Matthijs de Ligt

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9104
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 07, 2019 8:53 am

LucaS schreef:Dan heeft de Ligt zonder blikken of blozen flink zitten liegen tegen Fox na de wedstrijd tegen Emmen
oooooooopooh wat stout van De Ligt!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Gezond verstand » zo apr 07, 2019 11:11 am

Gaizka1985 schreef:Volgens Sierd de Vos gaat hij naar Barcelona, ze wachten alleen met het naar buiten brengen van het nieuws omdat Ajax nog CL speelt en dit nieuws de aandacht kan verstoren. (dat vertelde hij gister tijdens Barcelona - Atletico)
Oh, en Sierd zat aan tafel bij de gesprekken natuurlijk. Niet netjes dat hij dan nu uit de school klapt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33683
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door zeux » zo apr 07, 2019 11:19 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
LucaS schreef:Dan heeft de Ligt zonder blikken of blozen flink zitten liegen tegen Fox na de wedstrijd tegen Emmen
oooooooopooh wat stout van De Ligt!
:ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door brigade zuid » zo apr 07, 2019 1:18 pm

Ben benieuwd naar de prijs, kon wel eens tegenvallen als je de verhalen leest dat Ajax niet per se de hoofdprijs hoeft van Barca.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10318
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door WP_Legend » zo apr 07, 2019 1:39 pm

Ik lees overal tussen de 70 en 100

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Giacomo Puccini » zo apr 07, 2019 1:51 pm

Het is te hopen dat hij een goede prestatie neerzet tegen Juventus, reken maar dat de topclubs allemaal een scout op deze wedstrijden zetten. Het ideale scenario is dat 2 of meer topclubs tegen elkaar gaan opbieden, zoals bij Frenkie ook het geval was.
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door brigade zuid » zo apr 07, 2019 2:10 pm

Giacomo Puccini schreef:Het is te hopen dat hij een goede prestatie neerzet tegen Juventus, reken maar dat de topclubs allemaal een scout op deze wedstrijden zetten. Het ideale scenario is dat 2 of meer topclubs tegen elkaar gaan opbieden, zoals bij Frenkie ook het geval was.
Wat ik begrijp is dat hij per se naar Barca wil en dat Ajax niet moeilijk doet omdat ze hem dat gunnen en vanwege de goede band met Barca. Derhalve wordt een minder hoge prijs geaccepteerd dan men mogelijkerwijs zou kunnen ontvangen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9104
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 07, 2019 2:15 pm

Wat best een beetje raar zou zijn.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Giacomo Puccini » zo apr 07, 2019 2:17 pm

Waar komt dit verhaal vandaan?

Barca is rijk zat, dus die moeten maar met geld over de brug komen in plaats van rekenen op een cadeautje uit Amsterdam.
Ajax!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door LucaS » zo apr 07, 2019 3:37 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
LucaS schreef:Dan heeft de Ligt zonder blikken of blozen flink zitten liegen tegen Fox na de wedstrijd tegen Emmen
oooooooopooh wat stout van De Ligt!
Nou, het is meer dat ik het dus niet geloof
I think I lost my fucking headache

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Gaizka1985 » zo apr 07, 2019 6:36 pm

Gezond verstand schreef:
Gaizka1985 schreef:Volgens Sierd de Vos gaat hij naar Barcelona, ze wachten alleen met het naar buiten brengen van het nieuws omdat Ajax nog CL speelt en dit nieuws de aandacht kan verstoren. (dat vertelde hij gister tijdens Barcelona - Atletico)
Oh, en Sierd zat aan tafel bij de gesprekken natuurlijk. Niet netjes dat hij dan nu uit de school klapt.
Ik zat met een half oog naar die wedstrijd te kijken, maar volgens mij vertelde Sierd dat de voorzitter van Barcelona tijdens een tv interview vrij stellig was dat de Ligt naar Barcelona komt.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Gezond verstand » ma apr 08, 2019 10:59 am

Dat is dan niet netjes van die Spaanse lapzwans.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

De Dominee
Berichten: 5958
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door De Dominee » ma apr 08, 2019 11:02 am

Die voorzitter zei dat hij wist waar de toekomst van De Ligt lag. Meer niet.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Gaizka1985 » ma apr 08, 2019 3:43 pm

De Dominee schreef:Die voorzitter zei dat hij wist waar de toekomst van De Ligt lag. Meer niet.
Dat zeg je toch alleen als je weet dat die toekomst bij jouw club ligt?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 08, 2019 5:14 pm

Gaizka1985 schreef:
De Dominee schreef:Die voorzitter zei dat hij wist waar de toekomst van De Ligt lag. Meer niet.
Dat zeg je toch alleen als je weet dat die toekomst bij jouw club ligt?
Of hij heeft bedankt voor Barca, omdat hij voor club x kiest. :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Jöhnk » ma apr 08, 2019 5:40 pm

Het zou me niet verbazen als hij naar Real Madrid ging.

