Jasper Cillessen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 02, 2013 11:00 pm

Ik vind zijn spelvoortzettingen bij tijd en wijle echter bloedlink. Ging gisteren een paar keer maar nét goed, of hij schiet hem tegen Balotelli op, danwel levert hem in bij een Milan speler. Ik zit allesbehalve relaxed als Jasper de bal aan de voet heeft en er komt een tegenstander op hem afgelopen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Kilroy » do okt 03, 2013 12:49 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vind zijn spelvoortzettingen bij tijd en wijle echter bloedlink. Ging gisteren een paar keer maar nét goed, of hij schiet hem tegen Balotelli op, danwel levert hem in bij een Milan speler. Ik zit allesbehalve relaxed als Jasper de bal aan de voet heeft en er komt een tegenstander op hem afgelopen.
.
Volkomen juist. Ik had dat in vroegere wedstrijden ook gezien. Hij trapt ook met regelmaat een bal vanuit de hand zo maar over de zijlijn waar geen mens bij kan.
Ik prefereer zelfs Vermeer als hij tenminste met een eerste keus en ingespeelde verdediging speelt. Zo niet dan verliest hij te gauw zelf vertrouwen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » do okt 03, 2013 9:47 am

Ik ben het er ook voor de volle 100% mee eens dat Kenneth Vermeer de betere doelman is. Zowel op de lijn als met het klemvast hebben van ballen als met spelhervattingen.

Maar zolang er in het stadion een soort anti Vermeer stemming heerst, zijn defensie wankel is en Vermeer in de steek laat, kan Cillessen voorlopig maar beter blijven keepen. Al heb ik er zeer grote twijfels over of deze jongen aan het einde van het seizoen nog steeds eerste keus is.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Yopi » do okt 03, 2013 10:55 am

Vermeer maakte de ene na de andere fout. Daar kun je niet omheen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » do okt 03, 2013 10:59 am

Klopt, dit seizoen was het een serie fouten achter elkaar. Eind september was de emmer vol.

Op dit moment moeten we het dus maar met Cillessen doen en daarom ook maar hopen dat hij het zo goed mogelijk doet. Maar een echte topkeeper gaat Jasper C. niet worden is de stellige overtuiging van de fijne neus die ik voor dit soort zaken heb.

Daarom hoop ik op een solide Cillessen tot aan de winterstop. Voor Kenneth zou het dan het beste uitkomen als Jasper op een gegeven moment geblesseerd raakt, Vermeer zijn kans weer kan pakken en ons voor de 4e keer op rij naar een landstitel leidt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door brigade zuid » zo okt 06, 2013 4:02 pm

:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jasper Cillessen

Bericht door WP_Legend » wo nov 20, 2013 11:46 pm

Hoe speelde hij in oranje?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door 999 » wo nov 20, 2013 11:49 pm

Zenuwachtig ....

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jasper Cillessen

Bericht door De Dominee » do nov 21, 2013 8:34 am

Prima.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ramona » do nov 28, 2013 8:21 am


brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door brigade zuid » do dec 12, 2013 7:07 pm

Blijft een verademing die jongen t.o.v Vermeer. Ik neem aan dat zelfs de meest verstokte Vermeer lovers het hier mee eens zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Jöhnk » do dec 12, 2013 7:11 pm

Inderdaad, BZ. Je vraagt je af waarom het zolang geduurd heeft totdat hij erin is gezet. Op de trainingen moet toch al zijn opgevallen dat Cillessen de ballen vaker klemvast heeft etc.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Mr. Ajax » do dec 12, 2013 7:57 pm

Jöhnk schreef:Inderdaad, BZ. Je vraagt je af waarom het zolang geduurd heeft totdat hij erin is gezet. Op de trainingen moet toch al zijn opgevallen dat Cillessen de ballen vaker klemvast heeft etc.

Ik vind ook dat hij het uitstekend doen hoor. Maar ik moet zeggen dat ik zo'n bulk opportunisme niet gewend ben van jou, Johnk. Vermeer heeft het de afgelopen 1,5-2 seizoenen fantastisch gedaan onder de lat. Dan heb ik het niet alleen over zijn buitenaardse reflexen (die buiten kijf staan), maar ook in het meevoetballen ken ik weinig keepers die het beter beheersen dan Kenneth. Ook Cillessen niet.

Natuurlijk heeft hij ook een paar min punten, en had hij begin dit seizoen een afgrijselijke periode. Maar je laat het nu overkomen alsof hij 3 jaar lang alleen maar stond te prutsen onder de lat, en dat het onbegrijpelijk is dat Cillessen (volgens jou op basis van een handvol wedstrijden in de eredivisie en wat trainingen) niet al lang geleden zijn plaats heeft overgenomen. Dat vind ik erg overdreven en oneerlijk.

Ik benadruk weer dat ik heel erg gelukkig ben met Jasper onder de lat momenteel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Jöhnk » do dec 12, 2013 8:09 pm

Ik ben soms best opportunistisch, hoor. :blush.gif:

Vermeer kan heel goed keepen. Op een goede dag is hij niet te passeren. Maar hij is ook een man van foutjes, fouten en blunders. In 2011-2012 had hij een heel zwakke periode, te vergelijken met wat hij aan het begin van dit seizoen deed. Ook vorig seizoen had hij mindere wedstrijden. Het viel toen met name op dat (sommige) aanvallers in de gaten kregen dat Vermeer snel naar de grond gaat. En Vermeer wordt snel onrustig. Als het team onder druk staat, dan raakt hij het overzicht kwijt. Het oprapen van een terugspeelbal tegen Steaua is daar een voorbeeld van.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Mr. Ajax » do dec 12, 2013 10:55 pm

Nou, ik vind dat dat 'onrustige' van hem ook een beetje een eigen leven is gaan leiden op een gegeven moment. Dat bleef maar gezegd worden, terwijl hij op een gegeven moment misschien wel de meest constante Ajacied was, en juist opvallend rustig en zelfverzekerd aan de bal was. Ik kan me nog CL wedstrijden tegen (o.a.) Dortmund en City herinneren waarin hij onder grote druk van de genoemde ploegen de bal keurig en met overtuiging rond bleef spelen achterin, waar menig keeper de bal al lang de 7de ring in had geschoten. Dit werd daarna nog door een paar spelers van Dortmund (weet niet meer precies wie het zei) geprezen.

Voor de rest ben ik het in grote lijnen met je eens, hij heeft zeker zijn mindere punten. Maar het blijft voor mij een held. Een geboren Amsterdammer, echte jongen van de club, en heeft toch een bijzonder groot aandeel in de laatste drie titels. Dat wordt wel eens vergeten/onderschat.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Demosthenes » vr dec 13, 2013 8:30 am

Een geboren Amsterdammer, echte jongen van de club
Is zeker een pluspunt, maar Cillessen pakt gewoon meer ballen en Vermeer was blijkbaar een paar jaar geleden geen "zekerheidje" voor FdB, anders zou Cillessen nooit zijn gehaald. Met Cillessen erbij verdedigt Ajax beter/krijgt Ajax minder tegendoelpunten en we hebben woensdag kunnen zien hoe belangrijk verdedigen is.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » vr dec 13, 2013 8:36 am

brigade zuid schreef:Blijft een verademing die jongen t.o.v Vermeer. Ik neem aan dat zelfs de meest verstokte Vermeer lovers het hier mee eens zijn.
Hij krijgt ook een stuk minder ballen op goal t.o.v. het begin van het seizoen. Verder schopt hij vaker ballen blind weg. Vermeer wilde altijd opbouwen.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jasper Cillessen

Bericht door LucaS » vr dec 13, 2013 8:57 am

Het ziet er nu al een hele tijd erg save uit achterin. En daar heeft Cillessen natuurlijk een heel behoorlijk aandeel in. Ik vind het wel erg sneu voor Vermeer, maar goed, die zal vast wel goed terecht komen. Als hij maar niet zo dom is om naar een Engelse club te gaan.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » vr dec 13, 2013 9:11 am

Ik vind dat Veltman daar een groter aandeel in heeft dan Jasper.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Demosthenes » vr dec 13, 2013 9:15 am

De tweede helft tegen Barcelona deed Veltman niet mee, maar ondanks dat kreeg Barcelona weinig kansen en in die wedstrijd pakt Cillessen net die bal van Neymar en ook tegen Milan zag de verdediging er zonder Veltman niet zo slecht uit, het is niet alleen Veltman, al doet hij het tot nu toe goed.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » vr dec 13, 2013 9:27 am

Klopt. Maar met Vermeer hadden we ook geen tegengoal gehad tegen Milan. Jasper kreeg niet eens een cijfer van GdS.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Arthur » vr dec 13, 2013 10:45 am

Die vrije trap van Balotelli had hij wel goed klem, want een rebound was erin gegaan. Dat is ook precies wat Ajax zoekt in een keeper natuurlijk, dat hij die paar keer dat hij wat te doen krijgt dat ook goed doet. Je hebt zat keepers die pas lekker in de wedstrijd komen als ze veel te doen krijgen, maar dat is bij Ajax natuurlijk niet vaak het geval.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Yopi » vr dec 13, 2013 11:08 am

Cilessen straalt meer rust uit dan Vermeer. Vermeer heeft iets zenuwachtigs, dat komt door zijn motoriek.

Vermeer is wel beter bij strafschoppen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Arthur » vr dec 13, 2013 11:14 am

Yopi schreef:Vermeer is wel beter bij strafschoppen.
Dat is zeker een belangrijk punt in de vergelijking. Vorig seizoen heeft Vermeer volgens mij vrijwel alle strafschoppen tegen gestopt, terwijl Cillessen er naar eigen zeggen nog nooit een heeft tegengehouden.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » vr dec 13, 2013 11:21 am

Arthur schreef:Die vrije trap van Balotelli had hij wel goed klem, want een rebound was erin gegaan. Dat is ook precies wat Ajax zoekt in een keeper natuurlijk, dat hij die paar keer dat hij wat te doen krijgt dat ook goed doet. Je hebt zat keepers die pas lekker in de wedstrijd komen als ze veel te doen krijgen, maar dat is bij Ajax natuurlijk niet vaak het geval.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie