Frenkie de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door wimpey » do aug 09, 2018 8:49 am

Kan ik me niet voorstellen. Overmars is de snuggerste niet, maar op deze manier de goden verzoeken....

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Mano » do aug 09, 2018 8:52 am

Ik zou de Jong dan niet opstellen.

Als Ajax 0-1 staat, kan de Jong denken: Ach ook goed, ga ik lekker naar Barca.
In plaats van een tandje bij, een tandje eraf.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Nihad » do aug 09, 2018 9:51 am

Sport is een BS krantje. Moet elke dag vol.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii
Berichten: 18856
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Yopii » do aug 09, 2018 10:10 am

wimpey schreef:Kan ik me niet voorstellen. Overmars is de snuggerste niet, maar op deze manier de goden verzoeken....
Inderdaad, dat zou zo ontzettend dom zijn.

Ik geloof direct dat Barcelona en andere clubs hopen Ajacieden aan te trekken als Ajax zich straks niet plaatst voor de CL.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Leon » do aug 09, 2018 11:48 am

Mano schreef:Ik zou de Jong dan niet opstellen.

Als Ajax 0-1 staat, kan de Jong denken: Ach ook goed, ga ik lekker naar Barca.
In plaats van een tandje bij, een tandje eraf.
Ik zou De Jong sowieso niet opstellen, aan de bal een heerlijke voetballer, maar wanneer wij de bal niet hebben, sta je met een man minder... 50 miljoen? Ik breng 'm persoonlijk heen!
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Cruijff » do aug 09, 2018 11:54 am

Toppie schreef:
Barcelona akkoord met Ajax over transfer Frenkie de Jong bij niet bereiken van groepsfase
Das leuk voor de schatkist van Ajax maar hoeveel spelers willen dan ook weg Neres de Ligt van de Beek Ziyech
Zo schep m.i presidenten ? :confused.gif: :1evil.gif:
Je weet het altijd zo geweldig te verwoorden Toppie! :biggthumpup.gif:
De jeugdopleiding van Ajax heeft een behoorlijke reputatie, die van Willem II wordt ook steeds beter. Leiden ze nu ook presidenten op? :smile-ajax.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frenkie de Jong

Bericht door LucaS » do aug 09, 2018 1:13 pm

Is vandaag niet de laatste dag Engelse transfermarkt?
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Cruijff » do aug 09, 2018 1:40 pm

LucaS schreef:Is vandaag niet de laatste dag Engelse transfermarkt?
Klopt.
En ik vind dat 't nog behoorlijk stil blijft.

Ben benieuwd of dit de PL straks bevalt. Zijn ze content met dat ze het allemaal geregeld hebben voordat de competitie begint? Of draaien ze de boel weer terug omdat ze er de balen in hebben dat ze de aankomende weken niet meer kunnen kopen maar nog wel leeg gekocht kunnen worden?

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Gezond verstand » do aug 09, 2018 2:32 pm

Leon schreef:
Ik zou De Jong sowieso niet opstellen
Ik zou De Jong altijd opstellen, maar wel op 4 en niet op het middenveld. Op 4 is hij veel dwingender, speelt veel meer in z'n kracht.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door wimpey » wo sep 05, 2018 5:39 pm

Aangezien ik toch in mea culpa mode ben...

Die Frenkie zit wel heel erg op voetbal. Z'n actie voorafgaand aan de assist van Neres bij de 0-3 tegen Vitesse, dat was hogeschoolvoetbal.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 05, 2018 5:52 pm

wimpey schreef:Aangezien ik toch in mea culpa mode ben...
Dan moet je volgens mij het forum goed afstruinen als je toch al bezig bent... :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Nihad » do sep 06, 2018 11:51 am

Peter schreef:Ik heb bij deze jongen sterk het idee dat ze bij Ajax hier ook stevige discussies over gevoerd hebben. Vind het namelijk een bijzondere transfer, waarbij ik niet verwacht dat de dissident van de vergadering hier heel blij mee was.
Los even van die discussie is het natuurlijk ook echt de vraag wat Ajax met hem wil gaan doen. Je hebt Bazoer en Klaassen die er staan, je hebt Gudelj en Sinkgraven voor forse miljoenen gehaald en je hebt VdBeek die hard op de deur klopt. En ene Nouri staat in de coulissen klaar voor een debuutje. Waar ziet Ajax Frenkie over 2 jaar spelen?
Nou, bij Barcelona. :smallgrin.gif:

Heerlijk, die opmerkingen op pagina 1 over de Jong.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Mano » do sep 06, 2018 2:02 pm

Als je terug kijkt, zie je eigenlijk dat we allemaal geen ruk verstand van voetbal hebben :smallgrin.gif:
hoeveel spelers wij gouden bergen of bagger toekomst voorspelden... :excited.gif:
gelukkig werkt er niemand bij Ajax en hebben allemaal een andere baan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Frenkie de Jong

Bericht door ferry » do sep 06, 2018 2:06 pm

In the Guardian:
Football transfer rumours: Frenkie de Jong to join Tottenham for £40m?
Today’s whispers are feeling blonde

Michael Butler

Wed 5 Sep 2018 08.32 BST Last modified on Wed 5 Sep 2018 12.11 BST

Ajax are a selling club. Academy prospects are either polished into diamonds or players are craftily bought on the cheap and sold for enormous profit – the club have made an estimated €400m in transfer fees in the last decade. Some of these big-money departures – such as Ryan Babel, Vurnon Anita and Davy Klaassen – have failed to live up to their potential, not that that particularly bothers Ajax. Others – such as Zlatan Ibrahimovic, Luis Suárez and Wesley Sneijder – have gone on to be some of the best players in the world. Tottenham have a funny knack of sniffing out the good ones. Christian Eriksen, Dávinson Sánchez and Jan Vertonghen have all trodden the well-worn path from Amsterdam to north London, and if you count Toby Alderweireld’s diversion via Atlético Madrid, some might identify the link between the two clubs as a bit of ‘a thing.’

Enter Frenkie de Jong, Ajax’s latest hot young talent, who is already reportedly worth more millions (£40m) than he’s made senior appearances (37). In the three matches De Jong has started in this season, Ajax have won them all, scoring 10 in total, conceding none. In the game he didn’t start, they drew. The central midfielder has been linked with Tottenham, as well as a move to Barcelona and Borussia Dortmund, but with Ajax back in the Champions League this season, the Dutch club are under no pressure to sell and are well aware that good performances against Bayern Munich, AEK Athens and Benfica in this season’s group stages, may drive the 21-year-old’s price up further.
"...Worth more millions than he made senior appearances" :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18856
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Yopii » vr sep 07, 2018 11:01 am

Het is wel aardig om even terug te kijken

http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/36612__.php

Let ook op de reacties :smallgrin.gif:

De voormalige Tovenaar van PSV heeft toen een lelijke fout gemaakt door de transfer van De Jong op een paar ton te laten afketsen.

Het AD berichtte destijds al dat De Jong naar PSV ging. Daar had ik een beetje de pest over in. Had De Jong zien spelen in een jeugdinterland met Appie en Donny. In elk geval in die wedstrijd was De Jong van de drie de beste. Toen al viel zijn grote kracht op: altijd naar voren spelen, dat dus ook kunnen.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Alexander » vr sep 07, 2018 12:00 pm

Geweldige voetballer. Genot om naar die jongen te kijken. By far de beste speler van Ajax ook. Mag nog iets beslissender worden bij Ajax, maar ik ga dit seizoen in ieder geval nog veel van hem genieten.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Gezond verstand » vr sep 07, 2018 12:07 pm

Deze is wel heel mooi
Het is helemaal niet zo erg als je ziet wat wij op die positie daar hebben rondlopen: phillipe rommens, dante rigo, lundqvist, paal, Gudmonsson en ook nog Laros duarte. Frenkie zou ons ook rond de 7 a 8 ton hebben gekost.
valentinkleef
En deze
We missen niks aan Frenkie. Gewoon een talent zoals er zoveel zijn. Niet druk over maken. Onder 19 wint dik in de finale tegen Barca met 4-0, dat zegt genoeg over de talenten binnen PSV. Bovendien is Brands niet de tweelingbroer van Overmars. Als Frenkie die 2 ton extra waard was geweest, dan had Brands dit zeker wel betaald. Hij legt wel flink geld neer voor Laursen, dus kennelijk is hij het niet waard en heeft PSV betere alternatieven. Laat Ajax maar blij zijn met Frenkie zoals Feyenoord dit is met Botteghin. Wij zien en kiezen voor de echte kwalitatief betere spelers :)
Bean77
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 18856
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Yopii » vr sep 07, 2018 12:56 pm

Die hebben er kijk op! :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frenkie de Jong

Bericht door LucaS » vr sep 07, 2018 4:37 pm

Ach, je weet toch hoe dat gaat; die hadden de Jong toen nog nooit zien spelen. Net zo min als die psv-talenten die ze noemen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23026
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Frenkie de Jong

Bericht door raymon » vr sep 07, 2018 4:41 pm

LucaS schreef:Ach, je weet toch hoe dat gaat; die hadden de Jong toen nog nooit zien spelen. Net zo min als die psv-talenten die ze noemen
Die hebben ze nog steeds niet zien spelen overigens.

Aan de andere kant zijn ze wel 2 keer kampioen geworden sinds dat topic :blush.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frenkie de Jong

Bericht door LucaS » vr sep 07, 2018 5:21 pm

Maar dr schreef ook iemand liever CL daan die europacup 3. Jaar later speelde Ajax de finale van die europacup 2 en waren ze best jaloers
I think I lost my fucking headache

Wouter
Berichten: 18934
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Wouter » za sep 08, 2018 9:57 am

Was dat niet de tijd dat Riedewald en Bazoer hier als de Grote Nieuwe Goden werden beschouwd? Ik bedoel maar: De Jong heeft nu een paar potjes goed gespeeld (net als Bazoer en Riedewald toen) en de verering slaat weer toe.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23026
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Frenkie de Jong

Bericht door raymon » za sep 08, 2018 10:09 am

Bazoer werd wel heel veel kwaliteit toegedicht. Riedewald had een veelbelovende start.

Vooral van Bazoer valt het me tegen dat hij nooit z’n talent heeft waargemaakt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41041
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Marillion » za sep 08, 2018 10:16 am

Zeker, Bazoer was absoluut talentvol. Maar talent is slechts één van de dingen die je nodig hebt om het te halen. In die zin snap ik Wouter wel. De Jong is ook heel talentvol. En hij lijkt bij de start van dit seizoen wel een stap te maken. Maar hoeveel echt goede wedstrijden heeft hij tot nu toe gespeeld? Dat valt nog wel mee hoor. Ik wil maar zeggen, hij is er nog niet.

De ontwikkeling van De Jong is één van de interessante dingen dit seizoen. Als hij goed speelt is het een genot om naar hem te kijken. Het onnodig lopen met de bal en risico nemen wanneer het echt niet kan (zoals bijvoorbeeld tegen Kiev) moet er echter wel uit. Ik ben benieuwd waar hij staat aan het einde van het seizoen. Potentie genoeg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door InnerHarbour » za sep 08, 2018 10:47 am

Daarom hoop ik dat Koeman hem zondag tegen Frankrijk laat starten, wordt dan zijn eerste wedstrijd tegen een serieuze tegenstander.
YNWA

Plaats reactie