Charisteas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 9:42 pm

Mee eens. Het is een financiële kwestie. Chari was ongetwijfeld een van de grootverdieners.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 31, 2006 10:03 pm

Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken; onze Harry een kakkerlak.. Fontein riep toch na de uitschakeling voor de Cl nog dat Ajax een van de gezondste clubs van Nederland is? Kennelijk is dat nu wat genuanceerd. (ook) ik had liever Rosenberg zien vertrekken; een echte centrumspits is naast Huntelaar in deze selectie niet te vinden; Babel en Rosenberg zijn in mijn ogen toch meer spelers die achter de 9 of op de vleugels meer tot hun recht komen met hun spel.

Too bad... :sad:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do aug 31, 2006 10:08 pm

...en slecht een miljoen of 2 a 3 is bijgekomen door de transfers van Escude, Lobont en De Jong.

Mwah, meer rond de 4 a 5 miljoen. Plus de afkoopsom van Charisteas. Daar moet je wel iets mee kunnen doen hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » do aug 31, 2006 10:08 pm

Eeuwig zonde! Ik had toch altijd een zwak voor hem! heeft altijd naar behoren gefunctioneerd imo. en hij is veel beter dan babel en rosenberg... Eeuwig zonde!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 10:09 pm

Chari heeft lang genoeg op de bank gezeten, Cees. :yes:

Hoe lang was hij gemotiveerd gebleven?
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do aug 31, 2006 10:11 pm

Hoe lang was hij gemotiveerd gebleven?

Volgens mij ben je als voetballer juist meer gemotiveerd als je vanaf de bank komt. Dan wil je en moet je jezelf bewijzen om een plaats in de basis af te dwingen. Ja, hij heeft Huntelaar voor hem, maar toch.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do aug 31, 2006 10:12 pm

Scherrer schreef:
brigade zuid schreef:Zijn we nu opeens een armetierige club? Dat we de CL mislopen dat is een financiele misser van jewelste, dat snap ik ook nog wel, maar we hebben toch nog altijd wel een aardig eigen vermogen dacht ik toch?
Een eigen vermogen waarvan al 18 miljoen is afgesnoept bij de aankopen van Huntelaar (9 miljoen), Stam (3) , Perez (3) en Ogararu (3) en slecht een miljoen of 2 a 3 is bijgekomen door de transfers van Escude, Lobont en De Jong.

Ajax zou sowieso al verlies draaien, maar na het missen van de CL móest er financieel gezien wel ietmand verkocht worden. Je kunt je eigen vermogen er niet doorheen blijven jagen. Ik snap de mensen die nog een aankoop van Ajax hadden niet. Dan snap je denk ik weinig van het fenomeen Eigen Vermogen en de lange termijn van ons cluppie.
Het EV blijft anders gelijk bij aankoop van een speler. Pas bij afschrijvingen gaat het naar beneden.

Maar goed, jammer dat Chari weg gaat. Prima prof, prima instelling, maar tegenlijkertijd is het ook een goede zaak voor Ajax. De club heeft financieel weer wat meer adem en er is nu i.i.g. duidelijkheid over de keuzes van onze TD en trainer. Ik meen trouwens gelezen te hebben dat beide spelers werden aangeboden (Rosenberg en Chari) dus of het eigenlijk wel een keuze genoemd kan worden.... :X

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do aug 31, 2006 10:12 pm

Verder meen ik me te herrineren dat Charisteas iets van 850.000 per jaar verdiende bij AJAX.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do aug 31, 2006 10:15 pm

Mr. Ajax schreef:
Hoe lang was hij gemotiveerd gebleven?

Volgens mij ben je als voetballer juist meer gemotiveerd als je vanaf de bank komt. Dan wil je en moet je jezelf bewijzen om een plaats in de basis af te dwingen. Ja, hij heeft Huntelaar voor hem, maar toch.
Maar zoiets duurt niet eeuwig. Op een bepaald moment heb je door dat je er toch niet tussen komt en trek je je conclusies. Of wilde je beweren dat Charisteas nog kansen had om de vaste nummer 9 te worden? Voor iemand van zijn leeftijd neem je geen genoegen met de bank.

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » do aug 31, 2006 10:17 pm

Zuidema schreef: Dat de uitschakeling voor de CL het verkopen van een overbodige spits een stuk urgenter maakt ben ik volledig met je eens, maar dan had ik zeker voor een andere gekozen. Vind dit echt een miskleun van Van Geel.
Er viel niks te kiezen. Niemand wil Rosenberg hebben.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do aug 31, 2006 10:17 pm

Vaste nummer 9 zou ie niet worden (al moet ik maar zien hoe het zou lopen als Huntelaar verkocht zou worden van de zomer), maar hij zou zeker genoeg speeltijd hebben gekregen. En af en toe in de basis beginnen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 10:20 pm

Izmailov schreef:
Zuidema schreef: Dat de uitschakeling voor de CL het verkopen van een overbodige spits een stuk urgenter maakt ben ik volledig met je eens, maar dan had ik zeker voor een andere gekozen. Vind dit echt een miskleun van Van Geel.
Er viel niks te kiezen. Niemand wil Rosenberg hebben.
Wat een onzin. Rosenberg wil niet weg en Ajax wil niet van hem af
I think I lost my fucking headache

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do aug 31, 2006 10:24 pm

Grappig Luuk, dat ik zijn naam toch echt langs zag komen vandaag.

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » do aug 31, 2006 10:26 pm

Lucas schreef:Wat een onzin. Rosenberg wil niet weg en Ajax wil niet van hem af
:alc:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 10:26 pm

Heel grappig. Als het zo is (en ik wil je best geloven hoor), had Ajax zich de moeite kunnen besparen. Volgens de VI had Rosenberg meerdere aanbiedingen gehad, maar wenst hij niet te vertrekken
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » do aug 31, 2006 10:27 pm

Lucas schreef:Heel grappig. Als het zo is (en ik wil je best geloven hoor), had Ajax zich de moeite kunnen besparen. Volgens de VI had Rosenberg meerdere aanbiedingen gehad, maar wenst hij niet te vertrekken
Dat Rosenberg niet weg wil geloof ik wel. Maar Ajax moest 1 van de 2 spitsen kwijt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 10:29 pm

Lucas schreef:Heel grappig. Als het zo is (en ik wil je best geloven hoor), had Ajax zich de moeite kunnen besparen. Volgens de VI had Rosenberg meerdere aanbiedingen gehad, maar wenst hij niet te vertrekken
Ja, van Rennes en Bröndby. Als zich een Engelse club had gemeld, had ik moeten zien of hij was gebleven.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 10:29 pm

Als het om 1 van die 2 ging hebben ze dat taktisch erg dom gedaan dan. In de eerste plaats hebben ze tot gister volgehouden dat Charry degene was die weg moest en in de tweede plaats hadden ze dan voor Rosenberg niet meer (bron: Steef) moeten vragen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » do aug 31, 2006 10:32 pm

Lucas schreef:Als het om 1 van die 2 ging hebben ze dat taktisch erg dom gedaan dan. In de eerste plaats hebben ze tot gister volgehouden dat Charry degene was die weg moest en in de tweede plaats hadden ze dan voor Rosenberg niet meer (bron: Steef) moeten vragen
Rosenberg heeft nog een hogere boekwaarde als Harry. Op Harry is al meer afgeschreven (hij is een half jaar langer in dienst). Rosenberg moest dus meer kosten anders maak je een boekverlies en wordt zo'n transfer nog minder interessant.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 10:36 pm

Het sportieve is altijd belangrijker. Als men liever Harry had gehouden, was Rosenberg verkocht
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 10:37 pm

Dat zou ik maar niet te hard zeggen, Luuk. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do aug 31, 2006 10:37 pm

En jij werkt bij een bank?

Droom lekker verder Lucas. Jij snapt de wereld niet.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do aug 31, 2006 10:47 pm

Lucas schreef:Het sportieve is altijd belangrijker. Als men liever Harry had gehouden, was Rosenberg verkocht
:aai: Zeker na het mislopen van de CL gelooft hier natuurlijk niemand meer in.

Nou ja, 1 persoon.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » do aug 31, 2006 11:01 pm

Ik vind het in ieder geval wanbeleid van ajax kant... we zullen nog spijt krijgen van het feit dat hij is verkocht!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do aug 31, 2006 11:11 pm

WP_LeGeNd schreef:Ik vind het in ieder geval wanbeleid van ajax kant... we zullen nog spijt krijgen van het feit dat hij is verkocht!
Wel leuk deze reacties. Vergelijk het met de reacties van de Feyenoord-supporters en het is alsof de noord- en zuid-pool nog nooit zo ver van elkaar hebben gelegen :D

Plaats reactie