Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 17, 2007 9:00 pm

Zaterdag aanstaande als Ajax tegen Go Ahead Eagles speelt wil ik naast Bakircioglu minimaal één nieuwe aanvaller begroeten. Schiet es op Van Geel! :1evil.gif:
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 17, 2007 10:49 pm

Ajax moet wachten op Suárez

AMSTERDAM - Ajax moet zo’n twee weken geduld hebben met Luis Suárez. Op maandagavond 30 juli dient de spoedarbitrage die de 20-jarige aanvaller van FC Groningen aanspande bij de geschillencommissie in Zeist.

Luis Suárez. FOTO ANP
In die arbitragezaak hoopt Suárez een overstap naar Ajax af te dwingen, op basis van een ‘sportieve en financiële positieverbetering’.

FC Groningen wenste na een Amsterdams openingsbod niet te onderhandelen over een transfer. ,,Dat is nog steeds ons uitgangspunt,’’ reageerde Hans Nijland van FC Groningen gisteren. De directeur houdt zich ‘omwille van een optimale voorbereiding’ inhoudelijk op de vlakte.

Ajax houdt zich afzijdig. ,,Wij wachten het rustig af,’’ aldus technisch directeur Martin van Geel. ,,Wat wij kunnen doen, is de bereidheid tonen om op elk moment alsnog om de tafel te gaan zitten.’’
Suarez viert de komende dagen nog vakantie, nadat hij deze maand met Uruguay deelnam aan het jeugd-WK in Canada. Woensdag meldt hij zich weer in Groningen.

De zaak-Suárez roept herinneringen op aan de arbitragezaak die Georgios Samaras een jaar geleden aanspande. De aanvaller kon zich financieel flink verbeteren bij Manchester City en wilde per se vertrekken bij Heerenveen. Samaras verloor de spoedarbitrage, net als Frank en Ronald de Boer die in 1999 Ajax wilden verruilen voor Barcelona. Zowel de Griekse aanvaller als de Nederlandse tweeling werd in het ongelijk gesteld door een onafhankelijke commissie, maar ze vertrokken niet veel later alsnog toen er sprake bleek van een ‘onwerkbare situatie’.

Mr. Jan Kabalt, advocaat van Suarez, gaat in Zeist ook op de sportieve vooruitgang wijzen.

Nijland plaatste vraagtekens bij die route. ,,Ik vraag me af of die sportieve verbetering aantoonbaar is. Ajax speelde afgelopen jaar in het UEFA Cup-toernooi, net als FC Groningen. En de kans is reëel dat het dit seizoen opnieuw zo gaat.’’
AD
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jul 17, 2007 10:52 pm

Nijland plaatste vraagtekens bij die route. ,,Ik vraag me af of die sportieve verbetering aantoonbaar is. Ajax speelde afgelopen jaar in het UEFA Cup-toernooi, net als FC Groningen. En de kans is reëel dat het dit seizoen opnieuw zo gaat.’’
Hier kan ik toch wel een beetje pissig om worden, iedere mongool (pardon voor mijn taalgebruik) kan toch zien dat Ajax vele klasses qua club verder, hoger en beter is dan Groningen. Kom op zeg.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di jul 17, 2007 11:39 pm

Daniel_vT schreef:
Nijland plaatste vraagtekens bij die route. ,,Ik vraag me af of die sportieve verbetering aantoonbaar is. Ajax speelde afgelopen jaar in het UEFA Cup-toernooi, net als FC Groningen. En de kans is reëel dat het dit seizoen opnieuw zo gaat.’’
Hier kan ik toch wel een beetje pissig om worden, iedere mongool (pardon voor mijn taalgebruik) kan toch zien dat Ajax vele klasses qua club verder, hoger en beter is dan Groningen. Kom op zeg.
Wat moet die Nijland dán zeggen? Hij kan moeilijk stellen dat Ajax inderdaad een sportieve verbetering is, want daarmee zou hij zichzelf in de vingers snijden, dáár gaat die rechtszaak namelijk over. Ik vind het wel een logische reactie, iedere andere reactie was dommer geweest.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jul 17, 2007 11:55 pm

Deze reactie is ook behoorlijk dom, want aangezien je weet dat het tegendeel über makkelijk te bewijzen is..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 18, 2007 12:16 am

wimpey schreef:Ik post het hier ook maar even, Ajax' trainer had m.i. weer eens een drieste bui...


HtC op Highlow: 'Ik vind Suarez en Dembélé in Nederland de beste jonge spitsen, op Babel na.'.

Hendrik wil dus blijkbaar een spits halen i.p.v. een linksbuiten-achtige speler én hij rekent KJH niet tot de beste jonge spitsen in NL. Grappige 'kijk' op voetbal houdt die man erop na!
Wellicht heeft het feit dat Huntelaar bijna 24 is en dus zo'n vier jaar ouder is dan Suarez, Babel en Dembele er iets mee te maken, Wimpey. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » wo jul 18, 2007 8:20 am

Thomas schreef:
wimpey schreef:Ik post het hier ook maar even, Ajax' trainer had m.i. weer eens een drieste bui...


HtC op Highlow: 'Ik vind Suarez en Dembélé in Nederland de beste jonge spitsen, op Babel na.'.

Hendrik wil dus blijkbaar een spits halen i.p.v. een linksbuiten-achtige speler én hij rekent KJH niet tot de beste jonge spitsen in NL. Grappige 'kijk' op voetbal houdt die man erop na!
Wellicht heeft het feit dat Huntelaar bijna 24 is en dus zo'n vier jaar ouder is dan Suarez, Babel en Dembele er iets mee te maken, Wimpey. :hypocrite.gif:
Dat denk ik ook ja, Huntelaar is inmiddels een ''gearriveerde'' spits. HtC had weer eens een driest bui? Dat weer eens valt wel mee hoor, ik vind dat hij zich prima gedraagt als trainer van Ajax.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » wo jul 18, 2007 8:40 am

Daniel_vT schreef:Deze reactie is ook behoorlijk dom, want aangezien je weet dat het tegendeel über makkelijk te bewijzen is..
Zo dom is het waarschijnlijk toch niet, als je ziet dat Samaras en De Boertjes ook geen gelijk kregen. En als hij had gezegd dat Ajax inderdaad een sportieve verbetering is, dan had hij nu waarschijnlijk met een bodyguard over straat gemogen... :bomb.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 18, 2007 8:42 am

Het slimste was geweest als hij gewoon niets had gezegd, nu geeft hij AJAX de kans om de Europese ranglijsten even te copiëren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 18, 2007 8:53 am

Scherrer schreef:Wat moet die Nijland dán zeggen? Hij kan moeilijk stellen dat Ajax inderdaad een sportieve verbetering is, want daarmee zou hij zichzelf in de vingers snijden, dáár gaat die rechtszaak namelijk over. Ik vind het wel een logische reactie, iedere andere reactie was dommer geweest.
Lijkt me ook. Maar hij kan beter niets zeggen.

De AC houdt er een geheel eigen opvatting op na over wat financiële en sportieve verbetering is. Ik denk dat Suarez die zaak gaat verliezen (net als Ronald en Frank, Samaras, etc.).

En dan???
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jul 18, 2007 9:03 am

Dan hoop ik niet dat Ajax voortaan alleen maar via arbitrage bij spelers terecht komt: Defour, Delorge, Suarez. Bij de eerste twee viel Ajax niet zo veel te verwijten, maar bij Suarez weet ik dat nog niet zo zeker. Ajax krijgt op deze manier net zo hard van Valencia de deksel op haar neus met Sneijder....

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo jul 18, 2007 9:32 am

Jabu schreef:Dan hoop ik niet dat Ajax voortaan alleen maar via arbitrage bij spelers terecht komt: Defour, Delorge, Suarez. Bij de eerste twee viel Ajax niet zo veel te verwijten, maar bij Suarez weet ik dat nog niet zo zeker. Ajax krijgt op deze manier net zo hard van Valencia de deksel op haar neus met Sneijder....
Je kunt niet zo maar vergelijken, Sneijder die zijn hele jeugd bij Ajax speelt en al miljonair is en Suarez die tot voor een jaar geleden nog nooit van groningen had gehoord. Ik zie Sneijder niet zo snel een zaak aanspannen. De gebr. de Boer waren veel ouder en zagen de laatste(?) mogelijkheid om veel geld te verdienen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jul 18, 2007 9:41 am

Natuurlijk zijn er naast overeenkomsten ook verschillen in de situatie aan te wijzen. Sneijder zal misschien de stap minder snel maken, maar zijn woorden dat hij graag weg wil en 'in principe' niet zo in elkaar zit laten wel de ruimte van arbitrage open.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 18, 2007 9:43 am

joey schreef:
Scherrer schreef:Wat moet die Nijland dán zeggen? Hij kan moeilijk stellen dat Ajax inderdaad een sportieve verbetering is, want daarmee zou hij zichzelf in de vingers snijden, dáár gaat die rechtszaak namelijk over. Ik vind het wel een logische reactie, iedere andere reactie was dommer geweest.
Lijkt me ook. Maar hij kan beter niets zeggen.

De AC houdt er een geheel eigen opvatting op na over wat financiële en sportieve verbetering is. Ik denk dat Suarez die zaak gaat verliezen (net als Ronald en Frank, Samaras, etc.).

En dan???
Dan hebben 'we' zo'n tweeeneenhalve week verspeeld
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 18, 2007 10:07 am

Precies. En dat duidt op een slechte voorbereiding.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo jul 18, 2007 10:08 am

Wankele steigers!!
Bertje for President!

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » wo jul 18, 2007 10:25 am

Hoezo slechte voorbereiding? Er hoeven, tot nu toe, maar 2 nieuwe spelers ingepast worden in het team. Een links- en een rechtsbuiten, en dat zijn niet de meest moeilijke posities in het elftal. De verdediging en het middenveld hebben geen veranderingen ondergaan, deze zijn gelijk aan vorig jaar.

Ik vind dat er meer een licht verstoorde voorbereiding is, omdat er 1 basisspeler is weggegaan en 2 reservespelers. Ik denk dat Koeman meer moeite heeft met automatismes te vinden met zijn 10 nieuwelingen. Laat staan Van Marwijk.
Chris a.k.a Giiser

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 18, 2007 10:39 am

Daniel_vT schreef:
Nijland plaatste vraagtekens bij die route. ,,Ik vraag me af of die sportieve verbetering aantoonbaar is. Ajax speelde afgelopen jaar in het UEFA Cup-toernooi, net als FC Groningen. En de kans is reëel dat het dit seizoen opnieuw zo gaat.’’
Hier kan ik toch wel een beetje pissig om worden, iedere mongool (pardon voor mijn taalgebruik) kan toch zien dat Ajax vele klasses qua club verder, hoger en beter is dan Groningen. Kom op zeg.
Volgens mij is het probleem dat dat juist niet aantoonbaar is. De arbitragecommissie kijkt naar de competities waar je in speelt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 18, 2007 11:06 am

Ik vind het een heilloze weg. Ajax gaat deze zaak waarschijnlijk verliezen. Dan zijn we twee weken verder en kan Groningen ons uitknijpen. Al die moeite voor een speler van wie nog moet blijken dat hij bij Ajax past. :1evil.gif:

Volgende, graag!
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 18, 2007 11:08 am

joey schreef:Ajax gaat deze zaak waarschijnlijk verliezen.
Hoho, Ajax heeft part nog deel aan deze zaak en kan hem bijgevolge dan ook niet verliezen! :1evil.gif: :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 18, 2007 11:09 am

Mij best, Suarez dus. Suarez verliest de arbitragezaak en Ajax verliest kostbare tijd.

Ik hoef die hele Suarez niet, en al helemaal niet op deze manier.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 18, 2007 11:10 am

Zijn we het alweer eens! :cheer.gif:
I think I lost my fucking headache

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo jul 18, 2007 11:11 am

Gatverdamme. Zo is er niets aan.
Bertje for President!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 18, 2007 11:11 am

Hadden we stoker nog maar!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 18, 2007 11:12 am

Het begint eng te worden! :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Maar wat als Nilsson nummer 2 op het lijstje is?
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten