Matthijs de Ligt

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Gaizka1985 » za mei 19, 2018 6:00 pm

De Dominee schreef:Tja, kunnen we hier nog nee tegen zeggen? Ik zou zeggen probeer hem nog een jaar te huren...
Dat laatste zou ideaal zijn, en waarschijnlijk het beste voor alle 3 de partijen.

Maar ik zou er snel bij zijn als 'grote' club, grootste verdedigende talent op de Europese velden denk ik. City betaalde trouwens voor Laporte € 75 miljoen aan Bilbao, dan moet een vergelijkbaar bedrag voor de Ligt ook haalbaar zijn.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Thom » za mei 19, 2018 6:42 pm

Je moet ook nee durven zeggen tegen 60 miljoen; we zijn een voetbalclub , geen bank. Hij heeft nog een contract van een paar jaar. Je kan geen euroos opstellen, alleen maar onze beste spelers. Bovendien schept dat een precedent voor onze grootste talenten: één jaar in het eerste en dan weg. Lijkt me niet de bedoeling
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door De Dominee » za mei 19, 2018 7:29 pm

zeux schreef:Stel dat, dan is het op zich fijn dat Ajax dit allemaal al in mei weet en niet op 25 augustus...

Met De Ligt, Ziyech en Kluivert nadrukkelijk op weg naar de uitgang, kijk je naar inkomsten tussen de 100-150 miljoen? Komt misschien Neres ook nog bij. Daar moeten ze toch iets mee kunnen deze zomer, ook gezien de al goed gevulde bankrekening.
Hopelijk Alvarez en Gutierrez of Mount.
Thom schreef:Je moet ook nee durven zeggen tegen 60 miljoen; we zijn een voetbalclub , geen bank. Hij heeft nog een contract van een paar jaar. Je kan geen euroos opstellen, alleen maar onze beste spelers. Bovendien schept dat een precedent voor onze grootste talenten: één jaar in het eerste en dan weg. Lijkt me niet de bedoeling
Ajax heeft vorig jaar al 'nee' verkocht inzake Dolberg. Bod van 50 miljoen naar verluidt.

Ik weet niet of De Ligt houdbaar is, eerlijk gezegd. Hem nog een jaar huren zou natuurlijk top zijn.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door InnerHarbour » za mei 19, 2018 9:06 pm

De Dominee schreef:Ajax heeft vorig jaar al 'nee' verkocht inzake Dolberg. Bod van 50 miljoen naar verluidt.
Van wie dan? Dat soort verhalen zijn IMHO bullshitt voor 50 miljoen was hij verkocht door Overmars.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Marillion » za mei 19, 2018 9:12 pm

Die verhalen over Dolberg geloof ik ook niet. Dan was hij verkocht.

En als er dergelijke bedragen voor De Ligt op tafel komen dan kunnen we het schudden want dan is hij ook weg. Erg jammer want dat gaan we echt merken. Maar reken er maar op dat De Ligt zijn laatste wedstrijd voor Ajax heeft gespeeld.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 20, 2018 12:32 am

Zo lang er maar snel geschakeld wordt en dan alles op héél korte termijn wordt geregeld, zodat ook snel een capabele vervanger wordt binnengehaald. Want eind juli staat Graz of Saloniki ons te wachten en het zou toch wel fijn zijn om dan een volwaardige selectie te hebben die in staat is om Ajax naar een Europese groepsfase te spelen. Weer een jaar zonder hoofdtoernooi trek ik heel slecht.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 20, 2018 9:14 am

Thom schreef:Je moet ook nee durven zeggen tegen 60 miljoen; we zijn een voetbalclub , geen bank. Hij heeft nog een contract van een paar jaar. Je kan geen euroos opstellen, alleen maar onze beste spelers. Bovendien schept dat een precedent voor onze grootste talenten: één jaar in het eerste en dan weg. Lijkt me niet de bedoeling
Helemaal mee eens. De Ligt is nog maar 18 en zijn contract loopt nog een paar jaar. Hoezo moeten we verkopen? Het geld hebben we op dit moment niet nodig en krijgen we over een jaar ook wel. Ik zou hem gewoon niet laten gaan. Ook niet voor 80 miljoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Toppie » zo mei 20, 2018 9:27 am

