Oleguer Presas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 12:11 pm

Peter schreef:Ik hoop in ieder geval op een jeugdig talent en dan geen huurconstructie (Breno, Ivanovic, Henrqiue). Zal wel teveel gevraagd zijn, maar dat zou echt ideaal zijn.
Dat Barcelona Henrique wil verhuren is toch ook een teken aan de wand?

MvB zal zelf ook inzien dat Oleguer geen type Stam is en derhalve nog op zoek zijn naar een Breno of Ivanovic. Het zal echter wel moeilijk zijn om een geschikte verdediger te strikken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jul 19, 2008 12:12 pm

wimpey schreef:
Voetske schreef: Ik bedoel, ik wordt niet warm of koud van de kwaliteiten in onze achterhoede ..
Precies. En met Heitinga had ik het sowieso gehad. Die werd niet beter.

Zaak lijkt me dat Ajax nog een CV haalt. Oleguer, vd Wiel, Vermaelen is te weinig.
Inderdaad, met deze achterhoede denk ik dat in bepaalde wedstrijden, op het moment supreme, je toch weer punten gaat verliezen.En juist die wedstrijden zul je, volgens mij, nu wel tot een goed einde moeten brengen.Verwacht dat het weer close gaat worden, wie er kampioen gaat worden.

Punt is, mijn inziens, dat het onze concurrent een worst zal wezen of dat AJAX met grote cijfers wedstrijden gaat winnen.Die gaan, zoals het er nu gaat uitzien met al de verdedigers, nog meer uit van een dicht getimmerde achterhoede.Die zal heteen wordt wezen hoe men wint.

AJAX gaat er toch weer, gezien de frivoliteiten van de spelers, vanuit dat het mooi/spectakel moet zijn.Dat kan, maar dan zul je wel een achterste linie moeten hebben die er deze keer wel staat.Waarvan men op aankan, immers een solide verdediging zogt voor vertrouwen in het elftal, dat het " hé niet weer een tegengoal nu het effe niet kan " gevoel achterwegen laat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jul 19, 2008 12:20 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:Wat was de verzekerings riedeltje ook weer .. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Heb je hem ook weer met z'n opmerking. De azijn is nog steeds niet op merk ik wel.
.. ik zit nog steeds te wachten w.b. Rommedahl.En tis jammer dat je steeds op me blijft zeiken.Afijn, blijkbaar kun je niet anders ...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 12:56 pm

Voetske schreef:
goodfella schreef:
Voetske schreef:Wat was de verzekerings riedeltje ook weer .. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Heb je hem ook weer met z'n opmerking. De azijn is nog steeds niet op merk ik wel.
.. ik zit nog steeds te wachten w.b. Rommedahl.En tis jammer dat je steeds op me blijft zeiken.Afijn, blijkbaar kun je niet anders ...
Jouw oogappeltje Rommedahl. :drecul.gif:

Wat doe je dan eigenlijk op een voetbalforum vraag ik me af?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jul 19, 2008 12:57 pm

Ik vraag me toch af hoeveel van het peleton mensen die Oleguer afkraken die jongen meer dan 2 hele wedstrijden heeft zien spelen. Af en toe word ik niet goed van dat negatieve gezeik hier altijd. Volgens mij stond AT voorop in het stadion bij het uitfluiten van Ibrahimovic in diens eerste seizoen

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 12:58 pm

Is dit een bekentenis? :666.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 1:00 pm

Ik word er anders ook niet wild van Lucas. De minste van de 4 aankopen lijkt me zo. Maar ik ga 'm niet bij voorbaat al afmaken.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jul 19, 2008 1:01 pm

Ik heb nog nooit een (ex-)Ajacied uitgefloten. Ik ben net als de meeste Ajaxsupporters een kutsupporter in de zin dat ook ik voornamelijk stil ben tijdens een wedstrijd (aanmoedigen graag, maar wel als iedereen om me heen dat ook doet), maar eigen spelers belachelijk maken of uitfluiten. nee, daar heb ik een godsgruwelijke hekel aan. Op zijn hoogst hier op AT, maar niet in het stadion

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 1:03 pm

Nou, zo'n luie homo van een Luque werkt je wel op je zenuwen hoor Lucas. Dat ie niet kan ballen is tot daar aan toe, maar dat ie ook niet wil werken vind ik minachting richting ons.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 1:05 pm

Laat ik het zo zeggen: ik vind je mening geven op een forum iets anders dan een speler wel/geen kans geven.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 1:13 pm

Als Oleguer maar niet voor de fun naar Ajax komt. Zoals Urzaiz, Roger, Juanfran en Luque.

robiono
Berichten: 180
Lid geworden op: za jan 07, 2006 8:47 pm

Bericht door robiono » za jul 19, 2008 1:20 pm

Aardige aankoop hoor. Deze speler heeft enorm veel ervaring, heeft veel in de Cl gespeelt en heeft een ideale leeftijd. Wellicht dat hij voor de top tekort schiet, maar voor Ajax-begrippen zou dit een uitstekende aanwinst zijn. Niet meer, niets minder. Nu Boulahrouz nog en we kunnen de champagne vast klaarzetten...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 1:30 pm

Hebben we na de eventuele komst nog geld voor nog een verdediger?

Als hij komt ben ik trouwens erg benieuwd waar het geld voor het eventuele vertrek van Huntelaar heengaat.

Verder geen mening. Ken hem niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

robiono
Berichten: 180
Lid geworden op: za jan 07, 2006 8:47 pm

Bericht door robiono » za jul 19, 2008 1:49 pm

[quote="Jesse"]Hebben we na de eventuele komst nog geld voor nog een verdediger?

Als hij komt ben ik trouwens erg benieuwd waar het geld voor het eventuele vertrek van Huntelaar heengaat.

Verder geen mening. Ken hem niet.[/quote]

Cannavaro, Nesta, Alex en Terry zou ik ook graag deze kant op zien komen, maar die zijn onhaalbaar. Spelers als Oleguar komen te kort voor de top, maar voor Ajax-begrippen zouden dit uitstekende spelers zijn.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 1:58 pm

Dat dachten we van meer spelers robiono. Ik zie liever jongere spelers op dit moment. Zo'n Douglas bijvoorbeeld. Bij Oleguer kun je, je vraagtekens zetten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jul 19, 2008 1:59 pm

Overigens melden de Catalaanse sportkranten helemaal niets over de (eventuele) overgang van Oleguer naar Ajax. Dat vind ik wel opvallend.
Het stinkt aan alle kanten!

robiono
Berichten: 180
Lid geworden op: za jan 07, 2006 8:47 pm

Bericht door robiono » za jul 19, 2008 2:13 pm

[quote="goodfella"]Dat dachten we van meer spelers robiono. Ik zie liever jongere spelers op dit moment. Zo'n Douglas bijvoorbeeld. Bij Oleguer kun je, je vraagtekens zetten.[/quote]

We missen juist ervaring achterin. Douglas heeft na de winterstop goed gespeelt, toegegeven maar ook hij is nog erg ruw. We moeten ervaring hebben, het liefs zelfs 2 ervaren aankopen achterin!! Een André Ooijer, een Khalid boulahrouz, Een Rafael Marques, laat maar komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 2:21 pm

Nou, ik heb toch liever Douglas hoor. Maar die was kennelijk onhaalbaar.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 2:22 pm

robiono schreef: We missen juist ervaring achterin. Douglas heeft na de winterstop goed gespeelt, toegegeven maar ook hij is nog erg ruw. We moeten ervaring hebben, het liefs zelfs 2 ervaren aankopen achterin!! Een André Ooijer, een Khalid boulahrouz, Een Rafael Marques, laat maar komen.
Ik wil geen ervaring Robiono, ik wil goede voetballers.

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za jul 19, 2008 3:13 pm

Hij bedoelt denk ik met ervaring iemand die anderen ook stuurt. Maar dat vind ik ook gewoon en kwaliteit..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 3:15 pm

En heeft Oleguer die kwaliteit?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jul 19, 2008 3:19 pm

Oleguer is een waterdrager. Geen leider. Wat heb je er dan aan dat hij ervaren is?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 3:20 pm

Ik denk dat je juist eerder hetzelfde probleem als met Stam krijgt. Dat hij te veel de leider wil gaan uithangen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 3:20 pm

Rishi schreef:Hij bedoelt denk ik met ervaring iemand die anderen ook stuurt. Maar dat vind ik ook gewoon en kwaliteit..
Alsof Rijkaard in 1995 zo'n prater was. En wie stuurt er bij ManU? Ik wil gewoon goede voetballers zien. Ik wil het woord leider dan ook niet meer horen.

:666.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 3:20 pm

wimpey schreef:Edmilsson heeft bij Lyon regelmatig in de defensie gespeeld. En de andere namen die ik noemde waren, net als Oleguer, spelers die centraal in de verdediging speelden.
Edmilson speelde bij Barca centraal op het middenveld, omdat men geen andere controleurs had - op Marquez na, maar die was achterin nodig voor wat opbouwend vermogen. En Oleguer speelde rechtsback.

Probeer het dus nog maar eens. :yes.gif:
robiono schreef:Cannavaro, Nesta, Alex en Terry zou ik ook graag deze kant op zien komen, maar die zijn onhaalbaar. Spelers als Oleguar komen te kort voor de top, maar voor Ajax-begrippen zouden dit uitstekende spelers zijn.
Spelers als Oleguer komen ook tekort voor de subtop. En ook voor wat daar nog net onder zit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie