Lucas Andersen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Cruijff » do aug 01, 2013 3:12 pm

InnerHarbour schreef:Het ging mij ook meer om degene die Anderson een keer of 20 in JA hebben zien spelen. Ik dacht dat het hier vol zat met van die fanatieke die het hele jaar door de Toekomst afstruinen. :hypocrite.gif:
Ja er zitten hier inderdaad de nodige fanatiekelingen die zeer regelmatig De Toekomst afstruinen, maar dan moet je juist weer niet bij wimpey, 999 of Yopi zijn. Hoewel deze heren altijd hun mening klaar hebben, zijn ze daar als toeschouwer al jaren niet meer gesignaleerd.

En komend seizoen hoeft dat ook niet, alle Jupiler League wedstrijden van Jong Ajax worden live uitgezonden door FOX.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door 999 » do aug 01, 2013 3:40 pm

Nu vertel ik net dat het veel te vroeg is om nu al Andersen te beoordelen, omdat we hem pas net enkele minuten hebben zien ballen, en dan kom je weer met zo'n frut verhaal ... Hoe verzin je het toch allemaal ?.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » do aug 01, 2013 3:53 pm

Cruijff schreef: Ja er zitten hier inderdaad de nodige fanatiekelingen die zeer regelmatig De Toekomst afstruinen, maar dan moet je juist weer niet bij wimpey, 999 of Yopi zijn. Hoewel deze heren altijd hun mening klaar hebben, zijn ze daar als toeschouwer al jaren niet meer gesignaleerd.
"Bronnen dichtbij het TH" melden dat jij vorig weekend in Phantasialand bent gesignaleerd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door 999 » do aug 01, 2013 3:56 pm

Inderdaad, we reageren er op maar eigenlijk is dat nog te veel eer ...

Ik ga wat anders doen :) ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Cruijff » do aug 01, 2013 3:59 pm

999 schreef:Nu vertel ik net dat het veel te vroeg is om nu al Andersen te beoordelen, omdat we hem pas net enkele minuten hebben zien ballen, en dan kom je weer met zo'n frut verhaal ... Hoe verzin je het toch allemaal ?.
Jouw verhaal is ook al feitelijk onjuist want aan 1,5 wedstrijden in Ajax 1 komt Andersen niet hoor. Netto gezien haalt hij ongeveer de helft.

Ik stel alleen maar dat je hem afgelopen seizoen vooral op De Toekomst hebt kunnen zien spelen. Ik ben daar regelmatig gaan kijken, jij ook? Zo niet, dan zul JIJ Andersen dus weinig in actie hebben gezien, in tegenstelling tot anderen mensen dus. Dat is jammer en dit jaartje haal je niet meer in. Komend jaar hoef je niet meer naar De Toekomst want dan zijn de wedstrijden op tv en Jong Ajax - Telstar is zelfs niet alleen op tv maar ook nog eens in de Arena.

Grijp je kans! :blub.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Yopi » vr okt 18, 2013 10:36 am

De Boer: 'Lucas is al behoorlijk goed'

TALENT - Frank de Boer ziet het helemaal zitten in Lucas Andersen. De Deen mag dit seizoen echt ruiken aan het eerste en de coach ziet hem over twee jaar zelfs al als leider van Ajax. In gesprek met Tipsbladet praat De Boer over de kwaliteiten van Andersen.

'Lucas heeft een goede techniek, kan doelpunten maken en is snel. Je ziet het niet wanneer hij voor je staat, hij is nog steeds heel fragiel, maar Lucas is snel en explosief. Over een jaar of twee is Lucas klaar om één van de leiders van Ajax te zijn', zo legt De Boer uit. 'Met een beetje meer fysieke kracht kan hij een belangrijke spelmaker voor Ajax zijn.'

Vandaag de dag geniet De Boer echter ook al van de impulsen van Andersen. 'Lucas heeft een groot potentieel. Hij moet nog verbeteren, maar Lucas is al behoorlijk goed.'
AS

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Marillion » vr okt 18, 2013 10:40 am

Dat klinkt goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik had gehoopt, misschien eigenlijk wel verwacht, dat hij al meer speeltijd bij het eerste zou pakken. Hij had in Denemarken toch ook al op het hoogste niveau gespeeld.

Maar te vroeg brengen geeft natuurlijk een risico op afbreuk. Die jongen moet er fysiek, mentaal én sportief aan toe zijn. Hopelijk gaan we hem in de loop van dit seizoen vaker zien. Ik heb echt behoefte aan een bijzondere speler bij Ajax in plaats van dat gerommel in de marge dat we nu op de vleugels zien.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Lucas Andersen

Bericht door GangstaRiB » vr okt 18, 2013 11:06 am

Als ie maar niet te lang op de WC blijft zitten.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Yopi » vr okt 18, 2013 11:45 am

Ik heb niet veel van hem gezien, maar je merkt meteen dat hij iets heeft. Iets 'Bergkamp-achtigs'. En ach, zeiden ze niet ooit van Bergkamp dat hij te licht was?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Marillion » vr okt 18, 2013 1:13 pm

Ik ben ook echt nieuwsgierig naar zijn mogelijkheden. Bij zijn eerste minuten viel hij gelijk op in de zin dat hij wat anders heeft dan veel andere nieuwkomers. Sierlijk, lichtvoetig. Of en wat er precies uit gaat komen is de vraag. Maar ik ben echt benieuwd naar zijn ontwikkeling.

Dat is wat mij betreft toch één van de mooie dingen voor een supporter. Het doorbreken van een talent. De sensatie die door een stadion heengaat zoals bijvoorbeeld in De Meer met Kanu tegen NAC. Of iets recenter met jongens als Van der Vaart en Sneijder. Zo iets wil ik wel weer eens meemaken.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 18, 2013 2:15 pm

Fischer?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Marillion » vr okt 18, 2013 2:24 pm

Mwah, daar had ik dat gevoel niet zo bij. De afgelopen jaren had ik het vooral bij Van der Vaart. Meer dan bij Sneijder als ik dat vergelijk.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 18, 2013 3:55 pm

Marillion schreef:Mwah, daar had ik dat gevoel niet zo bij. De afgelopen jaren had ik het vooral bij Van der Vaart. Meer dan bij Sneijder als ik dat vergelijk.

Ok, ik absoluut wel. Zeker toen hij in zijn pakweg 5de (?) wedstrijd in het eerste de pot besliste tegen psv met een goal en een assist. Vooral bij zijn assist liet hij zien superieur te zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door wimpey » vr okt 18, 2013 4:30 pm

Marillion schreef:Mwah, daar had ik dat gevoel niet zo bij. De afgelopen jaren had ik het vooral bij Van der Vaart. Meer dan bij Sneijder als ik dat vergelijk.
Ik had het bij Fischer ook wel. Pak die goal vorig seizoen in Zwolle er nog maar eens bij: een natural born killer. Tegen psv-thuis was hij weergeloos. Die jongen zit effe in een wak, maar hij kan geweldig voetballen.

Bij Sneyder en VDV had ik hetzelfde. Jammer alleen dat VDV in zijn laatste 2 seizoenen bij Ajax amper nog iets liet zien.

Andersen is me (nog?) te bleu. Je ziet de klasse. Maar hij komt weinig aan de bal.

columbus
Berichten: 5411
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door columbus » za okt 19, 2013 9:03 pm

Klasse? Ik zie het er nog totaal niet van af. In mijn optiek is hij gewoon een modale middenvelder, niet meer of minder...

Snap zo'n uitspraak ook nooit zo goed. Laat die jongen eerst een behoorlijke wedstrijd in Ajax 1 spelen ipv te tetteren wat het allemaal we biet kan worden.

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Lucas Andersen

Bericht door GangstaRiB » zo okt 20, 2013 8:55 am

Vind em vooral slap in de duels.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Toppie » zo okt 20, 2013 9:49 am

Ik vind hem 3x niks, misschien bij meer wedstrijden?

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Lucas Andersen

Bericht door GangstaRiB » zo okt 20, 2013 10:04 am

Toppie schreef:Ik vind hem 3x niks, misschien bij meer wedstrijden?
Hij straalt ook een beetje gemakzucht uit vind ik. Niet vol in de duels, handelingssnelheid (nog) te laag.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Yopi » zo okt 20, 2013 11:31 am

Doet me een beetje aan Dan Petersen denken.

columbus
Berichten: 5411
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door columbus » zo okt 20, 2013 12:46 pm

Oei, dat betekent dan niet veel goeds, Yopi... Wat ik me er van herrineren kan is dat Dan Petersen niet veel speelde en was vaak geblesseerd.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Yopi » zo okt 20, 2013 3:31 pm

Die wrat, hè? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Marillion » zo okt 20, 2013 3:38 pm

Als er dan ook een type Litmanen achter zit kom ik daar wel overheen. Die Petersen was wel een mooie voetballer overigens.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lucas Andersen

Bericht door Jöhnk » zo okt 20, 2013 3:40 pm

Andersen is dat ook. :biggthumpup.gif:

Die jongen is natuurlijk geen echte rechtsbuiten. In de tweede helft mocht hij meer naar binnen kruipen en toen speelde hij aardig.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Lucas Andersen

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 20, 2013 5:11 pm

Ik heb hem geen bal goed zien raken gisteren. Vond hem vooral dom voetballen, bracht zijn medespelers vaak in de problemen, als hij maar van die bal af is zo leek het. Vraag het maar aan Van Rhijn. Verder is het mooi dat hij zo prachtig lichtvoetig is, maar van dat sierlijke, fluwelen balbehandeling die hier zo vaak wordt genoemd, heb ik echt geen moment kunnen ontdekken bij hem. Om het maar niet te hebben over de manier waarop hij de duels in gaat (is er niet, want dat doet hij toch liever niet).

Hij zal van mij ook genoeg tijd krijgen, maar ik stoor me rond Andersen aan twee dingen; zijn luie, lakse wedstrijdinstelling- laat eens een keertje zien wat je kan, pak die fucking kans! Het tweede is de onverklaarbare positiviteit rondom zijn kwaliteiten. In Ajax 1 heeft hij echt geen bal goed geraakt voorlopig, en bij Jong Ajax ook maar af en toe. Van waar al dat optimisme?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Lucas Andersen

Bericht door Kilroy » ma okt 21, 2013 5:47 am

Ik zie de trainingen natuurlijk niet, maar op de basis van de wedstrijden zie ik geen enkele reden waarom Ajax blij met deze jongen zou moeten zijn.

Plaats reactie