Met 300 miljoen snel van de beurs af en de salarissen omhoog, anders veranderd er niks en lachen ze nog harder in Lampenstad :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » zo mei 20, 2018 9:44 am

Mr. Ajax schreef:
Thom schreef:Je moet ook nee durven zeggen tegen 60 miljoen; we zijn een voetbalclub , geen bank. Hij heeft nog een contract van een paar jaar. Je kan geen euroos opstellen, alleen maar onze beste spelers. Bovendien schept dat een precedent voor onze grootste talenten: één jaar in het eerste en dan weg. Lijkt me niet de bedoeling
Helemaal mee eens. De Ligt is nog maar 18 en zijn contract loopt nog een paar jaar. Hoezo moeten we verkopen? Het geld hebben we op dit moment niet nodig en krijgen we over een jaar ook wel. Ik zou hem gewoon niet laten gaan. Ook niet voor 80 miljoen.
Als de Ligt weg wil is hij weg hoor ...

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 20, 2018 11:40 am

999 schreef:
Mr. Ajax schreef:
Thom schreef:Je moet ook nee durven zeggen tegen 60 miljoen; we zijn een voetbalclub , geen bank. Hij heeft nog een contract van een paar jaar. Je kan geen euroos opstellen, alleen maar onze beste spelers. Bovendien schept dat een precedent voor onze grootste talenten: één jaar in het eerste en dan weg. Lijkt me niet de bedoeling
Helemaal mee eens. De Ligt is nog maar 18 en zijn contract loopt nog een paar jaar. Hoezo moeten we verkopen? Het geld hebben we op dit moment niet nodig en krijgen we over een jaar ook wel. Ik zou hem gewoon niet laten gaan. Ook niet voor 80 miljoen.
Als de Ligt weg wil is hij weg hoor ...
Waarom? Verwacht je dat hij Ajax anders naar de rechtbank neemt?

Als we geen Europees voetbal halen wordt het wellicht een ander verhaal. Maar als we volgend seizoen CL/EL spelen moet je hem gewoon niet laten gaan. En dan gaat ie ook geen herrie schoppen, denk ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Marillion » zo mei 20, 2018 12:25 pm

Als ze goed contact met hem hebben zullen ze daar een inschatting over kunnen maken. Over het algemeen is het lastig werken met een speler die echt persé wil vertrekken. Maar je tekent inderdaad niet voor niets een contract.

In de praktijk is het bij dergelijke bedragen vaak een gedane zaak. De speler krijgt dan een meer dan riant salaris en Ajax ontvangt een bedrag ter grote van de helft van onze begroting (zo uit mijn hoofd). Dat leg je niet zomaar opzij. De grote vraag is dan natuurlijk wat je met dat geld kan doen. Wie wil er in de Eredivisie komen spelen en is dan een meerwaarde?
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 20, 2018 12:31 pm

Ik denk dat spelers het ook (kunnen) laten gaan afhangen van de vraag of we ons kwalificeren voor een Europees hoofdtoernooi. Iets wat half augustus redelijk in te schatten zal zijn, zo’n twee weken voor het transferwindow sluit.

Overigens kan het ook zomaar zijn dat Europese (sub)top clubs vooral naar het WK gaan kijken en daar de nodige spelers op willen halen, waardoor onze Nederlandse talenten wat buiten beeld raken omdat ze niet meedoen (maar dit is meer wishful thinking).

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Marillion » zo mei 20, 2018 12:35 pm

Ik weet het liever zo snel mogelijk of een speler vertrekt of niet. Het elftal moet er staan vanaf het begin van de competitie. Anders lopen we straks weer een heel seizoen achter de feiten aan.

