Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 19, 2006 11:43 am

Alex heeft het druk. Aangezien maandag Henk gepresenteerd wordt, krijgen we dinsdag te horen dat Chivu en Nedved naar Amsterdam komen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mei 19, 2006 11:45 am

Raymond schreef:Alexander weet vast meer. ;)

Je bedoelt dat Chivu de tweede assistent van HtC wordt? :shock:

:D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mei 19, 2006 11:46 am

Htc en Spijkerman krijgen van mij de voorbereiding op het nieuwe seizoen, daar na moet er iets staan wat een zichtbare verbetering moet zijn t.o.v wat ik onder Blind op het veld zag gebeuren.

En niet na tien wedstrijdjes niet meer mee doen om het kampioenschap, dat kan en mag niet met een selectie waar aankopen als Stam, Perez en Huntelaar instaan.Dit zijn spelers die gekocht zijn om er meteen te staan, om het elftal er meteen te laten staan.En de nog komende spelers zullen ook met dat gegeven gehaald moeten worden.

Wij dat niet begrijpt, begrijpt er geen snars van ..

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » vr mei 19, 2006 11:46 am

En aangezien Van Nistelrooy zal worden verkocht bij ManU, ligt het voor de hand dat Rosenberg naar Engeland vertrekt en Zlatan de leegte opvullen die onze super-Zweed zal achterlaten.

Laat Alex maar schuiven. :cheer:
joey schreef:
Raymond schreef:Alexander weet vast meer. ;)

Je bedoelt dat Chivu de tweede assistent van HtC wordt? :shock:

:D
Weet je, ik zou graag zien dat Chivu een rol als speler-coach zou krijgen. :eusa_pray:
Laatst gewijzigd door Raymond op vr mei 19, 2006 11:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rob de Wit
Berichten: 251
Lid geworden op: di dec 20, 2005 10:28 am
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Rob de Wit » vr mei 19, 2006 11:47 am

Ten Cate lijkt me wel de juiste man. Alleen hoop ik echt dat het tijdstip waarop AJAX het bekend maakt in overeenstemming met Ten cate. Anders moet AJAX echt eens een les fatsoen krijgen!

rush2112
Berichten: 634
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 6:28 pm

Bericht door rush2112 » vr mei 19, 2006 11:50 am

Peter schreef: Ik zet alleen kanttekeningen bij zijn prestaties in het verleden, want op basis van vaardigheden schat ik Spijkerman toch niet al te hoog in.
Mag maar Rijkaard degradeerde met Sparta...
Je hebt nooit garanties. Ook andersom niet.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » vr mei 19, 2006 12:02 pm

joey schreef:Volgens Rob Fleur (Radio 1) zijn Rob Witschge en Fons Groenendijk de kandidaten om de tweede assistent van HtC te worden.

Voor wat het waard is, want hij zit er vaak naast.
Groenendijk heb ik al vaker gelezen, o.a. op de weblog van dappere strijders. Al met al zou ik het een vrij kleurloze achterban voor Ten Cate vinden, mocht dit bewaarheid worden. Natuurlijk, het gaat om kundigheid en ze zullen beoordeeld worden op de uiteindelijke prestaties maar ik zou persoonlijk graag nog een stukje extra uitstraling toegevoegd zien aan deze technische staf.

Derhalve hoop ik dan toch liever op iemand als Laudrup maar dat zal er wel niet inzitten. De Boer vind ik trouwens ook een betere keus dan Fonzie, als we z'n nasale klanken wegdenken blijft er een een gedreven winner over met een bewezen trackrecord als speler.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr mei 19, 2006 12:07 pm

Bedoelen ze niet Jack Spijkerman :D :D

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » vr mei 19, 2006 12:08 pm

ajaxhome schreef:Bedoelen ze niet Jack Spijkerman :D :D
:drecul2:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr mei 19, 2006 12:21 pm

joey schreef:
Ajax benoemt Ten Cate

AMSTERDAM - Het is officieel: Henk ten Cate wordt de nieuwe trainer van Ajax. De 53-jarige Amsterdammer tekent een tweejarig contract.

Dat Ten Cate de opvolger zou worden van de ontslagen trainer Danny Blind, was al weken een publiek geheim. In een persbericht bevestigde de club vanochtend de komst van Ten Cate. Maandag wordt hij gepresenteerd.

Ten Cate, een geboren Jordanees, staat bekend als een trainer met een voorliefde voor aanvallend voetbal. Daarbij heeft hij een temperamentvol en emotioneel karakter. In Nederland werkte Ten Cate als hoofdtrainer van Go Ahead Eagles, Rheden (amateurs), Heracles, Sparta, Vitesse en NAC.

Met Sparta bereikte hij de bekerfinale, met Vitesse en NAC kwalificeerde hij zich met aantrekkelijk spel voor Europees voetbal.

Ook werkte Ten Cate in Duitsland (KFC Uerdingen) en Hongarije, waar hij met MTK Boedapest de beker won. Woensdag bereikte Ten Cate zijn grootste succes: als assistent-trainer van FC Barcelona won hij de Champions League.

De Amsterdammer mag zijn eigen technische staf samenstellen. Naar verluidt neemt hij Hennie Spijkerman mee als assistent. Spijkerman stapte dit seizoen na bedreigingen op als trainer van FC Zwolle.

De toekomst van Blind is nog onduidelijk. Hoewel Ajax bereid is binnen de club een andere baan voor hem te zoeken, acht hij zelf de kans klein dat hij blijft.

