Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door 999 » di aug 15, 2017 4:00 pm

Ik wacht even zijn tweede seizoen om het eggie af ,vanaf nu staat ie bij iedere verdediger in het " vereist extra aandacht boekje " .Overigens,Tegen Heracles viel de extra klasse van hem niet op ..

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di aug 15, 2017 4:09 pm

wimpey schreef:
Mano schreef: Ik weet dat hij je muze is :smallgrin.gif:
:biggrin.gif: goeie! Ik snap BZ ook wel, heb ook wel eens iets van: kom op, laat eens effe zien hoe goed je kunt ballen. Z'n cool is z'n kracht, maar (ogenschijnlijk) ook z'n makke. Ik zou 'm wel vaker aan de bal willen zien, dat ie uitzakt en de bal opeist. Anderzijds: geen idee wat z'n opdracht is.

Maar denk effe aan die goal in Lyon, die tegen Celta, Luik, in de Kuip. Dit is geen jongen die je in stelling hoeft te brengen, hij kan het (ook) op eigen kracht. Hij kan 'gewoon' onwijs goed voetballen. Je zag die demarrage tegen Nice, die hij bijna met de 3-1 afrondde.

Kijk ook naar het totaalplaatje: je zet 2 rijtjes van 4 als tegenstander neer en Ajax is machteloos. Van de vleugels komt weinig tot niets, van de backs niets. Ziyech leidt veel balverlies en Donny loopt zich over de kop, ook omdat Schöne het niet kan bijbenen. Dolberg staat dus erg geïsoleerd in de spits.
Misschien moet je Dolberg wel naar de zijkant verkassen en KJH in centrum (zomaar een idee)
Mij lijkt dat Keizer iedere andere optie op de vleugels dan de bezetting van nu moet overwegen.
een verdedigende middenvelder en een 'constante' buitenspeler erbij en dit Ajax wordt kampioen, dat geef ik je op een briefje :hypocrite.gif:

'constante buitenspeler' dat is een oxymoron. heb dat nl. na overmars/finidi niet echt meer meegemaakt.
Die nieuwe back die gekocht is, die staat binnen 2 maanden vast in de basis en vliegt over de flank. let op mijn woorden. Als de backs gaan vliegen heb je een verdedigende middenvelder nodig voor het balans.
Laatst gewijzigd door Mano op di aug 15, 2017 4:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di aug 15, 2017 4:11 pm

wimpey schreef:
Maar denk effe aan die goal in Lyon, die tegen Celta, Luik, in de Kuip. Dit is geen jongen die je in stelling hoeft te brengen, hij kan het (ook) op eigen kracht. Hij kan 'gewoon' onwijs goed voetballen. Je zag die demarrage tegen Nice, die hij bijna met de 3-1 afrondde.
ik twijfel niet over zijn kwaliteit maar over zijn gretigheid.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di aug 15, 2017 6:34 pm

Maar denk effe aan die goal in Lyon, die tegen Celta, Luik, in de Kuip. Dit is geen jongen die je in stelling hoeft te brengen, hij kan het (ook) op eigen kracht.
Beide doelpunten uit de eerste helft van de competitie waren prima goals, maar horen doelpunten niet bij een spits, we hebben toch wel meer spitsen gehad die scoorden, zelfs Gabrich (nee, is geen vergelijking met Dolberg) heeft gescoord en die Hongaar, Fischer. Het gaat om de belangrijkste positie in je elftal en dan is de oogst in 2017 erg mager.

In de rust van Werder tegen Ajax, Dolberg had de eerste helft gespeeld, haalde Kieft twee acties van Dolberg eruit om te laten zien hoe goed Dolberg is. Het eerste moment was de assist op Cassierra (https://www.youtube.com/watch?v=tmlEIzRx4Uk na 32 seconden), ik vind het meer de actie van Cassierra en zeker is de assist geen hoogtepunt. Kieft zei er wel bij dat Dolberg de bal van zijn voet liet springen.

De tweede actie was een beginnende dribbel van Dolberg, helaas niet meer gevonden in een samenvatting (zegt misschien al wat) en om de hele eerste helft te gaan bekijken, vind ik het niet waard. Dolberg dribbelt op zo'n 30 meter van het doel, dwars over het veld en wordt neergelegd. Kieft zei erbij dat het wel mooi was, maar dat Dolberg te traag handelde. Blijkbaar waren er geen andere momenten te vinden, nu twee momenten met en een probleem in de balaanname en te traag handelen.

Het probleem in de discussie is dat als je Dolberg niet beter vindt dan Suarez en/of Zlaten je direct belandt in het kamp van de afzeikers en in dat kamp nemen ze je berichten (uiteraard) niet serieus, alleen gelijkgestemden worden serieus genomen, voor mij een verschijnsel uit deze eeuw, maar zou je niet juist je beste spelers beter moeten maken? Ik zou van zijn fans, die misschien wel alles geniaal vinden, verwachten dat zij ook willen Dolberg zich ontwikkelt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11933
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » di aug 15, 2017 7:16 pm

Het gaat om de belangrijkste positie in je elftal en dan is de oogst in 2017 erg mager.
De spits lijkt mij niet de belangrijkste positie in het elftal. Die staat op het middenveld.

Ik las hier ook dat Dolberg meer in de bal zou moeten komen. Vind ik onzin, want dat doet hij juist al vaak. Als hij iets moet veranderen dan is het misschien juist dat hij mìnder in de bal moet komen, zodat hij in positie kan staan om de goal te maken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di aug 15, 2017 8:55 pm

De spits lijkt mij niet de belangrijkste positie in het elftal. Die staat op het middenveld.
Wordt waarschijnlijk ook een welles-nietes verhaal, maar de positie is lastiger dan een op het middenveld, de ruimte die een spits krijgt is te verwaarlozen, die moet hij dus nemen.
Ik las hier ook dat Dolberg meer in de bal zou moeten komen. Vind ik onzin, want dat doet hij juist al vaak. Als hij iets moet veranderen dan is het misschien juist dat hij mìnder in de bal moet komen, zodat hij in positie kan staan om de goal te maken.
Zie de opname, een paar berichten terug, ik vind dat hij zich te weinig aanbiedt, niet beweeglijk genoeg is en daardoor eenvoudig te verdedigen voor een ervaren verdediger.

Dolberg komt, voor mijn gevoel, al erg weinig aan de bal, als hij nog minder aan de bal komen kan hij net zo goed op de reservebank gaan zitten.

Dolberg schijnt vorig jaar in Oostenrijk, onder Bosz, ineens een grote stap te hebben gezet, zo'n stap moet er dit seizoen ook komen, het liefst direct tegen Rosenborg.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11933
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » di aug 15, 2017 9:01 pm

Zat ook even in de statistieken te kijken. Hij heeft 45 keer de bal geraakt tegen Heracles. Jorgensen tegen Twente 37 keer (en wel een goal). Is maar 1 wedstrijdje, maar toch. Het is echt niet zo dat Dolberg de hele wedstrijd niet in het spel voorkomt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di aug 15, 2017 9:05 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Zat ook even in de statistieken te kijken. Hij heeft 45 keer de bal geraakt tegen Heracles. Jorgensen tegen Twente maar 37 keer. Is maar 1 wedstrijdje, maar toch. Het is echt niet zo dat Dolberg de hele wedstrijd niet in het spel voorkomt.
Oké, maar toch "lekker" dat er een doelpunt volgt uit die 37 balcontacten.

Het aantal balcontacten was nooit zo hoog als bij Engelaar in het Nederlnads elftal (Nee, ik vergelijk niet), maar op https://www.whoscored.com/Players/32216 ... er-Dolberg staat wat Dolberg o.a. aanvallend heeft gepresteerd in de wedstrijd tegen Heralcles. Vergelijk het met Jorgensen (https://www.whoscored.com/Players/72595 ... %B8rgensen) Jorgensen heeft twee passes minder verstuurd dan Dolberg, helaas staat er niet bij hoe obligaat die passes waren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Toppie » di aug 22, 2017 5:50 am

Monaco heeft zich gemeld :confused.gif: Nou TEAB :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Thom » di aug 22, 2017 7:20 am

Op pagina 1 staat contract tot halverwege'18; is dat inmiddels verlengd?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11933
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » di aug 22, 2017 7:41 am

Ja, contract tot 2021.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » di aug 22, 2017 8:42 am

Blijft, ook op de dagen dat hij een duidelijk mindere dag heeft echt een geweldige speler.

Bij zo'n verloren pot tegen Heracles zie ik hem alsnog een aantal dingen doen die vrijwel niemand op de Nederlandse velden kan.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di aug 22, 2017 9:05 am

een topper is spe mits hij nadrukkelijker aanwezig is.

zijn sterke punt is ook zijn valkuil. De koele kikker voor het doel is soms ook zo koel dat je denkt: doe is mee!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » di aug 22, 2017 9:14 am

Mano schreef:een topper is spe mits hij nadrukkelijker aanwezig is.

zijn sterke punt is ook zijn valkuil. De koele kikker voor het doel is soms ook zo koel dat je denkt: doe is mee!
Ja ik kan me je ergernis wel indenken, vooral wanneer je het via tv moet bekijken... dan dus niet ziet wat Dolberg allemaal doet bij duels zonder bal of wanneer de camera niet op hem de lens inzoomt. Dan denk je 'kom op, laat je vaker zien'.
Maar dat onverstoorbare is en blijft zeker een enorme kracht, uit in de Kuip of bij Lyon voor de eerste keer aan iemand ontsnappen en dan ijskoud de eerste goal van de wedstrijd in het doel stiften. :biggthumpup.gif:

Heeft Dolberg zijn mindere wedstrijden gehad? Zeker. Maar hij doet ook veel goed hoor, hij wint echt een groot deel van de duels tegen fysiek vrij forse verdedigers. Vergeet niet dat die doorgaans een slordige 10 jaar ouder zijn dan hij of nog een stuk meer.
Laatst gewijzigd door Cruijff op di aug 22, 2017 9:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door brigade zuid » di aug 22, 2017 9:17 am

Als ze het donderdag niet redden tegen Rosenborg zouden jullie hem dan alsnog voor de hoofdprijs verkopen aan bijv. Monaco? Dan spelen we dit jaar alleen nog wedstrijden in de Eredivisie en dan redt je het volgens mij ook wel met KJH en Cassiera. Daarbij ga ik ervan uit dat het sowieso het laatste jaar van Dolberg bij Ajax is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » di aug 22, 2017 9:24 am

brigade zuid schreef:Als ze het donderdag niet redden tegen Rosenborg zouden jullie hem dan alsnog voor de hoofdprijs verkopen aan bijv. Monaco? Dan spelen we dit jaar alleen nog wedstrijden in de Eredivisie en dan redt je het volgens mij ook wel met KJH en Cassiera. Daarbij ga ik ervan uit dat het sowieso het laatste jaar van Dolberg bij Ajax is.
Nee, want het is een slecht signaal om je spelers steeds vroeger te gaan verkopen. De ambitie zijn moet juist zijn dat spelers net 1 of 2 jaartjes langer blijven zoals Klaassen deed en niet om in nog sterkere mate voor handelshuis te gaan spelen dan je al deed.

Uitgeschakeld worden in Europa is echt een ramp. Dat geeft een chagrijn, dat ettert een jaar of wat door. Maar dan moet wel koste wat het kost een pure focus op de landstitel en mag er niets anders gebeuren dan die overtuigend binnenslepen.


Het op de een of andere manier toch nog redden in Noorwegen kan ook een boel veranderen. Iedereen stapt dan echt uitbundig in het vliegtuig terug naar Nederland. Er is dan plots een vibe die iedereen weer een positieve kant op kan krijgen. Bovendien loot Ajax, mits ze op de een of andere manier maar in de koker terechtkomen, sowieso vanuit EL pot 1 dus waarom zou het dan niet opnieuw een goed Europees seizoen kunnen worden?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door InnerHarbour » di aug 22, 2017 9:33 am

brigade zuid schreef:Als ze het donderdag niet redden tegen Rosenborg zouden jullie hem dan alsnog voor de hoofdprijs verkopen aan bijv. Monaco? Dan spelen we dit jaar alleen nog wedstrijden in de Eredivisie en dan redt je het volgens mij ook wel met KJH en Cassiera. Daarbij ga ik ervan uit dat het sowieso het laatste jaar van Dolberg bij Ajax is.
Ajax heeft veel te veel jonge spelers en dus veel te veel wisselvalligheid. Daarmee wordt je geen kampioen, je hebt wel kans dat die jonge spelers donderdag een geweldige wedstrijd spelen en Rosenborg uitschakelen om vervolgens de wedstrijd erop weer te klooien. Er zit geen balans in Ajax.
YNWA

Lionel
Berichten: 47552
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » di aug 22, 2017 9:36 am

brigade zuid schreef:Als ze het donderdag niet redden tegen Rosenborg zouden jullie hem dan alsnog voor de hoofdprijs verkopen aan bijv. Monaco? Dan spelen we dit jaar alleen nog wedstrijden in de Eredivisie en dan redt je het volgens mij ook wel met KJH en Cassiera. Daarbij ga ik ervan uit dat het sowieso het laatste jaar van Dolberg bij Ajax is.
Ja, want anders moet je hem in de zomer verkopen. Bouw nu maar aan een nieuw team.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » di aug 22, 2017 9:58 am

Lionel schreef:
brigade zuid schreef:Als ze het donderdag niet redden tegen Rosenborg zouden jullie hem dan alsnog voor de hoofdprijs verkopen aan bijv. Monaco? Dan spelen we dit jaar alleen nog wedstrijden in de Eredivisie en dan redt je het volgens mij ook wel met KJH en Cassiera. Daarbij ga ik ervan uit dat het sowieso het laatste jaar van Dolberg bij Ajax is.
Ja, want anders moet je hem in de zomer verkopen. Bouw nu maar aan een nieuw team.
Tuurlijk. :excited.gif:
Moeten we weer ergens in een land Overmars laten vissen naar iemand die eventueel tot een Ajax spits te transfereren is.

Laten we maar meteen die bouwsteen opnieuw proberen te leggen want het vinden van een functionerende spits is zo makkelijk gebleken de laatste 15 jaar. :blush.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di aug 22, 2017 10:49 am

Het is misschien een enorme teleurstelling voor de Dolberg-fans om te ervaren dat Dolberg misschien toch niet beter is dan niveau-Suarez is, maar hij voetbalt niet anders dan vorig jaar, het gaat erom dat hij nu moet laten zien hoe om te gaan met de nieuwe situatie, o.a. met verdedigers die hem kennen.

In het ene bericht staat dat hij beter op de bank kan zitten, in het andere bericht dat de hele wereldtop achter hem aan zit (Las ergens dat Monaco kiest tussen Diego Costa, Martial, Dolberg en ?) met natuurlijk een gigantische transfersom, maar misschien ligt de waarheid in het midden: goede spits, geen wereldtop.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door 999 » di aug 22, 2017 11:08 am

Vorig seizoen onbekend, nu in de picture.Of dat ie het gaat worden weet ik niet, maat dit seizoen vind ik hem tot nu toe tegenvallen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Jöhnk » di aug 22, 2017 11:27 am

Dolberg beter/slechter dan Suárez? Wat een merkwaardige vergelijking. :confused.gif:

Het lijkt me dat Ajax Dolberg niet kan missen. Straks moeten ze Cassierra nog gaan opstellen.

Yopii
Berichten: 18930
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » di aug 22, 2017 11:41 am

Wat zeikt iedereen op die jongen? Hij kan tenminste voetballen.

Jaren tegen Sigthorsson aan kijken en dan Dolberg geen tijd gunnen??? :excited.gif:

De Dominee
Berichten: 5935
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » di aug 22, 2017 11:44 am

Niet verkopen, fantastisch talent en we hebben geld zat. Zou ook de doodsteek zijn voor de motivatie van anderen. Als hij dit seizoen een dipje heeft: mooi. Met KJH hebben we een redelijke vervanger en dan beseft hij wellicht dat hij volgend seizoen nog moet blijven om te vlammen en die transfer naar een topclub te maken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18930
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » di aug 22, 2017 11:54 am

Wat hebben Zlatan, Bergkamp en Rijkaard gemeen? Ze werden alle drie bijna door Ajax verpatst omdat de supporters geen geduld hadden.

Geef hem tijd, hij bulkt van het talent.

Plaats reactie