Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » zo jul 28, 2013 10:04 am

Duke schreef:Afbeelding

De spelersbus voor het nieuwe seizoen.
Wat een schande dat dit op de bus staat.
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door Jinne » zo jul 28, 2013 10:25 am

Ochtendhumeurtje? :excited.gif:

Fischer staat overigens op de andere kant.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Daley Blind

Bericht door ferry » zo jul 28, 2013 10:33 am

Zou toch de natte droom van IH moeten zijn, een voetballer van 3.80m! :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » di aug 06, 2013 4:14 pm

Blind en Veltman ondertekenen contractverlenging

6 augustus 2013 - Ajax.nl

Ajax heeft de contractverlengingen van Daley Blind en Joël Veltman formeel afgerond. Beide spelers tekenden vandaag hun nieuwe overeenkomst. Op respectievelijk 22 april 2013 en 6 juni 2013 maakte Ajax reeds melding van deze contractverlengingen.

Blind, geboren op 9 maart 1990 in Amsterdam, is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. De linksbenige international speelde tot nu toe 98 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin twee doelpunten. De nieuwe en verbeterde verbintenis is ingegaan op 1 juli 2013 en loopt tot en met 30 juni 2016.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Daley Blind

Bericht door beelzebub » di aug 06, 2013 4:15 pm

Ook al een contract met terugwerkende kracht. Stel nou dat Blind met het rodelen iets had gebroken in Oostenrijk, was Ajax dan verzekerd geweest? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » di aug 06, 2013 6:35 pm

999 schreef:
Blind en Veltman ondertekenen contractverlenging

6 augustus 2013 - Ajax.nl

Ajax heeft de contractverlengingen van Daley Blind en Joël Veltman formeel afgerond. Beide spelers tekenden vandaag hun nieuwe overeenkomst. Op respectievelijk 22 april 2013 en 6 juni 2013 maakte Ajax reeds melding van deze contractverlengingen.

Blind, geboren op 9 maart 1990 in Amsterdam, is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. De linksbenige international speelde tot nu toe 98 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin twee doelpunten. De nieuwe en verbeterde verbintenis is ingegaan op 1 juli 2013 en loopt tot en met 30 juni 2016.
Inktzwarte dag.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » ma sep 02, 2013 2:30 pm

De Jong en Blind hervatten training bij Ajax

Siem de Jong en Daley Blind hebben de training bij Ajax hervat, zo meldt De Telegraaf. Zij werken samen met fysiotherapeut Pim van Dord enkele individuele oefeningen af. Ze trapten ook weer voorzichtig tegen een bal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Daley Blind

Bericht door peter » ma sep 02, 2013 2:39 pm

Dacht even dat we een last-minute bod binnenkregen op Daley. An offer we can't refuse, zeg maar. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » ma sep 02, 2013 2:42 pm

Peter schreef:Dacht even dat we een last-minute bod binnenkregen op Daley. An offer we can't refuse, zeg maar. :smallgrin.gif:
Het gebrek aan automatismen wijt Van Rhijn mede aan de recente spelerswisselingen. ''We zijn Alderweireld en Eriksen kwijtgeraakt en spelen ook al weken zonder de geblesseerde Daley Blind en Siem de Jong. Dat zijn in totaal vier sleutelspelers van afgelopen seizoen. Natuurlijk missen we die.''
:smallgrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » vr okt 11, 2013 1:57 pm

'Zes mooie positie, maar focus op linksback'
Bron: Voetbal Primeur

GEEN PRIORITEIT - Daley Blind werd door Frank de Boer naar voren geschoven als één van de opties voor de positie van centrale middenvelder. Blind zelf vindt de '6' een mooie positie, maar vooralsnog ligt zijn focus op de linksbackpositie.

'Het is een mooie positie, centraal in het elftal. Een positie waar ik in het verleden wel heb gespeeld. Hoe lang dat geleden is? Dat moet in Jong Ajax zijn geweest. Onder deze trainer heb ik er in het eerste elftal ook wel eens gestaan, meestal kort in de tweede helft, als invaller. Maar mijn focus gaat uit naar de linksbackpositie. Daar heb ik bepaalde doelen', legt Blind uit aan Voetbal Primeur.

Toch gaf De Boer al eerder aan dat hij Blind gewoon opstelt als verdedigende middenvelder als het elftal daar om vraagt. Dat de linksbackpositie voor Oranje in gevaar komt, dat speelt voor De Boer geen rol. 'Ik zou hem dat niet kwalijk nemen', zegt Blind. 'De trainer bepaalt de opstelling. Hij maakt keuzes die het beste voor Ajax zijn. Hij is trainer van Ajax, niet van het Nederlands elftal. Ik zeg ook niet dat ik er niet wil spelen, het is een mooie positie.'

Blind vervolgt: 'Je hebt het spel goed voor je. Ik denk dat daar mijn kwaliteiten liggen. Als ik het spel voor me heb, maak ik vaak de goede keuzes. Op welke positie de trainer mij ook zet, ik zal honderd procent mijn best doen, want ik wil altijd spelen. Het liefst als linksback, maar als dat op zes is, zal ik zeker niet treuren of balen.'

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » vr okt 11, 2013 3:00 pm

Slim, op de linksback positie ligt de weg naar het WK voor hem open. Goede kans dat hij dan basisspeler is. Blind snapt dus waar hij op dit moment het meeste uit zijn carrière kan halen.

Of hij geschikt is voor het middenveld betwijfel ik. Hij heeft wel het inzicht maar ik ben bang dat hij daar door gebrek aan snelheid/wendbaarheid/duelkracht er doorheen zakt.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door Bert » vr okt 11, 2013 10:53 pm

Ik ben geen voorstander. Blind zou voor de verdediging alleen structureel kunnen renderen in een De Zeeuw-achtige rol: gedekt in zijn rug door een andere middenvelder druk zetten op de bal. Maar je kunt je afvragen of Blinds voetballend vermogen (zijn handelingssnelheid met name) voldoende is om een dergelijke omzetting te rechtvaardigen. Blinds passing is weliswaar wat beter dan Poulsens passing, maar ook Blind zal moeite hebben met de druk op het middenveld. Dan zou ik eerder Van Rhijn in een dergelijke rol overwegen. Van Rhijn is mobieler, sneller en heeft een hogere handelingssnelheid.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Khraa » vr okt 11, 2013 11:00 pm

Ik zie liever helemaal geen 6. In een 4-3-3 die op deze wijze wordt gespeeld kan je je het niet veroorloven dat er iemand niet meedoet in aanvallend opzicht.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » za okt 12, 2013 7:35 am

Bert schreef:Ik ben geen voorstander. Blind zou voor de verdediging alleen structureel kunnen renderen in een De Zeeuw-achtige rol: gedekt in zijn rug door een andere middenvelder druk zetten op de bal. Maar je kunt je afvragen of Blinds voetballend vermogen (zijn handelingssnelheid met name) voldoende is om een dergelijke omzetting te rechtvaardigen. Blinds passing is weliswaar wat beter dan Poulsens passing, maar ook Blind zal moeite hebben met de druk op het middenveld. Dan zou ik eerder Van Rhijn in een dergelijke rol overwegen. Van Rhijn is mobieler, sneller en heeft een hogere handelingssnelheid.
Maar mist die weer geen inzicht en de traptechniek?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Daley Blind

Bericht door 999 » za okt 12, 2013 9:30 am

Inderdaad, blind paard die van Rhijn ...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Daley Blind

Bericht door Daily Blind » za okt 12, 2013 5:05 pm

Khraa schreef:Ik zie liever helemaal geen 6. In een 4-3-3 die op deze wijze wordt gespeeld kan je je het niet veroorloven dat er iemand niet meedoet in aanvallend opzicht.
hoe bedoel je dit? Spelen met een 6 is het meest aanvallend namelijk!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Khraa » za okt 12, 2013 5:52 pm

Zlatan Son of God schreef:
Khraa schreef:Ik zie liever helemaal geen 6. In een 4-3-3 die op deze wijze wordt gespeeld kan je je het niet veroorloven dat er iemand niet meedoet in aanvallend opzicht.
hoe bedoel je dit? Spelen met een 6 is het meest aanvallend namelijk!
Niet zoals het nu wordt uitgevoerd met Poulsen (ik was niet geheel duidelijk wat ik bedoelde met een 6. Ik bedoelde hiermee de wijze waarop het nu wordt ingevuld). We spelen met Poulsen (als de backs worden geneutraliseerd, de meeste teams kennen het trucje nu wel) nu vaak een 5-2-3 systeem en als je met De Jong speelt zelfs een 5-1-4.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 24, 2013 2:42 pm

Bron: Nu.nl
Blind voelt zich steeds beter op middenveld van Ajax

Daley Blind toonde zaterdag met een uitstekend optreden tegen Heracles aan dat wedstrijden op het middenveld hem inmiddels net zo makkelijk afgaan als duels op de linksbackpositie. De Ajacied voelt dat hij groeit in zijn nieuwe rol.

''Het verloopt wel goed'', zei Blind na de 3-0 zege van Ajax over het proces waarin hij een linie is opgeschoven.

''Ik ga als middenvelder steeds meer dingen herkennen op het veld. Ik weet steeds beter wanneer ik bijvoorbeeld een kopduel moet winnen en bepaalde ballen moet afpakken. Dat zijn zaken die op die plek gevraagd worden en daar schenk ik extra aandacht aan.''

Tegen de ploeg uit Almelo leek het al behoorlijk vanzelf te gaan bij Blind, die het spel in de as van het veld veelvuldig naar zich toe trok. ''Ik speel met vertrouwen. Dat komt ook doordat ik het vertrouwen voel van de trainer, de fans en de spelers om mij heen. Twijfelmomenten ken ik weinig. Al vraag ik me soms wel af wat de juiste keuze is hoor. Op het middenveld heb je te maken met veel mensen om je heen, je moet altijd goed kijken of je wel of niet kan draaien met de bal aan je voet.''

Met de positieverandering treedt de linkspoot in de voetsporen van vader Danny Blind, die bij Ajax ook vanaf de backpositie naar een centrale rol ging. Hij luistert dan ook graag naar de adviezen van de huidige assistent-bondscoach. ''Natuurlijk geeft hij tips, dat doet hij altijd. We spreken de wedstrijd altijd even door en dan laat hij weten wat hij wel en niet goed vond. Hij zegt soms dingen waar ik nog niet aangedacht heb. Hij ziet het spelletje en ik neem zijn adviezen graag aan.''

Barcelona

Ajax ontvangt dinsdag FC Barcelona. De vraag is of trainer Frank de Boer dan weer kiest voor een middenveld met Blind. Er is ook een kans dat Christian Poulsen in de ploeg komt en Blind weer 'gewoon' linksback staat. Nicolai Boilesen kon op die positie immers niet overtuigen tegen Heracles.

Blind zegt zelf nog geen idee te hebben welke kant het opgaat. ''Daar is nog niet over gesproken. Ik heb zelf niet echt een voorkeur. Ik voel me goed en dan maakt het misschien niet uit waar ik sta.''

Wanneer de Amsterdammers minimaal een punt pakken, dan houden ze uitzicht op overwintering in het miljoenenbal. De Catalanen komen met een gehavende selectie naar de Arena, onder anderen Lionel Messi ontbreekt door een blessure. ''Barcelona mist ontzettend veel spelers. Wij missen ook een paar belangrijke jongens, maar misschien is dit wel het moment om een punt hier te houden. We moeten vertrouwen in onszelf hebben en durven voetballen.''
FdB ziet Blind momenteel als de 6 van het elftal: interview AT5; gevraagd naar ideaal middenveld van Ajax: alles is nog open, behalve Blind tav nr 6 was de reactie van FdB.

Als Boilesen nu ook nog leert verdedigen ......... :blush.gif: :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Arthur » zo nov 24, 2013 2:50 pm

Ik heb er veel bewondering voor hoe Daley in iets meer dan een jaar van een liability in een sterkhouder is veranderd. Met hem op het middenveld gaat de opbouw een stuk minder stroef.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » zo nov 24, 2013 3:22 pm

Die positie ligt hem beter, inderdaad. Hij is dus geen verdediger.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » zo nov 24, 2013 3:55 pm

Hoezo 'dus'? Hij voldoet op beide posities.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door jabu » zo nov 24, 2013 4:02 pm

Ik krijg een beetje een Anita déjà vu. Eerst zeggen dat iemand geen linksback is en hem daar vervolgens wel laten spelen en daarna doorschuiven naar 'zes' en stellen dat dit zijn echte positie is.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » zo nov 24, 2013 4:07 pm

Zo werkt het soms toch? Neem Michael Reiziger...

Voor de backpositie heeft Blind te weinig snelheid en duelkracht.

Hij moet wel dienend blijven spelen. Een spelverdeler is hij ook weer niet.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door raymon » zo nov 24, 2013 4:13 pm

Blind is juist in staat om het spel te verdelen, veel beter dan een Anita. Die heeft dan weer een betere duelkracht. Maar Blind is vooral een slimme speler die zich goed weet op te stellen. En een hele goede balbehandeling zodat hij ook het spel goed kan verdelen.

Probleem is alleen dat Boilesen wanhopig speelt dus misschien is Blind op linksback en Poulsen op 6 op dit moment als geheel sterker.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Yopi » zo nov 24, 2013 4:22 pm

Beter dan Anita, dat zegt niets. Blind moet het van zijn passing hebben, hij kan niet met een actie een overtal situatie scheppen, zoals bijvoorbeeld Eriksen dat kan. Hij heeft ook niet de sprintsnelheid om een gat in te duiken. Je zult dus een speler/ spelers moeten opstellen die hem aanvullen. Anders wordt het middenveld te statisch.

Plaats reactie