Spelers moeten ook niet zeuren over wel of geen CL. Dat heb je toch zeker zelf in de hand?
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 20, 2018 12:38 pm

Marillion schreef:Ik weet het liever zo snel mogelijk of een speler vertrekt of niet. Het elftal moet er staan vanaf het begin van de competitie. Anders lopen we straks weer een heel seizoen achter de feiten aan.
Maandje eerder zelfs.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door zeux » zo mei 20, 2018 12:42 pm

Marillion schreef:De grote vraag is dan natuurlijk wat je met dat geld kan doen. Wie wil er in de Eredivisie komen spelen en is dan een meerwaarde?
Inmiddels wordt dat de 'million dollar question' voor Ajax ja.

In ieder geval het idee loslaten dat alles boven de 10 miljoen euro 'teveel' is. De ondergrens verschuift continu. Wat vroeger topbedragen waren, is nu de onderkant van de markt.

Salaris is een van de issues. Als nog steeds klopt dat '1 miljoen' het plafond is (netto? bruto? bruto-bruto?) - en het gedoe rond Kluivert lijkt dat wel te bevestigen -, dan is dat een forse handicap. Net als het lage niveau van de competitie natuurlijk.

De enige troef die Ajax heeft, is dat er talenten blijven doorstromen naar grote clubs in het buitenland. En Ajax nog steeds 'springplank' blijkt.

Volgens mij ligt dus de ruimte bij jonge spelers buiten de vier grote competities (zoals recent Latijns-Amerika vruchtbaar bleek), of bij spelers in de grote competities die in B-teams zijn beland en een poging willen doen hun carrière weer een boost te geven, door wekelijks te spelen in een eerste elftal (ook al is dat de eredivisie).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 20, 2018 12:58 pm

Dat springplank verhaal gaat natuurlijk ook steeds minder vaak op als talenten die bij Ajax vertrekken, vervolgens vanwege niveauverschil bij hun nieuwe club niet verder komen dan een sporadische invalbeurt.

Ik zag de selectie van Koeman afgelopen week; daar wordt je ook al niet vrolijk van. We beginnen als voetballand op een onoverbrugbare achterstand van zelfs de subtoplanden te geraken.

@Marillion; natuurlijk willen we zsm weten waar we aan toe zijn, maar het verleden of ons toch geleerd dat dit een utopie is? Te vaak zijn te veel goeie spelers op het laatste moment, zo rond 30 augustus vertrokken terwijl gezegd werd dat ze “niet zouden worden verkocht”.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Marillion » zo mei 20, 2018 1:05 pm

Klopt, die bui zie ik ook alweer hangen. En dan staan we straks meteen weer op achterstand en kun je weer een seizoen lang met het mes op de keel spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door zeux » zo mei 20, 2018 1:14 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat springplank verhaal gaat natuurlijk ook steeds minder vaak op als talenten die bij Ajax vertrekken, vervolgens vanwege niveauverschil bij hun nieuwe club niet verder komen dan een sporadische invalbeurt.
Wat zijn de laatste 'succesverhalen'? Vertonghen, Vermaelen, Eriksen, Blind (deels), Sanchez?
Het feit ligt er ook dat er (veel) interesse is voor De Ligt en Kluivert en Neres in beeld is (denk dat Ziyech naar een middenmotor gaat). Voor Ajax zou het goed zijn als die drie slagen. Dat houdt het idee in stand dat Ajax een mooi tussenstation (of opleidingsplek) is. Dus is de vraag: gaan die drie het redden? Daarvan lijkt Kluivert mij de minste horizon te hebben.
En dan is er ook nog Onana, die perspectief heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door De Dominee » zo mei 20, 2018 1:33 pm

Marillion schreef:Klopt, die bui zie ik ook alweer hangen. En dan staan we straks meteen weer op achterstand en kun je weer een seizoen lang met het mes op de keel spelen.
Veel zal afhangen van de resultaten in de voorbereiding. Bij behalen EL zullen een aantal spelers (Neres wellicht) willen blijven, bij CL wellicht Onana en De Ligt ook. Kluivert en Ziyech vertrekken sowieso lijkt me.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 20, 2018 3:28 pm

zeux schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat springplank verhaal gaat natuurlijk ook steeds minder vaak op als talenten die bij Ajax vertrekken, vervolgens vanwege niveauverschil bij hun nieuwe club niet verder komen dan een sporadische invalbeurt.
Wat zijn de laatste 'succesverhalen'? Vertonghen, Vermaelen, Eriksen, Blind (deels), Sanchez?
Het feit ligt er ook dat er (veel) interesse is voor De Ligt en Kluivert en Neres in beeld is (denk dat Ziyech naar een middenmotor gaat). Voor Ajax zou het goed zijn als die drie slagen. Dat houdt het idee in stand dat Ajax een mooi tussenstation (of opleidingsplek) is. Dus is de vraag: gaan die drie het redden? Daarvan lijkt Kluivert mij de minste horizon te hebben.
En dan is er ook nog Onana, die perspectief heeft.
de spelers die je noemt zijn inderdaad de successtories. En die hebben allemaal gemeen dat die jongens in de twintig waren toen ze overstapten.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 20, 2018 3:35 pm

zeux schreef: Salaris is een van de issues. Als nog steeds klopt dat '1 miljoen' het plafond is (netto? bruto? bruto-bruto?) - en het gedoe rond Kluivert lijkt dat wel te bevestigen -, dan is dat een forse handicap.
Overmars heeft juist aangegeven dat dat salarisplafond van 1 miljoen allang is opgerekt. Dat ze geen 1.5 mio gaan betalen aan een 19-jarige jongen die nauwelijks 34 hele eredivisie wedstrijden in zijn benen heeft is wat anders.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door zeux » zo mei 20, 2018 3:56 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:En die hebben allemaal gemeen dat die jongens in de twintig waren toen ze overstapten.
Yep.
Dat gaat over de 'wenselijkheid' of je zo vroeg moet gaan (niet).
Maar ze komen wel van 'Ajax', dus de club is nog steeds wel 'valide' om bij te scouten. Dat beeld gaat het ook om.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Matthijs de Ligt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 20, 2018 5:06 pm

Maar daarna zijn El Ghazi, Kishna, Tete, Riedewald, Bazoer en Klaassen onder anderen gegaan. Dan wordt het ineens een stuk minder valide... Alleen Sanchez is een recent voorbeeld van iemand die het redt. Maar die had dan ook al de nodige ervaring in Zuid-Amerika.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door zeux » zo mei 20, 2018 5:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Maar daarna zijn El Ghazi, Kishna, Tete, Riedewald, Bazoer en Klaassen onder anderen gegaan. Dan wordt het ineens een stuk minder valide... Alleen Sanchez is een recent voorbeeld van iemand die het redt. Maar die had dan ook al de nodige ervaring in Zuid-Amerika.
Klaarblijkelijk schrikt dat niet zoveel af, dat ze jongens als De Ligt en Kluivert links laten liggen. Ergens blijft er dus die aantrekkingskracht. Voor vier, vijf spelers lonkt vrij nadrukkelijk het buitenland. En niet de minste clubs hebben interesse. Die 'etalage-functie' heeft Ajax blijkbaar nog steeds, ondanks al die missers die je noemt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Gezond verstand » ma mei 21, 2018 8:55 am

Toppie schreef:Met 300 miljoen snel van de beurs af en de salarissen omhoog, anders veranderd er niks en lachen ze nog harder in Lampenstad :blush.gif:
Er is zoveel mis met dit bericht.

1) Ajax heeft geen 300 miljoen. En als Ajax nu 300 miljoen aan spelers verkoopt houdt dat niet in dat er ook 300 miljoen de kas van Ajax in rolt
2) Van de beurs af, wat voor voordelen denk je dat dat heeft? Geen RVC? Vergeet het maar, zo'n beetje iedere profclub heeft een RVC, beurs of geen beurs
3) Salarissen omhoog. Dat kan alleen als er struktureel meer inkomsten zijn, en dan nog, denk je dat De Ligt een jaar langer blijft voor 1,5 miljoen ipv 1 miljoen terwijl bij in Engeland 4 miljoen of meer kan verdienen. Die paar ton maakt geen ene flikker uit.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie