Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13422
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do aug 31, 2006 9:47 am

Dalijk scoort Huntelaar een lullig doelpuntje en rost ie ze vervolgens van elke kant in.

Ik ben trouwens wel vereerd dat mijn quote is gebruikt, heer Zuidema. :worshippy:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 31, 2006 5:07 pm

Ik blijf me verbazen om die Klaas. Heeft iemand misschien nog wat quotes van mij toen Klaas net werd gekocht? :blush:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do aug 31, 2006 5:36 pm

Nihad schreef: Ik ben trouwens wel vereerd dat mijn quote is gebruikt, heer Zuidema. :worshippy:
:D

Graag gedaan, heer Nihad. Ik was maar zo vrij. Je gaf in die posting gewoon lekker straight met voorbeelden aan, dat het extra bewaken van KJH een voordeel voor spelers elders kan zijn. Paste prima in mijn overzichtje met de huidige stand van zaken rond de 'droogstaande' KJH.
Dalijk scoort Huntelaar een lullig doelpuntje en rost ie ze vervolgens van elke kant in.
Oh ja, doelpunten maken doet wonderen. Maar ik heb ook het vermoeden dat KJH momenteel even wat teveel in zijn kop bezig is met alle wensen van Ten Cate en zelfs van die Douglas. Waardoor ie teveel aan het nadenken is in het veld. Dan ben je altijd net te laat of niet goed gefocussed op de actie (pass, schot, kopbal enz). Zodra KJH alles weer wat op een rijtje heeft voor hemzelf, komt de intuitie wel weer naar boven drijven en zien we de ouwe en ook verder ontwikkelde KJH terug. Kan misschien nog eventjes duren, maar bij hem heb ik er alle vertrouwen in.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13422
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do aug 31, 2006 9:23 pm

Of zoals Ten Cate zei: Een volgende stap in zijn ontwikkeling.

Hij zal moeten leren om te gaan met dubbele mandekking. Aan de andere kant zullen andere clubs ook wel inzien dat die tactiek ook niet zaligmakend is wanneer een Sneijder ze dan inlegt.

In de UEFA cup zal hij weer meer vrijheid krijgen. :yes:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
JariRJ
Berichten: 147
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:30 pm

Bericht door JariRJ » vr sep 01, 2006 12:41 am

Ach, hij moet ook gewoon wennen aan zijn vernieuwde status, hij moet er ook aan wennen dat hij zeer waardevol kan zijn zonder te scoren.
Litmanen scoorde in zijn eerste seizoen als basisspeler in 1993-94 , 26 doelpunten. Het seizoen erop stond hij in de eerste 5 competitiewedstrijden droog, terwijl hij misschien nog wel belangrijker was geworden voor de ploeg! Overigens scoorde hij in die periode wel in de Champions League uit bij Athene en thuis tegen Milan.
Huntelaar's doelpunten komen ook wel weer, hij speelde tegen NAC ook goed, hij had best wat meer in bescherming genomen mogen worden door Wegereef!
WE LOVE YOU AJAX, WE DO!

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 01, 2006 10:57 am

Ja Huntelaar zal ook wel scoren in de CL dit jaar. Mooie vergelijking met Jari X'C
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 01, 2006 6:24 pm

Nou ja, stel je voor dat iemand hem gaat vergelijken met Nikos... ;)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za sep 09, 2006 9:29 am

‘Scoren verleer je echt niet’
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - Klaas Jan Huntelaar jaagt zondag tegen Vitesse op zijn eerste competitiedoelpunt. De spits van Ajax en Oranje is niet veranderd, de wereld om hem heen des te meer. ,,Ze maken liever een overtreding dan dat ze me aan de bal laten komen.’’

S coren is zoiets als fietsen, zei Klaas Jan Huntelaar een paar weken geleden in het Parool. Het lijkt misschien ingewikkeld, maar als je het kan, is het helemaal niet moeilijk. ,,Zo zie ik het nog steeds,’’ zegt de spits, na doelpuntloze weken bij Ajax en Oranje. ,,Doelpunten maken verleer je niet. Het komt vanzelf terug.’’

Niemand hoeft Huntelaar een vormcrisis aan te praten. Het seizoen is nog jong en hij scoorde wél als vanouds in Kopenhagen (2-1 winst) en Dublin (4-0). Toch is zijn perspectief veranderd, de wereld om hem heen stelt andere eisen. Buiten het veld wil iedereen iets van de Ajax-spits, van fans tot media. Huntelaar gaat er professioneel mee om, maar kan zijn frisse tegenzin niet altijd camoufleren. ,,Zullen we het kort houden vandaag?’’

Ook voor zijn tegenstanders is Huntelaar niet meer die talentvolle spits met dat jongensachtige kuifje. Hij is de topscorer, blikvanger en international van Ajax. ,,Klaas moet ermee leren omgaan dat verdedigers volledig op hem gefocust zijn,’’ zegt zijn coach Henk ten Cate. ,,Dat vraagt een volgende stap in zijn ontwikkeling. Om de duels te ontlopen en meer ruimte voor zichzelf te creëren, zal hij moeten leren meer in de breedte-as van het veld te bewegen. De ruimtes recht voor het doel worden steeds kleiner voor hem.’’

Huntelaar ervoer het in het laatste competitieduel met NAC, maar ook in de interland tegen Wit-Rusland. De centrumverdedigers gunden hem niets. ,,Ze maken liever een overtreding dan dat ze je aan de bal laten komen,’’ zegt Huntelaar. ,,Vorig seizoen zaten ze in mijn rug altijd al kort op me, nu willen ze perse vóór me komen. Ook als dat ten koste gaat van een vrije trap.’’

Huntelaar is zoekende naar de oplossing. ,,Die ligt in principe in de combinatie. Door slim te bewegen en contact te zoeken met de middenvelders, kun je de duels ontlopen. Op de wedstrijd tegen NAC na, lukte dat bij Ajax tot nu toe best aardig. Ik scoorde misschien niet, maar we speelden de laatste weken wel goed. Tegen RKC en Kopenhagen kregen ándere spelers volop kansen.’’

In Oranje ervoer Huntelaar hoe Ruud van Nistelrooy zich deze zomer moet hebben gevoeld. Het was eenzaam aan het front. De buitenspelers in het Nederlands elftal zoeken hun weg het liefst richting doel, de ondersteuning vanaf het middenveld is beperkt.

,,Je moet wat meer zélf creëren,’’ aldus Huntelaar. ,,Met een actie, of door goed te anticiperen op een steekbal. Met Marco van Basten heb ik het daar uitgebreid over gehad. Hij geeft duidelijk aan wat hij van me verwacht als spits.’’

De Ajacied beseft dat hij toe is aan de volgende horde in zijn loopbaan, misschien wel de laatste op weg naar de internationale top. Om meer oplossingen te vinden als de ruimtes klein zijn, moet de aanvaller óók sleutelen aan zijn startsnelheid. ,,Ik ben altijd bezig geweest met beter worden. Dus ook nu ben ik daar niet bang voor. Ik werk aan mezelf op iedere training. Niet door bijzondere dingen te doen ofzo, maar door me te focussen op dat wat beter kan. Alles is te trainen.’’

De moeizame interlands tegen Luxemburg en Wit-Rusland baren de spits geen zorgen, zegt hij. Na zijn sterke eerste halfjaar bij Heerenveen scoorde Huntelaar een paar maanden niet. ,,De ene wedstrijd krijg je vijf mogelijkheden, de volgende niet één. Als je je blijft focussen op je spel, komen die goals weer vanzelf. Op de laatste training voor Wit-Rusland liep het deze week heel goed. Ik kreeg kansen en scoorde. Als het dan een dag later niet meteen lukt, raak ik daar niet van in de war. Ik ben niet opeens een andere speler dan vorig seizoen.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo sep 10, 2006 10:29 am

De 1-0 vanmiddag is al na een paar minuten van de Hunt :eusa_dance:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo sep 10, 2006 5:01 pm

Ondanks z'n twee goals mist 'ie nog de échte scherpte vind ik.
Als deze wedstrijd vorig seizoen was gespeeld had hij zeker vier of vijf keer gescoord.

Maar prima wedstrijd van 'm verder hoor. :yes:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 10, 2006 5:07 pm

KJH miste twee 100% kansen. Nee, de scherpte is er zeker nog niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 10, 2006 7:01 pm

joey schreef:KJH miste twee 100% kansen. Nee, de scherpte is er zeker nog niet.
Wees blij met zijn twee doelpunten! Zijn eerste was voor mij een opluchting, je weet maar nooit en Vitesse is toch twee keer vrij voor Stekelenburg verschenen!

Laat hij er zonderdag maar weer twee maken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 10, 2006 10:50 pm

ajaxhome schreef:De 1-0 vanmiddag is al na een paar minuten van de Hunt :eusa_dance:
Fout van de verdediger.

Vond hem matig vandaag
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 20, 2006 12:05 am

Ko komt tegenwoordig alleen nog in de Nederlandse zone om ruzie te maken. X'C

;)
Kowalczyk schreef:Oh yeah, another thing...

Last season we had KJH in FC Godenzonen, the Ajax talkshow on AT5 TV, which I regularly appear in as a 'house analyst' or 'Ajax watcher' or whatever you wanna call it. The KJH show was a real nice one. After the show I gave him a signed copy of Vak 127, my 'supporters novel', as a thank-you-gift for all his goals. I wrote on the first page: 'We're happy to have you here. Please stay with us for a long time!' :yes: He really appreciated that: KJH is a reader. He reads loads of football books (he asked for recommendations and wrote some titles down that he wanted to buy). He was also totally impressed with the fact that I go to every away game and that I am actually not just a TV guy, but also a real supporter.

Okay, so last week I was in Norway for IK Start vs Ajax. There were only some 180 Ajax supporters there. After the game all the players walk towards the away section for a 'salute to the diehards'. Jaap Stam takes the initiative by taking off his shirt and throwing it into the away end. The rest of the players do it as well. Then, KJH spots me, starts to smile and throws his shirt straight into my hands from close range. "Thanks for the book!"

Yay!

So I have it at home: Huntelaar match shirt ('European' version, so with the three Adidas stripes), number 9, UEFA Cup badge on one sleeve and the blue '4 Champions Cups' badge on the other.

I kid you not.

F*ckin' A.

K.
Onwijs gaaf, Ko. :xyxthumbs:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo sep 20, 2006 7:59 am

Mooi verhaal. Bedankt voor de 'verplaatsing', Thomas. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo sep 20, 2006 9:04 am

Thomas schreef:Ko komt tegenwoordig alleen nog in de Nederlandse zone om ruzie te maken. X'C

;)
Kowalczyk schreef:Oh yeah, another thing...

Last season we had KJH in FC Godenzonen, the Ajax talkshow on AT5 TV, which I regularly appear in as a 'house analyst' or 'Ajax watcher' or whatever you wanna call it. The KJH show was a real nice one. After the show I gave him a signed copy of Vak 127, my 'supporters novel', as a thank-you-gift for all his goals. I wrote on the first page: 'We're happy to have you here. Please stay with us for a long time!' :yes: He really appreciated that: KJH is a reader. He reads loads of football books (he asked for recommendations and wrote some titles down that he wanted to buy). He was also totally impressed with the fact that I go to every away game and that I am actually not just a TV guy, but also a real supporter.

Okay, so last week I was in Norway for IK Start vs Ajax. There were only some 180 Ajax supporters there. After the game all the players walk towards the away section for a 'salute to the diehards'. Jaap Stam takes the initiative by taking off his shirt and throwing it into the away end. The rest of the players do it as well. Then, KJH spots me, starts to smile and throws his shirt straight into my hands from close range. "Thanks for the book!"

Yay!

So I have it at home: Huntelaar match shirt ('European' version, so with the three Adidas stripes), number 9, UEFA Cup badge on one sleeve and the blue '4 Champions Cups' badge on the other.

I kid you not.

F*ckin' A.

K.
Onwijs gaaf, Ko. :xyxthumbs:
Vriendjespolitiek!!
;)
Ben wel jaloers... had hem graag zelf willen vangen. Moet ik hem toch maar eens wijzen op het feit dat ik gvd dat spandoek gemaakt heb : ´Hunting Season is open´... misschien krijg ik dan ook eens een shirt van hem.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo sep 20, 2006 9:10 am

Gewoon dichtbij Ko gaan staan en op het moment supreme Ko gewoon een beuk uitdelen en dan snel met het shirt wegrennen. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » wo sep 20, 2006 9:39 am

Ga je hem wassen?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo sep 20, 2006 11:03 am

JC schreef:Ga je hem wassen?
Is toch nergens voor nodig, er is geen ajacied die die avond smerig geworden is of laat staan gezweet heeft.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 20, 2006 1:53 pm

343 schreef:Gewoon dichtbij Ko gaan staan en op het moment supreme Ko gewoon een beuk uitdelen en dan snel met het shirt wegrennen. :xyxthumbs:
:D

Of gewoon op het moment supreme schreeuwen "kijk Menno, Bruce Springsteen!".

Tenminste, dat is de minder gewelddadige manier. :hypocrite:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr sep 29, 2006 6:51 pm

Huntelaar enkele weken uit de roulatie

AT5 meldt Klaas-Jan Huntelaar zaterdag medische tests zal moeten ondergaan om de precieze aard van de enkelbelssure te onderzoeken. Volgens de zender wordt nu al wel verwacht dat hij minimaal twee weken uit de roulatie is gezien de klachten. Met veel pijn verliet hij het trainingsveld vrijdagmiddag.

Bron: AN

Nou, dat klinkt niet zo mooi. Gaat het dan inderdaad gebeuren dat we op 22 oktober zonder echte centrumspits in de kuip staan terwijl Charisteas bij de tegenstander speelt?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr sep 29, 2006 11:40 pm

Zelfs met Ogararu in de spits moet Ajax van Feyenoord kunnen winnen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 29, 2006 11:52 pm

Nog een van de zwaktes van deze selectie. Als Klaas-Jan een maandje uit de roulatie is, kan dat het seizoen flink verpesten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 30, 2006 2:27 pm

Huntelaar twee tot vier weken aan de kant

Amsterdam, 30 sep 2006
Klaas Jan Huntelaar is vanwege de vrijdag tijdens de training opgelopen enkelblessure twee tot vier weken uitgeschakeld.

De spits raakte vrijdagmiddag in de training voor het duel tegen FC Utrecht geblesseerd aan zijn linkerenkel. Zaterdag wees nader onderzoek uit dat Huntelaar twee tot vier weken zal zijn uitgeschakeld. De international heeft zich inmiddels afgemeld bij bondscoach Marco van Basten. Hij was geselecteerd voor de duels van het Nederlands elftal tegen Bulgarije en Albanië.
Ajax.nl

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za sep 30, 2006 2:31 pm

Thomas schreef:Nog een van de zwaktes van deze selectie. Als Klaas-Jan een maandje uit de roulatie is, kan dat het seizoen flink verpesten.
Nou... we zullen het dus zien... 2 tot 4 weken uit de running... niet best :nooo:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gesloten