Viktor Fischer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2013 12:31 pm

Marillion schreef:Zijn gedrevenheid zit 'm volgens mij wat in de weg. Zo was hij de afgelopen weken veel te veel op zoek naar zijn doelpunt. Het gaat echter niet om zijn statistieken maar om die van Ajax. Dat moet De Boer hem zien bij te brengen.
Fischer komt er wel. Neemt net als Depay (die m.i. verder is) vaak teveel hooi op de vork. Maar die jongens hebben het zelfbewustzijn om te willen laten zien dat ze iets aparts hebben, waaraan het bij vele anderen ontbreekt. Al doende leren ze dat te kanaliseren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » ma nov 25, 2013 12:33 pm

Die gedrevenheid heeft ook zeker positieve kanten. Ik vond hem er de laatste periode echter in doorslaan. Het is teveel gericht op graag zelf een doelpunt willen maken en dat gaat ten koste van zijn spel.

Ik zie 'm er ook wel uitkomen. Voetballen kan hij wel.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Viktor Fischer

Bericht door De Dominee » ma nov 25, 2013 12:42 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef:Zijn gedrevenheid zit 'm volgens mij wat in de weg. Zo was hij de afgelopen weken veel te veel op zoek naar zijn doelpunt. Het gaat echter niet om zijn statistieken maar om die van Ajax. Dat moet De Boer hem zien bij te brengen.
Fischer komt er wel. Neemt net als Depay (die m.i. verder is) vaak teveel hooi op de vork. Maar die jongens hebben het zelfbewustzijn om te willen laten zien dat ze iets aparts hebben, waaraan het bij vele anderen ontbreekt. Al doende leren ze dat te kanaliseren.
Toch vraag ik me af of hij niet beter uit de verf komt als spits.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2013 1:15 pm

De Dominee schreef: Toch vraag ik me af of hij niet beter uit de verf komt als spits.
Momenteel in dit Ajax niet natuurlijk. Hij is te zeer op zichzelf gericht. Degene die in de spits speelt binnen dit Ajax dient vnl. 'in dienst van' te spelen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door peter » ma nov 25, 2013 4:38 pm

De observering van Feest dat het om een 'type Cassano' gaat, zie ik overigens steeds sterker terug.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2013 4:42 pm

Peter schreef:De observering van Feest dat het om een 'type Cassano' gaat, zie ik overigens steeds sterker terug.
Inderdaad. Een beetje alles of niets met hem.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Zuidema » ma nov 25, 2013 7:35 pm

wimpey schreef: Fischer komt er wel. Neemt net als Depay (die m.i. verder is) vaak teveel hooi op de vork. Maar die jongens hebben het zelfbewustzijn om te willen laten zien dat ze iets aparts hebben, waaraan het bij vele anderen ontbreekt. Al doende leren ze dat te kanaliseren.
Ik hoop dat laatste van harte. Gezien zijn reacties na dat intikkertje en na een matige pot tegen Heracles lijkt hij zich helaas nog steeds flink op te fokken en beseft hij blijkbaar ook nog steeds niet waardoor hij blokkeert en er zo bar weinig lukt. Zoals gezegd, Fischer is jong, er kan nog veel veranderen. Maar ik vrees dat het met dat (te?) perfectionistische Razende Roeltje-karakter van hem wel effe zal gaan duren, voordat het tot hem doordringt hoe averechts zo'n te hoge meetlat werkt. En hoezeer hij daarmee uiteindelijk alleen maar zichzelf te pakken heeft en zichzelf tekort doet met al zijn talent.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Yopi » ma nov 25, 2013 10:26 pm

Een aparte jongen. Hij praat maar raak.

Hij is te gefixeerd, denk ik. Cruijff zei in zo'n geval: doe gewoon je taak.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Zuidema » ma nov 25, 2013 11:57 pm

Yopi schreef:Een aparte jongen. Hij praat maar raak.

Hij is te gefixeerd, denk ik. Cruijff zei in zo'n geval: doe gewoon je taak.
Ajaciedjuh noemde het hierboven al: Fischer hoeft echt niet het manneke te zijn dat 3 keer per wedstrijd scoort. En zoals ik Fischer bezig zie, zou het me niks verbazen dat dat toch wel in zijn knar rondzingt. Ambitie, drive, perfectionisme, belangrijk en bijzonder willen zijn? Prima, zie ik graag bij een speler. Maar het wordt een ander verhaal als het doorslaat in obsessies en je jezelf door veel te hoge eisen en daardoor oplopende frustraties de vernieling in helpt. Dat voetbaltalent van Viktor zit wel snor naar mijn mening. Hij mag nog wel wat sluwer worden, maar dat komt nog wel. Zijn grootste klus, zijn grootste uitdaging zal zijn om die bovenkamer van hem in het gareel te krijgen. Lukt hem dat, dan is ie volgens mij spekkoper. En zijn we hem ook rap kwijt.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Demosthenes » di nov 26, 2013 6:57 am

Yopi schreef:Een aparte jongen. Hij praat maar raak.

Hij is te gefixeerd, denk ik. Cruijff zei in zo'n geval: doe gewoon je taak.
Is er iets waar Cruijff waar geen oneliner als oplossing heeft?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Yopi » di nov 26, 2013 9:43 am

Soms helpt het als een trainer zich in de speler verplaatst. En kan hij met een paar simpele woorden de stress wegnemen.

Bergkamp daarover:
Hij kan zich nog die ene koude maandagavond herinneren, toen de training plotsklaps werd overgenomen door iemand anders. Opeens stond daar in het schrille kunstlicht de trainer van Ajax 1 langs de lijn: Johan Cruijff. ‘Op dat moment beseften we eigenlijk niet wat er gebeurde. Pas de weken daarna spookte het door je hoofd: “godsamme, Johan Cruijff heeft ons getraind!” Sindsdien is er altijd een connectie gebleven.’


Cruijff liet Bergkamp in december 1986 debuteren in het eerste. ‘Hij plukte me van de bank en zei heel simpel: “gewoon doen wat je ook bij de jeugd doet. Je staat op rechts. Huppekee.”. Het meest nerveuze moment had hij toen al achter de rug. Dat was toen hij voor de wedstrijd in de kleedkamer de spelers een handje had gegeven. ‘Ik wist niet waar ik kijken moest.’
Bergkamp kan zijn Ajax-tijd niet los zien van Cruijff. ‘Ik heb veel aan hem te danken. Hij beschermde me. Ik herinner mij een wedstrijd tegen Den Haag. De eerste helft stond ik rechtsbuiten. Aan de overkant zat het beruchte Den Haag-publiek. Normaal zou ik in de tweede helft aan die kant hebben gespeeld. Maar dan wisselde Cruijff me in de rust. Terwijl ik echt niet slecht speelde.’ Ook op financieel gebied ontfermde Cruijff zich over zijn pupil. ‘In het eerste jaar was ik nog geen contractspeler. Terwijl ik wel bij veel wedstrijden en Europacupduels was. Hij zorgde er in het contract daarna met terugwerkende kracht voor dat ik alsnog de premies van het jaar daarvoor kreeg. Cruijff was dan wel de coach, maar hij dácht als een aanvoerder, als een speler.’
Wat doet De Boer om Fischer te helpen?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Baseman » di nov 26, 2013 10:51 am

Hem opstellen en hem de kans geven?
Hij beschermde me. Ik herinner mij een wedstrijd tegen Den Haag. De eerste helft stond ik rechtsbuiten. Aan de overkant zat het beruchte Den Haag-publiek. Normaal zou ik in de tweede helft aan die kant hebben gespeeld. Maar dan wisselde Cruijff me in de rust.
Het kan aan mij liggen, maar door dit stukje komt Bergkamp over als een enorm watje...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door 999 » di nov 26, 2013 11:02 am

Denk eerder dat Bergkamp als een natte krant stond te ballen ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Yopi » di nov 26, 2013 11:36 am

Baseman schreef: Het kan aan mij liggen, maar door dit stukje komt Bergkamp over als een enorm watje...
Dat vond Johan Derksen destijds ook. Bergkamp was te week en zou het daarom niet halen, beweerde hij. Foutje... :smallgrin.gif:

Bergkamp is juist een sterke persoonlijkheid. Hij weet precies wat hij wil. Hij is niet ontspoord, zoals veel straatjongens die prof zijn geworden. Hij heeft geen vijf kinderen bij drie vrouwen, ramt niet op zijn partner in met een boksbeugel, is nergens aan verslaafd en laat niet zijn broek zakken om te bewijzen dat hij ballen heeft.

Maar over Fischer: hij komt ook uit een net gezin. Misschien twijfelt hij meer dan een ander. Dan moet je hem dus helpen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Viktor Fischer

Bericht door Bert » di nov 26, 2013 11:46 am

Fischer is vooral enorm jong. Op zijn leeftijd speelde Suarez - een jongen met een volledig andere achtergrond maar wel iemand die soms kon lijden aan zijn eigen bewijsdrang, net als Fischer - misschien net bij Groningen. Ik vind de twijfels die hier geopperd worden dan ook nogal potsierlijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Yopi » di nov 26, 2013 11:53 am

Hij raakt geen bal. Vandaar die twijfels.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Viktor Fischer

Bericht door Bert » di nov 26, 2013 11:58 am

Ik zie vooral karakterologische twijfels geuit worden. Mag een jongen van negentien een beetje onevenwichtig zijn? Daarbij speelt hij niet goed, maar toch ook weer niet waanzinnig slecht. Schijnt erbij te horen, hè? Eerst word je gebombardeerd tot supertalent en als je daarna niet voldoet aan de maatstaven die anderen je opleggen, dan kun je gelijk helemaal niets. Potsierlijk dus.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Yopi » di nov 26, 2013 12:35 pm

Dat mag, maar hij moet er niet in blijven hangen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » di nov 26, 2013 1:18 pm

Hij kan wel 19 zijn maar dat wil niet zeggen dat er geen twijfels kunnen zijn. Natuurlijk, hij moet de tijd krijgen om zich te ontwikkelen. Maar er zijn genoeg jonge spelers geweest die wel talent hadden maar niet alles uit hun mogelijkheden hebben gehaald omdat ze het mentaal niet goed op een rijtje hadden om te slagen als topsporter.

De tijd zal ons leren hoe hij zich ontwikkelt. Voorlopig heb ik er wel vertrouwen in dat hij er komt. Die drang naar succes is namelijk van de andere kant gezien ook weer een kwaliteit van hem. Hij moet alleen de balans zien te vinden. Zelf en met behulp van de technische staf. Ik denk dat de beschikbare oud spelers hem daar goed bij kunnen helpen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Toppie » zo feb 02, 2014 7:00 pm

Ik vraag mij echt serieus af of Victor het ooit gaat maken hij is zo erg wisselvallig en mist toch tevaak 100% kansen :anew.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Toppie » zo feb 02, 2014 7:31 pm

Ik vraag mij echt serieus af of Victor het ooit gaat maken hij zo erg wisselvallig en mist toch tevaak 100% kansen :anew.gif:

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 8:39 am

Toppie schreef:Ik vraag mij echt serieus af of Victor het ooit gaat maken hij is zo erg wisselvallig en mist toch tevaak 100% kansen :anew.gif:
Die hij vaak zelf creëert... Die kans van gisteren moet ie met rechts plaatsen i.p.v. met links schieten. Z'n eindfase (passing, afronding) is te gehaast en onzuiver. Ik vraag me af of je dat eruit krijgt, die jongen is type rokende vulkaan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » ma feb 03, 2014 11:26 am

Het gekke is dat hij in het begin juist wel de rust wist te bewaren als hij voor het doel kwam. Maar als het een paar keer niet lukt raakt hij gefrustreerd. Het is een heethoofd. Ik denk niet dat hij dat helemaal gaat kwijtraken. Maar een beetje minder zou wel prettig zijn.

Viktor maakt een erg moeilijk seizoen door. Hopelijk kan hij er in de laatste fase wat doorheen komen. Ik denk dat hij er baat bij heeft als we De Jong de rest van het seizoen in de spits kunnen opstellen. Dat geeft rust en een aanspeelpunt waar hij wat mee kan.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Viktor Fischer

Bericht door Bert » ma feb 03, 2014 11:32 am

Die jongen is 19. Is het heel raar dat Bojan, vier jaar ouder, iets anders beoordeeld wordt?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Lionel » ma feb 03, 2014 11:40 am

Nee. Maar dat betekent niet dat Fischer niet gewisseld mag worden als hij slecht speelt.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie