Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door 999 » di aug 22, 2017 12:03 pm

Geef hem tijd ?.Net als Sanchez bedoel je ?. :smallgrin.gif:

Ik lees nergens dat hij geen tijd moet krijgen enz. enz. . Alleen dat ie het nu niet brengt wat hij zou kunnen/moeten brengen ..

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di aug 22, 2017 12:21 pm

Dolberg beter/slechter dan Suárez? Wat een merkwaardige vergelijking. :confused.gif:

Het lijkt me dat Ajax Dolberg niet kan missen. Straks moeten ze Cassierra nog gaan opstellen.
Het is een vreemde vergelijking, maar op AT is die vergelijking toch echt een paar keer gemaakt (Ik kan de keer dat er stond dat hij augustus 2016 al beter was dan die twee niet meer kunnen vinden, wel die dat hij beter was dan die twee op dezelfde leeftijd, wat ook weer onzin was, want toen voetbalden die twee niet in Nederland/Ajax) Ik heb er alleen maar op gereageerd.

Boordevol talent? Laat het maar zien, ik zie die wereldtopper nog niet in hem, maar wil graag overstag gaan; ik geloof niet in een toptransfer, deze zomer. Ik heb liever KJH (die niet kan voetballen) die er twee maakt tegen Rosenborg, dan Dolberg die weer naar het spel aan het kijken is en niet scoort. Naar het spel kijken en twee keer scoren, mag natuurlijk wel. :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di aug 22, 2017 12:32 pm

Yopii schreef:Wat hebben Zlatan, Bergkamp en Rijkaard gemeen? Ze werden alle drie bijna door Ajax verpatst omdat de supporters geen geduld hadden.

Geef hem tijd, hij bulkt van het talent.

Nou Zlatan was verkocht voordat hij goed werd. Het jaar dat hij het constant goed begon te voetballen, na die 3 wedstrijden in augustus, was hij weg.
Dus die mag je uit de lijst schrappen.

:blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di aug 22, 2017 12:43 pm

Bij Zlatan zag je de eerste 2 seizoenen ook het talent eraf druipen....balaannames, techniek, schotkracht...
maar het kwam er niet uit bij Ajax. Zijn probleem was dat hij niet simpel speelde. Alles moest mooi.
Hij heeft geleerd en is uiteindelijk de topper geworden die hij is.

Dolberg, daar zie je ook het talent van. Niet zo extreem als bij Zlatan maar dat komt ook door zijn persoonlijkheid. Zlatan is extrovert, Dolberg niet.

Persoonlijkheid kan ook het probleem zijn :confused.gif:
ik ben maar een supporter, kan niet in de koppies kijken.

Als ik Dolberg vergelijk met KJH is het verschil nu gretigheid (terwijl dat andersom zou moeten zijn, gezien leeftijd) en anticiperen op een actie. KJH is al in beweging als de cross wordt gegeven. Als vervolgens de pass komt, heeft hij 1 meter voorsprong.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » di aug 22, 2017 12:53 pm

Yopii schreef: Geef hem tijd, hij bulkt van het talent.
Vreemd dat veel Ajax-fans / volgers dat niet kunnen vaststellen. Zijn vaak dezelfden die cummen op huis, tuin en keuken spelers.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » di aug 22, 2017 12:55 pm

Dat was toch niet de discussie?

BZ vroeg zich af, wanneer we uitgeschakeld worden door Rosenborg, of we Dolberg dan niet voor de hoofdprijs moeten verkopen aan Monaco. Met KJH kan je ook kampioen worden en als Dolberg nu niet weg wilt gaat hij volgend jaar weg. Oftewel.. Waarom niet een andere jonge spits de kans geven die wellicht wel een jaar of 3 blijft. Zo las ik het tenminste en vandaar mijn reactie. Heeft helemaal niks met de kwaliteit van Dolberg te maken.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » di aug 22, 2017 1:06 pm

Omdat de volgende jonge spits ook na 1 seizoen alweer weg wil, mits hij talentvol genoeg is voor Ajax. En omdat we maar moeten afwachten of we iemand kunnen vinden die net zo goed is als Dolberg. Omdat er helemaal geen zekerheid is dat we met KJH kampioen worden (evenmin met Dolberg, maar met hen beiden maken we sowieso een betere kans mi). Omdat Dolberg komende zomer ook nog verkocht kan worden voor de hoofdprijs als hij dit jaar goed presteert. Als hij minder presteert blijft hij wellicht nog een jaar of levert hij in het ergste geval minder geld op. We hebben aan geld echter geen gebrek.

Daarom oa.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » di aug 22, 2017 5:33 pm

Dolberg heeft zoals iedere jonge speler wel eens een paar mindere potjes maar zijn grootste probleem is dat de aanvoer vanaf de vleugels ver onder de maat is. Daar had hij vorig seizoen al last van en nu weer.

Ik zou hem lekker laten staan en zorgen dat we het probleem op de vleugels oplossen. Daar heb je sowieso veel aan want ook als Huntelaar een keer speelt heb je daarmee te maken. Dolberg mag misschien nog iets aanweziger zijn maar hij is natuurlijk een heel ander type dan iemand als Zlatan. Verwacht van Dolberg niet enorm veel aggresiviteit, hij is veel meer de koele afmaker.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » di aug 22, 2017 6:32 pm

hij is veel meer de koele afmaker.
Laat hij dan Ajax naar de EL schieten, er zal geen Ajacied zijn die dat niet wil. Rosenborg is niveau Groningen volgens de Europese ranglijst, geen MU of Nice.

De discussie gaat meer over hoe (uitzonderlijk) goed hij is en dan kunnen fans niets anders dan zich in superlatieven uitdrukken. Niet scoren ligt altijd aan anderen, een keer een bal goed aannemen staat gelijk aan een actie op "niveau-extreem hoog". De euforie over de achterwaartse kopbal tegen NEC, alsof hij het achterwaarts koppen had uitgevonden, waarom past hij die uitzonderlijke techniek dan niet toe (sinds NEC) Blijf met beide benen op aarde, iets dat Dolberg sterk heeft, als ik de verhalen over hem moet geloven.

Het verhaal over die buitenspelers vind ik overdreven, want als je zoveel talent hebt als wat Dolberg wordt toebedeeld, creëer je zelf iets, je mag niet verwachten dat de buitenspeler (speelt in dienst van het elftal, niet alleen in dienst van Dolberg) de bal voor je klaar legt en de verdedigers je rustig laten schieten. Traore, Kluivert, Younes konden het niet? Moet Ajax maar twee buitenspelers kopen die wel de bal panklaar leggen voor Dolberg, zonder dat een verdediger ingrijpt? Ik ben benieuwd aan welke spelers er dan wordt gedacht. Zijn er nog veel van die "ouderwetse" buitenspelers?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » di aug 22, 2017 7:04 pm

Ik pleit Dolberg zeker niet vrij maar het is toch helder dat hij weinig bruikbaar materiaal krijgt? De buitenspelers gaan continu naar binnen en leveren nauwelijks echt goede voorzetten af. En als je dan ziet wat er bijvoorbeeld voor een vuurpijlen van Dijks afkomen. Daar kan niemand iets mee.

Af en toe heeft Dolberg al uit het niets kansen gecreëerd. Naarmate hij ouder en meer ervaren zal worden zal hij dat wellicht iets vaker doen. Maar je kunt niet van hem verwachten dat hij alles zelf doet. Sowieso is iedere spits natuurlijk in meer of mindere mate afhankelijk van de ballen die hij krijgt. Of je moet categorie Messi/Ronaldo zijn.

Die jongen barst van het talent. Hij is zeker niet foutloos maar wat mij betreft wel één van de spelers die het verschil kan maken voor Ajax mits we hem in stelling brengen en vertrouwen geven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 23, 2017 2:39 am

Telesport: Monaco biedt meer dan €50M, bod afgewezen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door LucaS » wo aug 23, 2017 5:28 am

Bizar. Huntelaar is (nog) net zo goed.
I think I lost my fucking headache

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Iniesta » wo aug 23, 2017 5:47 am

Tja Huntelaar was ook net zo goed geweest als Zlatan in zn Ajax tijd. Betekent niet dat het onvergelijkbare grootheden zijn qua talent.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 23, 2017 6:14 am

Ondanks het belachelijke bod, hoop ik dat we nog minimaal 1 jaar mogen blijven genieten. :blush.gif:

Extra kwaliteit (het onverwachte, het ooooh/aaaah) wil ik als supporter van Ajax zien, niet de miljoenen op de bank. Met Siem de Jong wordt er ook backup gecreeerd in de spits...... maar ik hoop het dus niet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door brigade zuid » wo aug 23, 2017 6:24 am

LucaS schreef:Bizar. Huntelaar is (nog) net zo goed.
Als ze er morgen uitliggen moeten ze het gewoon doen hoor, voor die paar wedstrijdjes tegen Zwolle en Vvv moet je het ook wel redden met KJH en Cassiera.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 23, 2017 6:32 am

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar Sierhuis staat, als hij hersteld is van zijn blessure. Is hij potentieel Ajax 1 materiaal?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 23, 2017 6:37 am

Goede reactie van Ajax, niet te koop, doei. Als ze terugkomen en 100 miljoen bieden, wat je bij zo'n club niet moet uitsluiten, dan kun je er nog eens over nadenken, maar bottom line is dit een speler die Ajax sterker maakt en die we daarom niet willen missen, zeker niet nu Klaassen, Tete en Sanchez ook al verkocht zijn.

Alleen al door zijn snelheid heeft Dolberg veel meer mogelijkheden dan Huntelaar. Voor zijn ontwikkeling zou het bovendien beter zijn om nog een of 2 jaar bij Ajax te blijven. Denk dat hij nog veel beter gaat worden bij Ajax, en zou het enorm jammer vinden als hij nu al vertrekt.
Ajax!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door mattie » wo aug 23, 2017 6:43 am

Marillion schreef:Ik pleit Dolberg zeker niet vrij maar het is toch helder dat hij weinig bruikbaar materiaal krijgt? De buitenspelers gaan continu naar binnen en leveren nauwelijks echt goede voorzetten af. En als je dan ziet wat er bijvoorbeeld voor een vuurpijlen van Dijks afkomen. Daar kan niemand iets mee.

Af en toe heeft Dolberg al uit het niets kansen gecreëerd. Naarmate hij ouder en meer ervaren zal worden zal hij dat wellicht iets vaker doen. Maar je kunt niet van hem verwachten dat hij alles zelf doet. Sowieso is iedere spits natuurlijk in meer of mindere mate afhankelijk van de ballen die hij krijgt. Of je moet categorie Messi/Ronaldo zijn.

Die jongen barst van het talent. Hij is zeker niet foutloos maar wat mij betreft wel één van de spelers die het verschil kan maken voor Ajax mits we hem in stelling brengen en vertrouwen geven.
Hebben jullie wel eens goed gelet op onze buiten spelers? Kluivert zwerft op rechts.. Younes komt de bal halen op het middenveld.. Mijn god wat een buitenspelers zijn dit.. Younes komt altijd naar binnen en moet het inderdaad doen met pijlen van Dijks.. Kijkend naar Cerny die houd het veld breed en staat veel dieper.. Is altijd voor een spits beter.. Ook Dolberg laat zich veel veel te veel zakken naar het middenveld om daar in de bal te komen.. Daarnaast mist hij een "10" naast zich dus heeft hij altijd 2 centrale verdedigers tegen over zich..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door mattie » wo aug 23, 2017 6:44 am

Ajaciedjuh schreef:Telesport: Monaco biedt meer dan €50M, bod afgewezen.
Wie is zijn zaakwaarnemer? maar 19 jaar en naar Monaco.. Speelt CL zou na morgen avond maar zo waarheid kunnen worden..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Toppie » wo aug 23, 2017 7:22 am

Weet je wat ik denk dat we blij moeten zijn dat we Huntelaar terug hebben kan dat gat voorlopig goed invullen staat dus morgen sowieso in de basis en heeft niets gekost waarschijnlijk 1.5 miljoen salaris kopje toch :)

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » wo aug 23, 2017 7:39 am

LucaS schreef:Bizar. Huntelaar is (nog) net zo goed.
Oh. Huntelaar had die goals tegen Lyon ook wel effe gemaakt?

Bij Monaco heeft men oog voor talent. 50 M voor een - lees ik hier - gemankeerde spits van 19. Da's het dubbele c.q. drievoudige van wat de club voor Suarez c.q. Zlatan ving.

Ik hoop - tegen beter weten in - dat Kasper bij Ajax blijft.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Toppie » wo aug 23, 2017 7:44 am

Voor 50 Miljoen hou je niemand die prijzen zijn absurd sinds Neymar wat kost van Dijk 20 :smallgrin.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » wo aug 23, 2017 7:49 am

Als je eruit ligt tegen Rosenborg, zeg ik: DOEN
pak die 50mio en ga verder met Huntelaar, Siem en eventueel Kaj Sierhuis.

Probleem is: als je te vroeg JA zegt, gaat Ziyech ook :blush.gif:

edit;
Uiteraard alleen doen als Dolberg zelf met de vraag komt om weg te gaan. Als hij wilt blijven om te leren, hem ook vooral behouden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door LucaS » wo aug 23, 2017 8:11 am

Niemand zegt dat Dolberg gemankeerd is, Wimpey. Hij wordt ongetwijfeld geweldig goed, maar dan is hij hier al een paar jaar weg
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 23, 2017 8:16 am

Wimpey overschat de huidige staat en status van Dolberg. De jongen heeft onmiskenbaar talent, maar laat het (te) weinig zien. Als je hem voor 50 miljoen kunt verkopen? Doen.

Plaats reactie