Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » vr mei 17, 2019 6:27 pm

In het filmpje What a season it was zitten toch echt een aantal heel erg mooie momenten van Dolberg.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Khraa » ma jun 10, 2019 8:09 pm

Scoort net de 1-0 van Denemarken tegen Georgie. (Het wordt weer tijd dat er echt gevoetbald gaat worden)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Khraa » ma jun 10, 2019 9:07 pm

En de 3-1 ook....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door peter » di jun 11, 2019 2:15 pm

Gaat dus met een goed gevoel op vakantie. Dat is wel positief. Hij gaf zelf ook al aan dat hij niet kon wachten op 19/20. :biggthumpup.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » wo jun 12, 2019 9:16 am

Leuk dat hij dat gevoel heeft, maar ik kan niet wachten tot hij weg is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » wo jun 12, 2019 9:37 am

Mano schreef:Leuk dat hij dat gevoel heeft, maar ik kan niet wachten tot hij weg is.
Ik ben ook wel klaar met hem hoor.

Kansen missen kan, bal verliezen kan, maar zoals hij ALTIJD in het veld staat is gewoon schandalig.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » wo jun 12, 2019 12:23 pm

Gelul, Rishi.
Dolberg is gewoon een hartstikke goede speler. Die eeuwige ijskoude kalmte die onder meer ook Dennis Bergkamp uitstraalt werkt weliswaar wat tegen hem, maar desondanks is hij nog steeds een pure liefhebber.

De Dominee
Berichten: 5947
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » wo jun 12, 2019 12:23 pm

Veel zal afhangen van het systeem wat Ajax gaat spelen. Het systeem van dit seizoen met 4-2-3-1 is voor hem geen goed systeem. Het systeem van Bosz wel.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Toppie » ma aug 05, 2019 7:33 am

Eigenlijk is dit het grootste zorgenkindje voor de komende periode, dit gaat m.i Ajax punten kosten terwijl de oude Vos op de bank zit :confused.gif:
Wanneer worden EtH en de TH wakker :blackcat.gif:
.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » ma aug 05, 2019 8:46 am

EtH houd maar vast aan spits Dolberg terwijl Ajax beter speelt met Tadic op 9

aan de andere kant, Dolberg nu wisselen is de doodsteek voor zijn zelfvertrouwen.
maar ja, Ajax 1 is geen proefballon. Nu wisselen dan kan hij nog een transfer scoren ergens.

Ajax moet wel een echte spits halen als iedereen vertrekt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5947
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » ma aug 05, 2019 8:56 am

Dolberg heeft wederom de kans gekregen maar niet gepakt. Jammer maar helaas, tijd om door te selecteren. Ajax moet door. Ik denk dat we moeten proberen hem te verkopen, misschien aan Bosz. Laag bedrag, terugkoop clausule of doorverkoop percentage erin.

Dit gaat (op korte termijn) in ieder geval niet werken.Dinsdag Tadic in de spits neem ik aan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Kasper Dolberg

Bericht door raymon » ma aug 05, 2019 9:09 am

Veel spelers hebben zaterdag dan hun kans niet gepakt. Wat mij opvalt is dat er continue 5 medespelers dicht om hem heen staan. Dat gaat dan nooit werken natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

De Dominee
Berichten: 5947
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » ma aug 05, 2019 9:17 am

De Dominee schreef:Veel zal afhangen van het systeem wat Ajax gaat spelen. Het systeem van dit seizoen met 4-2-3-1 is voor hem geen goed systeem. Het systeem van Bosz wel.
Dat klopt, dat gaf ik eerder ook al aan. Dit systeem (4-2-3-1) werkt niet voor hem. Helaas voor hem spelen we dit systeem wel weer dit seizoen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » ma aug 05, 2019 5:20 pm

Praat je nu met jezelf?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10316
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Kasper Dolberg

Bericht door WP_Legend » di aug 06, 2019 2:55 pm

Alzheimer...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » do aug 08, 2019 7:14 am

Is ie nou (nog) geblesseerd of niet?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

De Dominee
Berichten: 5947
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » za aug 10, 2019 10:30 am

Bosz (Leverkusen) wilde hem hebben. Ten Hag wil hem niet laten gaan. Ik betwijfel of dat verstandig is, zeker als we 4-2-3-1 blijven spelen.

Persoonlijk zie ik liever 4-3-3:

Neres - Dolberg - Tadic
Ziyech - Blind - Beek
Nico - Martinez - Alvarez - Mazraoui
Onana

Wellicht dat Dolberg dan zijn enorme potentieel gaat waar maken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 52034
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door wimpey » za aug 10, 2019 10:35 am

De Dominee schreef:Bosz (Leverkusen) wilde hem hebben. Ten Hag wil hem niet laten gaan. Ik betwijfel of dat verstandig is, zeker als we 4-2-3-1 blijven spelen.
+ 1. Ajax en Dolberg kunnen niet met elkaar aan blijven modderen.

Ik snap ook dat Bosz hem wil. Die kent alleen de Dolberg die als een komeet kwam. En hij heeft met Volland en Alario maar 2 spitsen. Waarvan Alario niet voldoet.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33668
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door zeux » za aug 10, 2019 12:24 pm

Dolberg scoorde vorig seizoen 11 goals in 25 wedstrijden in de competitie. Volgens mij is iedereen het er over eens dat het (veel) beter kan op de spitspositie.

Tadic scoorde 28 goals in 34 wedstrijden (13 assists). Vele malen beter. In tweederde van die wedstrijden deed ook Dolberg mee, een systeem net een 'echte' spits dus, waarin Tadic zijn goals bleef meepikken. Gezien het feit dat Ten Hag de afgelopen weken steeds (weer) met Dolberg begon, lijkt mij dat hij wel - in tegenstelling tot AT - met een 'echte' spits wil spelen. Je kunt daar niet blij van worden, maar het is de realiteit. En dus ook een realiteit waar je spelersbeleid op afgestemd moet zijn.

Dolberg komt aan een moyenne van 0,44. Dat is niet eens zo heel slecht, terwijl - in ieder geval bij mij - het gevoel is dat hij enorm te kort komt met zijn flegma en trage reageren en niet aanwezig zijn in de 16 als er een voorzet 'in the box' komt.
Kortom: het gevoel is dat het veel beter kan. En dus die 11 wel 20 of wie weet 25 zou kunnen zijn.

En dat is mijn punt. Tadic scoorde 28 doelpunten, waarbij hij in 2/3 van de wedstrijden (in de competitie) in een systeem met een 'echte' spits speelde (overduidelijk Ten Hags go to strategie).

Wanneer je dus Dolberg vervangt door een betere spits, verwacht ik dat het totaalrendament hoger gaat zijn. Ook omdat ik denk dat Tadic zwervend rond de 16 heel veel waarde heeft (en voor constante dreiging zorgt) en gewoon zijn goals blijft meepikken, aanvullend aan de 'wel scorende spits'. Ik vrees dat wanneer hij louter in een spitsrol wordt geduwd, hij vooral aanspeelpunt wordt en minder de beweeglijke voetballer in de aanvalslijn kan zijn.

Overigens is het verschil met de CL enorm. Dolberg: 9 wedstrijden 0 doelpunten. Tadic 18 wedstrijden 9 doelpunten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9102
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 10, 2019 1:34 pm

Hoe weeg je mee dat Tadic de penalties neemt? Zou het niet zuiverder zijn als je de raakgeschoten strafschoppen weghaalt uit de berekening en dan pas de vergelijking met Dolberg maakt?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33668
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door zeux » za aug 10, 2019 1:44 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hoe weeg je mee dat Tadic de penalties neemt? Zou het niet zuiverder zijn als je de raakgeschoten strafschoppen weghaalt uit de berekening en dan pas de vergelijking met Dolberg maakt?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat zou dus in het voordeel uitwerken van Dolberg. En het argument om Tadic in de spits te zetten - het meest populair hier op AT - verkleinen.

Kortom:
- Ajax wil een team met een 'echte spits' blijkbaar (Ten Hag stelt die continu op en ook in de voorbereiding was dat steeds de optie). Ook al wil AT iets anders.
- Daar hebben ze er nu drie van:
* Traore (jong, staat er - lijkt mij - niet meteen een heel seizoen als 'de' spits)
* Huntelaar (oud, niet meer de 'everyday spits' (lijkt mij), ideale pinchhitter)
* Dolberg

In dit rijtje is Dolberg 'de' spits van Ajax. En mijn argument is dat Ajax beter moet kunnen krijgen. Nogmaals zijn moyenne van 0,44 (in de competitie) is niet extreem laag, maar zeker ook niet hoog (en ik heb even niet paraat op welke momenten die goals vielen, de 0-4 tegen een degradatiekanditaat is iets anders dan de 1-0 tegen een titelkandidaat), maar er is vooral het gevoel dat er veel meer te halen valt. En na twee seizoenen dat constateren, vind ik het tijd worden om door te selecteren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Gezond verstand » di aug 13, 2019 6:57 am

Jaartje aan Bosz verhuren, als beide daar voor open staan. En anders verkopen met een extreem hoog doorverkooppercentage. Want ik ben er heilig van overtuigd dat Bosz Dolberg weer aan de praat krijgt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mr. Ajax » di aug 13, 2019 7:27 am

zeux schreef: Wanneer je dus Dolberg vervangt door een betere spits, verwacht ik dat het totaalrendament hoger gaat zijn. Ook omdat ik denk dat Tadic zwervend rond de 16 heel veel waarde heeft (en voor constante dreiging zorgt) en gewoon zijn goals blijft meepikken, aanvullend aan de 'wel scorende spits'. Ik vrees dat wanneer hij louter in een spitsrol wordt geduwd, hij vooral aanspeelpunt wordt en minder de beweeglijke voetballer in de aanvalslijn kan zijn.
Wat is 'louter in de spitsrol'? Tadic vult die positie op een bepaalde manier in en doet dat fantastisch, met veel beweging, inzakken en positiewisselingen met zijn medespelers en ga zo maar door. Het woord 'spits' strooit veel mensen zand in de ogen, heb ik het gevoel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 14, 2019 4:08 pm

Opvallend dat in de oefenwedstrijd vanmiddag, Dolberg niet te zien was op de beelden..... EtH had het gisteren niet over een blessure, dus toch exit?

https://youtu.be/wP8NFAU4Qlo
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door peter » wo aug 14, 2019 9:22 pm

Vanmiddag was er een oefenpotje tussen alle reserves. Dolberg ontbrak. Is ‘ie nou geblesseerd of on the way out?

Plaats reactie