Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11933
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » zo jul 23, 2017 6:26 am

Ja maar dan mogen ze Cassierra als combikorting er wel gratis bij he :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door 999 » zo jul 23, 2017 10:26 am

Mocht Dollberg nu al kiezen voor het geld ben ik bang dat ie het niet gaat redden.Overigens, het is ook nog afwachten wat hij gaat laten zien in zijn tweede seizoen hé .

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Gaizka1985 » zo jul 23, 2017 2:56 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:120 miljoen erbij op de bank en dan de spelers hier laten blijven? Wat roken jullie zoal?
Ze zijn alle 3 nu nog niet toe aan die stap, ze moeten wedstrijden spelen om beter te worden. Na nog 1 of 2 seizoenen bij Ajax kunnen die jongens waarschijnlijk die stap wel maken. Maar laat die clubs maar tegen elkaar opbieden tegen die tijd, is beter voor ons!

T82
Berichten: 1781
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Kasper Dolberg

Bericht door T82 » zo aug 13, 2017 3:43 pm

http://www.soccernews.nl/news/399689/AC ... jax-speler

Zal wellicht vooral een gerucht blijven.......

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » zo aug 13, 2017 3:57 pm

Hij zal een stap moeten maken want 2de helft vorig seizoen en voorbereiding dit seizoen laat hij niks zien.


In deze vorm zeg ik: gebruik die hype om hem heen en doe er een strik om, verkoop voor dikke munten en haal iemand die ze maakt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 13, 2017 4:34 pm

Klasse druipt eraf bij Dolberg.... als hij de bal krijgt. Daar ligt het probleem.
Zowel op het middenveld en zeker op de vleugels komt geen of amper aanvoer. Younes en Kluivert hebben leuke acties, maar slechte voortzetting.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 18924
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » zo aug 13, 2017 5:05 pm

Milan kan Dolberg niet betalen. De tijd dat ze bij ons gratis of bijna gratis een topspits konden ophalen is voorbij. :1evil.gif:

Bah, ik heb een hekel aan die club.

wimpey
Berichten: 52003
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » zo aug 13, 2017 5:21 pm

Dolberg is 19. Hij heeft flitsen van enorme klasse. En hij staat voorin doorgaans in z'n uppie, want van de buitenspelers van Ajax schrikt Heracles niet eens.

Vraag me af wat Neres heeft misdaan, een slimme teamspeler die randje buitenspel aangespeeld kan worden en die oog heeft voor z'n medespelers. Die heeft toch echt meer in z'n mars dan het duo dat van Keizer steeds de voorkeur krijgt.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33644
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door zeux » zo aug 13, 2017 5:37 pm

wimpey schreef:Dolberg is 19. Hij heeft flitsen van enorme klasse. En hij staat voorin doorgaans in z'n uppie, want van de buitenspelers van Ajax schrikt Heracles niet eens.

Vraag me af wat Neres heeft misdaan, een slimme teamspeler die randje buitenspel aangespeeld kan worden en die oog heeft voor z'n medespelers. Die heeft toch echt meer in z'n mars dan het duo dat van Keizer steeds de voorkeur krijgt.
Denk ook niet dat Dolberg op dit moment wordt uitgedaagd om 100% scherp te zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » zo aug 13, 2017 7:23 pm

Denk ook niet dat Dolberg op dit moment wordt uitgedaagd om 100% scherp te zijn.
Je bedoelt dat de CL halen, de twee wedstrijden tegen Nice, hem niet uitdagen? Dat hij zich ook niet uitgedaagd voelt om na ... wedstrijden (voorbereiding en Nice) eens te scoren?

Rosenborg lijkt mij minder sterk dan Ajax, zal Dolberg zich wel uitgedaagd genoeg voelen?

Vorig jaar lag het aan Traore en Younes, nu aan Kluivert en Younes, maar mag je van een Ajax-spits in zijn derde seizoen niet verwachten dat die spits zelf ook iets toevoegt aan kansen/doelpunten, want alleen aar afhankelijk zijn van anderen is wel erg eenvoudig te verdedigen. Laat hem de hattrick maar tegen Rosenborg maken, niet in de competitiewedstrijd erna.

Waarom Neres er niet in staat, is mij een raadsel, hij is snel, speelt inderdaad op het randje van buitenspel, maar weet vooral wanneer er een ruimte voor een steekpass is, waar Younes met de bal aan de voet de breedte in gaat en Kluivert vaak naar het overvolle centrum dribbelt om zich vast te lopen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » zo aug 13, 2017 8:06 pm

Demosthenes schreef: Vorig jaar lag het aan Traore en Younes, nu aan Kluivert en Younes, maar mag je van een Ajax-spits in zijn derde seizoen niet verwachten dat die spits zelf ook iets toevoegt aan kansen/doelpunten,
Hoop niet dat je dat pas in het derde seizoen van een Ajax spits mag verwachten, want in dat geval zullen we nog een vol jaar geduld moeten hebben... :blush.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » zo aug 13, 2017 8:49 pm

Eerst een jaar bij de A-junioren, dan een jaar Ajax-1, nu weer Ajax-1. Het spelletje geleerd in de A-jeugd, want hij kwam als linksbuiten.

Ik snap nu dat ik niets mag verwachten van de spits van Ajax-1. Vind ik maar vreemd of mag je de opleiding niet meetellen? Dan speelt Van der Beek dus ook pas voor het tweede seizoen voor Ajax, De Ligt nog korter.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » zo aug 13, 2017 9:15 pm

Nee dat bedoel ik zeker niet.

Ik vind dat je van een Ajax spits in deze fase van zijn carriere een hoop dingen mag verwachten en die heeft hij vorig seizoen ook al laten zien

wimpey
Berichten: 52003
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » zo aug 13, 2017 9:58 pm

Cruijff schreef:Nee dat bedoel ik zeker niet.

Ik vind dat je van een Ajax spits in deze fase van zijn carriere een hoop dingen mag verwachten en die heeft hij vorig seizoen ook al laten zien
Dat dus. Demosthenes neem ik vwb Dolberg niet serieus.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » ma aug 14, 2017 8:27 am

wimpey schreef:Dolberg is 19. Hij heeft flitsen van enorme klasse. En hij staat voorin doorgaans in z'n uppie, want van de buitenspelers van Ajax schrikt Heracles niet eens.

Vraag me af wat Neres heeft misdaan, een slimme teamspeler die randje buitenspel aangespeeld kan worden en die oog heeft voor z'n medespelers. Die heeft toch echt meer in z'n mars dan het duo dat van Keizer steeds de voorkeur krijgt.

Klopt hij heeft klasse, dat onderkent iedereen. Laat hij die klasse meer dan regelmatig zien? Nee dat dan weer niet.

Hij geeft net genoeg om te verlangen naar meer maar niet voldoende om zoals Sanchez door heel Europa te worden begeerd. Als Ajax spits verwacht ik dit jaar minimaal 20+ doelpunten. Dan kan je zeggen dat de aanvoer niet goed is, maar dat is maar ten dele waar. vanuit het middenveld kan hij de beste passes ontvangen die hij maar wilt. Ziyech/vdBeek en Schone kunnen hem alle 3 overal neerleggen.

Vorig seizoen was hij regelmatig onzichtbaar in wedstrijden. Bij gebrek aan beter mocht hij blijven staan.
Als Dolberg weer is niet thuis geeft, heb je met Younes links en Kluivert rechts echt totaal geen stootkracht voorin.
Dat baart me echt zorgen. Zo'n zwakke voorhoede.

Neres wordt niet opgesteld onder Keizer EN onder Bosz. Het is nou niet dat hij zo goed bleek dat hij er meteen stond.
Ik denk dat hij moeite heeft met 'onze' manier van voetballen. mee terug lopen, als Braziliaanse aanvaller.... dat doe je niet...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di aug 15, 2017 11:26 am

Als Ajax spits verwacht ik dit jaar minimaal 20+ doelpunten.
Voor mij is het aantal doelpunten minder belangrijk, KJH zal er ook wel meer dan 20 maken, met misschien zes doelpunten tegen VVV o.i.d.

Ik zal de Dolberg-aanhangers wel weer over me heen krijgen, maar ongeveer een jaar geleden schreef ik dat ik hem niet sterk vond in de kleine ruimte en in de A-jeugd is die ruimte vaak klein, omdat de tegenstander met soms tien man achter de bal speelt om de schade te beperken. Ik heb bij Dolberg op dat vlak geen verbetering gezien.

Ik vind Dolberg een fantastisch schot hebben, maar hoe vaak heeft hij tegen Nice , Heracles en in de voorbereiding op doel geschoten? Je kunt niet steeds maar anderen als de schuldige aanwijzen. Hij kan zich toch ook vrijlopen om in schotpositie te komen? Hij lijkt wat dat betreft op KJH.

Ik vind Dolberg goed in 1 op 1 als er ruimte is, of een langzame verdediger als Botthegin of, zoals tegen Lyon, niemand met hem meeloopt, maar hoe vaak is dat in de tweede helft van het seizoen gebeurd? Er wordt nu anders verdedigd door de tegenstander? Hij zal daar toch een antwoord op moeten weten te vinden, je kunt niet steeds wijzen naar de buitenspeler.

Nee, ik vind hem niet beter dan Zlatan en Suarez. Ik heb een tijd geleden nog naar dat bericht (augustus 2016?) gezocht, maar het is er niet meer. Wel kwam ik toen tegen dat Dolberg beter is dan Zlatan en Suarez op die leeftijd, maar dat vind ik dan weer vreemd, want beiden voetbalden op die leeftijd nog in het buitenland (Suarez en Zlatan kwamen als negentienjarige naar Nederland) en zullen veel Ajacieden intensief de competitie volgen in Zweden of Uruguay? Suarez heeft trouwens voornamelijk aan de buitenkant gespeeld. Ik kan me niet herinneren dat beiden wezen op de slechte medespelers, beiden kwamen zelf met acties.

Wat ik graag bij Dolberg zou zien? Meer pit, meer betrokkenheid, actiever, sneller op de eerste meters. Ik zal dat laten zien aan de hand van beelden uit de thuiswedstrijd tegen Nice. Ik heb het daar met een vriend over, die het juist geniaal vindt van Dolberg want Dolberg doet weinig om zo Sanchez de kans te geven te scoren :ajaxsmiley.gif: Hij vindt alles mooi wat Dolberg doet, hij laat tien anderen beter spelen, waarna ik voorstelde hem op de tribune te zetten, kan hij elf spelers beter laten spelen. Die vriend van me heeft humor, mocht iemand kwaad worden.

De opname:https://youtu.be/R456nqB5Sb0?t=146 begint op het moment dat Zyech de bal voor wil geven. Let op waar Sanchez en Dolberg op dat moment staan/lopen (ze lopen terug, van het doel af) en hoe actief ze zijn. Sanchez vraagt om de bal, Dolberg kijkt wat Zyech gaat doen en dan ben je al een stap later dan wanneer je weet wat hij gaat doen, wanneer je anticipeert. Sanchez staat op dat moment verder van het doel dan Dolberg.

Even later, Viergever heeft net gekopt en Sanchez staat al op gelijke hoogte met Dolberg, beiden hebben zich moeten omdraaien, Sanchez heeft dus de meters die Dolberg dichter bij het doel stond omgezet in een positie dichter bij het doel/dezelfde hoogte, hij reageerde sneller/voerde zijn gedachte sneller uit. Een seconde later scoort Sanchez, die beter anticipeerde op de situatie dan spits Dolberg. Dolberg zou bij de bal gekund hebben, ware het niet dat hij alleen meeloopt, niet naar de bal toeloopt, terwijl Sanchez, omdat hij dichter bij Viergever staat, sneller moet reageren en dat ook deed. Dolberg is deze drie seconden vooral toeschouwer, mist op dat moment de scherpte? Was niet gemotiveerd genoeg voor die wedstrijd, schreef iemand :confused.gif:

https://youtu.be/R456nqB5Sb0?t=146
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door InnerHarbour » di aug 15, 2017 11:48 am

Brrrrr, mensen die bijna elke zin met "ik" beginnen.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di aug 15, 2017 11:58 am

InnerHarbour schreef:Brrrrr, mensen die bijna elke zin met "ik" beginnen.
Ik heb er ook moeite mee als iemand dat doet als zelfverheerlijking, wat hier niet het geval is, maar het zijn wel zinnen, daartoe is niet iedereen in staat. Ik heb zelfs geteld hoe vaak dat het geval is. Ik kwam tot acht keer Ik aan het begin van de zin. Ik telde 22 keer een ander woord aan het begin van de zin. Ik heb vooral moeite met posters die bewust leugens verspreiden.

Ik heb juist voor "Ik" gekozen, zelfs qua lay-out zichtbaar, omdat Ik werd aangesproken over mijn visie op Dolberg, niemand anders.

Ben nu zes keer beginnen met "Ik".

Ik mis wel je berichten dat ik dood moet, is al weer een paar maanden geleden, toen je me dood wenste in een vergelijking met iemand die op Republikeinen was ingereden.

Nu zeven keer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door 999 » di aug 15, 2017 12:02 pm

Demosthenes schreef:
InnerHarbour schreef:Brrrrr, mensen die bijna elke zin met "ik" beginnen.
Ik heb er ook moeite mee als iemand dat doet als zelfverheerlijking, wat hier niet het geval is, maar het zijn wel zinnen, daartoe is niet iedereen in staat. Ik heb zelfs geteld hoe vaak dat het geval is. Ik kwam tot acht keer Ik aan het begin van de zin. Ik telde 22 keer een ander woord aan het begin van de zin. Ik heb vooral moeite met posters die bewust leugens verspreiden.

Ik heb juist voor "Ik" gekozen, zelfs qua lay-out zichtbaar, omdat Ik werd aangesproken over mijn visie op Dolberg, niemand anders.

Ben nu zes keer beginnen met "Ik".

Ik mis wel je berichten dat ik dood moet, is al weer een paar maanden geleden, toen je me dood wenste in een vergelijking met iemand die op Republikeinen was ingereden.

Nu zeven keer.
Ik moest me zelf maar van kant maken, dan valt het bij jou nog mee ...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di aug 15, 2017 12:09 pm

Ik moest me zelf maar van kant maken, dan valt het bij jou nog mee ...
Ik hoef het niet zelf te doen, het wordt voor me geregeld :ajaxsmiley.gif:

Misschien terug naar Dolberg.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di aug 15, 2017 3:04 pm

Demosthenes schreef:
Als Ajax spits verwacht ik dit jaar minimaal 20+ doelpunten.
Voor mij is het aantal doelpunten minder belangrijk, KJH zal er ook wel meer dan 20 maken, met misschien zes doelpunten tegen VVV o.i.d.

Ik zal de Dolberg-aanhangers wel weer over me heen krijgen, maar ongeveer een jaar geleden schreef ik dat ik hem niet sterk vond in de kleine ruimte en in de A-jeugd is die ruimte vaak klein, omdat de tegenstander met soms tien man achter de bal speelt om de schade te beperken. Ik heb bij Dolberg op dat vlak geen verbetering gezien.

Ik vind Dolberg een fantastisch schot hebben, maar hoe vaak heeft hij tegen Nice , Heracles en in de voorbereiding op doel geschoten? Je kunt niet steeds maar anderen als de schuldige aanwijzen. Hij kan zich toch ook vrijlopen om in schotpositie te komen? Hij lijkt wat dat betreft op KJH.

Ik vind Dolberg goed in 1 op 1 als er ruimte is, of een langzame verdediger als Botthegin of, zoals tegen Lyon, niemand met hem meeloopt, maar hoe vaak is dat in de tweede helft van het seizoen gebeurd? Er wordt nu anders verdedigd door de tegenstander? Hij zal daar toch een antwoord op moeten weten te vinden, je kunt niet steeds wijzen naar de buitenspeler.

Nee, ik vind hem niet beter dan Zlatan en Suarez. Ik heb een tijd geleden nog naar dat bericht (augustus 2016?) gezocht, maar het is er niet meer. Wel kwam ik toen tegen dat Dolberg beter is dan Zlatan en Suarez op die leeftijd, maar dat vind ik dan weer vreemd, want beiden voetbalden op die leeftijd nog in het buitenland (Suarez en Zlatan kwamen als negentienjarige naar Nederland) en zullen veel Ajacieden intensief de competitie volgen in Zweden of Uruguay? Suarez heeft trouwens voornamelijk aan de buitenkant gespeeld. Ik kan me niet herinneren dat beiden wezen op de slechte medespelers, beiden kwamen zelf met acties.

Wat ik graag bij Dolberg zou zien? Meer pit, meer betrokkenheid, actiever, sneller op de eerste meters. Ik zal dat laten zien aan de hand van beelden uit de thuiswedstrijd tegen Nice. Ik heb het daar met een vriend over, die het juist geniaal vindt van Dolberg want Dolberg doet weinig om zo Sanchez de kans te geven te scoren :ajaxsmiley.gif: Hij vindt alles mooi wat Dolberg doet, hij laat tien anderen beter spelen, waarna ik voorstelde hem op de tribune te zetten, kan hij elf spelers beter laten spelen. Die vriend van me heeft humor, mocht iemand kwaad worden.

De opname:https://youtu.be/R456nqB5Sb0?t=146 begint op het moment dat Zyech de bal voor wil geven. Let op waar Sanchez en Dolberg op dat moment staan/lopen (ze lopen terug, van het doel af) en hoe actief ze zijn. Sanchez vraagt om de bal, Dolberg kijkt wat Zyech gaat doen en dan ben je al een stap later dan wanneer je weet wat hij gaat doen, wanneer je anticipeert. Sanchez staat op dat moment verder van het doel dan Dolberg.

Even later, Viergever heeft net gekopt en Sanchez staat al op gelijke hoogte met Dolberg, beiden hebben zich moeten omdraaien, Sanchez heeft dus de meters die Dolberg dichter bij het doel stond omgezet in een positie dichter bij het doel/dezelfde hoogte, hij reageerde sneller/voerde zijn gedachte sneller uit. Een seconde later scoort Sanchez, die beter anticipeerde op de situatie dan spits Dolberg. Dolberg zou bij de bal gekund hebben, ware het niet dat hij alleen meeloopt, niet naar de bal toeloopt, terwijl Sanchez, omdat hij dichter bij Viergever staat, sneller moet reageren en dat ook deed. Dolberg is deze drie seconden vooral toeschouwer, mist op dat moment de scherpte? Was niet gemotiveerd genoeg voor die wedstrijd, schreef iemand :confused.gif:

https://youtu.be/R456nqB5Sb0?t=146
goed (maar lang :smallgrin.gif: )betoog waarom Dolberg niet levert wat er van hem verwacht mag worden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52003
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » di aug 15, 2017 3:16 pm

Mano schreef: goed (maar lang :smallgrin.gif: )betoog waarom Dolberg niet levert wat er van hem verwacht mag worden.
Ligt eraan wat je van een 19-jarige zeer talentvolle speler verwacht he. Of mag verwachten...

Hij schoot Ajax voorbij Celta, Kopenhagen, Lyon. Ik zie flitsen van uitzonderlijke klasse, maar nog niet de vastheid van iemand met 100 vlieguren (wedstrijden) meer.

Noem mij eens een betere spits van 19. Of een überhaupt betere spits in met NL vergelijkbare voetballanden.

Ajax heeft m.i. grotere problemen dan Dolberg.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door brigade zuid » di aug 15, 2017 3:26 pm

Dolberg wekt vaak de indruk er geen zin in te hebben, dat irriteert me wel een beetje.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di aug 15, 2017 3:42 pm

wimpey schreef:
Mano schreef: goed (maar lang :smallgrin.gif: )betoog waarom Dolberg niet levert wat er van hem verwacht mag worden.
Ligt eraan wat je van een 19-jarige zeer talentvolle speler verwacht he. Of mag verwachten...

Hij schoot Ajax voorbij Celta, Kopenhagen, Lyon. Ik zie flitsen van uitzonderlijke klasse, maar nog niet de vastheid van iemand met 100 vlieguren (wedstrijden) meer.

Noem mij eens een betere spits van 19. Of een überhaupt betere spits in met NL vergelijkbare voetballanden.

Ajax heeft m.i. grotere problemen dan Dolberg.
Ik weet dat hij je muze is :smallgrin.gif:
ik verwacht meer van een spits van Ajax. leeftijd zal me een worst zijn, hij speelt in het eerste dus moet hij constant presteren. spits is doelpunten-geil dat moet hij ook uitstralen. Zo en zo als hij later in Europa wil presteren.

ik ben me bewust dat jeugd spelers dat niet kunnen, daarom vind ik een voorhoede van 2 jeugdspelers en een flegmatieke Duitser dus helemaal niks! Als de zon schijnt en ze zijn lekker wakker geworden, spelen ze de pannen van het dak, staan er 50.000 op de banken... als het even tegen zit, zijn ze alle 3 compleet verdwenen.

Misschien moet je Dolberg wel naar de zijkant verkassen en KJH in centrum (zomaar een idee)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52003
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » di aug 15, 2017 3:56 pm

Mano schreef: Ik weet dat hij je muze is :smallgrin.gif:
:biggrin.gif: goeie! Ik snap BZ ook wel, heb ook wel eens iets van: kom op, laat eens effe zien hoe goed je kunt ballen. Z'n cool is z'n kracht, maar (ogenschijnlijk) ook z'n makke. Ik zou 'm wel vaker aan de bal willen zien, dat ie uitzakt en de bal opeist. Anderzijds: geen idee wat z'n opdracht is.

Maar denk effe aan die goal in Lyon, die tegen Celta, Luik, in de Kuip. Dit is geen jongen die je in stelling hoeft te brengen, hij kan het (ook) op eigen kracht. Hij kan 'gewoon' onwijs goed voetballen. Je zag die demarrage tegen Nice, die hij bijna met de 3-1 afrondde.

Kijk ook naar het totaalplaatje: je zet 2 rijtjes van 4 als tegenstander neer en Ajax is machteloos. Van de vleugels komt weinig tot niets, van de backs niets. Ziyech leidt veel balverlies en Donny loopt zich over de kop, ook omdat Schöne het niet kan bijbenen. Dolberg staat dus erg geïsoleerd in de spits.
Misschien moet je Dolberg wel naar de zijkant verkassen en KJH in centrum (zomaar een idee)
Mij lijkt dat Keizer iedere andere optie op de vleugels dan de bezetting van nu moet overwegen.

Plaats reactie