Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jul 16, 2007 11:42 am

Ik begrijp je punt, Luuk. Maar dit hoeft toch niet in elke topic?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 16, 2007 11:43 am

Ik heb het hier gezet omdat Joey terecht riep dat eea niet in het Sneijder-topic hoort.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jul 16, 2007 11:44 am

Heel goed. :biggthumpup.gif:

:bigups.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 16, 2007 4:11 pm

LucaS schreef:Ik gelof geen beschuldigingen, ik vind de feiten al walgelijk genoeg. Volgens mij zijn de feiten dat Groningen weigert te onderhandelen en heeft Ajax daarop (volgens mij open en toegegeven) de zaakwaarnemer van Suarez ingelicht. Zoals ik al eerder schreef, dat kan maar 1 doel hebben. En die uitlokking vind ik Ajax onwaardig en daar voel ik plaatsvervangende schaamte en treurigheid over.
Maar er is toch nog uit niets gebleken dat Suarez herrie loopt te schoppen op advies van Ajax. Ik wil niet zeggen dat je iets zoekt om over te zeiken, maar wanneer het op Van Geel aankomt heb je over het algemeen wel een negatieve insteek. Let's wait and see.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 16, 2007 5:04 pm

Ten Cate slaapt rustig: ‘Suarez en Dembélé beste jonge spitsen’
Written by Jacques Happe

Monday, 16 July 2007
Henk ten Cate zag zich afgelopen week opeens geplaatst voor alweer het bouwen aan een nieuw elftal. Vorig jaar zou gezaaid worden en dit seizoen geoogst. Maar na Zdenek Grygera, Tom De Mul en Kenneth Perez verdween opeens Ryan Babel en wil Wesley Sneijder ook nog steeds weg. Ten Cate maakt zich niet druk, “want dan zou ik tot 31 augustus niet rustig kunnen slapen. Ik slaap juist heel rustig.”

Het plotselinge vertrek van Ryan Babel uit de ArenA had niemand verwacht. Ook Henk ten Cate niet, hoewel hij “nog wel een leuk gesprek heeft gehad” met zijn oogappel. Er werd binnen de ArenA veel meer rekening gehouden met een verhuizing van Wesley Sneijder naar Valencia. Maar de Spaanse club wist met de Amsterdammers niet tot een financieel gelijk wist te komen. Dit weekend doken de geruchten echter weer op en werd ditmaal een prijskaartje van 20 miljoen euro aan Sneijder gehangen. “Is mij niets van bekend”, zegt Henk ten Cate zaterdag. “Als er mij niets van bekend is, is het ook niet zo.” Wil hij zich soms juist buiten de transfers en het geruchtencircuit houden om zich zo alleen maar te hoeven focussen op trainingen en wedstrijden? “Wel nee joh, ik ben geen struisvogel!” Dat opent de vraag naar de positie waarop Kennedy speelde voor rust tegen VVSB, namelijk… die van Wesley Sneijder. “We hebben Kennedy al voor het einde van de competitie gecontracteerd. We wisten dat Tom niet verder wilde gaan, dus daar hebben we ons voor ingedekt. We hebben met Kennedy een hele goede speler ervoor teruggehaald. Daar hadden we op geanticipeerd. Maar dat Ryan weg zou gaan, dat hadden we niet verwacht. Dan moet je daadkrachtig zijn en dat zijn we geweest, vind ik.” Ten Cate doelt op het benaderen van Luis Suarez, de bij FC Groningen erg succesvolle speler uit Uruguay, die in 29 wedstrijden tien keer scoorde. In Groningen willen ze hem terecht niet kwijt, maar de speler wil nu zelf naar Ajax en stuurt aan op een arbitragezaak.

“Een grote club meldt zich voor een speler. Dan doen ze een bod en dan ben je hem kwijt. Dat is nou eenmaal de voetbalwereld”, vertelt Ten Cate ijzig kalm over hoe hij Babel zag vertrekken en FC Groningen Luis Suarez niet zal weten te behouden. “Dat is al sinds jaar en dag zo en dan kun je je wel verschuilen voor de realiteit, maar dat heeft zo weinig zin. Ik begrijp de reactie bij Groningen, maar het is niet realistisch, want de speler wil graag en volgens mij heeft Ajax wel een hoger niveau dan Groningen.” Directeur Hans Nijland van de noorderlingen is het daar niet mee eens en vindt dat een overgang naar Ajax voor Luis niet per definitie een positieverbetering hoeft te betekenen. Die discussie zal hij in de rechtszaal nooit overeind kunnen houden, zodat het spel uiteindelijk zal het gaan om welke prijs betaald wordt voor de speler, die voor 800.000 euro naar Nederland kwam. Over prijskaartjes moet je onderhandelen, vindt Ten Cate, dat mag de komst van Suarez naar Amsterdam niet in de weg staan. “Het enige wat ik heb aangegeven is een lijstje met spelers voor als Babel zou vertrekken.” Dan noemt hij in alle gekkigheid een spelers op die nooit naar de hoofdstad zouden kunnen komen, zoals “Ronaldinho, maar die was niet haalbaar en ik heb Messi genoemd. Nee, we wilden Suarez gewoon graag hebben! Ik vind Suarez en Dembélé in Nederland de beste jonge spitsen, op Babel na. Ik zie Luis in dezelfde rol als Babel, wat vrijer vanaf de linkerkant naar binnen komend; zijn snelheid en kwaliteit benuttend. Ook Suarez is behoorlijk snel, heeft een goede actie. En kan een goal maken.”

Ook over Sneijder’s positie op het middenveld wordt nagedacht. Kennedy deed het erg sterk tegen de hoofdklasse amateurs van VVSB op die plek, maar Ten Cate wil graag alle posities dubbel bezet hebben. “We beschikken over een schaduwlijst voor het geval spelers vertrekken. Die eventueel in aanmerking komen bij ons te mogen spelen, die lijst gaan we raadplegen.” Volgens het geruchtencircuit praten Ajax en de zaakwaarnemer van de Spanjaard Xabier Prieto maandag met elkaar over een transfer. “Een goede speler”, noemt Henk hem, “een heel goede speler!” De 23-jarige Prieto is afkomstig van Real Sociedad. “Die mag zo komen, hoor”, zegt de Ajax-trainer als hem gevraagd wordt of hij Xabi er graag bij zou willen hebben. “Het gaat erom hoe graag die jongen wil en Ajax bereikt overeenstemming met zijn club, dan… Het is een goede speler, daar hoef je niet over te twijfelen. Het is een technisch goede speler, waarvoor mensen naar het stadion komen. Hij kan op twee posities spelen, vanaf de rechterkant en op de 10-positie. Met Kennedy hebben we ook een jongen die vanuit twee posities kan spelen. We hebben Wesley natuurlijk, die kan rechts of links ook vanaf het middenveld. We komen er alleen maar ruimer mee in de mogelijkheden te zitten.”

En Sneijder zelf? Die baalt, een beetje. Het is niet zoals met Kenneth Perez dat hij met de pest in naar de training komt, maar hij heeft zijn zinnen nu eenmaal op een transfer naar een grote competitie gezet. “Ze kwamen naar mij en als speler ben je daar trots op. Als je zo’n kans krijgt, dan pak je het natuurlijk. Het wordt een lastig verhaal als Ajax daar niet aan mee wil werken. Ik wil graag, maar als het op de een of andere manier niet lukt, dan zal ik hier blijven. Ik heb begrepen dat er ook een speler naar ons komt via een arbitragecommissie, maar zo zit ik in principe niet in elkaar. Ik heb een weliswaar kort maar krachtig gesprek met de heer Fontein gehad. De komende dagen zullen we nog wel met elkaar gaan zitten, ja.” Sneijder is niet gerust op een goede afloop, want algemeen directeur Maarten Fontein heeft de middenvelder in dat korte maar krachtige gesprek (nogmaals) laten weten, dat Ajax voornemens is hem aan zijn contract te houden. “Ik kan je wel zeggen dat voor mij de situatie er niet zo positief uitziet. Ik kan Ajax ook begrijpen, maar het wordt vervelend als ze [Valencia – JH] hoog in gaan zetten met een hoog bod. Dan gaat het wederom kriebelen. Het is niet zo dat ik halsoverkop weg wil. Ik speel bij Ajax, de club waar ik groot geworden ben, waar ik mijn hele leven eigenlijk al speel. Het is niet zo dat ik hier stennis ga lopen maken of weet ik veel wat. Zo zit ik niet in elkaar, dus nee, in principe geen arbitragezaak. Ik vind het belangrijk dat we duidelijke gesprekken kunnen voeren de komende dagen.” Heeft de overgang van Ryan Babel naar Liverpool de deur voor zijn neus dichtgedaan? “Wellicht…” zegt hij terwijl hij glimlachend wegloopt.
Highlow.nl

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 16, 2007 5:41 pm

Thomas schreef:
LucaS schreef:Ik gelof geen beschuldigingen, ik vind de feiten al walgelijk genoeg. Volgens mij zijn de feiten dat Groningen weigert te onderhandelen en heeft Ajax daarop (volgens mij open en toegegeven) de zaakwaarnemer van Suarez ingelicht. Zoals ik al eerder schreef, dat kan maar 1 doel hebben. En die uitlokking vind ik Ajax onwaardig en daar voel ik plaatsvervangende schaamte en treurigheid over.
Maar er is toch nog uit niets gebleken dat Suarez herrie loopt te schoppen op advies van Ajax. Ik wil niet zeggen dat je iets zoekt om over te zeiken, maar wanneer het op Van Geel aankomt heb je over het algemeen wel een negatieve insteek. Let's wait and see.
Wat is het doel van van Geel als hij de zaakwaarnemer van Suarez inlicht, terwijl hij weet dat er over een transfer niet te praten valt? Komop Thomas, je hoeft niet lang te zoeken om de uitkomst van de opgave 1+1=? te vinden.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 16, 2007 5:47 pm

Dat iemand uit het Suarez-kamp of Suarez zelf, die toch meer sympathie zal wekken dan de grote boze Amsterdammers, gaat praten met de directie van Groningen. Dat Suarez daar z'n wens uitspreekt om naar Ajax te gaan.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 16, 2007 5:50 pm

owww, en dan, zo is de verwachting van van Geel, zal Groningen opeens geweldig meewerken. Hoe dan ook, zelfs als dat de opzet was, dan is het feitelijk het opzetten van een speler tegen zijn werkgever. Maar goed, ik ben benieuwd hoe AT reageert als Sneijder een arbitrage aanvraagt
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 16, 2007 5:58 pm

Ajax zet Suarez niet op tegen z'n werknemer. Suarez wilde sowieso al naar Ajax. Van Geel staat in z'n recht om zich te melden bij de zaakwaarnemer van Suarez.

Hoe dan ook, ik vind dat Van Geel onschuldig is totdat het tegendeel is bewezen. Van die arbitragezaak moet Ajax zich echter distantieren, ook al stelt Groningen zich oneerlijk op ten opzichte van de speler.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jul 16, 2007 7:50 pm

'Valencia wil naast Sneijder ook Heitinga'
John Heitinga lijkt het volgende slachtoffer te worden van de dadendrang van Valencia. De Spaanse club is in haar zoektocht naar een nieuwe centrale verdediger maar weer eens bij Ajax terechtgekomen. Dit weet Goal.com te melden.

Heitinga zou echter niet de eerste keuze zijn voor de plek centraal achterin. Die eer gaat naar Ivan Helguera van Real Madrid. Mogelijk worden beide spelers aangetrokken, aangezien Heitinga ook in beeld is om rechtsback Curro Torres op te volgen

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 16, 2007 7:56 pm

Bron?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » ma jul 16, 2007 7:56 pm

AN, die hebben weer als bron goal.com
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » ma jul 16, 2007 7:58 pm

Xabi Prieto zal dinsdag of woensdag speler van Ajax zijn. Volgens zaakwaarnemer Miguel Ángel Cermeño is Real Sociedad van plan om in de komende 48 uur een persconferentie te beleggen. (Bron: Diario Vasco/Voetbalzone

Sorry, dit moet natuurlijk bij onbetrouwbaar... :blush.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma jul 16, 2007 8:05 pm

Zou leuk zijn als we nog een Spanjaard mogen verwelkomen. Zou een interessante (lees:positieve!) ontwikkeling zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 16, 2007 8:14 pm

allebatje schreef:Xabi Prieto zal dinsdag of woensdag speler van Ajax zijn. Volgens zaakwaarnemer Miguel Ángel Cermeño is Real Sociedad van plan om in de komende 48 uur een persconferentie te beleggen. (Bron: Diario Vasco/Voetbalzone

Sorry, dit moet natuurlijk bij onbetrouwbaar... :blush.gif:
Op www.diariovasco.com staat niets....
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma jul 16, 2007 8:24 pm

Ik had ook net zitten kijken :ajaxsmiley.gif:

Er wordt onvoorstelbaar veel onzin verteld, klakkeloos gecopieerd, erger gemaakt etc etc

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 16, 2007 8:39 pm

Neefkens schreef:Ik had ook net zitten kijken :ajaxsmiley.gif:

Er wordt onvoorstelbaar veel onzin verteld, klakkeloos gecopieerd, erger gemaakt etc etc
Begin er een oorlog tegen zou ik zeggen Neefkens! :mad17.gif: :hdg.gif: :icon_eek.gif: Oude zeur(k)neus! :zuidema.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma jul 16, 2007 8:41 pm

Wat denk je dat ik aan het doen ben? :drecul.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 16, 2007 8:46 pm

Neefkens schreef:Wat denk je dat ik aan het doen ben? :drecul.gif:
Computeren ofzo?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 16, 2007 8:48 pm

Jij mag nooit meer raden!
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma jul 16, 2007 8:49 pm

Ik ben een forum aan het modden en probeer de onzin een beetje buiten de deur te houden. En nu weer over BETROUWBAAR transfernieuws graag. :rules.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 16, 2007 8:52 pm

Ongesteld? :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jul 16, 2007 8:52 pm

Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 16, 2007 8:53 pm

LucaS schreef:Ongesteld? :1evil.gif:
Dat is niet eerlijk, jij mag nog wel raden maar ik niet?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jul 16, 2007 8:54 pm

Ongesteld doe je niet maar het is een staat van zijn zeg maar
I think I lost my fucking headache

Gesloten