Mike van der Hoorn

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Yopi » wo jan 29, 2014 11:07 am

Bert schreef:Van der Hoorn komt er wel, denk ik. Hij ontwikkelt zich sinds de zomer sneller dan Denswil, gebiedt de eerlijkheid te zeggen.
De Boer, Stam, Wouters, ze hebben allemaal vertrouwen in die jongen. Ik schrijf hem nog niet af.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41037
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » wo jan 29, 2014 11:13 am

Het zou wel de grootste heropstanding sinds tijden zijn. Ik bedoel, zijn optredens in het eerste elftal hadden toch behoorlijk wat weg van Bambi on ice.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Bert » wo jan 29, 2014 11:34 am

wimpey schreef:De vraag is echter of je 4 M moet betalen voor iemand in opleiding. Waarvan je niet weet of ie dat "in opleiding" ooit ontgroeit. Aan dergelijke poespas zou Ajax zich niet meer wagen. Neem dan maar iemand onder handen die je al in huis hebt of investeer veel minder in een jongere speler dan VDH.
Dat is een andere vraag inderdaad. Overigens is Van der Hoorn natuurlijk niet oud. Hij is pas 21! Waanzinnig jong voor een verdediger. Daarnaast kun je je afvragen of er in de opleiding van Ajax überhaupt iemand rondloopt met de fysieke mogelijkheden en de gedrevenheid van Van der Hoorn.

Marillion, je beoordeelt hem op zijn optredens in het eerste, zeg je. Dat zijn een paar (twee competitie, vier CL) invalbeurten aan het einde van de wedstrijd en één wedstrijd in de beker. Het is wat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41037
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » wo jan 29, 2014 11:40 am

Ja, wat moet ik dan? Dat is wat ik van hem heb gezien. Dat geef ik er netjes bij aan zodat iedereen weet welke waarde je aan dat oordeel kunt hechten.

Voorlopig is er denk ik geen AT'er te vinden die op basis van zijn optredens bij het eerste mogelijkheden zag. Het feit dat hij uit de selectie is gevallen en de berichten dat hij het er moeilijk mee had pleiten ook niet in zijn voordeel. Dát is de informatie waar de meeste mensen het mee moeten doen als ze hun mening geven over deze speler.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 29, 2014 11:46 am

Ik heb er nog wel vertrouwen in! :666.gif:


Ik vind hem vooral kwetsbaar tegen wendbare spelers. Daar zal hij zichzelf moeten verbeteren. Fysiek, karakter, kopkracht en ook opbouwend is hij helemaal niet zo slecht. Heeft een redelijke inspeelbal en crossbal.

Bijna alle aankopen hebben het moeilijk het eerste jaar, dus van mij krijgt hij nog even respijt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Yopi » wo jan 29, 2014 11:47 am

Tot op heden presteert hij onvoldoende inderdaad. Het gaat erom of er nog rek in zit. Dat kan ik zo niet beoordelen.

Van Gaal stelde ooit een jonge Fin op als rechtshalf. Die jongen deed het zo slecht dat hij nog in de eerste helft werd gewisseld. Die gaat het niet halen, dacht iedereen toen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Bert » wo jan 29, 2014 11:47 am

Marillion, jij hebt het over 'de grootste wederopstanding sinds tijden'. Dat lijkt me overdreven, daar haast niemand hier een fatsoenlijk oordeel over hem kan vellen. Die jongen heeft tijd nodig om zich aan te passen. Vrijwel alle aankopen hebben tijd nodig om zich aan te passen, elders en zeker ook bij Ajax. Het pleit mijns inziens voor de verantwoordelijken bij Ajax dat ze Van der Hoorn die tijd geven én nadrukkelijk met hem aan de slag blijven. Dát is de manier om spelers verder te helpen. Kant-en-klare spelers vind je nu eenmaal enkel bij clubs als Real.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door InnerHarbour » wo jan 29, 2014 12:45 pm

Die Blind is als lachwekkende linksback 3 jaar lang de hand boven het hoofd gehouden door bepaalde groeperingen hier AT maar van de Hoorn, een paar invalbeurtjes waar hij het inderdaad niet goed doet, hup weg ermee.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41037
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » wo jan 29, 2014 12:58 pm

Jij neemt het alleen maar voor hem op omdat hij langer dan 1.75m is. :smallgrin.gif:

Laat ik het zo zeggen. Ik hoop van harte dat hij het gaat redden bij Ajax. En gezien de ervaring met het oordeel van De Boer wacht ik vol spanning af. Maar als ik naar zijn entree kijk zou het voor mij toch echt een grote verrassing zijn. Ik was overigens vooraf al niet enthousiast. Natuurlijk hebben nieuwe spelers vaak tijd nodig. Maar iemand die in mijn ogen zo moeizaam is gestart heb ik het niet vaak zien redden. Doet hij dat alsnog dan ben ik echt (positief) verrast.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 30, 2014 11:37 pm

Ik sprak laatst een verstokte Utrechtfan, die mij ervan verzekerde dat Van der Hoorn een sterke verdediger was, zeker in de duels. Hij verbaast zich over de huidige ontwikkeling. Het is in ieder geva, het oordeel van iemand die Van der Hoorn vorig seizoen heel vaak heeft zien spelen. Ik heb dus nog wat hoop.
Overigens: Veltmans optredens van vorig seizoen (ik zeg: sprinten tegen Theo J) leverde hier op AT ook bepaald geen posts op alsof hij hét zekerheidje van dit seizoen zou worden. En maakte in recente wedstrijden toch ook wat foutjes die héél dom waren en gelukkig voor hem niet werden afgestraft.

Kortom: laten we Mike gewoon eens de tijd geven.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Kilroy » di mar 04, 2014 6:34 pm

Zijn er echt nog mensen in Nederland die nog niet geleerd hebben dat vdHoorn een falikante miskoop was? Wordt nog steeds verkozen voor Jong Oranje? Gee, het lijkt Obama wel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Cruijff » do mar 06, 2014 1:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik sprak laatst een verstokte Utrechtfan, die mij ervan verzekerde dat Van der Hoorn een sterke verdediger was, zeker in de duels. Hij verbaast zich over de huidige ontwikkeling. Het is in ieder geva, het oordeel van iemand die Van der Hoorn vorig seizoen heel vaak heeft zien spelen. Ik heb dus nog wat hoop.
Ben ervan overtuigd, als Ajax Van der Hoorn niet zo vroeg in de zomer had vastgelegd maar nog even bij Utrecht met voorronde EL wedstrijden in het ritme had laten komen, dan was Utrecht er niet uitgeknikkerd door Differdange.

Dan zouden ze gewoon de poulefase EL hebben gehaald of wie weet, net zoals AZ, nu gewoon nog steeds in het toernooi hebben gezeten.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10305
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door WP_Legend » do mar 06, 2014 2:07 pm

Ik zou hem volgend jaar verhuren aan een subtopper. Feyenoord of Heerenveen ofzo...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Demosthenes » ma mar 17, 2014 9:00 pm

Bron AS.
'Van der Hoorn niet voor de basis gehaald'
BvdPloeg, 17-03-2014 13:36, 4275 views, Studio Voetbal |
Krijg 50 euro kado als je nu gaat weddden.
UITLEG - Frank de Boer heeft zondagavond tijdens Studio Voetbal benadrukt dat Mike van der Hoorn niet voor een basisplaats is gehaald bij Ajax. De verdediger, die voor vier miljoen euro overkwam van FC Utrecht, diende als concurrent van Joël Veltman, die de strijd gewonnen heeft.
Niet voor een basisplaats, is dat letterlijk zo gezegd? In dat geval had er wel een goedkopere variant uit de hoge hoed getoverd kunnen worden, dan die vier miljoen + handgeld + fee voor de makelaar + jaren salaris.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41037
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » ma mar 17, 2014 9:52 pm

Kan het me haast niet voorstellen dat het zo is gezegd. Het zal eerder in de lijn zitten dat hij niet per definitie een basisplaats zou krijgen. Voor die plek waren er twee kandidaten en dat heeft hij verloren. Ok, nuanceverschil. Maar zoals het in dat bericht staat lijkt het haast alsof hij gehaald is als selectievulling. Dat kan ik me niet voorstellen als je 4 miljoen betaald.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Zuidema » ma mar 17, 2014 11:24 pm

Marillion schreef:Kan het me haast niet voorstellen dat het zo is gezegd. Het zal eerder in de lijn zitten dat hij niet per definitie een basisplaats zou krijgen. Voor die plek waren er twee kandidaten en dat heeft hij verloren. Ok, nuanceverschil. Maar zoals het in dat bericht staat lijkt het haast alsof hij gehaald is als selectievulling. Dat kan ik me niet voorstellen als je 4 miljoen betaald.
Hieronder het linkje naar SV van gisteravond. Vd Hoorn komt vanaf ongeveer 24.00 aan de orde.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1404561

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Cruijff » ma mar 17, 2014 11:25 pm

Jep, heeft Frank letterlijk zo gezegd.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Lionel » di mar 18, 2014 9:35 am

Ik snap deze aankoop echt niet... Dit vind ik haast nog erger dan de 16 miljoen die betaald is voor Sulejmani.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41037
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » di mar 18, 2014 9:49 am

Hmm, het komt er inderdaad wat lullig uit. Toch denk ik dat je het wel zo moet begrijpen als dat hij gewoon samen met Veltman mocht gaan strijden om die plek in de defensie. Hij is gehaald omdat ze wel degelijk dachten dat hij een goede verdediger was. Anders betaal je ook geen 4 miljoen natuurlijk.

Enige wat voor hem spreekt is dat hij nog maar 21 is en weinig ervaren is. Er zou dus nog groei in moeten zitten. Maar eerlijk is eerlijk, ik zie het hem bij Ajax absoluut niet redden. Ik neem aan dat er op het moment geen club is die hem wil kopen. Verhuur is denk ik nu de beste optie. Hij moet denk ik op eredivisie niveau spelen.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Demosthenes » di mar 18, 2014 11:15 am

Hij moet denk ik op eredivisie niveau spelen.
Deed hij al bij Utrecht; een jaar later hem weer zo'n club laten spelen, zal hem niet beter maken, vrees ik.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41037
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » di mar 18, 2014 11:20 am

Het lijkt me voor hem toch beter dan wedstrijden bij Jong Ajax spelen.

Als hij niet op het niveau zit om volgend jaar structureel wedstrijden in het eerste van Ajax te spelen moet je toch wat. Nog een seizoen Jupiler League kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Nil volentibus arduum

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Kaboem » di mar 18, 2014 11:25 am

Hij zal wel verhuurd worden aan Groningen.
Bertje for President!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » di mar 18, 2014 11:26 am

Kaboem schreef:Hij zal wel verhuurd worden aan Groningen.
Boem, raak! :headbang.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Cruijff » di mar 18, 2014 11:38 am

Rishi schreef:Ik snap deze aankoop echt niet... Dit vind ik haast nog erger dan de 16 miljoen die betaald is voor Sulejmani.
Ik niet.

DelToro
Berichten: 1263
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door DelToro » di mar 18, 2014 11:52 am

Onze vriend liet zich tegen tegen Achilles 29 weer van zijn beste kant zien. Weet iemand wat hij vanaf 00:42 van plan was? Bij 1:37 ziet hij er niet zo gek veel beter uit. Man man wat een prutser :drecul.gif:

Plaats reactie