Charisteas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 04, 2006 8:43 pm

Bij mijn weten zeg ik al dagen dat Charisteas te duur/goed is voor de bank, dat je die jongen niet het hele jaar reserve kunt zetten. Zeker niet gezien het feit dat hij alleen centrumspits kan spelen.
Neemt niet weg dat ik liever Charisteas zou houden dan Rosenberg. HtC waarschijnlijk ook. We hebben een aantal spelers die op de flanken kunnen spelen (Babel, Mietje, etc.), maar een stand-in voor Huntelaar ontbreekt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10304
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » ma sep 04, 2006 9:20 pm

Perez in de spits!

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma sep 04, 2006 10:00 pm

Slimme speler, ander type. Ligt eraan wie je dan op de vleugels hebt. Moeten snelle mensen zijn die de gaten inlopen die Perez achterlaat.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10304
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » ma sep 04, 2006 10:57 pm

volgens mij zijn mitea, babel en rosales best rap...

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di sep 05, 2006 2:06 pm

Dacht er ook niet echt bij na. De uitschakeling nog niet echt verwerkt X'C
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51980
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo sep 06, 2006 5:15 pm

joey schreef: Neemt niet weg dat ik liever Charisteas zou houden dan Rosenberg. HtC waarschijnlijk ook.
Huh?! Heb ik gedroomd dat HtC in hem slechts de 5e spits (na Poepon) zag en hem niet geschikt achtte voor 4-3-3? Het feit dat Jesse (zonder 'y'!) 's nachts soms wakker wordt, heeft blijkbaar verregaande gevolgen voor mijn waarnemend vermogen tijdens de dag...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo sep 06, 2006 5:19 pm

De naiviteit t.o.v. voetbalbedrijven is soms stuitend.

wimpey
Berichten: 51980
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo sep 06, 2006 5:35 pm

Steef schreef:De naiviteit t.o.v. voetbalbedrijven is soms stuitend.
Uh huh. HtC was de boodschapper van MVG, bedoel je?! Iedere organisatie heeft voor dergelijke boodschappen een persvoorlichter. Ik snap dus niet dat HtC zich voor het karretje van MVG laat spannen. Wat ben je dan voor 'n kerel?!

Nu kan HtC er ten allen tijde op worden afgerekend dat ie Charisteas niet meer wilde. Jouw opmerking klopt dus niet:

De naiviteit binnen voetbalbedrijven is soms stuitend.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo sep 06, 2006 5:48 pm

Dat is ook een waarheid als een Koe.

wimpey
Berichten: 51980
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo sep 06, 2006 5:51 pm

Steef schreef:Dat is ook een waarheid als een Koe.
En HtC moet niet liegen om zijn TD te souffleren! Feyenoord heeft m.i. een goede spits aan Charisteas. Die maakt er tussen de 15 en 18 dit seizoen.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo sep 06, 2006 10:27 pm

Steef schreef:Dat is ook een waarheid als een Koe.
Hoeveel wordt hieraan verdiend? :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo sep 06, 2006 10:34 pm

wimpey schreef:
joey schreef:Huh?! Heb ik gedroomd dat HtC in hem slechts de 5e spits (na Poepon) zag en hem niet geschikt achtte voor 4-3-3? Het feit dat Jesse (zonder 'y'!) 's nachts soms wakker wordt, heeft blijkbaar verregaande gevolgen voor mijn waarnemend vermogen tijdens de dag...
Tja, aanvankelijk kwam Charisteas in de pikorde nog na Poepluier, pardon Poepon, maar zei HtC niet dat Chari hem aangenaam had verrast? Volgens mij is hij aanvankelijk afgegaan op het oordeel van MVG, omdat hij de spitsen van Ajax niet zo goed kende. In zijn dagen als trainer in Nederland waren ze nog geen van allen actief in de Eredivisie.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do sep 28, 2006 4:25 pm

AMSTERDAM - Henk ten Cate 'stond niet echt te springen' toen Angelos Charisteas in de laatste uren voor de transfer-deadline aan Feyenoord werd verkocht. ''Hij was een echte pinchhitter en die hebben we nu niet.''
Het vertrek van Charisteas heeft de mogelijkheden van Ten Cate in aanvallend opzicht gelimiteerd. Als Ajax bij een achterstand in het laatste deel van een wedstrijd iets moet forceren, is het moeilijk om over te schakelen op het speltype 'pompen of verzuipen'. ''In dat geval zou Jaap Stam of John Heitinga de spits in moeten. Dat zou een keer kunnen gebeuren.''

In de voorbereiding van het seizoen had Ajax met Charisteas wel nog zo'n speler in zijn selectie. ''Als je Charisteas in het veld bracht, kon je het speltype wezenlijk veranderen. Je kon sneller de lange bal erin gooien en iemand om hem heen laten spelen. Charisteas is kopsterk. Ik stond niet echt te springen dat hij wegging en er niemand voor terugkwam. Elke club kan wel zo'n type speler gebruiken.''

In een situatie waarin Ajax een doelpunt moet forceren, moet Ten Cate altijd een 'voetballende oplossing' zoeken. Toen Ajax uit bij Roda JC op een 2-0 achterstand stond, kwam Kenneth Perez met nog een kwartier te spelen het veld in als aanvallende middenvelder.

Van de Zweedse aanvaller Markus Rosenberg verwacht Ten Cate geen 'Appie Happie-acties'. ''Rosenberg komt het beste tot zijn recht als hij om een diepe spits speelt. Hij is groot geworden in een systeem met twee aanvallers, maar zo spelen we bij Ajax niet. Ik denk dat hij hier het beste tot zijn recht komt als spits. Maar ik geef de voorkeur aan Klaas-Jan Huntelaar. Die heeft zich bewezen en hij scoort het makkelijkst van de selectie.''
Vanavond tegen IK Start zal Ajax in de Arena niet overschakelen op een alles-of-niets speltype. Gezien de zwakte van de Noorse tegenstander en de 5-2 voorsprong uit de eerste wedstrijd zal dat niet nodig zijn.

De geringe kracht van de tegenstander stelt Ten Cate zelfs in staat een roulatiesysteem te introduceren. Wesley Sneijder, Urby Emanuelson, Gabri, Maarten Stekelenburg en Mauro Rosales maken vanavond geen deel uit van de selectie. ''Er komen dit seizoen nog veel wedstrijden en ik heb 24 fitte spelers van vergelijkbare kwaliteit,'' verklaart Ten Cate het roulatiesysteem. ''Bij Barcelona deden we het ook zo. In Nederland moeten we maar eens leren dat een selectie niet alleen bestaat uit elf basisspelers en de rest. Het zijn allemaal volwaardige basisspelers.''

Vooral voor de jonge spelers is het roulatiesysteem een uitkomst. Emanuelson, bijvoorbeeld, liep gezien het grote aantal wedstrijden vorig seizoen maandenlang op zijn tandvlees en hinkte voortdurend aan tegen een hamstringblessure. Ook het huidige vormverlies van bijvoorbeeld Hedwiges Maduro houdt, waarschijnlijk, verband met het grote aantal wedstrijden dat hij vorig seizoen speelde.

Ondanks de introductie van het roulatiesysteem bij Ajax kan Ten Cate volgende week nauwelijks trainen met zijn selectie. ''Vanwege het dubbele interlandprogramma mis ik achttien jongens tien dagen lang. We blijven met zes spelers over in Amsterdam. Ik heb eens uitgerekend dat ik vanwege de interlands elk seizoen ongeveer zeventig à tachtig dagen echte trainingsdagen kwijt ben. Tja.''
www.parool.nl

Nee, het was geen beslissing 'van boven'. :eusa_liar:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do sep 28, 2006 5:31 pm

Dat blijkt hier toch niet uit? Volgens mij zegt ten Cate dat Huntelaar zijn eerste spits is, Rosenberg zijn tweede en dat Charisteas erbij makkelijk was geweest als er met lange ballen in het laatste kwartier iets geforceerd moet worden. Ik zie hem niet zeggen dat hij Charisteas perfect vindt om als basisspeler in de spits te spelen als Huntekaar geblesseerd of geschorst is, het woord pinchhitter betekent volgens mij wat anders.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do sep 28, 2006 6:01 pm

hij zegt dta huntelaar zijn eerste keus is en dat charisteas een prima vervanger was geweest. Rosenberg komt gewoon te kort volgens HTC.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do sep 28, 2006 6:07 pm

Dat staat er niet
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 28, 2006 6:13 pm

Lucas schreef:Dat staat er niet
Dat zou er moeten staan. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do sep 28, 2006 8:30 pm

Lucas schreef:Dat staat er niet
Net zoals dat wat jij zegt er niet staat, maar dat kan je wel uit zijn woorden opmaken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 29, 2006 5:32 am

Lucas schreef:Dat blijkt hier toch niet uit? Volgens mij zegt ten Cate dat Huntelaar zijn eerste spits is, Rosenberg zijn tweede en dat Charisteas erbij makkelijk was geweest als er met lange ballen in het laatste kwartier iets geforceerd moet worden. Ik zie hem niet zeggen dat hij Charisteas perfect vindt om als basisspeler in de spits te spelen als Huntekaar geblesseerd of geschorst is, het woord pinchhitter betekent volgens mij wat anders.
Hij zegt ook dat Rosenberg het beste tot zijn recht komt in een systeem met twee spitsen en dat Ajax niet zo speelt. Dat zegt mij behoorlijk wat.

Plaats reactie