Donny van de Beek

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door peter » do mar 25, 2021 12:13 pm

Die jongen moest ook koste wat het kost weg bij Ajax he. Voor mijn gevoel niet eens gekeken naar de opties die op tafel lagen, maar toen Real niet meer terugkwam en United zich meldde was het zo rond. Nu bijna een jaar later heeft hij geen basisplek meer in Oranje en staat hij nooit op het veld bij United.
Zoals gezegd mocht hij dit jaar 63 minuten opdraven in de PL verdeeld over 3 potjes. Saillant detail is dat hij 45 minuten mee mocht doen tegen The Saints toen het bij rust al 4-0 voor stond. :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 25, 2021 12:21 pm

Op zich speelde hij al een tijd in Ajax 1 en als een traditionsverein als Man U komt snap ik dan zo’n overstap wel. Als kind van de club een mooie transfersom aan Ajax laten overmaken, zelf - vermoedelijk - veel meer gaan verdienen dan bij Ajax, deze overstap vond ik een stuk logischer dan bijvoorbeeld die van Brobbey. Hij heeft ook wel de pech dat die Bruno Fernandez goed rendeert.

Je vraagt je af; zou Donny op het Man U-equivalent van Ajax Talk net zo afgemaakt worden als Haller hier?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door zeux » do mar 25, 2021 12:22 pm

Peter schreef:
do mar 25, 2021 12:13 pm
Die jongen moest ook koste wat het kost weg bij Ajax he. Voor mijn gevoel niet eens gekeken naar de opties die op tafel lagen, maar toen Real niet meer terugkwam en United zich meldde was het zo rond. Nu bijna een jaar later heeft hij geen basisplek meer in Oranje en staat hij nooit op het veld bij United.
Zoals gezegd mocht hij dit jaar 63 minuten opdraven in de PL verdeeld over 3 potjes. Saillant detail is dat hij 45 minuten mee mocht doen tegen The Saints toen het bij rust al 4-0 voor stond. :smallgrin.gif:
De compensatie: miljoenen op de bank.

'Klaar' met zijn voetballeven (vooralsnog), maar dan heb je ook wat. Als 10-jarige altijd van gedroomd: miljonair zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 25, 2021 12:33 pm

Bedoel je dat cynisch, of serieus Zeux?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door zeux » do mar 25, 2021 12:42 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do mar 25, 2021 12:33 pm
Bedoel je dat cynisch, of serieus Zeux?
Beide.

Serieus: ik vrees dat het vizier van steeds meer jonge talenten staat afgesteld op: een grote transfer maken met een shortcut naar veel geld.

Cynisch: ik vind de ontwikkeling jammer. Ben daarvoor teveel romanticus vrees ik. Tegelijkertijd is het natuurlijk helemaal aan zo'n jongen om puur voor het geld te gaan. Met de aantekening dat ik soms denk dat een 'tragere' aanlooptijd uiteindelijk over een langere periode meer rendement op kan leveren. Maar bewijzen kan ik dat natuurlijk niet. Ik noem de huidige ontwikkeling de 'hondjes'-mentaliteit: eten wanneer je de kans krijgt, want je weet niet of er daarna nog kansen komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 25, 2021 1:00 pm

De romantiek is allang verdwenen. Eerlijk gezegd begrijp het idee van een klap binnen zijn wel; waarom zou je enkel en alleen om romantische motieven financiële onafhankelijkheid laten lopen? Maar in het geval van Donny heb je het ook nog eens over een van de grootste clubs ter wereld, geen Leipzig of zo. Als je kan zeggen dat je bij Ajax en Man U hebt gespeeld, klinkt dat aan het eind van je carrière best ok.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door zeux » do mar 25, 2021 1:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do mar 25, 2021 1:00 pm
De romantiek is allang verdwenen. Eerlijk gezegd begrijp het idee van een klap binnen zijn wel; waarom zou je enkel en alleen om romantische motieven financiële onafhankelijkheid laten lopen? Maar in het geval van Donny heb je het ook nog eens over een van de grootste clubs ter wereld, geen Leipzig of zo. Als je kan zeggen dat je bij Ajax en Man U hebt gespeeld, klinkt dat aan het eind van je carrière best ok.
Waarbij 'gespeeld' dus - to nu toe - relatief is bij Man United.

Dan is het bogen op gebakken lucht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 25, 2021 1:05 pm

Maar dat kon hij niet weten toen hij daar zijn contract tekende.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door zeux » do mar 25, 2021 1:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do mar 25, 2021 1:05 pm
Maar dat kon hij niet weten toen hij daar zijn contract tekende.
True.

Maar er lagen wel veel voorbeelden van jonge Ajacieden die veel te vroeg naar een topclub gingen en daar geen basisplaats of substantiële speeltijd kregen. Wat dat betreft lijkt er ook geen leercurve te zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 25, 2021 1:44 pm

Donny stapte op zijn 23e over na 118 wedstrijden in Ajax 1. Toch ook weer niet te vergelijken met een Bouy; Kluivert en Brobbey.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door zeux » do mar 25, 2021 2:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do mar 25, 2021 1:44 pm
Donny stapte op zijn 23e over na 118 wedstrijden in Ajax 1. Toch ook weer niet te vergelijken met een Bouy; Kluivert en Brobbey.
Nee, maar dan nog kan het opportunistisch zijn geweest om te denken dat hij zich wel 'even' in het basiselftal van Man U zou spelen.

En dan is de vraag of je op je 23ste al genoegen moet nemen met een plek op het tweede plan, of nog juist zoveel mogelijk moet spelen om (nog) verder te komen. Donny had/heeft talent, maar was volgens mij ook weer geen 'finished product'. Had nog een goede rol kunnen hebben in het huidige Ajax en meer vlieguren kunnen maken als 'sterkmaker' (waar is die term ineens gebleven, hoor 'm nooit meer. :-) ). Lijkt mij dat je daar altijd sterker uit komt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Cruijff » wo dec 08, 2021 10:16 pm

Van de Beek met een basisplaats en zojuist hartstochtelijk toegezongen toegezongen op Old Trafford nadat hij van de scheidsrechter (zeker in de ogen van het publiek) een compleet onterechte vrije trap tegen kreeg.

Iets later in de 1e helft leverde hij erg onnodig een bal in heen waarna Young Boys vrij makkelijk de 1-1 kon maken.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Donny van de Beek

Bericht door GangstaRiB » do dec 09, 2021 9:42 pm

Ja dat helpt niet. Hij loopt er ook zo timide bij. Het overkomt hem allemaal. Dat is geen houding voor een speler van zo’n club. Vind het daarom ook niet gek dat ie daar flopt. Het is daar helemaal een apenrots.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » wo jan 26, 2022 9:23 pm

Crystal Palace…
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Marillion » wo jan 26, 2022 9:52 pm

Onderkant middenmoot op het moment. Hij moet natuurlijk vooral weer wekelijks gaan spelen maar ik zou wel even goed kijken of hij in dat elftal past.

Lange termijn zou een mooie Bundesliga club misschien wel iets voor hem zijn. Denk dat hij daar beter past.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Giacomo Puccini » wo jan 26, 2022 10:16 pm

Volgend jaar terug bij Ajax hoop ik. Daar kun je beter 20 miljoen op stuk slaan dan op Bergwijn. Gravenberch verkopen als hij niet wil bijtekenen.
Ajax!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Donny van de Beek

Bericht door Scherrer » wo jan 26, 2022 10:54 pm

Wat een treurnis, Crystal Palace... :excited.gif:

En de kans dat hij daar succesvol gaat zijn is ook erg klein. Alsof een onderkant-middenmoot ploeg in de PL zit te wachten op een niet-creatieve middenvelder die zó diep staat dat hij de halve wedstrijd naast de spits loopt.

Donny past eigenlijk alleen bij teams die aanvallend voetbal spelen met goed combinatie-spel. Dan kan hij zijn slimme loopacties in de zestien maken en is hij op z'n gevaarlijkst.
***

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » do jan 27, 2022 8:55 am

Scherrer schreef:
wo jan 26, 2022 10:54 pm
Wat een treurnis, Crystal Palace... :excited.gif:

En de kans dat hij daar succesvol gaat zijn is ook erg klein. Alsof een onderkant-middenmoot ploeg in de PL zit te wachten op een niet-creatieve middenvelder die zó diep staat dat hij de halve wedstrijd naast de spits loopt.

Donny past eigenlijk alleen bij teams die aanvallend voetbal spelen met goed combinatie-spel. Dan kan hij zijn slimme loopacties in de zestien maken en is hij op z'n gevaarlijkst.
Exact. Dit wordt niks. Donny eindigt over 2 jaar bij Feyenoord als vervanger van Til.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door wimpey » do jan 27, 2022 9:33 am

Scherrer schreef:
wo jan 26, 2022 10:54 pm

Donny past eigenlijk alleen bij teams die aanvallend voetbal spelen met goed combinatie-spel. Dan kan hij zijn slimme loopacties in de zestien maken en is hij op z'n gevaarlijkst.
Ja, de technisch net iets meer verfijnde versie van Davy Klaassen. Crystal Palace, Newcastle en Valencia toonden interesse, schijnbaar. Zou ie na 1,5 jaar geld tellen op de bank in Wankchester z'n ouwe cluppie een beetje missen?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Giacomo Puccini » do jan 27, 2022 9:58 am

Dat hij z'n ouwe cluppie mist, dat lijkt me wel. Lekker iedere week ballen, familie en bekenden om je heen. Terugkeren bij Ajax zou het beste zijn voor alle partijen, maar er moet eerst een plekje vrijkomen. Ajax heeft hem verkocht voor een slordige 40 miljoen, als je hem voor de helft terug haalt doe je uitstekende zaken.
Ajax!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Donny van de Beek

Bericht door WP_Legend » do jan 27, 2022 10:16 am

Zou wel slecht zijn voor de marktwaarde van toekomstige verkopen...

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » do jan 27, 2022 10:45 am

Giacomo Puccini schreef:
do jan 27, 2022 9:58 am
Dat hij z'n ouwe cluppie mist, dat lijkt me wel. Lekker iedere week ballen, familie en bekenden om je heen. Terugkeren bij Ajax zou het beste zijn voor alle partijen, maar er moet eerst een plekje vrijkomen. Ajax heeft hem verkocht voor een slordige 40 miljoen, als je hem voor de helft terug haalt doe je uitstekende zaken.
Ik hoef Donny niet terug hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Donny van de Beek

Bericht door Jinne » do jan 27, 2022 11:08 am

Ik ook niet. Van de spelers die vertrokken zijn mis ik alleen Ziyech echt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Donny van de Beek

Bericht door De Dominee » do jan 27, 2022 11:31 am

Hmm. Daar zou ik Frenkie nog aan toevoegen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Yopii » do jan 27, 2022 11:53 am

Goede voetballer, maar met Klaassen hebben we hetzelfde type en die zit op de bank.


Zonde dat spelers zich blind staren op de status van bepaalde clubs.

Plaats reactie