Of de ontslagen assistent-trainer Ruud Krol een andere functie bij Ajax krijgt, is evenmin duidelijk. Gerard van der Lem zoekt een andere club.
Parool


Forza Ome Henk! :D
de eerste trainer uit het Midden Oosten in de Nederlandse competitie :worshippy:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr mei 19, 2006 12:24 pm

Raymond schreef:Desondanks is alles nog mogelijk:

Grim - matige keeper -> keeperstrainer.

Gabrich - "bijzondere" spits -> spitsentrainer(?)
Van Gaal - matige voetballer -> trainer
Michels - matige voetballer -> trainer

Ronald Koeman - goeie voetballer -> matige trainer
Danny Blind - goeie voetballer -> matige trainer

de kwaliteiten op het veld zeggen niets over de kwaliteiten als trainer. Oftewel, een goed paard maakt nog geen goede ruiter.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mei 19, 2006 12:27 pm

Zo matig waren Michels en Van Gaal toch niet?

Michels heeft volgens mij het Nederlands elftal gehaald. En Van Gaal is ooit zelfs uitgeroepen tot beste speler van de eredivisie.

Maar Koeman en Blind waren beter, dat klopt.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr mei 19, 2006 12:28 pm

Michels en Van Gaal hebben beide niet de top gehaald, matige voetballers dus. Net als Co Adriaanse trouwens.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mei 19, 2006 12:30 pm

MHF schreef:Groenendijk heb ik al vaker gelezen, o.a. op de weblog van dappere strijders. Al met al zou ik het een vrij kleurloze achterban voor Ten Cate vinden, mocht dit bewaarheid worden. Natuurlijk, het gaat om kundigheid en ze zullen beoordeeld worden op de uiteindelijke prestaties maar ik zou persoonlijk graag nog een stukje extra uitstraling toegevoegd zien aan deze technische staf.

Derhalve hoop ik dan toch liever op iemand als Laudrup maar dat zal er wel niet inzitten. De Boer vind ik trouwens ook een betere keus dan Fonzie, als we z'n nasale klanken wegdenken blijft er een een gedreven winner over met een bewezen trackrecord als speler.
Ik zou de aanstelling van Frank de Boer als assistent ook zeker toejuichen.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr mei 19, 2006 12:30 pm

Raymond schreef:
Henk de Gier schreef:en vergeten wordt hoe Spijkerman scoorde in het jaar dat Zwolle in de eredivisie speelde?
Ik neem aan dat dit doelpunt ongeldig is verklaard? :hypocrite:
goed, dan noem ik zijn prima prestaties (5de en 2de) met Emmen :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr mei 19, 2006 12:45 pm

Spijkerman is iig gevoelig voor bedreigingen zo blijkt uit zn Zwolle tijd, dus als we hem zat zijn...

Rob Witsche genoemd als 2e assistent... neem dan zn broertje Richard, dat is tenminste geen kakkerlak.

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » vr mei 19, 2006 12:46 pm

Idd Richard zal goed zijn voor de fans! Kan hij tijdens Ajax - feyenoord gaan staan hooghouden langs de lijn...!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr mei 19, 2006 12:48 pm

ik zie in Richard geen trainerstype, zelfs geen assistensttype.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mei 19, 2006 1:07 pm

HENNIE SPIJKERMAN !?!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr mei 19, 2006 1:25 pm

Met HTC als hoofdcoach ben ik uiteraard blij mee. Maar Hennie Spijkerman? Wat moet je met zo'n provinciale en kleurloze boer? Daarbij komt nog dat de verhalen Spijkerman vs FC Zwolle zeker niet positief te noemen zijn wat betreft zijn prestaties en zienswijze over het voetbal. Hem werd namelijk in Zwolle een gebrek aan voetbalvisie verweten en Hennie is volgens berichten ook nog een aanhanger van verdedigend voetbal... :shock:

Mijn eerste indruk is minder. Hennie is op het eerste gezicht een tegenpool van HTC en hetgeen waar Ajax voor staat. Alhoewel ik Hennie zeker nog niet (helemaal) heb afgeschreven...

Henk ten Cate, welkom en veel succes bij Ajax. Moge je Ajax gaan plezieren met heel veel moois.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » vr mei 19, 2006 1:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:HENNIE SPIJKERMAN !?!
Yes yes, geen Hennie Meijer of Jack Spijkerman maar Hennie Spijkerman. We gaan het anders aanpakken; grote namen in het veld, nobodies er naast... ;)
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mei 19, 2006 1:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:HENNIE SPIJKERMAN !?!

Ik ben ook nog niet over de schrik heen. :blush:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr mei 19, 2006 1:33 pm

Yeah :cheer: Joey heeft de opvolger voor Co Adriaanse en Thomas Galasek gevonden :hypocrite:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mei 19, 2006 1:39 pm

De Telgraaf en het Parool kunnen natuurlijk zo veel melden. Zolang het nog niet officieel is bevestigt door Ajax kan het natuurlijk nog altijd slechts een gerucht zijn. :eusa_pray: Ik zie liever die door Wimpey beloofde Maaskant dat Spijkerman. Straks komt Korbach er ook nog bij....

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr mei 19, 2006 1:39 pm

Zullen we hem (indien het doorgaat) niet gewoon eerst een kans geven? Zou toch wel aardig zijn. :X
Laatst gewijzigd door Duke op vr mei 19, 2006 1:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie