Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » wo aug 23, 2017 8:18 am

LucaS schreef:Niemand zegt dat Dolberg gemankeerd is, Wimpey. Hij wordt ongetwijfeld geweldig goed, maar dan is hij hier al een paar jaar weg
Hij is al geweldig goed. Zo vaak zie je geen ploeg met een 19-jarige spits een Europese finale bereiken.

Nogmaals: had Huntelaar die goals tegen Lyon ook gemaakt? We gaan toch niet aan geschiedvervalsing doen en stellen dat Traoré, Cassierra en Huntelaar betere spitsen voor Ajax zijn / waren?

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2017 8:22 am

Niet doen.

Ajax heeft het geld niet nodig en Dolberg wordt nog veel beter.

Die rijke clubs weten welke spelers ze eruit moeten pikken. Veltman of Younes hoeven ze heus niet. Ajax moet oppassen niet te blijven zitten met de opvulling.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » wo aug 23, 2017 8:27 am

Inderdaad, het is mooi geweest met transfers. We hebben al twee van onze beste spelers verkocht. Het is een hoop geld maar ik kijk liever nog een seizoen naar een groot talent in de spits. Geld is het probleem niet, doelpunten wel. Laten we dat probleem niet nog groter maken.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Alexander » wo aug 23, 2017 8:54 am

Dat er hier mensen zijn die het prima vinden als hij verkocht wordt vind ik ronduit bizar. Is onze beste speler. Zit ongetwijfeld wel eens een mindere pot tussen, maar die jongen doet dingen die ik niemand anders zie doen. Ik heb niks aan 50 miljoen. Ik wil naar goede spelers kijken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2017 9:19 am

wimpey schreef: Nogmaals: had Huntelaar die goals tegen Lyon ook gemaakt?
Tuurlijk niet. Een spits zonder snelheid, wendbaarheid en techniek maakt geen doelpunten op dat niveau.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » wo aug 23, 2017 9:24 am

Je kan wel roepen dat Ajax Dolberg niet moet verkopen maar als Dolberg naar de directie loopt met de vraag: Willen jullie mij aub verkopen, wat dan?

je hebt Sanchez ook verkocht, waarom Dolberg dan niet? :confused.gif:
Dat zou behoorlijk unfair naar die jongen zijn, zeker als het bedrag NOG hoger is.


Dus ik zeg: niet verkopen, tenzij Dolberg zelf op de deur klopt en zegt: breng mij maar naar Monaco.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2017 9:26 am

Dolberg is een beetje laks, zoals meer supertalenten. Je moet hem achter zijn gat zitten.

Begenadigd talent. Normaal gesproken wordt hij een topper. Wat zal Ajax dan spijt hebben als ze hem voortijdig hebben verkocht.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » wo aug 23, 2017 9:30 am

Yopii schreef:Dolberg is een beetje laks, zoals meer supertalenten. Je moet hem achter zijn gat zitten.

Begenadigd talent. Normaal gesproken wordt hij een topper. Wat zal Ajax dan spijt hebben als ze hem voortijdig hebben verkocht.

wat is voortijdig?

Zijn echte klasse komt pas met 23, ik heb niet de illusie dat hij dan nog bij Ajax balt.

Neem Zlatan, die heeft bij Ajax laten zien dat hij vreselijk goed kon voetballen maar gaf, net als Dolberg, bij veel wedstrijden ook niet thuis. Toen hij constant leek te worden, werd hij na 3 wedstrijden eredivisie opgehaald door Capello. Is Zlatan voortijdig vertrokken? Kan niet zeggen dat ik echt lang van hem heb genoten.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » wo aug 23, 2017 9:32 am

Een mooie deal, Dolberg schiet Ajax naar de EL en daarna mag hij weg voor die € 50 miljoen. Hij is met zijn gedachten misschien al bij Monaco, misschien is dat de reden voor zijn inertie. Monaco volg ik niet zo niet zo, maar die hebben wel buitenspelers die de spits van veel bruikbare voorzetten voorziet?

Wat negentienjarigen in een EL-finale betreft: Rashford deed bij Manchester mee tegen Ajax en hij is jonger dan Dolberg, beiden zijn uit oktober 1997, Dolberg is 25 dagen ouder. Rashford koop je niet voor € 50 miljoen.

Voor mij is dit totale gekte; was de voetbalwereld lichtelijk verbijsterd over de 100 miljoen voor Pogba (geen spits), dit jaar gaan al geruchten voor Mbappe, 20 december 1998, 14 maanden jonger dan Dolberg en Rashford voor € 180.000.000. Ik geloof dat Coutinho, ook al meer dan € 100 miljoen waard is. Dembele is uit mei 1997 en ook al meer dan 100 miljoen waard? Dat allemaal in een paar maanden. Ik zal wel iemand zijn vergeten, excuses.

Ajax zal wel met een spits, al of niet voor de buitenkant, bezig zijn, want Sierhuis is er nog lang niet, maar wie weet is die Braziliaan Pereira (heeft nog steeds niet getekend of heb ik dat gemist?) ineens een schot in de roos, hij scoorde drie keer in de met 9-0 gewonnen wedstrijd van Anderlecht onder 19 (misschien het G-elftal, Anderlcht staat bekend om zijn goede jeugd, hoe verklaar je anders die 9-0)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2017 9:37 am

Mano schreef:
wat is voortijdig?

Zijn echte klasse komt pas met 23, ik heb niet de illusie dat hij dan nog bij Ajax balt.

Neem Zlatan, die heeft bij Ajax laten zien dat hij vreselijk goed kon voetballen maar gaf, net als Dolberg, bij veel wedstrijden ook niet thuis. Toen hij constant leek te worden, werd hij na 3 wedstrijden eredivisie opgehaald door Capello. Is Zlatan voortijdig vertrokken? Kan niet zeggen dat ik echt lang van hem heb genoten.
Na een jaar, dat is in elk geval voortijdig.

Wil je eraan herinneren dat Ajax Zlatan na één jaar wilde verkopen. Uiteindelijk heeft hij drie jaar bij Ajax gespeeld. In de competitie was hij bagger, maar in de CL heeft hij het wel een aantal keren laten zien. Anders was Juventus niet voor hem gekomen.

Dolberg heeft nog járen contract. Er is geen reden om hem nu te laten gaan. Hij hoeft zelf niet eens zo nodig, dus waarom zou je?

Zulke jongens hebben uitdaging nodig, die moet je constant prikkelen. Weet niet of oom Marcel dat in de gaten heeft.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 23, 2017 9:43 am

Mits Dolberg geen Sánchez neigingen krijgt, lekker nog minimaal bij Ajax laten spelen.

Geld op de bank word ik als supporter niet blij van. Ik wil kwaliteit op het veld zien. Anders word je maar supporter van de ABN of ING bank. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » wo aug 23, 2017 9:48 am

Ajaciedjuh schreef:Mits Dolberg geen Sánchez neigingen krijgt, lekker nog minimaal bij Ajax laten spelen.

Geld op de bank word ik als supporter niet blij van. Ik wil kwaliteit op het veld zien. Anders word je maar supporter van de ABN of ING bank. :666.gif:
Dus dat. Daarnaast krijgen we volgend jaar ook nog wel een mooi bedrag voor hem, tenzij hij dit jaar tegenvalt. Nog beter, want dan blijft hij misschien nóg een seizoen om te vlammen. Eitherway: we win.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door brigade zuid » wo aug 23, 2017 10:15 am

wimpey schreef: Nogmaals: had Huntelaar die goals tegen Lyon ook gemaakt? We gaan toch niet aan geschiedvervalsing doen en stellen dat Traoré, Cassierra en Huntelaar betere spitsen voor Ajax zijn / waren?
Probleem is dat we dit jaar niet meer tegen Lyon gaan spelen maar tegen Vvv en Zwolle.
Ik ga ervan uit dat dit sowieso zijn laatste jaar is bij Ajax en daarom sta ik er zo in dat als we morgen doorgaan dan moet je Dolberg gewoon houden en er wat leuks van gaan maken in de Euroleague, mocht je uitgeschakeld worden dan kun je hem wat mij betreft wel verkopen. Pak die 60 miljoen euro en doe dat jaartje Eredivisie met KJH en Cassiera.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2017 10:19 am

Waarom? Zit Ajax om geld verlegen? :confused.gif:

Denemarken maakt nog kans op het WK. Volgens jaar is die jongen hot.

Monaco wil hem niet voor niets kopen. Die zitten in een investeerderscircuitje.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » wo aug 23, 2017 10:30 am

In dat 'jaartje Eredivisie' is het wat mij betreft wel zo dat de titel pertinent moet worden gehaald. We zijn al drie seizoenen op rij geen kampioen. Persoonlijk ga ik die strijd graag aan met een zo sterk mogelijke selectie. We hebben twee van onze beste spelers al verkocht. Dat lijkt me wel genoeg aandacht voor de inkomstenkant. Nu graag de prestaties aandacht geven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door mattie » wo aug 23, 2017 10:43 am

De Dominee schreef:
Ajaciedjuh schreef:Mits Dolberg geen Sánchez neigingen krijgt, lekker nog minimaal bij Ajax laten spelen.

Geld op de bank word ik als supporter niet blij van. Ik wil kwaliteit op het veld zien. Anders word je maar supporter van de ABN of ING bank. :666.gif:
Dus dat. Daarnaast krijgen we volgend jaar ook nog wel een mooi bedrag voor hem, tenzij hij dit jaar tegenvalt. Nog beter, want dan blijft hij misschien nóg een seizoen om te vlammen. Eitherway: we win.
Was onder MvB het motto geld moet op het veld staan.. Kijk nu naar ... hebben aardig wat ingekocht.. Of het wat is moet natuurlijk nog blijken.. Maar een Dolberg die er dit jaar 20 inschopt gaat volgend jaar voor minimaal 50/60 milj. dan ook heus wel weg.. Behoudt nu gewoon de rest anders krijg je nog meer verzoekjes..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2017 10:44 am

Inderdaad,Marillion. Alsof je de Schaal even ophaalt. :confused.gif: :excited.gif:


Destijds zei LVG tegen Zlatan: 'Zonder jou worden we ook wel kampioen.'

Niet dus. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Laat Dolberg het maar uitvechten met KJH.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Demosthenes » wo aug 23, 2017 10:46 am

Rosenborg uit is de wedstrijd waarin voor Dolberg (en Ajax) veel op het spel staat. Kan hij het opbrengen om naar Woudestein af te reizen, als hij ook CL kan spelen, in een competitie speelt met o.a. Neymar en na het tekenen van het contract zich geen zorgen meer hoeft te maken, qua financiën, over zijn toekomst. Speelt hij tegen Rosenborg goed, schiet hij Ajax naar de EL, dan zal er twijfel zijn, maar krijgt hij het gevoel niet te scoren door de slechte buitenspelers, dan vertrekt hij misschien. Ajax kan geen buitenspelers halen die tien keer per wedstrijd hun tegenstander passeren.

Ik weet eerlijk gezegd niet eens of Monaco 4-3-3 speelt, met buitenspelers die buitenom gaan.

Dat Monaco nu ineens het licht in de duisternis is en alleen toptalenten aantrekt (Staat er niet letterlijk) vind ik wat overdreven, Anderson Lopez heeft deze zomer een contract voor maar liefst vijf jaar getekend en wordt direct uitgeleend. Antonucci loopt ook al rond bij Monaco, dan zijn het al drie Ajacieden, alle drie geschikt voor de Europese top? Wie heeft Anderson Lopez en Antonucci ooit zien spelen? In Ajax 1 in ieder geval niemand.
Ajax verloor in de afgelopen jaren natuurlijk al wel vaker een toptalent aan een Europese grootmacht. Vorige winter nog kaapte AS Monaco bijvoorbeeld Francesco Antonucci weg uit Amsterdam.

De Fransen zouden nu precies hetzelfde gaan doen met een andere speler: de website van journalist Gianluca di Marzio schrijft namelijk dat Anderson Lopez de route van Antonucci ook gaat bewandelen. De aanvaller zou voor vijf jaar gaan tekenen in het Prinsendom. Di Marzio beschikt al over een foto van Lopez, die poseert voor het logo van de Franse kampioenenploeg.

Lopez, geboren in 1999, wordt direct door Monaco verhuurd aan de Belgische satellietclub Cercle Brugge.

Anderson Lopez has signed his 5 year contract with AS Monaco. Will immediately be loaned out to satellite club Cercle Brugge in Belgium. pic.twitter.com/sPvJ4ciKR9
— Ajax Youth Academy (@godenzonen_) 10 juni 2017

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/393657/Fo ... z4qZORr1m3
http://www.soccernews.nl/news/393657/Fo ... urend_Ajax
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Kasper Dolberg

Bericht door WP_Legend » wo aug 23, 2017 11:00 am

Mwah je kan ook maar zo een Bazoer scenario krijgen. Geweldig talent in z'n eerste jaar, maar daarna een geweldige terugval en niks meer waard... Voor een bedrag boven de 60m moet je gewoon verkopen.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » wo aug 23, 2017 11:03 am

In dat scenario krijgen we volgend jaar een stuk minder voor hem, of wellicht blijft hij nog een extra seizoen. So what?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » wo aug 23, 2017 11:34 am

Marillion schreef:Inderdaad, het is mooi geweest met transfers. We hebben al twee van onze beste spelers verkocht. Het is een hoop geld maar ik kijk liever nog een seizoen naar een groot talent in de spits.
Dat er hier mensen zijn die het prima vinden als hij verkocht wordt vind ik ronduit bizar. Is onze beste speler. Zit ongetwijfeld wel eens een mindere pot tussen, maar die jongen doet dingen die ik niemand anders zie doen. Ik heb niks aan 50 miljoen. Ik wil naar goede spelers kijken.
Dit dus.
Ga als supporters nu ook niet als boekhouders zitten denken. Wat moeten we in vredesnaam met al die zakken geld in een markt die zo gek geworden is dat ze de komende twee transferperioden zelfs nog véééél hoger gaan worden?

En waag het dan ook vooral niet om op Overmars te mopperen dat hij de selectie continu laat uitdunnen wanneer je zelf gaat aanmoedigen om een spits weg te doen die op dit moment nog helemaal niet weg wil of hoeft.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » wo aug 23, 2017 11:58 am

Yopii schreef: Wil je eraan herinneren dat Ajax Zlatan na één jaar wilde verkopen.
Met jochie Zlatan in de spits haalde Ajax geen Europese finale he. Met jochie Suarez in de spits evenmin. Met Suarez en / of Huntelaar in de spits haalde Ajax jarenlang niet eens een landstitel.

Maar ik zie Ajax ervoor aan om Dolberg te verkopen, zodat aankoop Cassierra op meer speeltijd kan rekenen.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » wo aug 23, 2017 12:09 pm

Ik denk niet dat Ajax Dolberg wilt verkopen. Er zijn natuurlijk wel bedragen die Ajax niet kan weigeren en we moeten ook rekening houden met de wensen van Dolberg zelf.

Wordt nog een spannend weekje.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2017 12:37 pm

wimpey schreef:
Yopii schreef: Wil je eraan herinneren dat Ajax Zlatan na één jaar wilde verkopen.
Met jochie Zlatan in de spits haalde Ajax geen Europese finale he. Met jochie Suarez in de spits evenmin. Met Suarez en / of Huntelaar in de spits haalde Ajax jarenlang niet eens een landstitel.
Mwah, in het geval van Suarez lag dat zeker niet aan hem. Hij was wel even iets verder dan Dolberg: 34 goals en een stuk of 15 assists.

Geen wonder ook, want Dolberg is jonger en minder ervaren.

Jochie Zlatan sloofde zich niet uit tegen PEC of Heracles. Dan had hij even geen zin. In zijn hart was hij nog een amateur. Pas onder Capello is hij broodvoetballer geworden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » wo aug 23, 2017 1:13 pm

Bij Zlatan kon de desinteresse er soms echt vanaf spatten. Ik herinner me nog een keer Excelsior uit waar hij in de warming up zo sloom en ongeïnteresseerd was dat het gewoon gênant was. Hij kon zo tussen de supporters in staan die daar met verschillende gradaties van katers (half één wedstrijd) in het uitvak stonden.

Maar ik doe verder liever niet aan vergelijkingen. Andere spelers, andere andere medespelers en andere tegenstanders. Het is eigenlijk niet te doen. Dolberg is ook een heel ander type dan Suarez of Zlatan. Veel introverter maar natuurlijk ook voetbaltechnisch. Hij heeft al een aantal keren laten zien dat hij heel koel kan blijven bij het afronden, ook in lastige situaties. Wist in belangrijke wedstrijden ook van vrijwel niets iets te maken. Daar staat tegenover dat hij soms wel eens wat afwezig lijkt. Dat zal verbeteren naarmate hij ouder zal worden.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie