Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 08, 2007 9:01 pm

Ik ben nu in Panama, Argentinië, Venezuela, Cuba en nog talloze andere eilanden geweest. Als je in het gemiddelde Zuid-Amerikaanse land vertelt dat je Nederlander bent begint men vrijwel altijd over La Naranja Mechanica. De namen van Cruijff, Van Basten en Bergkamp zijn daar echt wel bekend (afhankelijk van de leeftijd van de persoon waar je mee spreekt natuurlijk).

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jul 08, 2007 9:06 pm

generaal schreef:
Thomas schreef:Hmmm, zeker zelden in Zuid -of Midden-Amerika geweest?
Nog nooit. Maar het lijkt me niet dat als ik een willekeurige 21-jarige Mexicaanse voetballer in Mexico naar Ajax vraag, dat ze meteen gaan knikken en over Bergkamp, Cruijff en Van Basten gaan praten.
Het is grappig dat je dat zegt, want het is wel zo. Mijn vader was een aantal jaren terug op zaken reis in Mexico, waar hij een taxi instapte en de man vroeg waar hij vandaan kwam. Mijn vader dus 'Holanda' en de jonge man direct 'Ahh! Ajax! Bergkamp eh?'. Stadje Amsterdam? Amsterdam is zeker vanwege (net als Rotterdam, maar in mindere mate) lange tijd (Ja, zelfs in Mexico en Zuid-Amerika kennen ze hun geschiedenis, zeker daar juist) dé handels hoofdstad van de wereld te zijn geweest en tegen woordig nog steeds zeer bekend staat als de stad van de vrijheid en vertier (legale softdrugs, legale prostitutie etc.) en is dus ook in Mexico.
generaal schreef:
Bertje schreef:Natuurlijk wel. Die mensen zijn niet achterlijk, hoor.
Ik onderschat die mensen niet, maar ik heb het idee dat sommigen hier Ajax (en Nederland) overschatten.


Ik heb een beetje het gevoel dat jij Nederland onderschat. Het verbaasd vaak veel mensen (die niet vaak naar het verre buitenland gaan) hoe bekend de Nederlandse competitie is. Mensen hier roepen al snel, ach het is maar een Mickey Mouse competitie. Maar het zal je verbazen hoeveel mensen Nederlandse clubs kennen. Zo ging ik een aantal jaar terug naar Egypte, daar droeg de pool-boy een Ajax-shirt (natuurlijk met Mido erop), dus ik dacht, logisch Mido (zo had ik eerder al meerdere mensen op straat met Ajax shirts aan zien lopen), maar toen was hij in het water geduwd, springt hij eruit, trekt zijn shirt uit om hem te drogen te leggen pakt hij een Feyenoord shirt en trekt ie die aan. Daar heb ik hem natuurlijk wel even op gewezen maar dat is een ander verhaal. Zo zie je maar dat het Nederlandse voetbal, zelfs in deze magere tijden zonder Europese successen en de laatste tijd de kwakkeling van de rest van de top als Ajax en Feyenoord, nog steeds heel bekend is in het buitenland.
Laatst gewijzigd door Daniel op zo jul 08, 2007 9:13 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robbins
Berichten: 407
Lid geworden op: ma mei 28, 2007 11:57 am

Bericht door Robbins » zo jul 08, 2007 9:07 pm

generaal schreef:
Thomas schreef:Hmmm, zeker zelden in Zuid -of Midden-Amerika geweest?
Nog nooit. Maar het lijkt me niet dat als ik een willekeurige 21-jarige Mexicaanse voetballer in Mexico naar Ajax vraag, dat ze meteen gaan knikken en over Bergkamp, Cruijff en Van Basten gaan praten.
Thomas schreef:Ik ben nu in Panama, Argentinië, Venezuela, Cuba en nog talloze andere eilanden geweest. Als je in het gemiddelde Zuid-Amerikaanse land vertelt dat je Nederlander bent begint men vrijwel altijd over La Naranja Mechanica. De namen van Cruijff, Van Basten en Bergkamp zijn daar echt wel bekend (afhankelijk van de leeftijd van de persoon waar je mee spreekt natuurlijk).
Case closed :biggrin.gif:

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo jul 08, 2007 9:27 pm

Daniel_vT schreef:
generaal schreef:
Bertje schreef:Natuurlijk wel. Die mensen zijn niet achterlijk, hoor.
Ik onderschat die mensen niet, maar ik heb het idee dat sommigen hier Ajax (en Nederland) overschatten.


Ik heb een beetje het gevoel dat jij Nederland onderschat. Het verbaasd vaak veel mensen (die niet vaak naar het verre buitenland gaan) hoe bekend de Nederlandse competitie is. Mensen hier roepen al snel, ach het is maar een Mickey Mouse competitie. Maar het zal je verbazen hoeveel mensen Nederlandse clubs kennen.
Ik stapte in Turkije in de bus. Spreekt een jongen me aan waar ik vandaan kom. Uiteraard ging het direct over voetbal toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam (uit elk ander land overigens ook ;) ). Het was zondag en de wedstrijden waren hooguit een uurtje geleden afgelopen. Ik was zelf nog niet op de hoogte, maar hij kon me van de wedstrijden van PSV, Feyenoord, Ajaz en ook AZ precies vertellen wat er gebeurt was. No kidding.

Zeker in minder ontwikkelde landen is het voetbal belangrijk. Hoe slechter de economie, hoe belangrijker het voetbal, en hoe meer men er van weet.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jul 08, 2007 9:42 pm

Ronald! schreef:
Daniel_vT schreef:
generaal schreef: Ik onderschat die mensen niet, maar ik heb het idee dat sommigen hier Ajax (en Nederland) overschatten.


Ik heb een beetje het gevoel dat jij Nederland onderschat. Het verbaasd vaak veel mensen (die niet vaak naar het verre buitenland gaan) hoe bekend de Nederlandse competitie is. Mensen hier roepen al snel, ach het is maar een Mickey Mouse competitie. Maar het zal je verbazen hoeveel mensen Nederlandse clubs kennen.
Ik stapte in Turkije in de bus. Spreekt een jongen me aan waar ik vandaan kom. Uiteraard ging het direct over voetbal toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam (uit elk ander land overigens ook ;) ). Het was zondag en de wedstrijden waren hooguit een uurtje geleden afgelopen. Ik was zelf nog niet op de hoogte, maar hij kon me van de wedstrijden van PSV, Feyenoord, Ajaz en ook AZ precies vertellen wat er gebeurt was. No kidding.

Zeker in minder ontwikkelde landen is het voetbal belangrijk. Hoe slechter de economie, hoe belangrijker het voetbal, en hoe meer men er van weet.
Precies, ik ging naar Istanbul met school afgelopen april, kregen we een rondleiding door een textiel fabriek en gingen we even iets drinken. Komt een Turkse medewerker naar onze tafel toe zegt ie: 'Wich club is your favourite? Ajax? PSV?' Vraagt hij, nou ik dus Ajax en een vriend van mij PSV. En hij zo tegen ons '1-5 for Ajax eh? Fantastic' En die vriend van mij direct chagrijnig. :smallgrin.gif: Grappig was dat hij ook direct over Braamhaar begon en zijn juichen na het vijfde doelpunt van Ajax. :headbang.gif: Nee Nederland is echt wel bekend in de rest van de wereld, zelfs clubs als SC Heerenveen (zeker de laatste tijd vanwege Alves) en het laatste seizoen FC Twente die zo'n furore maakte.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 08, 2007 11:22 pm

Thomas schreef:Morgen speelt Mexico op het WK-onder 20 tegen Nieuw Zeeland. Dan zal ik eens een kijkje nemen. Geen geweldige graadmeter, maar sommige dingen zijn wel te herkennen. Sowieso ben ik van plan het WK vanaf nu intensief te gaan volgen.
Araujo speelt niet. Mexico spaart zo te zien de spelers die tegen een schorsing aan zitten. Ze spelen met een B-elftal.

De geruchten over Ochoa duiken nu ook op de wat betrouwbaardere sites op, zoals ESPN deportes.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jul 09, 2007 11:11 am

'Liverpool doet bod van tien miljoen op Babel'

9/7/2007 9 :26

Ryan Babel staat er goed bij de Engelse topclubs. Naast Arsenal heeft ook Liverpool interesse in de twintigjarige aanvaller van Ajax. The Reds hebben volgens kwaliteitskrant The Independent al een bod neergelegd in Amsterdam.

Liverpool zou tien miljoen euro willen neertellen om Babel naar het Premiership te halen. Volgens The Independent heeft Ajax het bod nog niet geaccepteerd, maar de Engelse krant denkt te weten dat het bedrag in de buurt komt van wat de Amsterdamse club voor de aanvaller zou willen ontvangen.

Babel verlengde zijn contract met Ajax tijdens het afgelopen seizoen tot medio 2011 en verklaarde bij die gelegenheid dat hij nog niet was uitgeleerd. Onlangs reageerde de veertienvoudig international (vier goals) nog op transfergeruchten door uit te spreken dat hij komend seizoen nog voor Ajax zal spelen.
V.I.

Liverpool bracht zondag bod uit op Babel
The Independent, toch niet echt een tabloid, meldt vandaag dat Liverpool zondag een bod zou hebben uitgebracht op Ryan Babel. Het bod zou 10 miljoen euro bedragen. Het bod zou in de buurt komen van het bedrag dat Ajax vraagt voor Babel. Het is volgens de krant echter wachten hoe Ajax erop reageert.
A.N.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 09, 2007 11:15 am

Dit staat al in de Babel-topic, Voetske. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 09, 2007 4:18 pm

Transfergeld Babel voor Huntelaar en Sneijder
09-07-2007 om 15:56 | Gewijzigd: 09-07-2007 15:58 | Door: Pater


Bij de mogelijke verkoop van Ryan Babel aan Liverpool zou Ajax een dubbele deal kunnen slaan. De prijs zou minimaal 20 miljoen euro zijn en zou maar voor een heel klein gedeelte aan een nieuwe linksbuiten worden besteed.

Verder zou Ajax van het overige geld de contracten van Huntelaar én Sneijder openbreken. Klaas-Jan Huntelaar en Wesley Sneijder zouden dan tot en met 2011 kunnen bijtekenen bij Ajax en Huntelaar zou daar in ieder geval wel interesse in hebben. Verder zou Sneijder er nog mogelijk over nadenken.

Ajax zou Huntelaar en Sneijder een forse opslag willen geven. Sneijder zou dé groot verdiener van Ajax kunnen worden met een loon van ongeveer 2 miljoen euro per jaar. Daarbij zou het vertrek van Sneijder en Huntelaar definitief de wereld uit lijken. Verder zou Ajax de transfersom nog een flink kunnen opschroeven.

Als nieuwe linksbuiten zou dan waarschijnlijk Lasse Nilsson of Fabio Coentrao willen presenteren. Laatsgenoemde is op dit moment actief op het WK - U 20 en en speelt bij Rio Ave. Ajax zou al bij Rio Ave hebben geinformeerd. Waarschijnlijk zouden Mitea en Manucharyan bij het vertrek van Babel zeker blijven.
www.v-bal.nl

Raar verhaal hoor.. Maar het ging mij meer over die Rio Ave, ken je die Thomas?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 4:23 pm

Nee, het is een Portugees die bij een tweede divisie club speelt. Rio Ave is trouwens z'n club, z'n naam is Fabio Coentrao. :wink.gif:

Dit is wat ik even snel over hem heb kunnen vinden, maar er is meer info over hem beschikbaar.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 09, 2007 4:24 pm

Bullshit, lijkt mij. Transfergeld wordt niet in salarissen gestoken.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 09, 2007 4:26 pm

Je kunt je belangrijkste spelers natuurlijk met tekengeld wel degelijk verleiden langer te blijven. Sneijder en Huntelaar leveren echt bij een transfer hun salariskosten wel weer op!
I think I lost my fucking headache

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » ma jul 09, 2007 4:32 pm

Mis ik iets? Hoe komt dat v-bal bij 20 miljoen? Dat gelooft toch niemand?
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 09, 2007 4:34 pm

Verder lezen in het Babel-topic. Van Geel schijnt verklaard te hebben dat het bod hoger was dan 14 miljoen en op TT schijnt te staan dat Ajax een tegenbod van 20 heeft gedaan.
I think I lost my fucking headache

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » ma jul 09, 2007 4:35 pm

Ach, ik lees 't net inderdaad. Bi-zar.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma jul 09, 2007 4:36 pm

LucaS schreef:Je kunt je belangrijkste spelers natuurlijk met tekengeld wel degelijk verleiden langer te blijven. Sneijder en Huntelaar leveren echt bij een transfer hun salariskosten wel weer op!
:ajaxscarf.gif: :hupajax.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 09, 2007 4:36 pm

Natuurlijk, maar dat mag van geel natuurlijk niet laten merken!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13426
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma jul 09, 2007 5:22 pm

Ik ben benieuwd of Arsenal wakker schrikt en ook gaat bieden op Babel. Dat zou de prijs nog een stukje kunnen opdrijven.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 5:31 pm

Thomas schreef:Nee, het is een Portugees die bij een tweede divisie club speelt. Rio Ave is trouwens z'n club, z'n naam is Fabio Coentrao. :wink.gif:

Dit is wat ik even snel over hem heb kunnen vinden, maar er is meer info over hem beschikbaar.
Het zegt niets, maar voor de fimpjesliefhebbers.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma jul 09, 2007 5:32 pm

Als ie voor 25 miljoen weggaat pis ik in mijn broek en vreet ik mijn schoenen op!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 09, 2007 5:32 pm

Thomas schreef:
Thomas schreef:Nee, het is een Portugees die bij een tweede divisie club speelt. Rio Ave is trouwens z'n club, z'n naam is Fabio Coentrao. :wink.gif:

Dit is wat ik even snel over hem heb kunnen vinden, maar er is meer info over hem beschikbaar.
Het zegt niets, maar voor de fimpjesliefhebbers.
Veel pit zo te zien, mooie actie en speelt graag langs de lijn. Trekt soms ook wat naar binnen bij de 16. Maar ik zie hem helaas niet veel voorzetten geven hier, dus je kunt niet echt zien of hij die wel goed heeft..
Laatst gewijzigd door Daniel op ma jul 09, 2007 5:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 5:33 pm

Degene die de hele tijd gevold wordt, neem ik aan. Blond gozertje.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 09, 2007 5:34 pm

Thomas schreef:Degene die de hele tijd gevold wordt, neem ik aan. Blond gozertje.
Ik zag het, stom van me, heb het al veranderd. :blush.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 6:41 pm

Stom bericht van v-bal, trouwens. Coentrão speelt al bij Benfica.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 09, 2007 7:01 pm

Precies las ik net ook ergens anders. Raar dat ze daar dan mee aankomen, maakt direct het hele bericht zes klasses minder geloofwaardig. En dat was het al niet zo dus ja..

Plaats reactie