Maarten Fontein

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo jun 04, 2006 12:33 pm

En wat hebben die landen met China te maken? Ik ga toch ook niet over Brazilië of Zuid-Korea beginnen?

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo jun 04, 2006 12:35 pm

Precies. Lijkt me sterk dat AJAX daar een grotere naam heeft dan Psv. De uitstraling heeft AJAX wel, maar het zakelijk instinct? Nog even afwachten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 04, 2006 1:36 pm

Ye' Mighty Oak schreef:En wat hebben die landen met China te maken? Ik ga toch ook niet over Brazilië of Zuid-Korea beginnen?
Niets. Ik wilde gewoon laten zien dat mijn club groter dan jouw club is. Lekker puh! :poketounge: ;)

PSV heeft het wat Zuid-Korea betreft natuurlijk ook beter aangepakt dan Ajax. Daarom snap ik ook niet waarom Harm zegt dat Chinezen niet geïnteresseerd zullen zijn in Ajax, wanneer er Chinezen in het eerste elftal bij Ajax zouden spelen. De circussen rond Ono, Park en Lee hebben het tegendeel volgens mij wel bewezen.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo jun 04, 2006 3:03 pm

Ye' Mighty Oak schreef:Nederlandse clubs moeten hun heil niet in China gaan zoeken.

Als er een toptalent speelt dat haalbaar is en een versterking, dan moet je die speler halen. Maar qua marketing zijn die markten echt niet interessant voor Nederlandse clubs. Waarom zou een Chinees in Ajax of PSV geïnteresseerd zijn? Als ze van voetbal houden, dan kiezen ze wel voor Chelsea of Barcelona, zo'n nieuwe markt is niet geïnteresseerd in de resultaten die een club de vorige eeuw behaald heeft, die vinden een club interessant omdat ze op dit moment goed zijn.

@ Neefkens: zo goed?
Nee natuurlijk niet in PSV. Volgen een collega van mij (getrouwd met een Chinese en regelmatig bezoeker van China) volgen zij daar het voetbal in Europa en is Ajax een van de pupulaire clubs. Hijzelf is al vele jaren AZ fan voor alle duidelijkheid.

Van de China Log van Lodewijk Asscher
Ajax-Rembrandt 1-0
Aan het einde van het gesprek biedt de burgemeester namens Amsterdam een ets van Rembrandt aan als cadeau. Dat valt goed, maar nadat John Jaakke een Ajax shirt (Grygera) met handtekeningen van de spelers aanbiedt, volgt spontaan applaus. Ajax-Rembrandt 1-0.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo jun 04, 2006 4:13 pm

Thomas schreef:
Ye' Mighty Oak schreef:En wat hebben die landen met China te maken? Ik ga toch ook niet over Brazilië of Zuid-Korea beginnen?
Niets. Ik wilde gewoon laten zien dat mijn club groter dan jouw club is. Lekker puh! :poketounge: ;)

PSV heeft het wat Zuid-Korea betreft natuurlijk ook beter aangepakt dan Ajax. Daarom snap ik ook niet waarom Harm zegt dat Chinezen niet geïnteresseerd zullen zijn in Ajax, wanneer er Chinezen in het eerste elftal bij Ajax zouden spelen. De circussen rond Ono, Park en Lee hebben het tegendeel volgens mij wel bewezen.
De enige reden dat PSV (heel kort) succes heeft gehad is Hiddink. Denk je dat Ajax succesvol zal zijn vanwege Fontein?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jun 04, 2006 4:17 pm

nee, vanwege de reputatie en uitstraling van de club! Wij hebben geen passant nodig om populair te worden.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 04, 2006 5:45 pm

Ye' Mighty Oak schreef:
Thomas schreef:
Ye' Mighty Oak schreef:En wat hebben die landen met China te maken? Ik ga toch ook niet over Brazilië of Zuid-Korea beginnen?
Niets. Ik wilde gewoon laten zien dat mijn club groter dan jouw club is. Lekker puh! :poketounge: ;)

PSV heeft het wat Zuid-Korea betreft natuurlijk ook beter aangepakt dan Ajax. Daarom snap ik ook niet waarom Harm zegt dat Chinezen niet geïnteresseerd zullen zijn in Ajax, wanneer er Chinezen in het eerste elftal bij Ajax zouden spelen. De circussen rond Ono, Park en Lee hebben het tegendeel volgens mij wel bewezen.
De enige reden dat PSV (heel kort) succes heeft gehad is Hiddink. Denk je dat Ajax succesvol zal zijn vanwege Fontein?
Niet puur vanwege Fontein, nee. Wel vanwege eventuele Chinese spelers, die bij Ajax spelen. Daar had ik het over.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » zo jun 04, 2006 6:45 pm

brigade zuid schreef:Van de zomer gaan Lucas en Sylvie naar China toe en die zullen daar heus wel wat ontwikkelingswerk doen.
Onbetaald, natuurlijk :D Voor het goede doel.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Rob de Wit
Berichten: 251
Lid geworden op: di dec 20, 2005 10:28 am
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Rob de Wit » zo jun 04, 2006 7:13 pm

Hoe het gaat lopen blijft natuurlijk afwachten, echter is AJAX in het verleden vaak trendsetter geweest (denk aan de skyboxen) inzake het ontplooien van commerciële activiteiten. Daarbij blijkt AJAX de laatste jaren steeds in staat om van de traditionele top 3 clubs de meeste omzet te realiseren.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do jun 15, 2006 7:57 pm

Hier ook maar even gezet

[quote]Ajax stelt beleidsplan 2006-2011 vast

Amsterdam, 15 juni 2006
De directie van Ajax heeft vandaag haar beleidsplan 2006-2011 vastgesteld. In het plan zijn op het sportieve vlak de volgende doelstellingen opgenomen: 1) Eens per twee jaar landskampioen, 2) Structureel behoren tot de beste zestien voetbalclubs van Europa. Daarnaast kent Ajax de financiële doelstelling de omzet jaarlijks met 5 à 6% te laten groeien.

De waarden die aan het plan ten grondslag liggen zijn:
1) Ajax inspireert en bindt zijn fans aan zich over de hele wereld
2) Ajax wint met aanvallend, creatief en dominant voetbal
3) Ajax kent een professioneel topsportklimaat met zijn unieke jeugdopleiding
4) Ajax garandeert continuïteit door een gezonde bedrijfsvoering te koppelen aan het bewaken van zijn historische clubcultuur
5) Ajax neemt actief zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.

De strategische beleidshoekstenen zijn gefocust op voetbal, bedrijfsvoering, supporters en club en organisatie.

Maarten Fontein: “Met dit plan willen we Ajax blijvend terugbrengen naar de top. Ik ben er van overtuigd dat we met gebruik van teamgeest, saamhorigheid en clubliefde er in zullen slagen dit ambitieuze plan te realiseren.â€

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » vr jun 16, 2006 1:56 pm

Rob de Wit schreef:Hoe het gaat lopen blijft natuurlijk afwachten, echter is AJAX in het verleden vaak trendsetter geweest (denk aan de skyboxen) inzake het ontplooien van commerciële activiteiten. Daarbij blijkt AJAX de laatste jaren steeds in staat om van de traditionele top 3 clubs de meeste omzet te realiseren.
Kan je nagaan hoeveel greenfielding er nog te doen valt. Een eventuele voorsprong zegt meer over de zwakte bij onze conncurrentie dan dat het een sterk punt is van Ajax.