Ik hoop het ook, want die zijn lekker wanhopig dus ze zullen wel betalen. Daarnaast is dan meteen dat Barca-gelul (Barcelona is opeens goed bevriend nu ze een speler voor een vriendenprijs willen overnemen) van de baan.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door LucaS » ma apr 08, 2019 5:54 pm

Precies, ik zou het verbijsterend vinden als Barcelona niet de marktconforme prijs betaalt, zoals je hier en daar wel leest. Ze gaan nog meer spelers halen, dus het is geen kwestie van niet meer kunmem, maar van niet meer willen betalen. Als de verhaalen kloppen natuurlijk. En anders doen ze er een speler bij...
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door InnerHarbour » di apr 09, 2019 7:49 am

brigade zuid schreef:Wat ik begrijp is dat hij per se naar Barca wil en dat Ajax niet moeilijk doet omdat ze hem dat gunnen en vanwege de goede band met Barca. Derhalve wordt een minder hoge prijs geaccepteerd dan men mogelijkerwijs zou kunnen ontvangen.
Kom zeg welke goede band met Barcelona? Wanneer heeft die club ooit wat voor Ajax gedaan? Die geven hooguit spelers door waar ze zelf niets meer in zien.
YNWA

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13418
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Nihad » di apr 09, 2019 10:18 am

FCB dokt lekker of anders niet. Er is totaal voor Ajax noodzaak niet om de Ligt voor een lager bedrag te laten gaan. En anders blijft de Ligt gewoon nog een jaar. Hij heeft nog steeds gewoon een contract.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Gaizka1985 » di apr 09, 2019 12:34 pm

LucaS schreef:Precies, ik zou het verbijsterend vinden als Barcelona niet de marktconforme prijs betaalt, zoals je hier en daar wel leest. Ze gaan nog meer spelers halen, dus het is geen kwestie van niet meer kunmem, maar van niet meer willen betalen. Als de verhaalen kloppen natuurlijk. En anders doen ze er een speler bij...
Waar komen die verhalen eigenlijk vandaan? Voor de Jong betalen ze ook 75 miljoen, of vinden mensen hier dat ook een 'gun prijs'? Lijkt mij markt conform? Voor Coutinho & Dembele betaalden ze overigens ook grote bedragen.

Ik verwacht dat de Ligt minimaal 80 en maximaal 100 miljoen zal opleveren?

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door RubenB » di apr 09, 2019 1:22 pm

Gaizka1985 schreef:
LucaS schreef:Precies, ik zou het verbijsterend vinden als Barcelona niet de marktconforme prijs betaalt, zoals je hier en daar wel leest. Ze gaan nog meer spelers halen, dus het is geen kwestie van niet meer kunmem, maar van niet meer willen betalen. Als de verhaalen kloppen natuurlijk. En anders doen ze er een speler bij...
Waar komen die verhalen eigenlijk vandaan? Voor de Jong betalen ze ook 75 miljoen, of vinden mensen hier dat ook een 'gun prijs'? Lijkt mij markt conform? Voor Coutinho & Dembele betaalden ze overigens ook grote bedragen.

Ik verwacht dat de Ligt minimaal 80 en maximaal 100 miljoen zal opleveren?
Barcelona is met man en macht bezig de prijs van De Ligt te drukken. Huurconstructies, nu weer die Alena die mogelijk in de deal betrokken wordt. Dit Barca lijkt niet de middelen te hebben om De Ligt én De Jong voor marktconforme prijzen aan te trekken.

Ergens logisch, als je ziet wat Malcolm, Dembele, Umtiti en Lenglet allemaal hebben gekost, en zijn die nou van absolute wereldtop?

wimpey
Berichten: 52058
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door wimpey » di apr 09, 2019 1:39 pm

Baffa koopt net als Ajax niet bijzonder goed in.

Hun probleem, Ajax doet er verstandig aan die Catalaanse knakenpoetsers het volle pond te laten betalen voor De Ligt. Geen spelers in die deal betrekken en boter bij de vis.

Matthijs mag natuurlijk ook nog een jaar blijven, wanneer ie per sé naar Baffa wil en Baffa de middelen niet heeft. Moet ie natuurlijk wel z'n contract verlengen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door peter » di apr 09, 2019 6:47 pm

Die Alena vind ik wel een klasbak. Alena + 70 miljoen is prima. :hypocrite.gif:

De Dominee
Berichten: 5958
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door De Dominee » di apr 09, 2019 6:48 pm

Wat is dat voor een speler? Defensieve middenvelder?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door peter » di apr 09, 2019 7:00 pm

Nee zeker niet. Type speler a la Iniesta of Deco.

Weet niet of of Ajax daar wat mee wil, hoor. Maar ik zie wel grote potentie.

Plaats reactie