » zo nov 10, 2013 1:25 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Jöhnk » ma nov 11, 2013 2:29 pm

Is voor Oranje opgeroepen als vervanger van de afgehaakte Kuyt. Bron: www.vi.nl

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 11, 2013 3:01 pm

Jammer! Siem gaf gisteren nog aan dat hij de interlandperiode wilde gebruiken om weer op krachten te komen (fysiek aan de slag voor de 2 verloren kilootjes).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 19, 2013 11:11 pm

Ajax.nl hamstringblessure voor Siem, dus minimaal een aantal weken eruit. Hopelijk een verrekking. Klotezooi :1evil.gif:

Update:
@ajaxlife: Oorwurm. Gezicht op onweer. Interviews van een halve minuut. Nee, het ziet er voor De Jong niet goed uit. Hamstring. #nedcol #ajax

Zie er dus slecht uit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » di nov 19, 2013 11:19 pm

Heel zuur, met een beetje pech speelt hij dus niet meer voor de winterstop. En we hebben hem zo hard nodig. Dat nutteloze vriendschappelijke voetbal ook.... :1evil.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » wo nov 20, 2013 8:24 am

Marillion schreef:Heel zuur, met een beetje pech speelt hij dus niet meer voor de winterstop. En we hebben hem zo hard nodig. Dat nutteloze vriendschappelijke voetbal ook.... :1evil.gif:
Die speelt in 2013 niet meer. Ik snap FdB en LvG in deze niet: je weet dat die jongen nog niet 100% is, waarom moet ie dan 2 keer aan de bak in nutteloze wedstrijden? En dan zit ie straks ook nog niet bij de 23 voor Brazilie.

Een friendly tegen Colombia op een natkoude Novemberavond kost Siem dus Barcelona-thuis, Milan-uit en een belangrijke serie wedstrijden in de titelrace. Bedankt, KNVB. En dat allemaal voor dat uitzichtloze schijtelftal dat bij het WK na 3 of 4 potjes weer naar huis mag.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » wo nov 20, 2013 9:04 am

Er komt een WK aan, Wimpey. Logisch dat die jongen opgesteld werd. Ik denk namelijk dat hij meegaat.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo nov 20, 2013 9:33 am

Voorlopig zitten wij met de problemen. Juist nu het elftal een beetje begon te draaien missen we één van de sleutelfiguren. En dat voor zo'n nietszeggend vriendschappelijk duel. Als het nou nog ergens om ging. Ik baal er echt stevig van.

Hopelijk kunnen we zonder Siem ook een serie neerzetten in de competitie. Gezien het programma moeten we nu een slag proberen te slaan.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » wo nov 20, 2013 9:35 am

Ik baal er ook van. Maar het is natuurlijk niet de schuld van LVG. De FIFA is hier de schuldige. Kut-interlands!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo nov 20, 2013 9:52 am

Ik geef Van Gaal ook niet de schuld. Ik baal alleen wel dat het gebeurd tijdens een wedstrijd die nergens over gaat. Zo'n Sigthorsson is tenminste aan het strijden voor een plek op de WK. Dit potje tegen Colombia gaat alleen om een paar rotcenten.

Ik weet niet hoe hij er fysiek voorstond. Maar als hij fysiek niet in staat was om twee wedstrijden te spelen dan ligt die verantwoordelijkheid voor mij in eerste instantie bij Ajax en Siem de Jong zelf. De medische staf had dan moeten aangeven dat hij niet fit genoeg was voor twee volledige interlands. Als je kijkt naar de reactie van Van Gaal bij andere spelers is het aannemelijk dat hij daar dan rekening mee had gehouden.

Het kan natuurlijk ook gewoon een keer mis gaan. Je ziet niet iedere blessure vooraf aankomen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Duke » wo nov 20, 2013 10:00 am

Eens. Als er medische bezwaren waren om hem 2 wedstrijden te laten spelen, had Ajax dat moeten aangeven, en desnoods verbieden om te spelen.

Maar goed, mooie gelegenheid om Hoesen een keer een serieuze kans te geven. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » wo nov 20, 2013 10:04 am

Marillion schreef:Ik geef Van Gaal ook niet de schuld. Ik baal alleen wel dat het gebeurd tijdens een wedstrijd die nergens over gaat. Zo'n Sigthorsson is tenminste aan het strijden voor een plek op de WK. Dit potje tegen Colombia gaat alleen om een paar rotcenten.

Ik weet niet hoe hij er fysiek voorstond. Maar als hij fysiek niet in staat was om twee wedstrijden te spelen dan ligt die verantwoordelijkheid voor mij in eerste instantie bij Ajax en Siem de Jong zelf. De medische staf had dan moeten aangeven dat hij niet fit genoeg was voor twee volledige interlands. Als je kijkt naar de reactie van Van Gaal bij andere spelers is het aannemelijk dat hij daar dan rekening mee had gehouden.

Het kan natuurlijk ook gewoon een keer mis gaan. Je ziet niet iedere blessure vooraf aankomen.
Van Gaal heeft overigens geen enkel risico genomen met geen enkele speler...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo nov 20, 2013 10:10 am

Daarom verwacht ik ook dat hij er absoluut rekening mee had gehouden als er vanuit Ajax beperkingen waren meegegeven.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie