Ricardo Kishna

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Hermann
Berichten: 211
Lid geworden op: za mei 31, 2014 8:52 am

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door Hermann » za mar 14, 2015 2:30 pm

Dat Mino daar connecties heeft moge duidelijk zijn. Dat gecombineerd met het in het afgelopen jaar al 20.000 keer linken van Kishna en Juve zegt mogelijk iets over de vervolgstap(pen).

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door zeux » za mar 14, 2015 2:50 pm

Kishna naar psv zou wel een koekie zijn
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door Jöhnk » za mar 14, 2015 2:58 pm

Kan wimpey weer zeuren hoe goed ze zijn. :666.gif:

Kishna maakt De Jong topscorer met 30+ doelpunten.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door Neefkens » za mar 14, 2015 2:59 pm

Dat kan helemaal niet zonder dat Ajax het goed vindt. En dat vinden ze niet goed.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door Scherrer » za mar 14, 2015 3:03 pm

Neefkens schreef:Dat kan helemaal niet zonder dat Ajax het goed vindt. En dat vinden ze niet goed.
Marc Overmars is incapabel genoeg om dit goed te vinden. Of anders zou het me gezien de onkunde van Overmars ook niet verbazen als er een afkoopsommetje van 5 miljoen in het contract van Kishna staat.
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door Marillion » za mar 14, 2015 3:04 pm

He, vervelend dit. Op zo'n relletje zit ik niet te wachten. Niemand neem ik aan. Hoewel Kishna er nog lang niet is heeft hij wel iets bijzonders. Ik was blij met zijn doorbraak en zou het dan ook erg jammer vinden als er geen vervolg meer in zou zitten bij Ajax.

Overigens ben ik van mening dat hij dit seizoen voldoende speeltijd heeft gehad. Af en toe maakte hij absoluut indruk maar we moeten nu ook niet doen alsof hij wekelijks de sterren van de hemel stond te spelen. Het was nog te vaak niet en te weinig wel goed. Tel daarbij op zijn geschiedenis met blessures en het is helemaal niet vreemd dat hij niet elke wedstrijd 90 minuten heeft gespeeld.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door mattie » za mar 14, 2015 3:09 pm

Goh als ik moet kiezen tussen Schone of Kishna.. tja dan heb ik mijn keuze snel gemaakt..
maar he Ajax heeft FdB en die heeft inderdaad liever spelers als Schone..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door Yopi » za mar 14, 2015 3:11 pm

Welja, laten we alvast beginnen met zwartepieten. :excited.gif:

Spelers die weg willen gaan weg. Daar doe je niets aan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door Marillion » za mar 14, 2015 3:15 pm

Dit heeft niets met Schöne te maken. Kishna speelt gewoon als hij wekelijks laat zien wat hij waard is.

En Schöne speelt de laatste tijd inderdaad niet goed maar daar zijn ook wel wat redenen voor aan te voeren. Zo speelt hij regelmatig op verschillende posities. Dat helpt niet altijd om je vorm te behouden. Die jongen is gewoon een hele bruikbare selectiespeler en het is niet meer dan logisch dat Ajax hem een nieuw contract heeft geboden. Je hebt er sowieso meer dan elf nodig hoor.

Los van de potentie van Kishna. We kunnen het er hier toch wel over eens zijn dat hij niet iedere wedstrijd even sterk is? De momenten waarop hij zijn extra klasse laat zien zijn nog vrij spaarzaam hoor.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 14, 2015 3:30 pm

En daar mag de nadruk op..... erg spaarzaam. Talent genoeg, maar het komt er maar zelden uit.

Desalniettemin zou ik het jammer vinden, maar als hij niet graag bij Ajax wil spelen, dan rot hij maar op (dat geldt voor alle spelers).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door zeux » za mar 14, 2015 3:33 pm

Het downsizen van Kishna is alweer begonnen. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door Marillion » za mar 14, 2015 3:36 pm

Jij ziet hem wel bijna wekelijks schitteren?

Moet je luisteren. Ik zou het ontzettend jammer vinden als hij bij Ajax zou vertrekken. Van Kishna en El Ghazi kan ik af en toe genieten. Leuke buitenspelers met potentie om door te groeien. Maar voorlopig geeft hij ook nog vaak genoeg helemaal niet thuis. Of zijn z'n acties volkomen ineffectief. Bijvoorbeeld 4 scharen maken en nog gewoon tegenover de verdediger staan. Kortom, hij is een talent met potentie maar is er nog niet.

Als het aan mij ligt verlengd hij zijn contract en krijgt hij de komende jaren de ruimte om uit te groeien tot een onbetwiste basisspeler. Maar dan moeten club en speler er wel met elkaar uitkomen. Die verhalen van Raiola die we de afgelopen tijd namens hem mochten horen vond ik wat ongepast voor een jongen met zijn status.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door Yopi » za mar 14, 2015 3:38 pm

Nee hoor. Kishna in een groot talent. Kan (met nadruk op kán) heel goed worden. Vooropgesteld dat hij fit blijft en de juiste keuzes maakt. Overigens lijkt een transfer naar Italië me géén goede keuze.

Rustig afwachten wat er aan de hand is. Wat een paniek, zeg! Misschien heeft die jongen zich verslapen of zo. Vervolgens komt JVG, die ongeveer nooit nieuws brengt dat klopt, iets over Kishna en PSV en iedereen schiet in de stress.

Even los van alles: waarom zou Kishna naar PSV gaan? Wat schiet hij daar mee op?

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door Neefkens » za mar 14, 2015 4:22 pm

Scherrer schreef:
Neefkens schreef:Dat kan helemaal niet zonder dat Ajax het goed vindt. En dat vinden ze niet goed.
Marc Overmars is incapabel genoeg om dit goed te vinden. Of anders zou het me gezien de onkunde van Overmars ook niet verbazen als er een afkoopsommetje van 5 miljoen in het contract van Kishna staat.
Jij víndt Overmars incapabel, dat is heel wat anders.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door Arthur » za mar 14, 2015 4:28 pm

Geen idee wat er nu aan de hand is natuurlijk, maar dat Kishna niet lang bij Ajax zal spelen was vanaf dag 1 al wel te voorspellen.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Mano » za mar 14, 2015 5:05 pm

Kishna uit selectie gezet (tegen Heereveen)

Ajax-trainer Frank de Boer heeft Ricardo Kishna niet nodig tegen SC Heerenveen. De aanvaller is om disciplinaire redenen buiten de wedstrijdselectie gelaten.
Ajax maakte het nieuws zaterdag zelf bekend via de officiële kanalen. Over het hoe en waarom van de straf doet de club verder geen uitspraken. Het is niet de eerste keer dit seizoen dat Kishna omstreden is in Amsterdam. Eerder liet diens zaakwaarnemer Mino Raiola zich al uit over de vermeende verstoorde relatie tussen zijn cliënt en De Boer.

Naast Kishna ontbreekt ook de geschorste Nick Viergever. Queensy Menig en Jairo Riedewald zijn de vervangers van het afwezige tweetal. Het zijn de enige twee wijzigingen ten opzichte van de wedstrijdselectie van afgelopen donderdag, toen Ajax met 1-0 verloor bij Dnjepr Dnjepropetrovsk. Komende zondag trappen Heerenveen en Ajax om 14.30 uur af in het Abe Lenstra Stadion.
bron VI

Onder invloed van Mino? :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Yopi » za mar 14, 2015 5:59 pm

Kishna is niet uit de selectie gezet, neem ik aan. Hij mag morgen niet mee.

Valt nog weinig over te zeggen. We zouden eerst van de hoed en de rand moeten weten.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Rooie » za mar 14, 2015 6:02 pm

Mike Verweij ‏@MikeVerweij 1 min.1 minuut geleden
#Kishna buiten selectie #Ajax vanwege een woordenwisseling met @FrankRonald1970 over de warming up. Niks meer, niks minder
:excited.gif:

In het gareel, jongens.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Duke » za mar 14, 2015 6:12 pm

Bijzonder inderdaad, als dat de reden is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Yopi » za mar 14, 2015 6:14 pm

Woordenwisseling, dat kan van alles zijn. :confused.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015

Bericht door zeux » za mar 14, 2015 6:22 pm

Marillion schreef:Jij ziet hem wel bijna wekelijks schitteren?
Nee, al zie ik wel potentie. Kan nog alle kanten op bij die jongen volgens mij. Gozer is 19 of zo toch? Blessuregevoelig ook, dus dat kan ook nog roet in het eten gooien.

Mijn opmerking is echter ook wat fundamenteler bedoeld.

Het beleid is: vanuit de jeugd het 'nieuwe Ajax' opbouwen. Ook bij aankoopbeleid wordt daar rekening mee gehouden. Krijgt dat jonge talent geen barrières voor de kiezen, in de vorm van aankopen die op 'hun' positie spelen? Ik noem dat het 'rode loper'-beleid. Alle 'ballen' (kwa ontwikkeling van het Eerste) op dit soort jongens.

Als je zo'n beleid hebt, is het ook wel fijn als er echt talenten zijn of zitten aan te komen. Dus lees ik continu in de topics over de jeugd dat er een fantastische lichting aan zit te komen. Wat het beleid dus rechtvaardigt. En volgens mij behoorde Kishna ook tot die tsunami aan talent die het Eerste zal gaan vormen en waarvoor plekken vrij gehouden moeten worden.
Vervolgens komt er zand in de wagen, gaat een zaakwaarnemer een beetje opportunistisch lopen duwen en trekken aan zo'n jongen, dat lijkt te lukken en 'ineens' was zo'n jongen eigenlijk toch wel niet zo heel erg goed. Ondertussen houden we voor dat soort jeugd wel - als beleid - de plekken in het eerste vrij. En worden ze 'omhoog' gepraat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Lionel » za mar 14, 2015 6:37 pm

Als Kishna bijdehand is zou ik hem lekker een jaar laten rotten op de training en tribune. Meesturen mst alle uitwedstrijden en vervolgens op de tribune zetten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Marillion » za mar 14, 2015 6:46 pm

@Zeux: Ik zou het dan ook ontzettend jammer vinden als Kishna en Ajax uit elkaar gaan. Hij heeft de potentie om een toegevoegde waarde te worden voor ons. Wat mij betreft speelt hij gewoon nog een paar jaar bij Ajax en laat hij in de loop van die periode zien wat hij allemaal kan.

Maar op dit moment is het allemaal nog erg wisselvallig. En dat kan ik niet rijmen met de kritiek die via Raiola dan een aantal keren naar buiten komt. Het is niet zo dat hij wekelijks beslissend is maar dat de grote boze trainer hem niet op wil stellen. Hij wekt daarmee niet de indruk dat hij aan een aantal seizoenen ontwikkeling bij Ajax denkt. Iets wat hem op zich natuurlijk vrij staat.

Ik ben benieuwd waar de kiem van dit probleem ligt. Is hij op zoek naar een snelle transfer? Weet hij zich niet professioneel te gedragen? Of gaat De Boer niet goed met hem om? Op deze manier schiet het in ieder geval niet op. We spelen zondag een belangrijke wedstrijd en hij is er nu niet bij. Dat is niet prettig voor Ajax maar ook niet voor Kishna. Wat als Zivkovic nu zijn kans grijpt?
Lionel schreef:Als Kishna bijdehand is zou ik hem lekker een jaar laten rotten op de training en tribune. Meesturen mst alle uitwedstrijden en vervolgens op de tribune zetten.
Nou, dan moet hij wel heel wat misdaan hebben. Dat is namelijk nogal wat. Zowel voor Ajax als voor Kishna.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Yopi » za mar 14, 2015 6:56 pm

Die redenering snap ik wel maar gaat niet op. Er zullen altijd grote talenten mislukken. Van de (laten we zeggen) vijf zullen er een of twee doorbreken. En lang niet altijd weet je welke twee.

Kishna moet de laatste stap nog zetten. Van toptalent naar vaste waarde. Dat is zeker niet de kleinste stap.

Gebruikersavatar
Hermann
Berichten: 211
Lid geworden op: za mei 31, 2014 8:52 am

Ricardo Kishna

Bericht door Hermann » za mar 14, 2015 7:28 pm

Of gewoon voor 26 miljoen verpatsen aan de Oude Dame. Doei!

Ik ben echt zó klaar met al dat gezeik en gezeur. En waarom nu weer? Om een warming-up? In het gareel, Rico. Of vertrek gewoon. Put up, or shut up.

Plaats reactie