Het gaat absoluut niet om de aantrekkingskracht van -in dit licht bezien- nobody Fontein maar als hij een kundig manager is kan hij weldegelijk een hoop resultaat bereiken bij Ajax. Wat dat betreft lijkt het mij een prima uitdaging, de kans is groot dat hij er in slaagt om het nodige succes op dit gebied te boeken. Een dankbare taak dus, slim bekeken!
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

PcR

Bericht door PcR » di jun 27, 2006 7:36 pm

Eerste training vanaf tribune te volgen


Amsterdam, 27 juni 2006


Niet langs het hek, maar dicht op het veld en zittend op een tribune. Zo kunnen de fans de eerste training van Ajax aanstaande maandag 3 juli volgen. Een unicum op het trainingsveld bij de Amsterdam ArenA.

Nu Nederland is uitgeschakeld op het WK kijken de voetbalfans weer verlangend uit naar de start van de competitie. De start van het clubseizoen is voor de meeste Ajacieden aanstaande maandag al, alleen de WK-gangers zullen nog ontbreken. Maar de nieuwe aanwinsten zullen, ijs en wederdienende, allemaal al te bewonderen zijn. De selectie traint in het nieuwe thuisshirt.

Op een tribune van bijna vijftig meter lang die is opgebouwd op het kunstgrasveld zullen de fans de eerste training onder leiding van de nieuwe technische staf prima kunnen aanschouwen. Er passen maximaal duizend supporters op de tribune, dus kom op tijd want vol is vol!

Ajax heeft deze maandag nog meer voor de fans in petto. Fans kunnen al een rondleiding doen door de ArenA voor maar 4,- euro (in plaats van de gebruikelijk 8.50). Bovendien is het Ajax Museum vrij toegankelijk én is de nieuwe thuiscollectie exclusief te koop in de Ajax Fanshop.

De training staat voor maandag 3 juli om 14.30 uur op het programma.

ajax.nl
De hand van Fontein? Binding met de supporters is niet voor niets een van zijn speerpunten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 30, 2006 7:29 am

29/6/2006 - Fontein: het is me meegevallen hoe ik ben opgenomen in de voetbalwereld
(Gepost door RvN)

Voetbal International heeft in de uitgave van deze week een interview met Ajax algemeen directeur Maarten Fontein, die nu zes maanden de leiding heeft van Ajax. 'Het is me uitstekend bevalen. Het is een enerverende periode geweest, waarin ik veel gesprekken heb gevoerd om zodoende een beeld te krijgen van alle geledingen binnen de club. dat was ook nodig om het beleidsplan op te stellen dat Ajax terug moet brengen naar de top. ik heb het gevoel dat mensen open staan voor mijn ideeen. het is me bijzonder meegevallen hoe goed ik ben opgenomen in de voetbalwereld. Dit is bovendieen een prachtige baan. Ik kan mijn liefde voor Ajax combineren met werk, wat wil je nog meer?'
Ajax Netwerk

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jun 30, 2006 8:36 am

PcR schreef:De hand van Fontein? Binding met de supporters is niet voor niets een van zijn speerpunten.
Argumentatie...?

K.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr jun 30, 2006 8:44 am

Kowalczyk schreef:
PcR schreef:De hand van Fontein? Binding met de supporters is niet voor niets een van zijn speerpunten.
Argumentatie...?

K.
Bekijk het beleidsplan. Fontein wil de band met supporters aantrekken. Een tribune op het trainingsveld vind ik een goede toevoeging. Vroegah stond je achter het hek, niet echt leuk voor de jonge jochies die lekker komen kijken. Nu wordt er echt een beetje aandacht aan besteed. Vind het positief.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jun 30, 2006 9:10 am

Sorry, sorry... Ik las de posting van PcR verkeerd. Ik las: "Binding met de supporters is niet een van zijn speerpunten..."

En dus dacht ik: waar slaat dat op?

Verkeerd gelezen. Excuus.

K.
Still alive...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 30, 2006 9:23 am

En dan zeggen ze dat ik niet kan lezen. :nooo:

;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jun 30, 2006 10:23 am

Kowalczyk schreef:Sorry, sorry... Ik las de posting van PcR verkeerd. Ik las: "Binding met de supporters is niet een van zijn speerpunten..."

En dus dacht ik: waar slaat dat op?

Verkeerd gelezen. Excuus.

K.
Ziehier de reden waarom een schrijver een editor nodig heeft! :D :aai:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

PcR

Bericht door PcR » vr jun 30, 2006 11:00 am

Kowalczyk schreef:Sorry, sorry... Ik las de posting van PcR verkeerd. Ik las: "Binding met de supporters is niet een van zijn speerpunten..."

En dus dacht ik: waar slaat dat op?

Verkeerd gelezen. Excuus.

K.
Aanvaard :aai:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 01, 2006 5:06 am

Weer een stukje waar ook een ander deel van het interview met Fontein in de VI in staat:
Fontein: communicatie binnen Ajax moet beter
--------------------------------------------------------------------------------
30 juni 2006
Algemeen directeur Maarten Fontein constateert dat er de afgelopen jaren bij Ajax sprake is geweest van een communicatiestoornis. Dat zegt de clubbestuurder in een vraaggesprek met Voetbal International. "De media spelen een grote rol binnen de club", legt Fontein uit. "Wij moeten ons daar niet voor afschermen, iets wat in het verleden te veel is gebeurd. Het ontbrak aan de juiste communicatie. Niet alleen naar buiten toe, maar ook intern. Binnen de organisatie handelde niet iedereen met dezelfde belangen."

Eén van de doelstellingen van de 53-jarige directeur is om de transparantie binnen Ajax te verhogen. "Alles moet kloppen en alle neuzen moeten dezelfde kant op wijzen. Alleen op die manier kunnen we de successen behalen die we in ons beleidsplan naar buiten brengen. Als we allemaal dezelfde boodschap verkondigen, kan er al een grote stap worden gezet in het oplossen van de communicatiestoornis die hier de laatste jaren plaatshad."

Overigens zijn de eerste zes maanden bij Ajax Fontein zeer goed bevallen. "In één woord uitstekend. Ik heb het gevoel dat mensen openstaan voor mijn ideeën. Het is me bijzonder meegevallen hoe goed ik ben opgenomen in de voetbalwereld. Dit is bovendien een prachtige baan."


Ajax Online

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » wo jul 05, 2006 1:30 pm

De nieuwe algemeen directeur van Ajax, Maarten Fontein, is van plan om snel de prijzenkast uit te breiden. De voormalig cricketinternational wil een serieuze gooi doen naar de Champions League. Niet naar die van 2007, maar naar die van 1996. Ajax verloor destijds in de finale van Juventus, dat momenteel terecht staat voor sportieve fraude.

Juventus zou zich hebben bemoeid met de aanstelling van scheidsrechters in zowel de Serie A als de Champions League. "Het gaat om rechtvaardigheid", spreekt Fontein daadkrachtig in De Telegraaf. "Bovendien zou Ajax dan met vijf gewonnen Europa Cups Bayern München op de eeuwige ranglijst voorbijgaan."

Ajax
bron voetbal.nl

Hoger dan Bayern in de eeuwige ranglijst!!!

Het is toch AC Milan ook nooit gelukt de EC1 van Marseille af te pakken? (ten tijde van Tapie en zijn omkooppraktijken?)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo jul 05, 2006 4:08 pm

Denk dat het ook niet gaat gebeuren, als het puntje bij het paaltje komt.

Bovendien zou het weinig voor me betekenen. Ik snap wel dat Fontein het probéért, en ik vind ook dat hij gelijk heeft dat hij zich inzet voor deze 'papieren' overwinning, maar als het lukt blijft het een administratieve handeling waarbij ik nooit iets zal voelen.

Het gaat meer om het principe en de precedentwerking: als je de zaak besodemietert, lever je je prijs in. Dat is een krachtig signaal, dat wel eens mag worden afgegeven richting dat corrupte zooitje. Helemaal mee eens.

Maar ik zou dan als UEFA zijnde eerder beslissen dat de Champions League van 1996 achteraf geen winnaar heeft. Want zou Ajax wel hebben gewonnen als Juventus alles eerlijk had gedaan? Ik weet het niet. Ik vond Juventus niks bijzonders in die finale. Een ploeg waarvan Ajax zelfs in gemiddelde vorm had gewonnen. Maar Ajax speelde uitgesproken beroerd en miste uiteindelijk een stel strafschoppen. Het was gewoon onze avond niet, en het zal nooit lukken om er na tien jaar ineens alsnóg onze avond van te maken.

Kortom: ik wacht het af en neem het voor kennisgeving aan.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 05, 2006 5:07 pm

Ik ben het met je eens, Ko. Ook dat het niet helemaal eerlijk zo zijn als Ajax de beker krijgt. Tenslotte weten we niet of Juventus normaal gesproken van een eerdere tegenstander had verloren en of Ajax dan wel of niet van dat team zou hebben gewonnen.

Het blijft gissen. De UEFA moet in de recordboeken gewoon constant aangeven dat Juventus de finale won van Ajax, maar dat die beker 10 jaar daarna is afgepakt vanwege ongeregeldheden.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo jul 05, 2006 5:27 pm

in eerdere omkoopschandalen (Anderlecht - Nothingham Forrest) zijn er ook geen prijzen afgepakt
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 22, 2006 12:58 pm

Hoofdtoernooi CL eerste halte richting Europese top
Ajax legt lat hoog

AMSTERDAM - Met genoegen constateerde de clubleiding van Ajax zondag dat er een aangename sfeer hing in de ArenA. Het stadion krijgt steeds meer kleur. Verleden en heden komen samen in talloze uitingen, het enorme billboard met Manus ten Herckel als blikvanger. De foto uit het seizoen 1911/1912 werd opgedoken door archivaris Thijs Lindeman. Hij vond de stoere, zelfverzekerde pose van de speler typerend voor Ajax. "Geen arrogantie, maar allure. Dát moet onze campagne worden", dacht Maarten Fontein toen hij de vergeelde voetballer aanschouwde.
De algemeen directeur zag afgelopen vrijdag dure leerlingen in de schoolbanken zitten. Hij ontvouwde op De Toekomst het nieuwe beleidsplan van de driekoppige directie en vroeg wie ooit de Champions League had gewonnen. Jaap Stam kon zijn hand in de lucht steken, de Spanjaard Gabri, stagiair Frank de Boer natuurlijk ook. Daarna vroeg Fontein wie als jeugdspeler in het klaslokaal nog huiswerk had zitten maken. Die groep was iets groter. Ajax heeft dus nog een lange weg te gaan, maar planmatig wordt gewerkt aan een terugkeer naar de top.

Eens per twee jaar landskampioen en structureel behoren tot de beste zestien van Europa; zie hier de twee sportieve doelstellingen die in juni wereldkundig werden gemaakt. Fontein noemt het 'de reis die is begonnen' en die binnen vijf jaar moet uitmonden in het winnen van de Champions League. Door zijn grensverleggende werk bij grote bedrijven en in verschillende culturen - van Turkije tot China - weet Fontein als geen ander hoe je mensen moet binden.

Drie kernwoorden stelt hij centraal: teamgeest, saamhorigheid en clubliefde. Simpele doch zeldzame begrippen in een individualistisch tijdperk. De voormalige topman van Unilever zal cynisme oproepen bij de bekende zure stuurlui, maar heeft daar maling aan. Wat op dit moment telt, zijn de positieve reacties van de mensen in zijn directe omgeving en in het supportershome, waar hij zondag aan de bar stond. "Ze zien de veranderingen en zijn aangenaam verrast."
Telegraaf

Hennie Spijkerman zei gisteren in FC Godenzonen dat de sfeer binnen Ajax, de warmte ('Iedereen wil het je naar de zin maken') hem het meest had verrast. Hij had een beeld van Ajax dat niet klopte, zag de club voorheen als kil en arrogant. Dat had hij ook aangegeven bij MVG, die expliciet had gevraagd hoe Ajax op hem was overgekomen.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie